Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 355
  • 47 224

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Saako alle 18-vuotiaana Nordeaan nettipankkitunnuksia? Ja pitääkö niitä hakea erikseen, jos saa?

Nordean sivuilta löytyi tällainen kohta:

"Pankkitunnukset saat käyttöösi:

- kun olet vähintään 18-vuotias
- 15-17-vuotiaana edunvalvojiesi suostumuksella
- kun olet vähintään 15-vuotias ja liität verkkopankkisopimukseesi sellaiset tilit, joiden käyttöön et tarvitse edunvalvojiesi suostumusta."

Viimeisellä kohdalla tarkoitetaan ilmeisesti alaikäisen omaa tiliä, jolle hänellä tulee jokin säännöllinen tulo esim. palkka.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
iTunes

Voiko Itunesissa siirtää kappaleita yksi kerrallaan iPodiin? Tai albumi/artisti kerrallaan? Koneella on noin 3000 kappaletta ja Ipodille mahtuu noin tuhat. Vituttaa vaan kun on kaksi tuntia ruksinut kappaleita ja sitten jotain menee vituiksi ennen synkronointia. Miten helvetissä on saatu tehtyä näin vaikeasti käytettävä ohjelma vai olenko itse vain tyhmä? Miksei kappaleita voi siirtää normaalisti tiedostoina?

Anteeksi avautuminen, olisi kyllä Vitutusketjun kamaa, mutta toivon salaa jotain vastausta millä saisin iPodilleni haluaamani musiikkia.

Niin, tietysti Ipod tyhjeni musiikista heti kun kytkin sen tietokoneeseen, sekin vituttaa. Kuka näiden laitteiden käyttöjärjestelmiä oikein suunnittelee?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voiko Itunesissa siirtää kappaleita yksi kerrallaan iPodiin? Tai albumi/artisti kerrallaan? Koneella on noin 3000 kappaletta ja Ipodille mahtuu noin tuhat. Vituttaa vaan kun on kaksi tuntia ruksinut kappaleita ja sitten jotain menee vituiksi ennen synkronointia. Miten helvetissä on saatu tehtyä näin vaikeasti käytettävä ohjelma vai olenko itse vain tyhmä? Miksei kappaleita voi siirtää normaalisti tiedostoina?

Anteeksi avautuminen, olisi kyllä Vitutusketjun kamaa, mutta toivon salaa jotain vastausta millä saisin iPodilleni haluaamani musiikkia.

Niin, tietysti Ipod tyhjeni musiikista heti kun kytkin sen tietokoneeseen, sekin vituttaa. Kuka näiden laitteiden käyttöjärjestelmiä oikein suunnittelee?

Laita iTunesissa soittimen asetuksista päälle "Manually manage music and videos" tai jotai nvastaavaa ja soitin ei automaattisesti synkkaa vaan voit itse vetää halutun musiikin soittimeen
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laita iTunesissa soittimen asetuksista päälle "Manually manage music and videos" tai jotai nvastaavaa ja soitin ei automaattisesti synkkaa vaan voit itse vetää halutun musiikin soittimeen

Kiitoksia suuresti erittäin hyvästä neuvosta! Testailin äsken vetämällä joitain satunnaisia kappaleita ja albumeita Ipodiin ja homma toimi hyvin.

Enää tarvitsisi tietää, miten saan Múnhenin 1972 5000 metrin juoksun radioselostuksen iPodilta pois? Vie vaan turhaa tilaa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
iTunesissa valitset soittimen ja sen alta Music tai minkä alla tuo onkaan, klikkaat selostusta oikealla napilla ja delete.

Kiitoksia paljon, taas!

Tästä iPodistahan on kuoriutumassa ihan kelpo vehje, kunnei tarvitse enää tehdä kompromisseja laitteeseen asennettavan musiikin kanssa.

Alkaa iPod-vitutus laantua...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voiko Itunesissa siirtää kappaleita yksi kerrallaan iPodiin? Tai albumi/artisti kerrallaan? Koneella on noin 3000 kappaletta ja Ipodille mahtuu noin tuhat. Vituttaa vaan kun on kaksi tuntia ruksinut kappaleita ja sitten jotain menee vituiksi ennen synkronointia. Miten helvetissä on saatu tehtyä näin vaikeasti käytettävä ohjelma vai olenko itse vain tyhmä? Miksei kappaleita voi siirtää normaalisti tiedostoina?

Anteeksi avautuminen, olisi kyllä Vitutusketjun kamaa, mutta toivon salaa jotain vastausta millä saisin iPodilleni haluaamani musiikkia.
Joko hoksasit tehdä soittolistan? Eli nimeät listan, ja valkkaat itunesin synkkaamaan vain ja ainoastaan tuon soittolistan ipodiin. Sinne saa siirrettyä biisejä tai levyjä ihan normaaleilla tietsikan maalausmenetelmillä. En ole kokeillut artsisteja, mutta ehkä sekin onnistuu, kun valitsee itunesin näkymän sopivalla tavalla.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Joanna Rinne. Kohtalosta en tiedä. Toivottavasti itse tajusi, että on väärällä alalla kun ei ole vähään aikaan aamulla näkynyt.

Lomalla ollessani tällainen mennyt tapahtumaan:(

Aamuista puuttuu selvästi jotain kun tämä häslääjä loistaa poissaolollaan!
Veikkailtiin emännän kanssa että sen on pakko olla jonkun vaikuttavan (mtv) henkilön tytär tjs., koska tuolla menolla paikka valtakunnan verkossa ei olisi millään voinut jatkua noinkin pitkään.

Toisinaan meinasi tulla ihan hyväkin ennustus, mutta ensimmäinen hölmöily sai aina lopulta lumipallon pyörimään ja Joanna alkoi latoa toinen toistaan typerämpiä lauseita, bravuurina "toisaalta" sitä ja tätä.

Joannan vaatetus ja habitus kaikkineen oli myös melko jäätävää tasoa, se paskan- ja sinapinruskea kolttu piirtyi silti ikuisiksi ajoiksi muistojen kultaiseen lokeroon. Huippuhetkenä mainitsisin lähetykseen mukaan pääsyn, istumaan iki-ihanan Karhuvaaran Laten viereen ja povaamaan tulevan kevään säätä. Sekava kirjakieli sopi kuin nakki silmään tuossakin kohtaa, sohvan takaa varoen koitettiin tätäkin episodia katsella..

Ketjun aiheessa pysyen, Missä On Joanna Rinne??
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
En tiedä mihinkä ketjuun nyt laittaisi, mutta pistetään tänne. Katselin takapihalla erästä lintua jota en tunnistanut, joten olisi kiva tietää mikä voisi olla kyseessä. Kyseessä oli vaalean harmaa lintu jonka kaulassa oli molemmilla sivuilla valkoiset peukalonjäljen kokoiset laikut. Lintu näytti solakalta kyyhkyseltä, runko ehkä harakan kokoinen. Nokasta päätellen hyönteissyöjä. En tiedä mitään linnuista, mutta olisi kiva jos joku lintumies osaisi kertoa.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Meinasin hurauttaa autolla pieneen sepelkyyhkyparveen tänään tuolla jossain Padasjoen takametsissä ja aikamoisen kokoisia "pulujahan" ne ovat.

Samalla reissulla auton alle yrittivät myös korppi, muutama varis ja harakka sekä varmaankin joku pajulintu.

Eikö ne linnut ole ennen autoa nähneet?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt sekalaista kysymystä. Olin ostamassa 200e tuotetta Keltaisenpörssin myyjältä. Sovittiin että maksan 50 etukäteen tilille, että saa varmasti omansa takaisin, jos ei tuotetta haetakaan postista. Nyt 1,5 viikon kuluttua tuotetta ei ole näkynyt eikä kuulunut ja koko homma tuntuu jumittuneen mystisesti. Katson nyt vielä, mutta jos ei rahojen palautuskaan innosta enempää kuin tuotteen lähetys, mitä voin tehdä? Ilmoitus poliisille? Hyödyttääkö se ilmoitus poliisille jotain?
Vaikkei nyt maailmaa kaada, niin olisi ihan periaatteestakin kiva saada se 50e takaisin, prkl.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mistä ihmeen jypkypäristä täällä puhutaan? Multa menny totaalisesti ohi..

JYP (tai joku sponsori) oli kai jossain pelissä jakanut sellaisia pahvisiä kypäriä JYP:n kannattajille, joissa luki "Finaalit 2010!", tai jotain sinne päin. Tämän enempää en itse tiedä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä ihmeen jypkypäristä täällä puhutaan? Multa menny totaalisesti ohi..

Valtra oli teettänyt muiden yhteistyökumppaneiden kanssa jotain pahvikypäriä mihin oli kirjoitettu "Finaalit 2010" ja laittoi ne jakoon heti puolivälierissä. Ja eihän tuosta muuten mitään juttua olisikaan tullut jos JYP olisi sinne finaaleihin mennyt, mutta kun ei niin käynytkään, niin onhan tuo loistava kuittailun aihe jyväskyläläisille.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katson nyt vielä, mutta jos ei rahojen palautuskaan innosta enempää kuin tuotteen lähetys, mitä voin tehdä? Ilmoitus poliisille? Hyödyttääkö se ilmoitus poliisille jotain?
Ensin toki kannattaa myyjälle vihjata, että jos et tähän ja tähän päivään mennessä palauta rahoja tai toimita tuotetta, niin teen rikosilmoituksen. Ja jos tuote toimitetaan postiennakkona, vaadi, että lähettäjä kirjoittaa pakettiin "Vastaanottaja saa avata lähetyksen ennen lunastusta" tai vastaava virke. Ettet lunasta pakettia, jossa on tiiliskivi sisällä.

Jos myyjästä ei kuulu mitään, teet rikosilmoituksen ja vaadit rangaistusta. Menee lievänä petoksena.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aloitan kesäkuussa työt kokoaikaisesti pankissa näin opiskelujen jälkeen ja liitoista olisi kysyttävää...

Eli onko BBA/tradenomi-koulutuksen saaneelle muuta vaihtoehtoa kuin:

A: Tradenomiliitto
B: Se loimaan kassa tms
C: Suora
D: En liity lainkaan

?

Tradenomiliitto ei jotenkin sytytä, kun itse en tiedosta niiden saaneen mitään koskaan aikaan. Toki sieltä lakimiespalvelut saa ja tarvittaessa lakon aikana korvausta.

Suora taas on käytännössä alemmin koulutettujen liitto ja toisekseen ei kovin järkevää kuvaa ole itsestään antanut. Ainakin viime lakon aikana oli sellaista pelleilyä, että sen typerän 3päivän lakon aikana työnantajan tarjous vain huononi.

Yleinen Työttömyyskassa taas on ihan fiksu vaihtoehto, toisaalta en usko koskaan joutuvani täysin työttömäksi laajan koulutuspohjani ansiosta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
En tiedä mitään linnuista, mutta olisi kiva jos joku lintumies osaisi kertoa.

En tiedä minäkään, mutta hyvin olen pärjännyt luokittelemalla linnut kolmeen pääluokkaan: 1) harakat ja varikset *, 2) pikkulinnut, 3) erikoislinnut, johon siis kuuluvat muut kuin ryhmiin 1 ja 2 kuuluvat.

* erotat varmaan nämä toisistaan? Jos et, kuten systerini, piti opettaa hänelle tämä haha-vava-sääntö: harmaa harakka EI, valkoinen varis EI.

... Leon elvistelee, pulu mikä pulu...
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Aloitan kesäkuussa työt kokoaikaisesti pankissa näin opiskelujen jälkeen ja liitoista olisi kysyttävää...

Eli onko BBA/tradenomi-koulutuksen saaneelle muuta vaihtoehtoa kuin:

A: Tradenomiliitto
B: Se loimaan kassa tms
C: Suora
D: En liity lainkaan

?

Tradenomiliitto ei jotenkin sytytä, kun itse en tiedosta niiden saaneen mitään koskaan aikaan. Toki sieltä lakimiespalvelut saa ja tarvittaessa lakon aikana korvausta.

Suora taas on käytännössä alemmin koulutettujen liitto ja toisekseen ei kovin järkevää kuvaa ole itsestään antanut. Ainakin viime lakon aikana oli sellaista pelleilyä, että sen typerän 3päivän lakon aikana työnantajan tarjous vain huononi.

Yleinen Työttömyyskassa taas on ihan fiksu vaihtoehto, toisaalta en usko koskaan joutuvani täysin työttömäksi laajan koulutuspohjani ansiosta.

Jos liittoon haluat kuulua niin kyllä varmaan kannattaa Suoran jäseneksi liittyä. Vähän hampaatonhan se on varsinkin palkoista neuvottelemaan mutta muuten siellä on paras asiantuntemus kyseisen alan ja työnantajapuolen metkuista ja saat tarvittaessa lainopillista neuvontaa. Suorahan muistaakseni neuvottelee par´aikaa Toimihenkilöunion kanssa fuusiosta, siellä sitä ärhäkkäämpää siipeä sitten taitaakin löytyä Suorankin edestä.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos liittoon haluat kuulua niin kyllä varmaan kannattaa Suoran jäseneksi liittyä. Vähän hampaatonhan se on varsinkin palkoista neuvottelemaan mutta muuten siellä on paras asiantuntemus kyseisen alan ja työnantajapuolen metkuista ja saat tarvittaessa lainopillista neuvontaa. Suorahan muistaakseni neuvottelee par´aikaa Toimihenkilöunion kanssa fuusiosta, siellä sitä ärhäkkäämpää siipeä sitten taitaakin löytyä Suorankin edestä.

Mikäs vika Ertossa on?
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Erto ei ole minulle millään lailla tuttu, enkä ole koko aikana mitä pankissa olen työskennellyt, kuullut että kukaan kuuluisi kyseiseen liittoon. Tuskin siinä kuitenkaan mitään vikaa on!
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erto ei ole minulle millään lailla tuttu, enkä ole koko aikana mitä pankissa olen työskennellyt, kuullut että kukaan kuuluisi kyseiseen liittoon. Tuskin siinä kuitenkaan mitään vikaa on!

Itse kuuluin ko. liittoon 9v, ennenkuin menin kunnalle töihin.
Hienosti sai kaikki asiat hoidettua sinä aikana.

Tradenomeja (kuten allekirjoittanutkin) on Ertossa paljon, itse kuuluin jäsenyhdistykseen nimeltä Tietoalan toimihenkilöt.
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Aloitan kesäkuussa työt kokoaikaisesti pankissa näin opiskelujen jälkeen ja liitoista olisi kysyttävää...

Eli onko BBA/tradenomi-koulutuksen saaneelle muuta vaihtoehtoa kuin:

A: Tradenomiliitto
B: Se loimaan kassa tms
C: Suora
D: En liity lainkaan

?

Tradenomiliitto ei jotenkin sytytä, kun itse en tiedosta niiden saaneen mitään koskaan aikaan. Toki sieltä lakimiespalvelut saa ja tarvittaessa lakon aikana korvausta.

Suora taas on käytännössä alemmin koulutettujen liitto ja toisekseen ei kovin järkevää kuvaa ole itsestään antanut. Ainakin viime lakon aikana oli sellaista pelleilyä, että sen typerän 3päivän lakon aikana työnantajan tarjous vain huononi.

Yleinen Työttömyyskassa taas on ihan fiksu vaihtoehto, toisaalta en usko koskaan joutuvani täysin työttömäksi laajan koulutuspohjani ansiosta.
Eikös kannattaisi kuulua siihen liittoon jonka työehtosopimista työnantaja seuraa. Eli jos olet pankissa töissä se taitaapi olla Suora. S-pankin työntekijät eivät vissiin kuulu Suoraan, korjatkaa jos olen väärässä.
Jos liittoon haluat kuulua niin kyllä varmaan kannattaa Suoran jäseneksi liittyä. Vähän hampaatonhan se on varsinkin palkoista neuvottelemaan mutta muuten siellä on paras asiantuntemus kyseisen alan ja työnantajapuolen metkuista ja saat tarvittaessa lainopillista neuvontaa. Suorahan muistaakseni neuvottelee par´aikaa Toimihenkilöunion kanssa fuusiosta, siellä sitä ärhäkkäämpää siipeä sitten taitaakin löytyä Suorankin edestä.
Omalta ostalta sanoisin että TU on selvästi Suoraa munattomampi, juu olen kuulunut molempiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös