TykkiJutila
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Miksi WRC/ralliautoissa ei käytetä xenon valoja?
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.
Olen vähän samalla kannalla, että yksityishenkilö ei voisi myydä alvillisena autoa. Tietysti jos jostain syystä yksityinen myyjä kuuluu alv.rekisteriin, niin sitten, mutta luulen ettei kyllä voi tosta vaan ostaa kuittivihkoa ja myydä autoaan verollisena.
Jos imuroitavaa lääniä ei ole hirveästi, suosittelen ehdottomasti Electrolux Ergorapidoa. Kampe on näppärä säilyttää latautumassa seinätelineessä, jolloin se on hetkessä käyttövälmiina. Akku riittää komeasti 60-70 neliön imurointiin latauksella. Itsellä on tuollainen ollut muutaman vuoden ja en ole tavan imuria pahemmin kaapista kaivellut.Nyt kävi helvettivieköön niin että joskus lahjaksi saamani Chefin viimeinenkin osa, joka ei vielä sattunut olemaan rikki, hajosi. Ajattelin (=pakko) lähteä imuriostoksille tästä. Kysymys kuuluukin, onko sillä suurta väliä minkä noista esim. nyt vaikka Gigantin imureista roudaan himaani? Onko joku imureiden Moccamaster/Mersu? Tai sanotaan näin että edullinen sen nyt on ainakin oltava, niin innokas harrastaja en ole.
Mitä tommosessa edes tulisi ottaa huomioon ostaessa??
ps.Tässä vielä Jatkoajan keskustelu "aiheesta". Aika tykitystä, joten skippasin sen suosiolla muutaman postauksen luettuani...
Et, koska ALV osuutta ei myydessäsi ole.Mutta voinko/saanko yksityishenkilönä tehdä siihen erittelyä alv:n osuudesta, tästä on kysymys?
Jos tarkoituksellisesti merkitsette kuittiin ALV:n vain jotta ostaja voi sen vähentää omassa verotuksessaan aletaan mielestäni lähentelemään veropetoksen tunnusmerkistöä. Tällöin olette antaneet viranomaiselle verotusta varten väärän tiedon jotta ostaja saisi aiheettomasti palautuksia.Mutta missään tapauksessa ostajan (vaikka laittomasti) vähentämää veroa ei voida periä myyjältä jälkikäteen, vai?
...onko sillä suurta väliä minkä noista esim. nyt vaikka Gigantin imureista roudaan himaani? Onko joku imureiden Moccamaster/Mersu? Tai sanotaan näin että edullinen sen nyt on ainakin oltava, niin innokas harrastaja en ole.
Mitä tommosessa edes tulisi ottaa huomioon ostaessa??
Jos imuroitavaa lääniä ei ole hirveästi, suosittelen ehdottomasti Electrolux Ergorapidoa. Kampe on näppärä säilyttää latautumassa seinätelineessä, jolloin se on hetkessä käyttövälmiina. Akku riittää komeasti 60-70 neliön imurointiin latauksella. Itsellä on tuollainen ollut muutaman vuoden ja en ole tavan imuria pahemmin kaapista kaivellut.
Mikähän se rokkibiisi oli joka soi koffin mainoksissa pari vuotta sitten? En muista sen tarkemmin biisiä, enkä mainosta, mutta uskon että monelle varmaan jäänyt mieleen, mutta itse en biisin nimeä enkä esittäjää muista.
Kyllä niitä käytetään, mutta vain niissä lisävalopattereissa. Normaalit ajovalot ovat sitten tavallisia halogeenipolttimoilla varustettuja ajovaloja.Miksi WRC/ralliautoissa ei käytetä xenon valoja?
Ei ollut tuo vaan The Knack - My sharona. Pienen nettisurffailun jälkeen löysin.
En tiedä lieneekö noissa kovin isoja eroja merkkien välillä mutta älä ainakaan tuota LG:tä osta.
Löysin tällaisen perus Voltan alennuksesta, joten jos ei imurista/merkistä mitään vastaväitteitä löydy, hommaan varmaan moisen.
Kuumentumisen takia sammuvissa LG-imureissa on todennäköisesti vikana tukkeutunut suodatin. Siellä on sisällä sellainen irrotettava vaahtomuovin tapainen palanen, jonka pinnalta pahimmat kakat irti repimällä alkaa imutehoa taas löytyä ihan eri malliin eikä ylikuumenekaan. Ääntä sekään ei vaimenna.
Heh, minulla taas on ollut tuollainen pari vuotta ja juuri kai sen kaksi kertaa olen sitä käyttänyt. Imuteho/lakaisin ei todella riitä minulla ainakaan imuroimaan mattoja puhtaaksi.
Onko edullisista klapisirkkeleistä mihinkään?
Mitä pitäisi ottaa ostaessa huomioon?
Miltä vaikuttaa Tuurissa oleva sirkkeli?
Onko edullisista klapisirkkeleistä mihinkään? Mitä pitäisi ottaa ostaessa huomioon? Miltä vaikuttaa Tuurissa oleva sirkkeli?
Hoi treen jatkislaiset. Tää kaivoin hokkarit jalkaan kymmenen vuoden tauon jälkeen. Tai no, kaivoin ja kaivoin. Uudet ostin. Sellasta vain olisin tiedustellut että onko treella mitään pätevää paikkaa luistinten terottamiseen ? Kun tuo liikkeen terotus nyt oli vähän sinnepäin. Nim. Ikävä porin Gröönruusin terottamia luikkareita...Nii uskaltais vähän kurvaillakin tällä elopainolla...Tänks.
Katosiko keneltäkään muulta osa mtv:n kanavista?