Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 024 022
  • 47 213

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Edit: hahaa, sieltä löytynee tätä ylihintaista käteistä syytävä Hjalliksenkin mestaroima Anna-tomaatti.

Kerropas nyt suoraan, mistä tämä vempele löytyy, ei ole ainakaan omiin silmiin sattunut...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kerropas nyt suoraan, mistä tämä vempele löytyy, ei ole ainakaan omiin silmiin sattunut...

Näköjään lanseeraus on siirtynyt suunnitellusta 2008 keväästä nyt tulevaan kevääseen. Saas nähdä miten käy.

Otto siis on poistunut, joten alkuperäiseen kysymykseen myydään eioota ja Anna Hjaffalaan ilmestynee, jos näitä automaatteja mihinkään ylipäänsä tulee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, kiitos tiedosta. Ehti vielä tiedoksi asianosaisille, kun Areenan sivuilta en tietoa löytänyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinka nopeasti kerrostaloasunnosta saa häädön? Viime aamuyönä tuli hieman häirittyä naapureita ja vieressä asuva vanhempi rouva kävi siitä oikein ovella valittamassa...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei nyt ainakaan yhdestä kerrasta lennä pihalle. Häätö edellyttää toistuvaa häiriötä ja sitä, että joku, mieluummin jotkut jaksavat valittaa asiasta eteenpäin. Paljon siis riippuu toisten osapuolten aktiivisuudesta.

Sinuna kunnioittaisin rouvan toimintaa. Harva uskaltaa mennä kasvotusten häirikön oven taakse. Nyt on ainakin pelisäännöt tästä eteenpäin selvät sen osalta, että tiedät häirinneesi ja ketä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Sinuna kunnioittaisin rouvan toimintaa. Harva uskaltaa mennä kasvotusten häirikön oven taakse. Nyt on ainakin pelisäännöt tästä eteenpäin selvät sen osalta, että tiedät häirinneesi ja ketä.

Just näin. Harvemmin kukaan sanoo päin naamaa mitään, vaan mielummin soitetaan poliisille ja sitten kunnellaan korva kiinni ovessa, että mitä siellä tapahtuu/ kurkistellaan postiluukusta...
Kyllähän häätöön tarvitaan jokunen kirjallinen varoitus isännöitsijältä ja muutenkin jatkuvaa häröilyä, ennenkuin nalli napsahtaa.

Sanot vaan sille vanhalle rouvalle kohteliaasti päivää sellainen koiranpennun anova katse naamalla... kyllä se siitä. Illalla sitten haet taas sen perus survival kitin; mäyräkoira ja Jallupullo.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
......
Kyllähän häätöön tarvitaan jokunen kirjallinen varoitus isännöitsijältä ja muutenkin jatkuvaa häröilyä, ennenkuin nalli napsahtaa.
...

Maksamattomien vuokrien takia se nalli napsahtaa hyvinkin nopeasti. Osaketalossa maksamattomat vastikkeet saattavat saada yhtiön "ottamaan haltuun" osakkeen, mutta en ole varma onko tämä sama kun häätö.

Tällaisen metelöinnin takia häädön saaminen on kyllä työn takana. Oikeudessahan se varmaankin sitten päätetään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuinka nopeasti kerrostaloasunnosta saa häädön? Viime aamuyönä tuli hieman häirittyä naapureita ja vieressä asuva vanhempi rouva kävi siitä oikein ovella valittamassa...

Kyllä siitä ensin varoituskirje tulee.

Nimim. kokemusta on muijan ollessa reissussa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Maksamattomien vuokrien takia se nalli napsahtaa hyvinkin nopeasti.
Nalli voi napsahtaa nopeasti, mutta napsahdus kestää, koska häätöprosessi kestää 2-3kk. Vuokranantajalla itsellään ei ole mitään oikeutta kantaa tavaroita pihalle. Vuokrasopimuksen voi irtisanoa tai purkaa ja häädön voi laittaa vireille vaikka vuokranmaksun parin päivän myöhästymisen takia, mutta häätää ei voi itse. Homma menee oikeuden kautta ja siksi kestää. Tuon viiveen takiahan takuuvuokratkin on suuruudeltaan 2-3kk vuokraa vastaavia summia.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Edellisessä asunnossani Turenkissa sain tupaantuliaisten jälkimainingeissa isännöitsijältä kirjeen, jossa todettiin mm: "Jos metelöinti toistuu, haen häädön". Musiikkia oli toki soitettu, mutta baariin lähdettiin puolenyön nurkilla, eikä äänenpainetaso muutenkaan ollut erityisen infernaalinen. Muutama kuukausi myöhemmin tuli isännöitsijältä keskellä yötä viesti "Karaoke on kyllä kivaa, mutta jos vastaava toistuu, soitan poliisit". Hauskinta tapauksessa oli, että en edes ollut kotona silloin. Lähetin kuitenkin takaisin viestin, että "Jollei se jatkuva uhkailu lopu, teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä". Ilmeisesti joku turhantarkka asukas on siis valittanut, mutta eipä Iso K enää ottanut yhteyttä tämänkaltaisten asiain tiimoilta.

No, oli miten oli, tein tuolloin hieman tutkimustyötä häädön perusteista ja totesin, ettei ihan perusbiletyksellä häätöä saa, vaikka yrittäisi. Käytännössä poliisin pitää käydä paikalla toistuvasti toteamassa tilanne, ja pelkät isännöitsijän varoittelut eivät riitä, vaan varoitus pitää tulla ensin hallitukselta. Tämän jälkeen on tietysti vielä aikaa korjata tilanne, jonka jälkeen häätöä voidaan hakea oikeudelta. Käytännössä kyseesen tulevat narkkarit ja deekut, joilla porukkaa ramppaa kuin JaPan pelissä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
pelkät isännöitsijän varoittelut eivät riitä, vaan varoitus pitää tulla ensin hallitukselta.

Hallituksen jäsen asuu yläkerrassa, en ole itse nähnyt, mutta vaimon kuvauksen perusteella joku neljäkymppinen milffi. Hän laittoi lapun alaovelle missä kertoi mahdollisesti haukkuvasta koirastaan ja alkuvuodesta siellä oli jotkut helvetin karaokebileet.

Oletko minkä verran tutustunut hallituksen kumoamiseen? No, oikeasti tuosta ei ole ollut mitään mainittavaa haittaa, mutta en silti ole kovin peloissani omasta asumisestani. Kieltämättä kyllä kirjallisen varoituksen jälkeen olen pyrkinyt pitämään bileet muualla, näköjään ne virallisennäköiset laput toimivat.

Kaveri sai takavuosina varoituksen, kun oli lomareissulla ja unohtanut jonkun herätyskellona käyttämänsä stereohälytyksen päälle. Eli viikon ajan alkoi aamuisin infernaalimöly mikä loppui vasta joskus kun laitteeseen säädetty aika katkaisi sen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Edellisessä asunnossani Turenkissa sain tupaantuliaisten jälkimainingeissa isännöitsijältä kirjeen, jossa todettiin mm: "Jos metelöinti toistuu, haen häädön". Musiikkia oli toki soitettu, mutta baariin lähdettiin puolenyön nurkilla, eikä äänenpainetaso muutenkaan ollut erityisen infernaalinen. Muutama kuukausi myöhemmin tuli isännöitsijältä keskellä yötä viesti "Karaoke on kyllä kivaa, mutta jos vastaava toistuu, soitan poliisit". Hauskinta tapauksessa oli, että en edes ollut kotona silloin. Lähetin kuitenkin takaisin viestin, että "Jollei se jatkuva uhkailu lopu, teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä".
Tämä oli hyvä, etten sanoisi loistava. Itse en ole varoituksia saanut, mutta pitänee ottaa harkintaan häiriköinnin aloittaminen ihan vaan sen takia, että pääsisi saman toteuttamaan.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Kun googletan jotain, kaiken hakemani hakutuloksen alle tulee ilmoitus ''Tämä sivusto voi vahingoittaa tietokonettasi.'' Selaimena Mozilla 3. Huoh, jostain asetuksia saa varmaan tuon pois? Apua!
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auton myynti yritykselle

Niin, ostaja haluaa kuitin, jotta voi vähentää alv:n verotuksessa. Minähän kirjoitan kuitin, mutta onko minulle tuosta jotain ikäviä seuraamuksia tulossa myöhemmin? Kyseessä on käytetty auto yksityishenkilön käytöstä.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Niin, ostaja haluaa kuitin, jotta voi vähentää alv:n verotuksessa. Minähän kirjoitan kuitin, mutta onko minulle tuosta jotain ikäviä seuraamuksia tulossa myöhemmin? Kyseessä on käytetty auto yksityishenkilön käytöstä.

Mitäs seuraamuksia siitä nyt voisi olla? Auton hintahan sisältää alv:n aina, mutta vain yritystoiminnassa se on vähennettävissä. Alv:n määrän voitte laskea 0.1803*auton hinta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, ostaja haluaa kuitin, jotta voi vähentää alv:n verotuksessa. Minähän kirjoitan kuitin, mutta onko minulle tuosta jotain ikäviä seuraamuksia tulossa myöhemmin? Kyseessä on käytetty auto yksityishenkilön käytöstä.
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.

Olen vähän samalla kannalla, että yksityishenkilö ei voisi myydä alvillisena autoa. Tietysti jos jostain syystä yksityinen myyjä kuuluu alv.rekisteriin, niin sitten, mutta luulen ettei kyllä voi tosta vaan ostaa kuittivihkoa ja myydä autoaan verollisena.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenkohan aivan väärässä väittäessäni, että yksityishenkilön myydessä ei ALV-vähennysoikeutta ole? Kalustovähennykset saa, mutta ALV:tä ei yksityisen myydessä veloiteta.

Olen vähän samalla kannalla, että yksityishenkilö ei voisi myydä alvillisena autoa. Tietysti jos jostain syystä yksityinen myyjä kuuluu alv.rekisteriin, niin sitten, mutta luulen ettei kyllä voi tosta vaan ostaa kuittivihkoa ja myydä autoaan verollisena.

En kuulu alv-rekisteriin. Voinen kai kirjoittaa kuitin, josta auton kauppasumma ilmenee. Mutta voinko/saanko yksityishenkilönä tehdä siihen erittelyä alv:n osuudesta, tästä on kysymys? Ja se, voiko myyjä sen siten vähentää omassa kirjanpidossaan, on kokonaan ostajan selvitettävissä oleva juttu. Mutta missään tapauksessa ostajan (vaikka laittomasti) vähentämää veroa ei voida periä myyjältä jälkikäteen, vai? Tätä tarkoitin niillä seuraamuksilla. Olen näissä verotuskuvioissa täysin kassalla.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
pölynimuri

Nyt kävi helvettivieköön niin että joskus lahjaksi saamani Chefin viimeinenkin osa, joka ei vielä sattunut olemaan rikki, hajosi. Ajattelin (=pakko) lähteä imuriostoksille tästä. Kysymys kuuluukin, onko sillä suurta väliä minkä noista esim. nyt vaikka Gigantin imureista roudaan himaani? Onko joku imureiden Moccamaster/Mersu? Tai sanotaan näin että edullinen sen nyt on ainakin oltava, niin innokas harrastaja en ole.
Mitä tommosessa edes tulisi ottaa huomioon ostaessa??

ps.Tässä vielä Jatkoajan keskustelu "aiheesta". Aika tykitystä, joten skippasin sen suosiolla muutaman postauksen luettuani...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nyt kävi helvettivieköön niin että joskus lahjaksi saamani Chefin viimeinenkin osa, joka ei vielä sattunut olemaan rikki, hajosi. Ajattelin (=pakko) lähteä imuriostoksille tästä. Kysymys kuuluukin, onko sillä suurta väliä minkä noista esim. nyt vaikka Gigantin imureista roudaan himaani? Onko joku imureiden Moccamaster/Mersu? Tai sanotaan näin että edullinen sen nyt on ainakin oltava, niin innokas harrastaja en ole.
Mitä tommosessa edes tulisi ottaa huomioon ostaessa??

ps.Tässä vielä Jatkoajan keskustelu "aiheesta". Aika tykitystä, joten skippasin sen suosiolla muutaman postauksen luettuani...
Jos imuroitavaa lääniä ei ole hirveästi, suosittelen ehdottomasti Electrolux Ergorapidoa. Kampe on näppärä säilyttää latautumassa seinätelineessä, jolloin se on hetkessä käyttövälmiina. Akku riittää komeasti 60-70 neliön imurointiin latauksella. Itsellä on tuollainen ollut muutaman vuoden ja en ole tavan imuria pahemmin kaapista kaivellut.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta voinko/saanko yksityishenkilönä tehdä siihen erittelyä alv:n osuudesta, tästä on kysymys?
Et, koska ALV osuutta ei myydessäsi ole.
Mutta missään tapauksessa ostajan (vaikka laittomasti) vähentämää veroa ei voida periä myyjältä jälkikäteen, vai?
Jos tarkoituksellisesti merkitsette kuittiin ALV:n vain jotta ostaja voi sen vähentää omassa verotuksessaan aletaan mielestäni lähentelemään veropetoksen tunnusmerkistöä. Tällöin olette antaneet viranomaiselle verotusta varten väärän tiedon jotta ostaja saisi aiheettomasti palautuksia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
...onko sillä suurta väliä minkä noista esim. nyt vaikka Gigantin imureista roudaan himaani? Onko joku imureiden Moccamaster/Mersu? Tai sanotaan näin että edullinen sen nyt on ainakin oltava, niin innokas harrastaja en ole.
Mitä tommosessa edes tulisi ottaa huomioon ostaessa??

En tiedä lieneekö noissa kovin isoja eroja merkkien välillä mutta älä ainakaan tuota LG:tä osta. Muutamia LG:n tuotteita olen omistanut ja ihan laadukkaitakin on suurin osa ollut mutta imureita eivät kyllä osaa tehdä. Minä ostin tuollaisen LG:n halpisimurin ja on ollut ihan paska. Ylikuumenee koko ajan ja sen seurauksena imuteho on ihan olematon, ja lopulta sitten sammuu ja pitää odotella viilenemistä että alkaisi taas toimimaan. Kaverilla on myös LG:n imuri ja ihan samanlaisia ongelmia on siinäkin vaikka on eri malli ja vähän kalliimpikin.
 

J.Petke

Jäsen
Jos imuroitavaa lääniä ei ole hirveästi, suosittelen ehdottomasti Electrolux Ergorapidoa. Kampe on näppärä säilyttää latautumassa seinätelineessä, jolloin se on hetkessä käyttövälmiina. Akku riittää komeasti 60-70 neliön imurointiin latauksella. Itsellä on tuollainen ollut muutaman vuoden ja en ole tavan imuria pahemmin kaapista kaivellut.

Heh, minulla taas on ollut tuollainen pari vuotta ja juuri kai sen kaksi kertaa olen sitä käyttänyt. Imuteho/lakaisin ei todella riitä minulla ainakaan imuroimaan mattoja puhtaaksi. Jotkut pienet pölyt sillä voi poistaa mutta ei mitään isompia.

Makuasioita kait.

Itse sain juuri joululahjaksi LG:n pienikokoisen imurin jolla hintaa on luultavasti ollut n.60-80€. Hyvin toimii vaikka ei sieltä hiljaisemmasta päästä olekaan. Jos jotain ominaisuuksia haluaa niin pestävä hepa-suodatin on ihan hyvä olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös