Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 029 643
  • 47 224

Nick Neim

Jäsen
Voit varmaan kuvitella, mitä paskaa metallityökurssi tarjoilee tulevalle puusepälle!

Mun (sekalainen) kysymys kuuluukin, mitä kaikkea tuohon kurssiin oikeen kuuluu mikäli et ole vielä siitä läpi päässyt? Ainakin hitsaus, mitä muuta?

Hitsaaminenhan on oikeasti helppoa jos vain osaa asennoitua siihen oikein, kuten täällä on jo mainittu. Ei todellakaan ylivoimainen tehtävä. Josset pidä tarpeellisena niin ajattele ainakin hyödyllisenä. Sulle ainakin luulis olevan tarpeellinen tulevaisuudessa, koska jos puusepäksi ryhdyt niin varmasti tulee hommia jossa tarvitaan myös hitsaustaitoa.

Aikoinaan meidän yläkoulussa, teknisen työn opettajamme "pakotti" jokaisen hitsaamaan, ja se oli hitsattava niin kauan kunnes jälki oli vähintään tyydyttävää ja metallikappaleet pysyivät toisissaan kiinni. Ulkonäölliset seikathan sai sitten rälläköityä, mikäli tuli "röpelöä", jollei käyttänyt vaihtoehtoisesti kaasuhitsiä. Se olikin perkeleen kätevä, ja helppo käyttää.

Tämä siis 7lk, jolloin tekninen/tekstiili oli pakollisena. (suurin osa teknisessä poikia, tekstiilissä tyttöjä mutta poikkeuksiakin oli)
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Ulkomailta tilaamani postipaketti on aamulla klo 10:12 saapunut Itellan logistiikkakeskukseen (01010). Kaksi minuuttia myöhemmin tuo paketti on seurannan mukaan "vastaanotettu kuljetettavaksi". Postin jyväskylän toimipiste johon paketti on tulossa on klo 20:een asti auki. Onko mitään toivoa, että tuo paketti ehtisi ennen kahdeksaa jyväskylään?
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mistä löytäisin katsottavakseni 3 muumien jaksoa, joita ei ole koskaan suomessa esitetty niiden pelottavuuden vuoksi? Näistä jaksoista on kyse: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Muumilaakson_tarinoita_-sarjan_jaksoista#Suomessa_esitt.C3.A4m.C3.A4tt.C3.B6m.C3.A4t_jaksot (Linkki vie wikipedian sivustoon, jossa kerrotaan muumien jaksoista)

Ja mielellään suomenkielisillä teksteillä varustettuna.. Itse en ole löytänyt toimivia videoita.

Ensimmäinen(engl. suomeksi tekstitetty)

Toinen(japaniksi)

Kolmas(japaniksi)

Pitää asentaaa Veoh Web Player, jotta näkee kokonaan videot. Parempia en löytänyt tai jaksanut etsiä.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Katsoin Nashville - Chicago ottelun koosteen NHL.comista ja aina Predsien maalilaulun jälkeen uusintoja näyttäessä soi joku kappale. Mikä on sen kappaleen nimi?
 
Eli kun et osaa, pitäisi saada vapautus?? Miksi??

Näin opettajana olisi mielenkiintoista kuulla uusi perustelu sille, miksi juuri sinun pitäisi saada vapautus kaikille pakollisesta kurssista.

Ei tuossa ole kyse pelkästään osaamattomuudesta, ei todellakaan. Henkilökohtaisia asioita, joista olen tällä foorumilla maininnut. Toisaalta nyt ryhmässä on vain kuusi tai seitsemän opiskelijaa, että ihan rauhassa periaatteessa voisi suorittaa tuon kurssin. Ei vaan onnistu silti, enkä edes pysty vaikuttamaan näihin asioihin. Periaatteessa kurssi menisi ykkösellä läpi, mutta... Pelko että työ menee vituiksi ja liika jännittäminen siinä samalla tulee esiin heti, kun mun työskentelyä seurataan vierestä. Sitten se myös menee vituiksi. En kestä sellaista, oikeastaan missään asiassa. Voin kertoa yv:llä lisää jos et ymmärtänyt.

Ruotsin kielen opiskelusta sain vapautuksen, koska sen opettelu oli minulle vain yksinkertaisesti liikaa. Muutenkin mennään melkolailla mukautetulla linjalla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ostin viime syksynä kaverin kaverilta käytetyn näytönohjaimen (Asus ATI Radeon HD3870 x2 1 GB 4xDVI). Nyt vaikuttaisi että tämä näyttis on rikki ja onneksi tässä on 3v takuu joka on vieläkin voimassa. Nyt kysymys kuuluukin minkä tasoista näytönohjainta voin vaatia myyjäliikkeeltä? Voinko vaatia että takuuvaihdossa tulevassa näyttiksessä on neljä DVI/HDMI-liitintä? Voinko vaatia että uusi näytönohjain tehoiltaan on täysin vastaava tätä näyttistä?

- Tinke-80
 

Jeffrey

Jäsen
Voinko vaatia että uusi näytönohjain tehoiltaan on täysin vastaava tätä näyttistä?

- Tinke-80

Voit. Tai ainakin omalla alalla me ollaan velvollisia korvaamaan asiakkaalle joko vastaava (sama) tuote tai palauttaa rahat eli purkaa kauppa. Jälkimmäistä vaihtoehtoa käytetään käytännössä silloin jos kyseistä tuotetta taikka tarpeeksi vastaavaa ei ole saatavilla. Muista kuitenkin, että kuluttajan suoja antaa myyjälle/valmistajalle mahdollisuuden korjata rikki mennyt tuote mikäli se vain on mahdollista.

Oikeastaan myyjällä on oikeus päättää minkä hyvityksen saat, mutta korvaavan tuotteen tulee olla vähintään yhtä hyvä. Taikka palautettava summa yhtä suuri kuin maksettu summa.

Eri asia sitten jos olet sattunut ostamaan tuotteen esim. jostain isosta alesta. Jos esim. olet sattunut ostamaan 300€:n tuotteen -50% eli 150€. Niin silloin myyjällä on oikeus hyvittää sinulle tuo 150€ vaikka sinä et välttämättä saisikaan tuolla summalla enää vastaavaa tuotetta.

Elektroniikka takuissa olen itse huomannut sen, että niissä on aina joku koira haudattuna ja harvoin mennyt mikään läpi. Esim. emolevyssä sattui kerran olemaan rikki joku tietty piiri joka ei kuulunut takuun piiriin. Toisaalta siitä on jo 8v eli hommat voinut jo muuttua.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tuossa ole kyse pelkästään osaamattomuudesta, ei todellakaan. Henkilökohtaisia asioita, joista olen tällä foorumilla maininnut. Toisaalta nyt ryhmässä on vain kuusi tai seitsemän opiskelijaa, että ihan rauhassa periaatteessa voisi suorittaa tuon kurssin. Ei vaan onnistu silti, enkä edes pysty vaikuttamaan näihin asioihin. Periaatteessa kurssi menisi ykkösellä läpi, mutta... Pelko että työ menee vituiksi ja liika jännittäminen siinä samalla tulee esiin heti, kun mun työskentelyä seurataan vierestä. Sitten se myös menee vituiksi. En kestä sellaista, oikeastaan missään asiassa. Voin kertoa yv:llä lisää jos et ymmärtänyt.

Ruotsin kielen opiskelusta sain vapautuksen, koska sen opettelu oli minulle vain yksinkertaisesti liikaa. Muutenkin mennään melkolailla mukautetulla linjalla.

Erikoista, että kyselet asiaa Jatkoajan keskustelupalstalla vaikka olet ilmeisesti keskustellut näistä asioista kuraattorin kanssa aikaisemminkin. Eli lopeta ajan tuhlaaminen tällä palstalla ja mene kuraattorin puheille.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Onko kellään Skypen uusinta päivitystä täällä? Sen jälkeen kun olen päivittänyt, niin lykkää jotain ihme "skype highlightning begin" koodia quote väkästen sisään kun vastaan jotain tänne jatkoaikaan. Onko muilla käynyt samoin ja voiko tälläisen jostain nappulasta ottaa pois? Vituttaa meinaan ankarasti kun tarvii aina säätää sen kanssa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko meidän pakastimessa jotain vikaa, kun vaikka säilytän jäätelöä varmasti kiinninnäisissä pakkauksissa (pahvi) ja kunnolla käärittynä muovipussiin, niin siitä huolimattä jäätelön pintaan syntyy sellainen "avatun jäätelön" pahamakuinen huurrekkerros?

Väännä vaan volumea isommalle, ja tyhjennä ne kolmen vuoden vanhat "nämä vielä tarvitaan joskus" -pakasteet pois. Eli liian täynnä, liian pienellä. Sama vika täälläkin, pari kertaa vuodessa. Etenkin jos on kaappiversio, niin ilman pitää kiertää rivakasti, kun ovi avataan. Arkussa ei ole niin suurta ongelmaa, sellainenkin löytyy.
Joskus tosiaan tulee ihmeteltyä tätä pakastamisen tarvetta. Teet safkaa, jotain jää, pakkaseen, vuoden päästä kompostiin. Kai se on elämän suurta kiertokulkua.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Barcelona-Inter matsia ei taida nähdä mistään nettiportaalista livenä ilman, että joutuisi kuluttamaan euroja?

Jos selostuksen haluaa suomeksi, niin tuskinpa. Muita streamejahan on internet tulvillaan.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös