Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eihän kokoomuksessakaan kaikki tienneet, vaikka asia on ollut yleisesti tiedossa. Ja ehkä asia on niin, että hyvinkäyttäytyvät miespuoliset työntekijät harvoin tietävät, millaista kohtelua naispuoliset saavat kokea niiltä, jotka eivät käyttäydy hyvin.
Mutta jatketaan vain vähättelyä niin kuin tähänkin asti, ja ihmetellään taas, kun mikään ei muutu.
En vähättele. On selvää, että kuvia mulkuista lähetellään. Ja peniksistä myös. Mutta 80% tuntuu aika isolta luvulta, kun itse en tiedä yhtään henkilöä joka sellaisen olisi saanut vaikka olen ollut ihan älypuhelinaikanakin kymmenien naisten kanssa niin luottamuksellisessa suhteessa että joku heistä olisi kertonut näistä.
Ei liioittelukaan auta asiaa yhtään. Tunnistan kyllä seksuaalista ahdistelua ja sen rajoja. Kuten edellä kerroin, minun kuulteni, käytännössä minulle tai minun läsnäoloni kautta muille naisille tilanteessa heitetään vitsejä, joita voisin pitää seksuaalisena ahdisteluna. Kiusaannun niistä, mutta asetun tilanteen yläpuolelle. Voin silti samaistua niihin, kenelle nuo rasvaiset jutut olisivat toi much.
En oikeasti myöskään haluaisi saada watsapp-ryhmiini yhtään meemiä tai vitsiä joka jollekin toiselle lähetettynä olisi seksuaalista ahdistelua. Mutta saan. Nämä kaikki ovat lähtöisin lopulta kovin pieneltä joukolta toimijoita. Ei mitenkään, mitenkään voi esim. 10% miehistä lähettää peniksensä kuvaa 80%:lle naisista. Siis että joukosta, joka koostuu äidistäni, vaimostani, siskoistani, lähimmästä työkaveristani ja taloyhtiömme hallituksen puheenjohtajasta 4 olisi saanut dickpickin. Asian voisin tarkistaakin, paitsi siltä naapurilta en kehtaa.