Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 112 382
  • 47 284

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kieltä voi toki käyttää vitussa, kunhan vittu vain on puhdas, vittu ei ole sakkolihaa ja mielellään myös vittukarvoitusta on sopivasti. Asian tiimoilta enemmän keskustelua ketjussa "Pillukarvat naisella? Yes vai No?"
Mukavan anglikaaninen ilmaisu muuten tuo Yes vai No?

Lupaan siirtyä käyttämään Fjodorovia heti kun suomen kielessä siirrytään käyttämään "oikeita" muotoja myös sellaisista ulkomaisista kaupungeista, maista, erisnimistä ja paikannimistä joista käytetään nykyisin vakiintunutta mutta "väärää" muotoa.
Onpa harvinaisen huvittava logiikka, tai siis sen puute.

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Mitä olette mieltä, milloin voidaan puhua tyttö- tai naisystävästä? Onko kyse omasta, naisen tai suhteen iästä? Tää olis toki voinut mennä tyhmienkin kyssäreitten ketjuun..

Suosikkijoukkue
KK
Mitä olette mieltä, milloin voidaan puhua tyttö- tai naisystävästä? Onko kyse omasta, naisen tai suhteen iästä? Tää olis toki voinut mennä tyhmienkin kyssäreitten ketjuun..
Tässä asiassa kannattaa kysyä partneriltaan, kumpaa hän haluaa sin8un käyttävän. Jos et kysy, joudut arvaamaan ja mitä todennäköisemmin vituiksihan se menee.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Tästä tuli mieleen uusi intiaanien sananlasku. Intiaanithan ovat olleet aina oikeassa kaikessa.

Jos miehellä on tyttöystävä, mies jörnii. Jos miehellä on naisystävä niin ei soo naisihmises, soon omaas käres tai sit soon hervooton huonos mieles.

Tämän sananlaskun keksineen intiaanin nimi on muuten Senlaatuunen papu, nottei kypsy.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tunne kappaletta mutta ymmärsin että kyseessä on nimenomaan AD:n kappale, jonka myös Röyhkä on myöhemmin esittänyt.
En usko ihan heti. Röyhkä on merkitty kappaleen sanoittajaksi ja säveltäjäksi. Tosin Kaksi Koiraa ilmestyi 1990, mikä hiukan hämää, kun AD:n versio on ilmeisesti vuodelta 1986. Jos joku tietää tuosta AD:sta enemmän, niin toki saa kertoa biisin historiasta.

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
En usko ihan heti. Röyhkä on merkitty kappaleen sanoittajaksi ja säveltäjäksi. Tosin Kaksi Koiraa ilmestyi 1990, mikä hiukan hämää, kun AD:n versio on ilmeisesti vuodelta 1986. Jos joku tietää tuosta AD:sta enemmän, niin toki saa kertoa biisin historiasta.

Äänitearkiston sivuilla lukee jotta, että säv&san Välimaa Jukka-Pekka, joka tarkemmin ajatellen on Kauko Röyhkän ristimänimi.
AD:n levytysvuosi oli tuo 1986 ja Kauko teki kapisemman version neljä vuotta myöhemmin.
Itsellä on AD:n vanhempi levy (AD: AD 1984 Kumibeat gulp 2 ( lp )) jossa tekijänä/bändin jäsenenä ei Röyhkää mainita, joten lienee ihan vartavasten tuolle muistaakseni turkulaisbändille tehty tuo Vladivostok.

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käytin kyllä hakutoimintoa, etc. mutta ajattelin nyt kuitenkin myös kysästä, että löytyykö Jatkoajasta omaa ketjua TORille, taikka muille anonyymiverkoille? Ite en tosiaan haulla löytänyt, mutta päihtymystila sen verran voimakas, että kysymällä varmistan asian.

Ralph

Jäsen
Olen tätä ennenkin kysynyt ja saanut vastauksen, mutten asiaa ikinä toimivaan, joten kysyn uudestaan. Mikä olisi hyvä ilmaisohjelma jos haluaa ladata koneelle tietokoneelta videoita esim. Nelosen Ruutu-palvelusta tai Iltalehden videoista?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tartteis tietää, miksi Areenan haastattelusta puuttuu teksti. Kyseessä on Soroksen haastattelu viime syksyltä. Saako sen näkyviin jollain tempulla?

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mites tuolla haulla oikeen vanhoja viestejä löytää, kun en saa edes vanhoja ketjua löytymään. Piti vanhoja big brother ketjuja selailla, mutta en vaan löydä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mites tuolla haulla oikeen vanhoja viestejä löytää, kun en saa edes vanhoja ketjua löytymään. Piti vanhoja big brother ketjuja selailla, mutta en vaan löydä.
Tuolla menun oikealla puolella on laatikko, missä lukee Google-täsmähaku. Naputa siihen.

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Onko joku huomannut, että hdmi-johdot vaikuttaisivat huonontavasti kiinni ollessaan antenni-tv:n signaaliin? Nyt näyttää siltä, että löytyy x-määrä kanavia kun johdot on irti ja nekin huonolla signaalilla. Kun pistän tarvitsemani johdot kiinni niin en löydä yhtään kanavaa.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko kukaan koskaan saanut töitä niin että olette vain laittanut sähköpostia mielenkiintoisiin firmoihin? Itse yritän sillä(kin) tavalla saada uutta työpaikkaa, mutta suurin osa ei edes vastaa. Aika töykeää käytöstä mielestäni heiltä. Yhdestä firmasta vastattiin ja sanottiin että nyt on aika tiukka työllisyystilanne, mutta olivat kovin tyytyväisiä että olin kiinnostunut ja lupasivat ottaa yhteystietoni ylös tulevaisuuden varalle.

Mutta siis itse kysymys on, että onko tuo kannattavaa?

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko joku huomannut, että hdmi-johdot vaikuttaisivat huonontavasti kiinni ollessaan antenni-tv:n signaaliin? Nyt näyttää siltä, että löytyy x-määrä kanavia kun johdot on irti ja nekin huonolla signaalilla. Kun pistän tarvitsemani johdot kiinni niin en löydä yhtään kanavaa.
Laitteessa on vikaa, HDMI-johtojen yhdistäminen ei saa vaikuttaa signaaliin.

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei kai siinä ole mitään hävittävääkään? Ymmärrän toki ettei kaikki yritykset vastaa, sillä tässä maassa ollaan siinä tilanteessa että työnhakijoita riittää joka suunnasta ja ne jotka ovat töissä ei välttämättä ehdi vastata tuon tyyppisiin sähköposteihin muiden kiireiden ohella.

Toivottovasti natsaa jossain vaiheessa.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tarkoitus olisi ps3 kautta viaplay-tilillä katsoa yön NHL-kierrosta. Viaplayn sivuille mennessä ilmoittaa jostain vanhentuneesta selaimesta ja antaa linkkejä josta ladata chrome, safari, IE tai firefox.

Linkeistä kuitenkin kaikki menee ruotsinkielisiin versioihin, ja vaikka niistäkin koittaa sitä ladata, ei siitä oikein mitään tule kun lataa ja jumittaa vaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Tarkoitus olisi ps3 kautta viaplay-tilillä katsoa yön NHL-kierrosta. Viaplayn sivuille mennessä ilmoittaa jostain vanhentuneesta selaimesta ja antaa linkkejä josta ladata chrome, safari, IE tai firefox.

Linkeistä kuitenkin kaikki menee ruotsinkielisiin versioihin, ja vaikka niistäkin koittaa sitä ladata, ei siitä oikein mitään tule kun lataa ja jumittaa vaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Yritätkö mennä ps3:lla selaimen kautta katsomaan pelejä? Tuo ei tietääkseni onnistu flash-ohjelmien (Silverlight?) puutteen takia, joten sinun on ladattava viaplay-softa. Tuossa ohjeet siihen: http://viaplay.fi/devices/playstation3

Suosikkijoukkue
Arsenal
Onko kukaan koskaan saanut töitä niin että olette vain laittanut sähköpostia mielenkiintoisiin firmoihin? Itse yritän sillä(kin) tavalla saada uutta työpaikkaa, mutta suurin osa ei edes vastaa. Aika töykeää käytöstä mielestäni heiltä. Yhdestä firmasta vastattiin ja sanottiin että nyt on aika tiukka työllisyystilanne, mutta olivat kovin tyytyväisiä että olin kiinnostunut ja lupasivat ottaa yhteystietoni ylös tulevaisuuden varalle.

Itse en käyttäisi älyttömästi aikaa ja vaivaa tuohon. Jos sulla on tuttuja töissä näissä firmoissa, niille toki voi/kannattaa ilmaista, että olet saatavilla. Mutta itse isossa firmassa rekrytoineena en kyllä koskaan näihin tuntemattomien lähettämiin voinut isompaa huomiota kiinnittää. On todella lottovoitto, että firmassa olisi juuri nyt tarve työntekijälle, mutta paikka ei vielä ole auki. Ja jos yhteystietojasi säilytetään seuraavaan aukeavaan paikkaan, siitä varmasti ilmoitetaan ihan normaaleilla kanavilla myös muille kiinnostuneille, koska halutaan palkata paras eikä ainoata siinä vaiheessa tiedossa olevaa kiinnostunutta. Tosin kaveri toisessa firmassa palkkasi yhden pirkon juuri edellä kuvatulla tavalla, joten ei se ihan mahdotonta ole.

Itsekin töitä hakeneena - en jaksa uskoa noihin yhteystietojen säilyttämisiin, mitä lähes jokaisessa hakulomakkeessa kysytään. Yhtään yhteydenottoa en ole mistään saanut, vaikka säännönmukaisesti pistän pisimmän mahdollisen säilytysajan. Kesällä olin ensimmäisellä varasijalla yhteen paikkaan ja olisin päässyt ko. firmaan heti töihin määräaikaisella sopimuksella kun eivät voineet heti palkata vakinaiseksi toista samaan hommaan. Minun piti siis saada vakipaikka siinä vaiheessa, kun seuraava vakipaikka aukeaa. Kas kas, pari kuukautta myöhemmin hakivat uutta vakipaikalle, mutta kukaan ei ollut minuun yhteydessä tätä tarjoten. Kysymys: onko joku saanut töitä sitä kautta, että on jättänyt hakemuksensa voimaan jonnekin firman rekrypankkiin? Lukeeko niitä joku ennen kuin uusi työtehtävä laitetaan avoimesti hakuun?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä töissä yhteistyökumppanit tuo silloin tällöin karkkia, suklaata ym, joka yleensä laitetaan taukotilan pöydälle kaikille tarjolle. Varmaan aika perussettiä monella työpaikalla.
Jo jonkun aikaa on ihmetelty, kun pöydältä häviää avaamattomia karkkipusseja. Esimerkiksi juuri ennen joulua oli yksi työkaveri vienyt korruptiopussin taukotilan pöydälle, ja kun tuli välipäivien jälkeen töihin, pussi oli kadonnut, ilman silminnäkijähavaintoja pussin avaamisesta tai syömisestä. Monta kertaa tapahtunut vastaavaa.

Mutta nyt minä näin kuka niitä pusseja vie! Miten toimin?

Ja onko oletettavaa että sama tyyppi ei osaa myöskään käyttää vessaharjaa?

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mutta nyt minä näin kuka niitä pusseja vie! Miten toimin?

Ja onko oletettavaa että sama tyyppi ei osaa myöskään käyttää vessaharjaa?

Jos kyseinen henkilö myös nyysii toisten kahvimaidot tai muut eväät, niin niihinhän voi sijoittaa laksatiivia. Jos merkitsee selvästi, että BENICIO purkin kylkeen, niin on erittäin omalla vastuulla, jos sitä menee juomaan joku muu. Tähän omaan purkkiinsahan voi vaikka kusta tms. Karkkipussiinkin varmaan voi ujuittaa esimerkiksi injektioneulan avulla erilaisia aineita, myrkkyä ei ehkä kannata käyttää. Mustikkapiirakkaan voi laittaa kuivamustetta, tältä palstalta olen muuten nämä lukenut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy