Miten saa Sonera -laajakaistayhteyden toimimaan?
...
Muuta ruotsiin? Voit myös vaihtaa sen Elisaan, mikä on toiminut yhtä poikkeusta lukuun ottamatta loistavasti vuosikausia.
Miten saa Sonera -laajakaistayhteyden toimimaan?
...
Onko Hartwall Areenalla raha-automaattia. Siis meinaan asiakkaille, en Virmaselle.
Edit: hahaa, sieltä löytynee tätä ylihintaista käteistä syytävä Hjalliksenkin mestaroima Anna-tomaatti.
Kerropas nyt suoraan, mistä tämä vempele löytyy, ei ole ainakaan omiin silmiin sattunut...
Sinuna kunnioittaisin rouvan toimintaa. Harva uskaltaa mennä kasvotusten häirikön oven taakse. Nyt on ainakin pelisäännöt tästä eteenpäin selvät sen osalta, että tiedät häirinneesi ja ketä.
......
Kyllähän häätöön tarvitaan jokunen kirjallinen varoitus isännöitsijältä ja muutenkin jatkuvaa häröilyä, ennenkuin nalli napsahtaa.
...
Kuinka nopeasti kerrostaloasunnosta saa häädön? Viime aamuyönä tuli hieman häirittyä naapureita ja vieressä asuva vanhempi rouva kävi siitä oikein ovella valittamassa...
Nalli voi napsahtaa nopeasti, mutta napsahdus kestää, koska häätöprosessi kestää 2-3kk. Vuokranantajalla itsellään ei ole mitään oikeutta kantaa tavaroita pihalle. Vuokrasopimuksen voi irtisanoa tai purkaa ja häädön voi laittaa vireille vaikka vuokranmaksun parin päivän myöhästymisen takia, mutta häätää ei voi itse. Homma menee oikeuden kautta ja siksi kestää. Tuon viiveen takiahan takuuvuokratkin on suuruudeltaan 2-3kk vuokraa vastaavia summia.Maksamattomien vuokrien takia se nalli napsahtaa hyvinkin nopeasti.
pelkät isännöitsijän varoittelut eivät riitä, vaan varoitus pitää tulla ensin hallitukselta.
Tämä oli hyvä, etten sanoisi loistava. Itse en ole varoituksia saanut, mutta pitänee ottaa harkintaan häiriköinnin aloittaminen ihan vaan sen takia, että pääsisi saman toteuttamaan.Edellisessä asunnossani Turenkissa sain tupaantuliaisten jälkimainingeissa isännöitsijältä kirjeen, jossa todettiin mm: "Jos metelöinti toistuu, haen häädön". Musiikkia oli toki soitettu, mutta baariin lähdettiin puolenyön nurkilla, eikä äänenpainetaso muutenkaan ollut erityisen infernaalinen. Muutama kuukausi myöhemmin tuli isännöitsijältä keskellä yötä viesti "Karaoke on kyllä kivaa, mutta jos vastaava toistuu, soitan poliisit". Hauskinta tapauksessa oli, että en edes ollut kotona silloin. Lähetin kuitenkin takaisin viestin, että "Jollei se jatkuva uhkailu lopu, teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä".
Kun googletan jotain, kaiken hakemani hakutuloksen alle tulee ilmoitus ''Tämä sivusto voi vahingoittaa tietokonettasi.'' Selaimena Mozilla 3. Huoh, jostain asetuksia saa varmaan tuon pois? Apua!
Niin, ostaja haluaa kuitin, jotta voi vähentää alv:n verotuksessa. Minähän kirjoitan kuitin, mutta onko minulle tuosta jotain ikäviä seuraamuksia tulossa myöhemmin? Kyseessä on käytetty auto yksityishenkilön käytöstä.
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.Niin, ostaja haluaa kuitin, jotta voi vähentää alv:n verotuksessa. Minähän kirjoitan kuitin, mutta onko minulle tuosta jotain ikäviä seuraamuksia tulossa myöhemmin? Kyseessä on käytetty auto yksityishenkilön käytöstä.
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.
Olen vähän samalla kannalla, että yksityishenkilö ei voisi myydä alvillisena autoa. Tietysti jos jostain syystä yksityinen myyjä kuuluu alv.rekisteriin, niin sitten, mutta luulen ettei kyllä voi tosta vaan ostaa kuittivihkoa ja myydä autoaan verollisena.