Mulla on sellainen kokemus Tikkurilan Specsaversista, että en sinne enää jalallani astu.
Pari kk vanhojen linssien pinnoite alkoi kuoriutua pois.Pari kertaa kävin näyttämässä. Minun piikkiini pistivät, vaikka eivät syytä keksineet. Lopulta kysyivät, olenko pessyt astianpesuaineella. Olinhan minä. Samalla tavalla kuin edelliset 20 v. lasejani. Näyttivät vielä jostain hoito-ohjeesta kohdan, jossa kiellettiin muulla kuin silmälasienpesuaineella puhdistus.
Kävinpä siis ostamassa muutaman kuukauden vanhojen lasien tilalle Nissenistä lasit. Kysyin ohimennen, saako pestä astianpesuaineella. Saa, sitähän meillä on suihkupulloissa itselläkin liuoksena!
Tästä suivaantuneena kirjoitin Specsaversin Suomen päämajaan valituksen. Parin kuukauden päästä siitä Tikkurilan kaupan pääpiru soitti minulle illalla pahoittelusoiton, ja käski tuoda lasit seuraavana päivänä. Ne nähtyään sanoi kyseessä olevan selvän valmistusvian!
Minulla on sitten nykyään kolmet lasit. Specsaversistä yhdet ja Nisseniltä kahdet yhden hinnalla.
Huono laatu ei vituta niinkään kuin liikkeessä kaksi kertaa osakseni saama vittuilu kesätipuilta, joiden ulkonäköä pääpiru minulta uteli. Kuulemma eivät enää olleet töissä. Toinen oli sen verran tiineenä, että tuskin silloin enää siellä olikaan.
Lisää kokemuksia. Äitini osti kaksitehot Porin Specsaversistä. Niissä on ollut jatkuvasti vikaa. Ensin oli hiottu pieleen, sitten sangat eivät millään sovi naamalle. Monta kertaa on joutunut ramppaamaan korjauttamassa.