Kun ihminen, joka ei ole parisuhteessa ollutkaan tai sitten eroaa sellaisesta, häntä kutsutaan nimellä sinkku. Sinkku viittaa siis numeroon 1. Eikös yksinäinen homo voisi olla kakkonen? Siis oikeasti, sanahan on levinnyt pressanvaalien myötä jo yleiseen käyttöön.
Lisää numerologiaa: Miksi tv-kanavat haluavat turhaan keksiä itselleen jonkun mukamakeen nimen, kun klassiset kanavat ovat aina pärjänneet ihan numeroimalla itsensä? Suomen kanavia:
-TV1 - jokainen osaa laakista sanoa, että tämä on se Ylen pääkanava, josta tulee puoliyhdeksän uutiset.
-TV2 - jokainen tietää; Tohloppi, Ransu-koira, Metsolat, Uusi päivä...unohdetun kansanosan kotimainen kanava.
-MTV3 - Vanha kunnon maikkari, jota sanotaan useammin kolmoseksi kuin maikkariksi, vaikka itse lanseeraavatkin "maikkaria" koko ajan. Sarjat, kympin uutisten loppukevennykset jne. Jokainen tietää minkälainen kanava on kolmonen.
-Nelonen - uusin tulokas ja otti heti ryhdikkäästi asiallisen nimen!
-TV5 - pinnat nimestä!
Kun kanava ottaa nimekseen tylysti vain numeron, se viestii olevansa bisneksessä tosissaan uskoen siihen, että substanssin kautta otetaan omat katsojat. Sub, Liv, Suomi-tv, Kino....nämä kuulostavat jo etukäteen antautuneilta kanavilta. Ei me edes haaveilla, että meidät otettaisiin tosissaan, me ollaan niitä pikkumerkkejä. Isoilla brändeillä on tylsät nimet - pelkkiä numeroita ja jämäkanavilla on leikkisiä nimiä ja logoja. Jännästi menee aivan brändilogiikan vastaisesti. Yleensä isoilla merkeillä on hienot logot ja nimet: Coca-Cola, Pepsi, Shell jne ja pikkumerkit ovat avoimesti tylsiä jo nimensä perusteella; Pirkka-Olut, Xtra, AD autopaikka, ST1 jne. Weird or what?
Lisää numerologiaa: Miksi tv-kanavat haluavat turhaan keksiä itselleen jonkun mukamakeen nimen, kun klassiset kanavat ovat aina pärjänneet ihan numeroimalla itsensä? Suomen kanavia:
-TV1 - jokainen osaa laakista sanoa, että tämä on se Ylen pääkanava, josta tulee puoliyhdeksän uutiset.
-TV2 - jokainen tietää; Tohloppi, Ransu-koira, Metsolat, Uusi päivä...unohdetun kansanosan kotimainen kanava.
-MTV3 - Vanha kunnon maikkari, jota sanotaan useammin kolmoseksi kuin maikkariksi, vaikka itse lanseeraavatkin "maikkaria" koko ajan. Sarjat, kympin uutisten loppukevennykset jne. Jokainen tietää minkälainen kanava on kolmonen.
-Nelonen - uusin tulokas ja otti heti ryhdikkäästi asiallisen nimen!
-TV5 - pinnat nimestä!
Kun kanava ottaa nimekseen tylysti vain numeron, se viestii olevansa bisneksessä tosissaan uskoen siihen, että substanssin kautta otetaan omat katsojat. Sub, Liv, Suomi-tv, Kino....nämä kuulostavat jo etukäteen antautuneilta kanavilta. Ei me edes haaveilla, että meidät otettaisiin tosissaan, me ollaan niitä pikkumerkkejä. Isoilla brändeillä on tylsät nimet - pelkkiä numeroita ja jämäkanavilla on leikkisiä nimiä ja logoja. Jännästi menee aivan brändilogiikan vastaisesti. Yleensä isoilla merkeillä on hienot logot ja nimet: Coca-Cola, Pepsi, Shell jne ja pikkumerkit ovat avoimesti tylsiä jo nimensä perusteella; Pirkka-Olut, Xtra, AD autopaikka, ST1 jne. Weird or what?