Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 029 643
  • 47 224
Voiko ammattikoulussa hakea vapautusta joltain tietyltä kurssilta jos on yrittänyt esimerkiksi kaksi kertaa ko. kurssia eikä ole mennyt läpi? Kyse ei ole valinnaisesta kurssista, vaan pakollisesta. Jos voi, niin ilmeisesti pitäisi sen tilalla suorittaa jokin toinen kurssi, että saa opintoviikot täyteen...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Voiko ammattikoulussa hakea vapautusta joltain tietyltä kurssilta jos on yrittänyt esimerkiksi kaksi kertaa ko. kurssia eikä ole mennyt läpi? Kyse ei ole valinnaisesta kurssista, vaan pakollisesta. Jos voi, niin ilmeisesti pitäisi sen tilalla suorittaa jokin toinen kurssi, että saa opintoviikot täyteen...

Eiköhän noissakin ole jotain eri sääntöjä, joten kannattaa käydä ihan vain kysymässä joltain opinto-ohjaajalta, tms.
 
Eiköhän noissakin ole jotain eri sääntöjä, joten kannattaa käydä ihan vain kysymässä joltain opinto-ohjaajalta, tms.

Jaa, no katsellaan. Yritys on kova, että kurssi menee nyt läpi, mutta kaikkeen pitää varautua minun tapauksessa. Voit varmaan kuvitella, mitä paskaa metallityökurssi tarjoilee tulevalle puusepälle! Ei se hitsaaminen vaan kuulu minun mielestäni puusepän ammattiin, saatana! Mihin minä sitä taitoa koskaan tulen tarvitsemaan, kun ei minua ole muutenkaan luotu mihinkään hitsauskepin varteen. No joo, melkein vitutusketjuun kuuluisi tämä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jaa, no katsellaan. Yritys on kova, että kurssi menee nyt läpi, mutta kaikkeen pitää varautua minun tapauksessa. Voit varmaan kuvitella, mitä paskaa metallityökurssi tarjoilee tulevalle puusepälle! Ei se hitsaaminen vaan kuulu minun mielestäni puusepän ammattiin, saatana! Mihin minä sitä taitoa koskaan tulen tarvitsemaan, kun ei minua ole muutenkaan luotu mihinkään hitsauskepin varteen. No joo, melkein vitutusketjuun kuuluisi tämä.

Voi voi. Elämässä joutuu toisinaan tekemään asioita, jotka eivät tunnu niin kivalta. Elämästä ei saa vapautusta, vaan ne "kurssit", mitä elämä milloinkin tarjoaa, on vaan suoritettava.
 
Kyllä niitä tässä maailmassa on hitsaavia puuseppiäkin. Ostat vaikka jonkun ikivanhan auton ja hitsailet sitä aikasi kuluksi.

Terveisin koo

Okei, tässä tapauksessa tämän kurssin pitäisi olla vapaavalintainen, eikä suinkaan pakollinen. Halukkaat hitsailkoot autojaan niin paljon kuin huvittaa!

Terveisin Jomppa_Koo
 

Jeffrey

Jäsen
Okei, tässä tapauksessa tämän kurssin pitäisi olla vapaavalintainen, eikä suinkaan pakollinen. Halukkaat hitsailkoot autojaan niin paljon kuin huvittaa!

Terveisin Jomppa_Koo

Mitäs jos vaikka haluat joskus tehdä mökille puupenkit joissa on metalli jalat? Taikka mikä vielä pahempaa sulta tilattaisiin sellainen työ.

Pring Pring
Jomppa: Yhden Koon Puu ja Penkki!
Asiakas: Terve. Haluaisin tilata pihalleni penkit joissa olisi metalli jalat ja erillinen puinen istuinosa.'

Nyt sitten Jomppa marssii McRautakouran luokse ja tilaa häneltä metalli työt joista sitten tietysti maksaa ihan mielettömän summan. Vaihtoehto olisi ollut olla asenteella metallityön kurssilla ja netonnut kaikki rahat itse.

Sekalainen kysymykseni onkin: Kuinka paljon Yhden Koon Puu ja Penkki olisi netonnut mikäli metallityöt olisi pystytty hoitamaan itse?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekalainen kysymykseni onkin: Kuinka paljon Yhden Koon Puu ja Penkki olisi netonnut mikäli metallityöt olisi pystytty hoitamaan itse?

Jomppa perustaa yrityksen joka tekee vain PUISIA penkkejä ja kaupan päälle saa runon sekä vitosen setelin. Tärkeintä ei ole tuloksen tekeminen vaan artistin luovuus ja sielun herkkyyden muuttaminen kiinteään muotoon...tässä tapauksessa puuksi, jos jäi epäselväksi mitä tarkoitan...

Yhden Koon Puu Ja Penkki voi vaikka laskuttaa erikseen noista ei-toivotuista runonpätkistä. Vitonen voisi maksaa vaikka vitosen. "Sisäpiirin" asiakkaat voisivat saada VIELÄ kaupanpäälle nimimerkki Hauptmannin vetovinkit että Pinssin tekstillä "En hitsaa".

Miltäs kuulostaa Jomppa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voiko ammattikoulussa hakea vapautusta joltain tietyltä kurssilta jos on yrittänyt esimerkiksi kaksi kertaa ko. kurssia eikä ole mennyt läpi? Kyse ei ole valinnaisesta kurssista, vaan pakollisesta. Jos voi, niin ilmeisesti pitäisi sen tilalla suorittaa jokin toinen kurssi, että saa opintoviikot täyteen...

Eli kun et osaa, pitäisi saada vapautus?? Miksi??

Näin opettajana olisi mielenkiintoista kuulla uusi perustelu sille, miksi juuri sinun pitäisi saada vapautus kaikille pakollisesta kurssista.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Lisäksi Yhden Koon Puu Ja Penkin kahvihuoneessa on mukeja, joihin on itse maalattu "Minä en saatana hitsaa!". Ja vitonen tulee tietysti kirjekuoressa.
Ihan vakavasti Jomppa, kyllä puuseppäkin sitä hitsaustaitoa tarvitsee, kun ihan kaikkia puutöitä ei tehdäkään pelkästään puusta, vaan niihin tulee metalliakin. Eikä se nyt yksi kurssi maailmaa kaada, vaikka "puikkohommat" ei sun ominta alaa olisikaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin opettajana olisi mielenkiintoista kuulla uusi perustelu sille, miksi juuri sinun pitäisi saada vapautus kaikille pakollisesta kurssista.

Sen enempää ottamatta kantaa Jompan vapautuksiin niin muistaakseni ainakin Ammattikorkeakouluissa on mahdollista saada todistukseen jostakin kurssista merkintä, että kyseinen opiskelija on yrittänyt sitä päästä läpi pari kertaa, ei ole onnistunut, mutta kuitenkin tehnyt kaikkensa ja tästä syystä sinne todistukseen merkataan joku kirjain sen arvosanan tilalle ja valmistuminen mahdollistetaan, mutta toki työnantajat ja muut asiasta kiinnostuneet saavat asian selville katsomalla sitä tutkintotodistusta katsomalla.

Syy tähän oli se, että jos opiskelijan valmistuminen jää kiinni jostain ylipääsemättömästä kurssista, niin se valmistuminen pystytään mahdollistamaan ja koulu saa rahat siitä valmistuneesta opiskelijasta.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Voiko ammattikoulussa hakea vapautusta joltain tietyltä kurssilta jos on yrittänyt esimerkiksi kaksi kertaa ko. kurssia eikä ole mennyt läpi? Kyse ei ole valinnaisesta kurssista, vaan pakollisesta. Jos voi, niin ilmeisesti pitäisi sen tilalla suorittaa jokin toinen kurssi, että saa opintoviikot täyteen...

Laitat reilusti käteistä kuoreen ja annat opettajalle. Ei ne hitsausasiat niin paljon eroa naisasioista.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan vakavasti Jomppa, kyllä puuseppäkin sitä hitsaustaitoa tarvitsee, kun ihan kaikkia puutöitä ei tehdäkään pelkästään puusta, vaan niihin tulee metalliakin. Eikä se nyt yksi kurssi maailmaa kaada, vaikka "puikkohommat" ei sun ominta alaa olisikaan.

Jep, ja vaikea kuvitella että tuo hitsauskurssi on niin ylivoimainen tehtävä, ettei sitä voi millään käydä. Ihan hyödyllinen taito ja varmasti tarvitset sitä myös puuseppänä. Anna mennä vaan...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Jep, ja vaikea kuvitella että tuo hitsauskurssi on niin ylivoimainen tehtävä, ettei sitä voi millään käydä.

Komppaan tätä.

Itse jouduin hitsaamisen opettelemaan ammattikorkeakoulussa tutkintoni mukana. Taito ja kokemus ennen opiskelua oli tasan nolla. Ja jos minä onnistun opettelemaan hitsaamaan siedettävästi, niin en usko tästä maasta löytyvän ketään joka ei pystyisi samaan.

Asenne- ja harjoittelukysymys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se Jomppa sinusta vielä Porilaista tee jos vaikka opetteletkin hitsaamaan, joten anna mennä vaan... Turha pelko pois!
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös