Sen takia, en halua kenenkään (ostan itse tai puoliso ostaa) ostavan minulle mitään koskaan baarissa. En halua olla kenellekään ns. mitään velkaa, vaikka tarkoitus ei olisi seksuaalinen eli en halua edes kavereiden tarjoavan minulle.
Itsellä taas on se ominaisuus, että tarjoan porukassa ja joskus tuntemattomillekin, koska haluan olla ystävällinen ja luoda hyvää mieltä muille. Jos näen että joku laskee hilujaan tiskillä, niin tarjoan.
Oon maksanut jonkun ostoksia kaupan kassalla jos toisen rahat ei ole riittäneet. Ja tämä on ihan samasta syystä kuin ravintolassa. Auttamisesta saa hyvän mielen.
Olempa joskus tilannut pullollisen kuohuvaa kun porukalla oltiin baarissa, mutta porukka oli hajonnut jonnekin. Siinä sitten pullo ja lasit kädessä nökötin yksin. Vieressä istui neitoporukka ja kysyin ottavatko juomat vastaan. En viittinyt yksin ruveta sitä kittaamaan. Ottivat vastaan ja pyysivät seuraankin. Jos eivät olisi pyytäneet, en olisi vastaanottamista tulkinnut seuraan kutsumiseksi.
Kyllähän tämä, kun selkenee kuinka törppöjä jotkut on ja miten siihen suhtaudutaan, niin muuttaa myös omaa käyttäytymismallia. Ei sitä oikeen naisille tohdi tarjota, ettei tule se kuva että väkisin olisi pöksyihin ajautumassa tai muuten aiheuttaisi jotain muuta, mikä oma tarkoitus on.
Enkä syytä naisia siitä, että itse voi joutua väärin ymmärretyksi. Vaan idioottimaisesti käyttäytyviä ihmisiä, jotka saa ihmiset varuilleen.
Ja itse olen myös joutunut häirinnän kohteeksi. Niistä olen päässyt ilman väkivaltaa eroon. Väkivallan uhan olen kokenut myös useamman kerran, mitään pahempaa tapahtumatta. Joskus on ehkä saanut pelätä, ja onneksi on riittänyt puhe tai poistuminen paikalta. Uhan aiheuttajina on ollut miehiä, naisia, homoja, romaneja, nistejä, alkoholisteja. Itse en mitään näistä ryhmistä syytä näistä tapauksista. Mutta mitään ryhmää erikseen mainitsematta, joitain pyrin karttamaan.
Mitä tulee karhu vertaukseen miehistä riippuen terveyden uhkaan, en hyväksy, mutta ymmärrän. Ymmärrän mitä sillä ajetaan takaa.
Pystytäänkö sillä vähentämään väkivaltaa naisia kohtaan suoraan? Epäilen. Jotkut väkivaltaiset tai muuten häiritsevät saattavat muuttaa toimintatapaansa. Muita, jos puhutaan niistä joilla on sitä naisvihaa, luulen että tällainen vertaus provosoi entisestään.
Valtaosaan miehistä se voi vaikuttaa siten, että he pyrkivät huomaamaan käytöksessään sen että naiset eivät kokisi mahdollista uhkaa. Todellista uhkaa se todennäköisesti ei poista.
Kaikista paras olisi, että tällaisen asian esille toisi jokin miesasialiike, julkisuudessa olevat miehet laajalla kannalla tms. Naisasialiikkeet jne. saavat näillä sovinisteilla vaan veren kiehumaan. Varsinkin tuollaisilla ulostuloilla.