Lopetin helmikuussa duunit edellisessä työpaikassa, ja nyt tarkastelin tuota viimeistä palkkakuittia.
Olin tuolloin sairaslomalla 3 päivää, kun meni huonosti. Oli tyttöystävän kanssa isoja ongelmia ja perheessä myös, ei oikein napannut mennä töihin, olin henkisesti tuon muutaman päivän todella loppu. Ei oikein saanut myöskään syötyä tai nukuttua. Menin sitten sairaanhoitajalle, ja kerroin asiat hänelle niin kuin ne oli ja hän kirjasi sen 3 päivää sairaslomaa ja syyksi "henkilökohtaiset syyt", ei halunnut alkaa erittelemään siihen syitä, miksi olen pois.
Tuossa palkkakuitissa nuo päivät eivät olleet palkallisia, ihmettelin asiaa ja kysyin entisestä duunista ja kuulemma "diagnoosi oli sellainen, että poissaolot olivat luvallisia, mutta eivät palkallisia". Kysynkin nyt teiltä, arvon tietäjät, että onko tuo entinen työnantaja oikeassa? Onko oikeasti linjattuna syitä, joilla evätä sairasloman palkka? Kuitenkin tuon sairaslomatodistuksen sain terveyskeskuksesta, ja aina on palkkaa tullut jos siinä on ollut syynä vaikk flunssa. Olisiko minulla syytä alkaa kränäämään asiasta?