Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 117
  • 47 215

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jep, kiitos kaikille vastanneille. Täytyy käydä vaikka Clas Ohlsonilla katsomassa moista kaapelinniputtajaa.

Nokitan nyt vielä sen verran, että ihan Prismastakin noita löytyy ja letkun mukana tulee varsin pätevä apuväline. Kyseessä ei ole spiraalimallinen letku, mutta ajaa saman asian. Sähkötarvikeosastolta pitäisi löytyä.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Lopetin helmikuussa duunit edellisessä työpaikassa, ja nyt tarkastelin tuota viimeistä palkkakuittia.

Olin tuolloin sairaslomalla 3 päivää, kun meni huonosti. Oli tyttöystävän kanssa isoja ongelmia ja perheessä myös, ei oikein napannut mennä töihin, olin henkisesti tuon muutaman päivän todella loppu. Ei oikein saanut myöskään syötyä tai nukuttua. Menin sitten sairaanhoitajalle, ja kerroin asiat hänelle niin kuin ne oli ja hän kirjasi sen 3 päivää sairaslomaa ja syyksi "henkilökohtaiset syyt", ei halunnut alkaa erittelemään siihen syitä, miksi olen pois.

Tuossa palkkakuitissa nuo päivät eivät olleet palkallisia, ihmettelin asiaa ja kysyin entisestä duunista ja kuulemma "diagnoosi oli sellainen, että poissaolot olivat luvallisia, mutta eivät palkallisia". Kysynkin nyt teiltä, arvon tietäjät, että onko tuo entinen työnantaja oikeassa? Onko oikeasti linjattuna syitä, joilla evätä sairasloman palkka? Kuitenkin tuon sairaslomatodistuksen sain terveyskeskuksesta, ja aina on palkkaa tullut jos siinä on ollut syynä vaikk flunssa. Olisiko minulla syytä alkaa kränäämään asiasta?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Eipä noita ole työnantajalla asiaa lähteä erittelemään, jos lekuri sairaslomaa kirjoittaa. Rahat pois torspolta ex-työnantajalta kylmän viileästi, vaikka sitten mielellään liiton kautta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuossa palkkakuitissa nuo päivät eivät olleet palkallisia, ihmettelin asiaa ja kysyin entisestä duunista ja kuulemma "diagnoosi oli sellainen, että poissaolot olivat luvallisia, mutta eivät palkallisia". Kysynkin nyt teiltä, arvon tietäjät, että onko tuo entinen työnantaja oikeassa? Onko oikeasti linjattuna syitä, joilla evätä sairasloman palkka? Kuitenkin tuon sairaslomatodistuksen sain terveyskeskuksesta, ja aina on palkkaa tullut jos siinä on ollut syynä vaikk flunssa. Olisiko minulla syytä alkaa kränäämään asiasta?

Z-koodilla ilmeisesti annettu saikkua. Tuohon kuuluu ainakin burnout, sekä joitain muita uupumuksen kaltaisia olotiloja. Ja joo, tosiaan noista ei työnantaja ole velvollinen maksamaan sairauslomakorvausta. Perseestähän tuo koko homma on, ja mielestäni yksi suurimpia epäkohtia kun puhutaan siitä miten työssäjaksamista pitäisi parantaa ja työuria pidentää.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Lopetin helmikuussa duunit edellisessä työpaikassa, ja nyt tarkastelin tuota viimeistä palkkakuittia.

Olin tuolloin sairaslomalla 3 päivää, kun meni huonosti. Oli tyttöystävän kanssa isoja ongelmia ja perheessä myös, ei oikein napannut mennä töihin, olin henkisesti tuon muutaman päivän todella loppu. Ei oikein saanut myöskään syötyä tai nukuttua. Menin sitten sairaanhoitajalle, ja kerroin asiat hänelle niin kuin ne oli ja hän kirjasi sen 3 päivää sairaslomaa ja syyksi "henkilökohtaiset syyt", ei halunnut alkaa erittelemään siihen syitä, miksi olen pois.

Tuossa palkkakuitissa nuo päivät eivät olleet palkallisia, ihmettelin asiaa ja kysyin entisestä duunista ja kuulemma "diagnoosi oli sellainen, että poissaolot olivat luvallisia, mutta eivät palkallisia". Kysynkin nyt teiltä, arvon tietäjät, että onko tuo entinen työnantaja oikeassa? Onko oikeasti linjattuna syitä, joilla evätä sairasloman palkka? Kuitenkin tuon sairaslomatodistuksen sain terveyskeskuksesta, ja aina on palkkaa tullut jos siinä on ollut syynä vaikk flunssa. Olisiko minulla syytä alkaa kränäämään asiasta?

Läheisen kuollessa lääkäri vihjasi minulle, että kannattaa valitella "vatsatautia". Kertoi, että esim. läheisen kuolema on kyllä sairausloman syy, mutta ei oikeuta palkkaan siltä ajalta. Yhteistuumin laitettiin sitten vähän väritelty syy virallisiin lappuihin. Eli väittäisin asian olevan siten ettei välttämättä kannata tapella, varsinkin kun kyse on "vain" kolmen päivän palkasta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yrityksistä huolimatta en löydä internetistä kunnollista tietoa teräväpiirtolähetysten näkyvyydestä antennitalouksissa.

Tarvitaanko siis digiviritin, jossa HD-ominaisuudet ja lisäksi katselukortti? Mistä tuollaisen katselukortin saa ja mitä maksaa? Ja onko uuteen katselukorttiin yhdistettävissä jo olemassa olevat maksulliset kanavapakeitit? Vai katsotaanko olemassaolevia maksullisia kanavia edelleen vanhan (sisäänrakennetun) digiboksin kautta?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia? Sellaisia johon voi rullata A0-kokoisen julisteen (lyhyemmän sivun pituus 84 cm). Forumin Tiimarissa ei ollut mitään kuten ei myöskään Aleksin Suomalaisessa (jossa tosin myydään loppuunmyynnin tähteitä). Akateemisessa oli, mutta ne olivat turhan hyviä ja hintavia. 36 euroa on mielestäni liikaa tuotteesta, jonka virkaa tekisi mikä hyvänsä pahviputki joka sattuisi olemaan sopivan kokoinen.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia? Sellaisia johon voi rullata A0-kokoisen julisteen (lyhyemmän sivun pituus 84 cm). Forumin Tiimarissa ei ollut mitään kuten ei myöskään Aleksin Suomalaisessa (jossa tosin myydään loppuunmyynnin tähteitä). Akateemisessa oli, mutta ne olivat turhan hyviä ja hintavia. 36 euroa on mielestäni liikaa tuotteesta, jonka virkaa tekisi mikä hyvänsä pahviputki joka sattuisi olemaan sopivan kokoinen.

Kysypä jostain rautakaupasta löytyisikö ylimääräistä suojaputkea, missä kromatut kupariputket toimitetaan, olen joskus onnistuneesti käyttänyt ko. pahviputkea samaan tarkoitukseen...
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
36 euroa on mielestäni liikaa tuotteesta, jonka virkaa tekisi mikä hyvänsä pahviputki joka sattuisi olemaan sopivan kokoinen.

Aika hurja hinta pahviputkesta. Mulla olis täällä töissä noita putkia väliltä 90cm-160cm ja pahvinkeräykseen/roskikseen menevät jossakin vaiheessa. Pitäisiköhän laittaa myyntiin, jos tuollaisia hintoja siellä päin pyydetään...

Valitettavasti en ole pääkaupunkiseudulla, muuten saisit kyllä putkesi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia?
Ostat kolme-neljä purkkia Pringles-sipsejä, kaadat sipsit kulhoon, purkeista pohjat pois ja teipillä yhteen. Putki on valmis.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia?

Rautakaupoista voisi löytyä myös vaikkapa lattiamattojen putkihylsyjä, jotka lienevät erinomaisia julisteputkiksi. Myös kangaskauppa voisi olla hyvä paikka kysellä...
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Yrityksistä huolimatta en löydä internetistä kunnollista tietoa teräväpiirtolähetysten näkyvyydestä antennitalouksissa.

Tarvitaanko siis digiviritin, jossa HD-ominaisuudet ja lisäksi katselukortti? Mistä tuollaisen katselukortin saa ja mitä maksaa? Ja onko uuteen katselukorttiin yhdistettävissä jo olemassa olevat maksulliset kanavapakeitit? Vai katsotaanko olemassaolevia maksullisia kanavia edelleen vanhan (sisäänrakennetun) digiboksin kautta?

Vastataan jotain. Mulla ainakin homma meni seuraavasti: Hankin uuden telkkarin, jossa oli tämä hd-viritin. Sitten tarvittiin siihen kortinlukija, jonka piti nimenomaan olla antennisopiva. Niitäkin on sitten kahdenlaisia ja ensimmäinenhän oli tietysti se väärä. Kortinlukijan hinta oli jotain 80€-100€.

Seuraavaksi kortti, onko vielä muita kuin Tv-viihde antenniverkkoon, en tiedä. Katselukortti ja kortinlukija piti sitten vielä parittaaa keskenään, eli ei toimi sitten kuin yhdessä kimpassa. Typerä systeemi, muttei kai toistaiseksi muuta voi.Katselukortin hinta riippuu sitten siitä mitä siihen liitetään. Perus hd-kanavat on kai muutaman euron kuussa.

Riippunee varmaan sun nykyisestä sopimuksesta ja mitä siihen kuuluu ja tarjoavatko hd-kanavia, saako ne liitettyä uudelle kortille.

Mulla hetken oli vanhalla digiboksilla oma kortti ja tv:llä oma, kunnes sanoin vanhat kanavapaketit irti ja nykyisin kaikki on samalla tarjoajalla.

Toivottovasti jotain tolkkua sait vastauksesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ostat kolme-neljä purkkia Pringles-sipsejä, kaadat sipsit kulhoon, purkeista pohjat pois ja teipillä yhteen. Putki on valmis.

Oikea tapa liittää nuo toisiinsa olisi tietenkin vielä sukkahousut!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos henkilö, joka on palkattu määräaikaisella työsuhteella vuorotteluvapaan sijaiseksi haluaa lopettaa tuon vuoden mittaisen sopimuksen kesken kaiken niin minkälaiset sanktiot siitä tulee työntekijälle?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos henkilö, joka on palkattu määräaikaisella työsuhteella vuorotteluvapaan sijaiseksi haluaa lopettaa tuon vuoden mittaisen sopimuksen kesken kaiken niin minkälaiset sanktiot siitä tulee työntekijälle?

Neuvottelukysymyksiä. Periaatteessa työnantaja voi hakea vahingonkorvauksia, mutta ne vahingot ja kulut pitäisi kai pystyä erittelemään aika tarkkaan. Aika harvoin kai normiduuneista mitään vahingonkorvauksia haetaan, jos nyt oletetaan että paikka on täytettävissä normaalissa ajassa ilman merkittäviä kustannuksia.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia?

Nimellä postitusputki kannattaa käydä kysymässä sekä Postista että jostain toimistotarvikkeita myyvästä paikasta. Ovat siis putkenmallisia pahvilaatikkoja, hinnat koosta riippuen jotain parin euron paikkeilla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mistähän pääkaupunkiseudulta voisi löytää edullisia julisteputkia?
- - -

Kokeilepa kopiolaitoksia, esim. Sokkeli, KopioNiini, Valopaino, Monikko jne. Niissä aiemmin jäi kopiopaperin ns. hylsy turhan pantiksi. Siis juuri tuollainen pahvihylsy, eri kokoja A4-kerrannaisina

En ole varma miten niistä nykyään noita rullia löytyy kun ollaan nettiajassa, mutta aiemmin ainakin kun he kopioivat piirustuksia, olivat kopiopaperit rullilla ja hylsyt menivät kiertoon. Voi olla että nykyään paperit ovat valmiita arkkeja, en ole viime aikoina asiaa funtsinut.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Eipä noita ole työnantajalla asiaa lähteä erittelemään, jos lekuri sairaslomaa kirjoittaa. Rahat pois torspolta ex-työnantajalta kylmän viileästi, vaikka sitten mielellään liiton kautta.

En taida olla väärässä jos väitän sairausloman myöntäjän olevan juurikin työnantaja, lääkäri ainoastaan kirjoittaa todistuksen sairausloman saantiin. Tässä tapauksessa työnantaja taitaa olla myöntänyt palkattoman luvallisen poissaolon? Kannattaisi tiedustella tilannetta juurikin työnantajalta.
 
Yle uutisoi että Suomessa myydään Israelin laittomissa siirtokunnissa valmistettuja tuotteita. Onko kenelläkään mitään tietoa mitä nämä tavarat, viinit ja hedelmät ovat?

Pikkuhiljaa on sympatiat kääntyneet täydellisesti Israelin puolelle ja kovin mielelläni tukisin heidän kamppailuaan melkoisen barbaarista uskontoa vastaan.

PS. Näkemys barbaarisesta uskonnosta on vain minun erittäin rajalliseen tietouteeni pohjautuva näkemys, eli sitä ei tule pitää totuutena, ja erityisesti sen perusteella ei tule ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin joiden voidaan katsoa olevan välillisesti tai suoraan vaaraksi ihmisille, eläimille, uskon- ja sananvapaudelle tai muille länsimaiden oikeuskäytännön suojaamille oikeussubjekteille tai aatteille.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pikkuhiljaa on sympatiat kääntyneet täydellisesti Israelin puolelle ja kovin mielelläni tukisin heidän kamppailuaan melkoisen barbaarista uskontoa vastaan.

Mä en Israelia mitenkään boikotoi, enkä muutenkaan pidä puolia, mutta noiden laittomien siirtokuntien tuotteet jäisi kyllä ostamatta. Siellä asuu se kaikkein konservatiivisin hihhulijengi, joiden ansiosta tuonne maailmankolkkaan ei koskaan tulla rauhaa saamaan. Aivan yhtä pihalla ovat kuin muslimienkin vastaava siipi. Ja ei, en kyllä ostais hizbollah-viiniäkään.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Kysypä jostain rautakaupasta löytyisikö ylimääräistä suojaputkea, missä kromatut kupariputket toimitetaan, olen joskus onnistuneesti käyttänyt ko. pahviputkea samaan tarkoitukseen...
Ääni tälle, minulla em. putken sisällä majaili joskus vähän vanhempia vapoja.
Sisähalkaisija tosin minun pahvituubeissa oli öbaut 6 sentin luokkaa.
 
Mä en Israelia mitenkään boikotoi, enkä muutenkaan pidä puolia, mutta noiden laittomien siirtokuntien tuotteet jäisi kyllä ostamatta. Siellä asuu se kaikkein konservatiivisin hihhulijengi, joiden ansiosta tuonne maailmankolkkaan ei koskaan tulla rauhaa saamaan. Aivan yhtä pihalla ovat kuin muslimienkin vastaava siipi. Ja ei, en kyllä ostais hizbollah-viiniäkään.

Kaikella kohteliaisuudella voisin todeta että nyt sinä et kyllä vastannut minun kysymykseen.

Sinä et toki mitään kysymystä esittänyt, mutta olen toki halukas kommentoimaan sinun viestiäsi.

Minä väittäisin että tuo sinun mainitsemasi konservatiivisin hihhulijengi ei toki ole se syy miksi tuohon maailmankolkkaan ei saada rauhaa aikaiseksi. Minä väittäisin että tuo sinun mainitsemasi konservatiivisin hihhulijengi on erittäin iso syy miksi juutalaisilla on edelleen oma itsenäinen valtionsa, omalla maallansa, vaikka heidän ympäristönsä pitää heitä melkolailla yhtä hienoina ihmisinä, kuin miten heitä on kohdeltu läpi euroopan historian.

Väittäisimpä jopa että ilman tuota hihhulien laumaa Israel olisi kadonnut maailman kartalta vain muutamia vuosia perustamisensa jälkeen, kun nykyisen maailman ainoa agressiivinen käännytysuskonto olisi saanut tehdä tekonsa ilman vastustusta.

PS. Näkemys lähi-idässä vallitsevasta juutalaisuuden ja islamin vaikeasta yhteiselosta on vain minun erittäin rajalliseen tietouteeni pohjautuva näkemys, eli sitä ei tule pitää totuutena, ja erityisesti sen perusteella ei tule ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin joiden voidaan katsoa olevan välillisesti tai suoraan vaaraksi ihmisille, eläimille, uskon- ja sananvapaudelle tai muille länsimaiden oikeuskäytännön suojaamille oikeussubjekteille tai aatteille.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...iso syy miksi juutalaisilla on edelleen oma itsenäinen valtionsa, omalla maallansa, vaikka heidän ympäristönsä pitää heitä melkolailla yhtä hienoina ihmisinä, kuin miten heitä on kohdeltu läpi euroopan historian.....

Ettei vaan ympäristöä hieman harmita, että nämä juutalaiset tulivat heidän maalleen, jota sinäkin kutsut heidän omaksi, ilman että ympäristöltä hirveästi kyseltiin, että sopiiko sekaan. Miltähän sinusta kuulostaisi, jos vaikka nämä isänmaattomat mustalaiset ympäri maailman YK:n päätköksellä päätettäisiin sijoittaa vaikka turun seudulle, mutta ne päättäisivätkin asein tehdä siirtokuntia ympäri pääkaupunkiseutua? Omalla maallaanko ne olisivat? Ymmärtäisitkö stadilaisten vitutusta?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nokitan nyt vielä sen verran, että ihan Prismastakin noita löytyy ja letkun mukana tulee varsin pätevä apuväline. Kyseessä ei ole spiraalimallinen letku, mutta ajaa saman asian. Sähkötarvikeosastolta pitäisi löytyä.
Tällä viime hetken vinkillä lähdin liikkeelle kun oli helpoin toteuttaa, mutta 2m ja ~15e hintaa, ei johtanut ostotapahtumaan. Kai niitä halvemmallakin saa jostain ja pidempää, on siinä kierukkaputkella hintaa. Jatketaan etsintää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös