Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 928
  • 47 167

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin tuossa saunan jälkeen kanava Viitoselta ohjelmaa Ruotsin rannikkovartioista. Kyseisessä ohjelmassa otettiin kiinni epäilty ruorijuoppo, joka siellä vietiin poliisin puhallutettavaksi. Suomessahan rajavartiosto tai poliisi puhalluttaa suoraan veneessä, eikä henkeä tarvitse haistella kuten tuossa ohjelmassa.

Nyt itse kysymykseen eli mitä seuraa ruorijuopumuksesta?

Itse olen puhaltanut vesillä kahtena viimeisenä kesänä kuusi kertaa, mutta ei ole kertaakaan tullut kysyttyä seurauksista.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt itse kysymykseen eli mitä seuraa ruorijuopumuksesta?
Jos juopumus ylittää rajan ja on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle voi siitä seurata sakkoa tai maksimissaan kaksi vuotta vankeutta. Ei kuitenkaan, jos alla on purjejolla, soutuvene tai vastaava.

Vesiliikennejuopumukseen voi syyllistyä myös se, joka ei ruorista vastaa mutta joka muuten osallistuu olennaisesti veneen ohjaukseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nyt itse kysymykseen eli mitä seuraa ruorijuopumuksesta?

Itse olen puhaltanut vesillä kahtena viimeisenä kesänä kuusi kertaa, mutta ei ole kertaakaan tullut kysyttyä seurauksista.
Valitettavan usein ruorijuopumuksesta seuraa hukkumiskuolema liitinki auki, mikä ei sinällään ole mikään katastrofi. Se vain tukee evoluutioteoriaa, jonka mukaan täältä poistutaan heikoimmasta ja tyhmimmästä päästä. Käytännössä siis luontaista poistumaa.

Huomattavasti ikävämpää on se, että ruorijuopumuksesta aiheutuu valitettavan paljon soutuveneiden ja muiden pikkukippojen yliajamisia suurten moottoriveneiden toimesta. Tehokas vene, kokematon kuski ja alkoholi ovat tappava ja täysin toisiinsa sopimaton yhdistelmä. Veneilyssä on havaittavissa samaa ilmiötä kuin moottoripyöräilyssä. Trendipellet hankkivat ensimmäiseksi kamppeekseen täysin ylimitoitetun kaluston, jonka käsittelyyn omat taidot eivät riitä ensinkään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kukaan palstaveljistä tahi -siskoista ikinä kokeillut tällaisia "nettitreffejä". Siis jonkun netin treffipalvelimen kautta tyttöihin tutustumisia yms.?

Itse aikoinani löysin sieltä muutamankin seurustelukumppanin, voin suositella. Siinähän tuo on mahdollisuus missä muutkin, toisaalta kannattaa koko ajan pientä varovaisuutta pitää yllä, koska netissähän voi kertoa paljonkin mitä ei todellisuudessa ole. Ja kannattaa tutustua oikeassakin elämässä kunnolla ennen kuin alkaa sen enempää suunnittelemaan, koska sekopäitäkin sieltä löytyy. Mutta en näkisi sitä nykypäivänä yhtään sen nolompana kuin muitakaan tapoja tavata ihmisiä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vesiliikennejuopumukseen voi syyllistyä myös se, joka ei ruorista vastaa mutta joka muuten osallistuu olennaisesti veneen ohjaukseen.

Lisäksi poliisi voi "oman harkintansa" mukaan katsoa ruorijuopumukseksi myös rajan alittavan humalatilan, jos esim. sääolosuhteet ovat äärimmäisen huonot. Tämän kuulin radiosta, kun tuon taannoisen rannalleajon jälkeen pohdittiin pitäisikö ruorijuopumuksen rajaa laskea samalle tasolle kuin tieliikenteessä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Onko kukaan palstaveljistä tahi -siskoista ikinä kokeillut tällaisia "nettitreffejä". Siis jonkun netin treffipalvelimen kautta tyttöihin tutustumisia yms.?

Macnevis sen asian jo aika hyvin kitetytti ja toi on kyllä mun mielestä yksi aivan normaali tapa tutustua uusiin ihmisiin siinä missä baarissa notkuminen. Ite joskus muutama vuosi sitten kävin yksillä nettitreffeillä eikä se homma toiminu ollenkaan vaikka netin välityksellä tuntui, että siitä voisi jotain tullaki.

Kusettajia löytyy monenlaisia joten kannattee varauksin suhtautua toisen osapuolen sanomisiin ja edetä pikkuhiljaa sitten kasvokkain.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Eli käynkö laittamassa treffi-ilmoituksen sinne ihan tosissani ja selittelen sitten, että läpällälaitoin. Annanko kavereiden pitää hauskaa kustannuksellani. Vaiko naureskelenko vieläkin räkäsesti niille säälittäville hinttareille jotka tällaiseen ryhtyy ja elän itse loppuelämäni ilman sitä jossa on reikä?
Chambza on muutaman kerran vastaillut, joskus on tullut vastauksia takaisinkin, muttei sen kummempaa. Eräs naispuolinen (palstaa stalkkaava) ystäväni on kohta muuttamassa yhteen ilmoitukseensa vastanneen miehen kanssa, terkkuja heille!

Nettitreffimaailma taitaa olla paljolti samanlainen kuin oikeakin - miehet tekevät paljon työtä, naiset valitsevat parhaat päältä. Ei se toki mikään syy ole jättää yrittämättä. Sittenhän sä vasta hölmö oletkin jos pelkästään ennakkoluulojen takia et uskalla edes yrittää...

Muistan lukeneeni että jenkeissä jo joka kahdeksas avioliitto on saanut alkunsa nettikontaktista. Taitaa olla Suomessakin puhuttu jo about kymmenestä prosentista? (Ikävä kyllä en löytänyt lähdeviitteitä kumpaakaan väitettä tukemaan.)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eli käynkö laittamassa treffi-ilmoituksen sinne ihan tosissani ja selittelen sitten, että läpällälaitoin. Annanko kavereiden pitää hauskaa kustannuksellani. Vaiko naureskelenko vieläkin räkäsesti niille säälittäville hinttareille jotka tällaiseen ryhtyy ja elän itse loppuelämäni ilman sitä jossa on reikä?

Käy vaan laittamassa ilmoitus, mutta siinä pitää olla jotain särmää ja hyvä valokuva sinusta. Liian vaatimaton ei kannata olla kuvaillessaan itseään ja omia luonteenpiirteitään. Ilmoituksesi pitäisi jollain persoonallisella tavalla erottua muiden miesten ilmoituksista. Valehdella ei kuitenkaan kannata. Huumoria peliin.

Miehet yleensä joutuvat näkemään paljon enemmän vaivaa saadakseen kontakteja kuin naiset. Jokaiselle netin kautta tapaamalleni naiselle on tullut satoja vastauksia jorman kuvalla ja ilman.

Minulla on myös ilmoitus netissä, mutta olen sen suhteen melko passiivinen. Käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa katsastamassa uudet naisten profiilit, mutta lähinnä vain odottelen naisten yhteydenottoja. "Anteeksi että olen olemassa"-ilmoitukset eivät kiinnosta, vaan naisessakin pitää ollä sitä jotain, ennenkuin hänelle vastaan. Paljon tulee naisilta kehuja ulkonäöstäni, mutta en vastaa sellaisiin viesteihin, jos niissä ei muuta asiaa ole.

Netti on minulle toissijainen väline tutustua ihmisiin, mutta sitäkin kautta olen kyllä moneen mukavaan naiseen tutustunut. Jos ei ole kokemusta naisista, netti on oiva väline saada kontakteja ja käydä tapaamassa useampiakin naisia. Siitä se kokemus karttuu pikkuhiljaa.

Itse suosin live-tapaamisia mahdollisimman nopeasti, sillä netissä voi jauhaa kaikenlaista paskaa ja hukata aikaa sellaisiin ihmisiin, jotka sitten eivät kiinnosta pätkääkään IRL.

Nettitreffeissä ei todellakaan enää nykyaikana ole mitään hävettävää. Siellähän se Mattikin metsästi pillua, kun oli puutteessa.

P.S. Jos naisen profiilissa on lause "En hae seksiseuraa", se pitää lukea "olen ihan kauheassa puutteessa"
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
P.S. Jos naisen profiilissa on lause "En hae seksiseuraa", se pitää lukea "olen ihan kauheassa puutteessa"

Näin tämä kuulemma menee. Kysyin juuri naiseltani,jonka olen tavannut juurikin netin kautta. Ja hyvin menee. Jonkun kerran olen siis käynyt nettitreffeillä. Aikaisemmista ei ole tullut mitään, mutta nyt homma toimii.

Nim. Kohta kamppeet samaan kämppään.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kukaan palstaveljistä tahi -siskoista ikinä kokeillut tällaisia "nettitreffejä". Siis jonkun netin treffipalvelimen kautta tyttöihin tutustumisia yms.?

Itse kuulin kaverilta todella positiivisia kommentteja ja hänen nykyistä tyttöystävää katsomalla ja kuuntelemalla voi uskoa, että tuokin menetelmä toimisi, mutta onko tuo nyt sitten se one in a million vaiko onkos se noilla palstoilla yleistäkin?

Itse tässä tissutellessa vähän noita googlen avulla selailin ja näyttihän siellä olevan ihan nättejä tyttöjä ja kirjoitusten perusteella jopa ihan ylempää keskikastia jopa tuossa hissin liikkuvuudessa...

Jotenkin vaan silti itsestäni tuo kuullostaa niin säälittävältä, että kehtoisi. Aatteleppa jos joku sukulainen näkisi, että tuolla se naista hakkee jo intternetissä. Siinä sitten selitellä jotain, että kaverit sen sinne laitto yms, kun on jo valmiiksi paskat housuissa. Tälle minun kaverille me vielä se puolivitsillä kundien kanssa väsättiin, mutta enää ei paljoa naurata kun kaverin tyttö on sellainen, että meikäläinen vois antaa vaikka molemmat kivekseni siitä.

Eli käynkö laittamassa treffi-ilmoituksen sinne ihan tosissani ja selittelen sitten, että läpällälaitoin. Annanko kavereiden pitää hauskaa kustannuksellani. Vaiko naureskelenko vieläkin räkäsesti niille säälittäville hinttareille jotka tällaiseen ryhtyy ja elän itse loppuelämäni ilman sitä jossa on reikä?

Kyllä on kokeiltu ja kokeilussa on nyttenkin. Muutamilla rehveillä on tullut käytäkkin, mutta niistä ei mitään sitten tullut. En mä ainakaan itseäni häpeä, vaikka nettitreffailenkin. Sopii ainakin mulle hyvin, kun en baareissa kovin usein käy.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Onkos palstan muilla kirjoittajilla kenelläkään kokemusta liikkeestä nimeltä Old west store? Kyseessä on siis Jokelassa sijaitseva liike, joka myy bootseja ja muuta samantyylistä tavaraa. Tulin eilen tilanneeksi tuolta nettikaupasta bootsit ja ajattelin, että mahtaako muilla kirjoittajilla olla kokemusta, miten tuolla palvelu pelaa ja tuleeko toimitukset ajallaan?

Bootsit tuli kolmessa päivässä, mutta eivät sopineet jalkaan, joten paketti lähti takaisin. Maanantaina kyselin, milloin voin odottaa rahojen palautumista tiilleni, liikkeestä vastattiin, että viimeistään tiistaina maksetaan. Nyt on sitten perjantai, eikä valuuttaa ole tililleni tullut, pitänee huomenna soittaa ja kovistella. Onko kukaan muu tehnyt kyseisen liikkeen kanssa nettikauppaa ja joutunut palauttamaan tavaraa?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dinosaurukset lämmittää maapallon?

Onko ketään dinosaurusten kuolemista tutkinut esittänyt teoriaa että ilmaston kylmeneminen tappoi otukset? Sillä jos ajatellaan että kivihiili on entistä metsää ja öljy entisiä eliöitä, niin nämähän ovat keränneet itseensä huomattavan määrän hiilidioksidia. Kun tämä CO2 on hävinnyt ilmakehästä niin ilmastohan on alkanut kylmenemään. Nyt sitten kun ihminen on tupruttanut tämän maaperään varautuneen hiilidioksiidin takaisin ilmakehään, niin saamme nauttia lämpimimmistä ilmoista.

Toinen kysymys koskee taannoista Air Francen lentoturmaa. Eli arvuuteltiinko missään että onnettumuuden syy olisi ollut ilmanpaineen (hapen) lasku koneen sisällä? Jollei katosta laskeutuvat naamarit eivät toimikkaan niin väkihän sammuu kuin saunalyhdyt. Jos ensiksi simahtivat pilotit niin eihän sieltä silloin ketään pahemmin hätäkutsuja lähettele.

Korostan etten ole mitenkään perehtynyt edellämainittuihin asioihin, kunhan vaan ajatukset hieman töissä harhaili ja tässä tulos.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Onko ketään dinosaurusten kuolemista tutkinut esittänyt teoriaa että ilmaston kylmeneminen tappoi otukset? Sillä jos ajatellaan että kivihiili on entistä metsää ja öljy entisiä eliöitä, niin nämähän ovat keränneet itseensä huomattavan määrän hiilidioksidia. Kun tämä CO2 on hävinnyt ilmakehästä niin ilmastohan on alkanut kylmenemään. Nyt sitten kun ihminen on tupruttanut tämän maaperään varautuneen hiilidioksiidin takaisin ilmakehään, niin saamme nauttia lämpimimmistä ilmoista.

Toinen kysymys koskee taannoista Air Francen lentoturmaa. Eli arvuuteltiinko missään että onnettumuuden syy olisi ollut ilmanpaineen (hapen) lasku koneen sisällä? Jollei katosta laskeutuvat naamarit eivät toimikkaan niin väkihän sammuu kuin saunalyhdyt. Jos ensiksi simahtivat pilotit niin eihän sieltä silloin ketään pahemmin hätäkutsuja lähettele.

Korostan etten ole mitenkään perehtynyt edellämainittuihin asioihin, kunhan vaan ajatukset hieman töissä harhaili ja tässä tulos.

Ei hitto, miks sä tajusit että sulla on tunnukset? Mistä sä puhut? Mitä sä kyselet? Ota huomioon kellonaika ja mun promillet ennenkun hermostut ja vastaat... Teetkö töitä öisin? Hullu. Sillon juodaan, varsinkin viikonloppuna.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei hitto, miks sä tajusit että sulla on tunnukset? Mistä sä puhut? Mitä sä kyselet? Ota huomioon kellonaika ja mun promillet ennenkun hermostut ja vastaat... Teetkö töitä öisin? Hullu. Sillon juodaan, varsinkin viikonloppuna.

Et sinä minua hermostumaan saa. Vielä riittää pari kuukautta työsarkaa 24/7, mutta kun tilanne rauhottuu niin silloin juodaan päivätkin. Myös arkipäivät.

Eikö tämä ollut jonkinlainen kysymysketju? Siinä mun kysymys.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Bootsit tuli kolmessa päivässä, mutta eivät sopineet jalkaan, joten paketti lähti takaisin. Maanantaina kyselin, milloin voin odottaa rahojen palautumista tiilleni, liikkeestä vastattiin, että viimeistään tiistaina maksetaan. Nyt on sitten perjantai, eikä valuuttaa ole tililleni tullut, pitänee huomenna soittaa ja kovistella. Onko kukaan muu tehnyt kyseisen liikkeen kanssa nettikauppaa ja joutunut palauttamaan tavaraa?
Otithan huomioon, että bootsien oltava uutena aivan saatanan tiukat, jotta niistä ei tule pienen käytön jälkeen aivan kauheat lonkkanat? Bootsit ovat liian suuret, jos ne saa aivan uutena vedettyä helposti jalkaan ja niitä pystyy pitämään yli tunnin jalassa. Uutena tiukat bootsit muovautuvat jo pienen käytön jälkeen jaloille mukaviksi kengiksi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Otithan huomioon, että bootsien oltava uutena aivan saatanan tiukat, jotta niistä ei tule pienen käytön jälkeen aivan kauheat lonkkanat? Bootsit ovat liian suuret, jos ne saa aivan uutena vedettyä helposti jalkaan ja niitä pystyy pitämään yli tunnin jalassa. Uutena tiukat bootsit muovautuvat jo pienen käytön jälkeen jaloille mukaviksi kengiksi.

Otin kyllä, nuo Sendrat eivät olisi menneet pohkeiden kohdalta leikkaamatta sisään. Nyt on alla Tony Morat, totutusvaiheessa jaloille vielä, eilinen laivareissu oli ensimmäinen kerta ilman muovipusseja näillä bootseilla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Miksi minulla on korkea hemoglobiini?

170 näytti pikatesti, kolme vuotta sitten se oli 175. Muistaakseni myös isälläni on sama juttu, onko tämä perinnöllistä? En nyt vielä alle kaksivitosena haluaisi alkaa popsia verenohennuslääkkeitä...
 

OJIS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomen maajoukkueet
Korttien palautus

Tietääköhän joku minkä verta saattaapi saaha löytymispalkkiota visa-kortista kun sen palauttaa? Tähän ei nyt niin tärkiää vastauksen saaminen ole, selviää maanantaina ainakin SEB-tukholman osalta.

Mutta toinen mikä kiinnostaa on että tietäskö joku mihin voisi käydä palauttamassa löydetyn Bank of America Visan? Kortissa ei ole ohjeita eikä oikein viitti alkaa omaan laskuu rapakon taaksekkaan soitteleen.

Kiitos ja anteeksi!
 

Jospa

Jäsen
Saakohan jostain ostettua/tilattua Pelinaisten 2-tuotantokautta suomenkielisillä tekstityksillä? Discshopissa oli joskus mutta nyt näytti poistuneen..
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Nyt tarvitaan apua, ihan oikeasti..! osaako joku sanoa, onko olemassa tallennetta, jossa Jari Sillanpää laulaa kappaleen "Kertokaa se hänelle"?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Tietääköhän joku minkä verta saattaapi saaha löytymispalkkiota visa-kortista kun sen palauttaa?

Saat enemmän rahaa, kun palautat kortin oikealle omistajalle, etkä pankkiin.


20€...
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Pori Jazzia puffattiin Brian Setzerillä paljon ennen tapahtumaa, mutta siinä telkkarissa pyörineessä mainospätkässä niin mikä biisi soi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös