Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 423
  • 47 215

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös kannattaisi kuulua siihen liittoon jonka työehtosopimista työnantaja seuraa. Eli jos olet pankissa töissä se taitaapi olla Suora. S-pankin työntekijät eivät vissiin kuulu Suoraan, korjatkaa jos olen väärässä.

Omalta ostalta sanoisin että TU on selvästi Suoraa munattomampi, juu olen kuulunut molempiin.

No Suora on antanut itselle todella heikon kuvan itsestään liittona, ainakin sen 1,5 vuotta mitä seurasin pankissa osa-aikaisesti töissä ollessa. Etenkin se viime joulukuun lakko oli Suoralta todella onnettomasti hoidettu. Muutenkin Suora vaikuttaa sellaiselta 80-luvun lopulle jämähtäneeltä liitolta.

TRALia nyt edelleen mietin, koska se on YTN:n alainen liitto ja kyllä se työnantaja heitäkin ainakin lakon aikana kuunteli. Toki YTN:llä on huomattavasti heikompi tilanne esim. luottamusmiesten suhteen pankissa.

TRALin jäsenyys on toisekseen halvempi kuin Suoran.

No täytyy vielä miettiä.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Tuli tossa nyt vähän keskustelua siitä, että maksaako sossu veden tasauslaskua? En äkkiseltään löytänyt mistään tietoa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Paljonko hintaa noin suurinpiirtein kertyy uniapneatutkimukselle, ainoa kyseisessää tutkimuksessa (ja myöhemmin leikelty) käynyt sukulainen ei kuollakseenkaan muistanut vuosien taakse. Lähinnä siis, liikutaanko kympeissä, satasissa (monissako) vaiko jopa paljon enemmässä?

Riippuu hiukan paikasta, jossa tutkimus tehdään, mutta muutamissa satasissa puhutaan yksityisellä, sanotaanko että puolin ja toisin 500€:n.(ainakin Turussa) Kannattaa siis kysellä useammasta paikkaa. Yleisellä puolella, kuten Yliopistollisetkeskussairaalat, tutkimus on edelleen ilmainen.
 
Tuli tossa nyt vähän keskustelua siitä, että maksaako sossu veden tasauslaskua? En äkkiseltään löytänyt mistään tietoa.

Maksaa mutta se vaatii vähän muutakin kun sen että meet sinne ja sanot että maksakaa tuo.
Käytännössä jos tasaus ei ole järjetön ( yli satasen pintaan rupeaa olemaan jo hiukan kyseenalasta) mutta tietyn osan ne ainakin maksaa silloinkin, lisäksi paljon riippuu siitä kanssa että kauan olet ollut soskun asiakkaana, jos kauan niin ne saattaa sanoa että "mikset nostanu ennakko laskua korkeemmaks" tai vastaavaa.
Vääntöä tuo saattaa aiheuttaa summasta (ja tantasta) riippuen mutta kyllä pitäisi apuja järkeviin summiin saada.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
mikä hei räppi-tää biisi onkaan? ne selittää räppisanoja suomeksi? vissiin joku rähinän biisi? jollai hajuja??¨¨

edit. löyty. tasis-rähinä-suomi-rähinä
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuuluisia viimeisiä sanoja.

Niin no jos löytyy se tarvittava kortti taksin ajamiseen, niin ainakin pk-seudulla niitä hommia on viimeisen... no 20 vuoden aikana saanut koko ajan ja tilanne ei työntekijän kannalta ole muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan 2000-luvun aikana. Joten ei todellakaan työttämäksi jääminen huoleta.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Niin no jos löytyy se tarvittava kortti taksin ajamiseen, niin ainakin pk-seudulla niitä hommia on viimeisen... no 20 vuoden aikana saanut koko ajan ja tilanne ei työntekijän kannalta ole muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan 2000-luvun aikana. Joten ei todellakaan työttämäksi jääminen huoleta.

Kyllähän se näin on, että töitä löytyy aina, jos löytyy nöyryyttä tehdä muutakin kun mihin on tottunut.

Paskapuhetta ja laiskuutta koko työttömyyys.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin no jos löytyy se tarvittava kortti taksin ajamiseen, niin ainakin pk-seudulla niitä hommia on viimeisen... no 20 vuoden aikana saanut koko ajan ja tilanne ei työntekijän kannalta ole muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan 2000-luvun aikana. Joten ei todellakaan työttämäksi jääminen huoleta.
Jees, ihan hyvä. Kunhan hulluttelin eli väänsin kaskun.

Kyllähän se näin on, että töitä löytyy aina, jos löytyy nöyryyttä tehdä muutakin kun mihin on tottunut.

Paskapuhetta ja laiskuutta koko työttömyyys.
Totta toinen puoli. Olen itsekin juossut ympäri lautapihaa ja kylmävarastoa AMK-tutkinnolla sen lisäksi, että olen tehnyt myös kolulutustani vastaavaa työtä. Lopulta kuitenkin kävi niin, että tajusin kouluttautuneeni väärälle alalle. Nyt sitten pikkuhiljaa hakeudutaan kohti pätevyyttä alalle, joka tuntuu jonkin sortin kutsumukselta.

Työttömyys ei silti aina ole laiskuutta. Suurelta tai keskikokoiselta paikkakunnalta varmasti löytyy jotain väliaikaisduunia, mutta ei sekään niin helppoa ole. Törmäsin itsekin siihen, että mua ei palkattu koulutukseni takia joko siksi, että mun ajateltiin sinkoavan pois noin viikon päästä muihin hommiin tai sitten, että en osaa käytännön duuneja. Vastaavasti taas pikkupaikoilla ei välttämättä ole edes niitä paskatöitä hirveästi tarjolla, eikä kaikille ole niin helppoa repiä itseään juuriltaan.
 

Anssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erik Karlsson, Pep Guardiola
Onko täällä toimittajia?

Itsellä olisi jonkinlaisena tavoiteena tulla toimittajaksi tässä lukion jälkeen, jota on vielä vuosi jäljellä ja kysyisinkin, että mihin kannattaisi lähteä tai hakea opiskelemaan toimittajaksi? Itse olen ajattelut ehkä Vaasan yliopiston viestinnän linjaa. Urheilutoimittaja olisi ehkäpä se unelma-ammatti ja siihen tähdätään jatkossa.

Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, mutta toivottavasti löydät tämän silti.

Voin todella lämpimästi suositella OAMK:n journalismin linjaa. Pääosin erittäin käytännönläheinen lähestymistapa ja kolmen-neljän vuoden aikana tulevat tutuksi niin printtimediat, netti, radio kuin televisiokin. Ainakin omana aikanani journalististen kurssien opettajina on ollut entisiä toimittajia, jotka todellakin osaavat hommansa.

Suoranaista urheilujournalismia siellä ei opiskella, mutta saa erittäin hyvät valmiudet yleistoimittajaksi. Ja tuskinpa kovinkaan moni suoraan koulusta urheilutoimittajaksi pääsee, vaan kannukset on luotava perinteisessä uutistoimituksessa ja "maineen" kasvaessa voi tehdä enemmän sitä mitä haluaa.

Toisaalta yliopisto on esimerkiksi opintojen aikaisia kesätöitä hakiessa painanut etenkin suurilla lehdillä melko paljon vaakakupissa, mutta kyllä AMK:n arvostuskin on ollut viime aikoina nousussa, juurikin käytännön osaamisen ansiosta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä kännykkäselaaminen on melko nihkeää, joten en jaksaisi alkaa googleviidakkoa samoamaan. Löytyisiköhän täältä tietoa? Kun niitä on kaikenlaisia pyhimyksiä, niin ketä pidetään varkaiden ja muiden puliveivarien suojeluspyhimyksenä? Muistaakseni olen joskus kuullut juttua, että merimiesten ohella pyhä Nikolaus suojelee myös varkaita, mutta luotan tähän palstaan enemmän kuin muistiini.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muistaakseni olen joskus kuullut juttua, että merimiesten ohella pyhä Nikolaus suojelee myös varkaita, mutta luotan tähän palstaan enemmän kuin muistiini.

Tuo pitää kyllä kutinsa. Nikolaus oli myös kauppiaiden suojeluspyhimys.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Muistaakseni olen joskus kuullut juttua, että merimiesten ohella pyhä Nikolaus suojelee myös varkaita.

Muistat aivan oikein. On siinä joulupukilla esi-isä. Nikolaus muuten muistaakseni joutui eroamaan jostakin pappisarvostaan vedettyään toista pappia turpaan :D
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minkä helvetin takia Finnairilta saa NYC:iin ostettua yhden lipun hintaan 575€ ja kun yritän ostaa kolmelle, niin se on 700€ henkilö?

On taas varsinaista palvelua, kun pitäisi maksaa 400€ ylimääräistä siitä, että saadaan kaikki saman varauksen alle.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minkä helvetin takia Finnairilta saa NYC:iin ostettua yhden lipun hintaan 575€ ja kun yritän ostaa kolmelle, niin se on 700€ henkilö?

On taas varsinaista palvelua, kun pitäisi maksaa 400€ ylimääräistä siitä, että saadaan kaikki saman varauksen alle.
Näi lentolippujen hinnoittelu vain toimii. Halpoja lippuja on x-määrä myytävänä, jonka jälkeen lippujen hinnat nousevat. Varaa tuo yksi halvempi lippu (jos edes on enää jäljellä) erikseen ja sen jälkeen ostat kaksi kalliimpaa.

Edit: Voit toki kokeilla jotain muuta päivämäärää, josko silloin löytysi kolme halvempaa lippua (jos sinun tapauksessa on mahdollista joustaa matkustuspäivän suhteen).
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näi lentolippujen hinnoittelu vain toimii. Halpoja lippuja on x-määrä myytävänä, jonka jälkeen lippujen hinnat nousevat. Varaa tuo yksi halvempi lippu (jos edes on enää jäljellä) erikseen ja sen jälkeen ostat kaksi kalliimpaa.

Edit: Voit toki kokeilla jotain muuta päivämäärää, josko silloin löytysi kolme halvempaa lippua (jos sinun tapauksessa on mahdollista joustaa matkustuspäivän suhteen).

Thanks, selvisi itsellekin kun soitin Finnairille. Täytyy tutkia näitä vaihtoehtoja. Finnairilta saisi eri matkustuspäivillä halvemmat, mutta ei oikein pysty töistä olemaan liikaa poissa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Micheangelon "The Last Judgement" -teoksessa on keskellä kuvaa mies vähän metallitikkaita muistuttavan häkkyrän kanssa. Nuo tikkaat ovat sen ajan jostain grillaussysteemistä ja kaveri itse poltettiin kuoliaaksi roviolla. Toki hän tarinan mukaan paloi siinä 10 tuntia ja valitti kylmää, mutta käännettiin sitten ylösalaisin, että päästiin siitä kokonaan eroon. Samassa missä kuulin tuon äskeisen, kuulin myös, että kyseessä on joku BBQ-sujelyspyhimys. Mikä tämän grillimestarin nimi on?
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mikäpä on sopiva käännös englanniksi sanalle mediahuora? Tai tyrkkyjulkkis, jos joku haluaa käyttää vähän lievempää termiä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mikäpä on sopiva käännös englanniksi sanalle mediahuora? Tai tyrkkyjulkkis, jos joku haluaa käyttää vähän lievempää termiä.

Celebrity nobody -termi ainakin esiintyy näissä yhteyksissä.

Tuota KourPo:n ehdottamaa minä käytän yleensä enimmäkseen lentokoneessa kiinnittääkseni lentoemännän huomion.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös