Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 970 183
  • 47 166

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Päivän kysymys" on tälläkertaa melko ajankohtainen.
Eli oletko joskus ollut läheltä piti tilanteessa niin, että huonommalla tuurilla olisit saattanut jopa kuolla?
Ja sellaiseksi voi halutessaan laskea tapahtumat syntymästä tähänpäivään.

Mulle on käynyt hyvän tuurin tilanteita useita. On ollut hukkumismahdollisuus, putoamistilanne, näissä toisen apu pelasti. Ainakin 3 kertaa liikennetilanteessa onnea, pakkasella kännissä lumihankeen sammumista, vähillä vaatteilla..
Kissalla on sanonnan mukaan 7 henkeä (tai 9). Kenties myös joillakin ihmisillä ?

Turha on tahallaan kokeilla onneaan.
Mulla ei varmaan kovin lähellä ole ollut kertaakaan, mutta ainakin pahasti olisi pari kertaa käynyt jos ei olisi pitänyt turvavyötä.
 

redpecka

Jäsen
"Päivän kysymys" on tälläkertaa melko ajankohtainen.
Eli oletko joskus ollut läheltä piti tilanteessa niin, että huonommalla tuurilla olisit saattanut jopa kuolla?
Ja sellaiseksi voi halutessaan laskea tapahtumat syntymästä tähänpäivään.

Mulle on käynyt hyvän tuurin tilanteita useita. On ollut hukkumismahdollisuus, putoamistilanne, näissä toisen apu pelasti. Ainakin 3 kertaa liikennetilanteessa onnea, pakkasella kännissä lumihankeen sammumista, vähillä vaatteilla..
Kissalla on sanonnan mukaan 7 henkeä (tai 9). Kenties myös joillakin ihmisillä ?

-Turha on tahallaan kokeilla onneaan.
-Kiitollinen tulee olla, siitä mitä on.
Autollakin joskus liikkuneena uskon että joko omasta tai muiden toheloinnista on varmaan syntynyt lukuisia mahdollisuuksia tulla kuolleeksi, vaikka olen erittäin hyvä kuski. Eli se on ehkä se konkreettisin tilanne eli kasvoton todennäköisyys. (Maailmassa kuolee käsittämättömät monet KYMMENET TUHANNET ihmiset liikenteessä VUOSITTAIN ja vammautuu vielä moninkertainen määrä. Jos kaikki helsinkiläiset alettaisiin korvaamaan vammautuneilla, ei menisi montakaan vuotta kun kaikki olisi invoja.)

Sitten ollaan jostain epoloistasta huolissaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
"Päivän kysymys" on tälläkertaa melko ajankohtainen.
Eli oletko joskus ollut läheltä piti tilanteessa niin, että huonommalla tuurilla olisit saattanut jopa kuolla?
Ja sellaiseksi voi halutessaan laskea tapahtumat syntymästä tähänpäivään.
Joku aika sitten lähdin motarilla ohittamaan rekkaa. Vettäkin satoi jonkun verran ja Kuopion pohjoispuolella yhdessä kohtaa on sellainen pieni ura mihin vesi kerääntyy mukavasti jos sataa paljon. En sitten tajunnut odottaa vaan lähdin ohittamaan rekkaa ja huomasin juuri kun ohitus alkoi että perkele se ura on täynnä vettä. No ei siinä mitään, siitä vaan läpi. Auto lähtee vesiliirtoon mutta onneksi pysyy suorassa eikä karkaa esim. poikittain. Vauhti putoaa satasesta johonkin seitsemäänkymppiin, onneksi takana ei ollut lähellä autoja ja muidenkin ajoneuvojen nopeus oli melko alhainen niin sieltä ei tullut takaa päälle ketään.

Mutta siinä kyllä olisi henki lähtenyt jos auto olisi kääntynyt esim. poikittain ja osunut sen rekan kylkeen.
 
K

Kiekkokatsoja

Päivän kysymys nro 2. Teetkö ostoslistan ruokakaupassa käyntiä varten?
Itse EN vastaa niin, että turha tehdä, kun ostan vain kahta tuotetta. Kaljaa ja lenkkimakkaraa. Vaan vastaan, että joitakin tuotteita laitan muistilapulle. Toisinaan se lappu on pöydällä melko pitkään, ennenkuin muistan ostaa siinä lukevat tuotteet. Lappu ei siis lähde aina mukaan kauppaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Päivän kysymys nro 2. Teetkö ostoslistan ruokakaupassa käyntiä varten?
Itse EN vastaa niin, että turha tehdä, kun ostan vain kahta tuotetta. Kaljaa ja lenkkimakkaraa. Vaan vastaan, että joitakin tuotteita laitan muistilapulle. Toisinaan se lappu on pöydällä melko pitkään, ennenkuin muistan ostaa siinä lukevat tuotteet. Lappu ei siis lähde aina mukaan kauppaan.
Joskus teen ja useimmiten se silloinkin taskuun unohtuu. Paikallaan se ja sen noudattaminen kylläkin usein ois. Toisten "unohtamia" lippulappusia on kylläkin tullu poimittua ostosten lomassa illan ratoksi, kun ei oo raaskinu ostaa urkkia.
 

Glove

Jäsen
Päivän kysymys nro 2. Teetkö ostoslistan ruokakaupassa käyntiä varten?
Itse EN vastaa niin, että turha tehdä, kun ostan vain kahta tuotetta. Kaljaa ja lenkkimakkaraa. Vaan vastaan, että joitakin tuotteita laitan muistilapulle. Toisinaan se lappu on pöydällä melko pitkään, ennenkuin muistan ostaa siinä lukevat tuotteet. Lappu ei siis lähde aina mukaan kauppaan.
En tee. Jos en muista jotain ekalla kauppareissulla niin käyn uudestaan kaupassa. Kolme kertaa päivässä olen käynyt, mutta en muista olisinko koskaan käynyt neljästi. Hyvää kuntoilua se vaan on kun kauppa on tuossa puolen kilometrin päässä ja yleensä käyn siellä kävellen.
 

Glove

Jäsen
Mitkähän vaihdevuodet tässä on alkamassa kun iltaisin tulee niin kuuma, että melkein hikeä pukkaa. Ei tämä asuntokaan ole mitenkään erityisen kuuma ja vielä varjon puolellakin, eikä ilta-aurinko paista tänne. Vanhaksi kai sitä tulee.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päivän kysymys nro 2. Teetkö ostoslistan ruokakaupassa käyntiä varten?
Itse EN vastaa niin, että turha tehdä, kun ostan vain kahta tuotetta. Kaljaa ja lenkkimakkaraa. Vaan vastaan, että joitakin tuotteita laitan muistilapulle. Toisinaan se lappu on pöydällä melko pitkään, ennenkuin muistan ostaa siinä lukevat tuotteet. Lappu ei siis lähde aina mukaan kauppaan.

En tee. Omien tutkimusten perusteella näitä tekevät lähinnä ihmiset, jotka esimerkiksi suunnittelevat myös ennakkoon kaupassa käymispäivät ynnä muuta. Olenpa kuullut myös, että joillain pyykkipäivä tiettynä päivänä viikossa.
 

Glove

Jäsen
Olenpa kuullut myös, että joillain pyykkipäivä tiettynä päivänä viikossa.
Se on yleensä se päivä kun vaatekaapista loppuu puhtaat sukat tai alushousut. Jos parikymmentä vuotta sitten kun.asuin kerrostalossa ja käytin talon pyykkitupaa niin kyllä se pyykkipäivä meni aika usein samalle illalle kun muina iltoina piti harrastaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Päivän kysymys.
Jos sulla olisi nyt lomaa, ja lompakossa reilusti ylimääristä runsautta.. taikka voittaisit lahjakortin matkustamiseen.. mihin lähtisit lomamatkalle?
Siten että lomamatkalle olisi lähdettävä 24h sisällä. Ja matkan pituus, vaikkapa yksi viikko.

Itsellä välimeren maat kiinnostaa, mutta siellä on vielä hieman turhan kuumaa. Kenties siis keskieurooppaan, mutta sääennusteen katsoisin ensin, sillä siellä on nyt sadellut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Päivän kysymys.
Jos sulla olisi nyt lomaa, ja lompakossa reilusti ylimääristä runsautta.. taikka voittaisit lahjakortin matkustamiseen.. mihin lähtisit lomamatkalle?
Siten että lomamatkalle olisi lähdettävä 24h sisällä. Ja matkan pituus, vaikkapa yksi viikko.
Vaan viikko? No, sit soittaisin kaverille et vuokraa venees ja Kotkan saari. Pääsis merelle kalaan ja muutenkin elämään luonnossa. Ei haittaa jos ois jo syksy.
 

Glove

Jäsen
Päivän kysymys.
Jos sulla olisi nyt lomaa, ja lompakossa reilusti ylimääristä runsautta.. taikka voittaisit lahjakortin matkustamiseen.. mihin lähtisit lomamatkalle?
Siten että lomamatkalle olisi lähdettävä 24h sisällä. Ja matkan pituus, vaikkapa yksi viikko.

Itsellä välimeren maat kiinnostaa, mutta siellä on vielä hieman turhan kuumaa. Kenties siis keskieurooppaan, mutta sääennusteen katsoisin ensin, sillä siellä on nyt sadellut.
Menolippu lämpimään eli todennäköisesti Teneriffalle. Sen lomaviikon aikana hommaisin jotain duunia sieltä ja jonkun kämpän johon mahtuu sänky ja ruokapöytä. Sinne jäisin ja jääkiekon seuraaminen varmaan vaihtuisi jalkapalloon kun ei Teneriffalla tietääkseni ole jäähallia. Gran Canarialla on ainakin ollut jäähalli, en tiedä onko enää. Siellä on joskus ollut hyviäkin turnauksia kun se hallin omistaja hommas ulkomaisia joukkueita leireilemään sinne ja pelaamaan sitten vastakkain siinä samalla.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Miksi me kannamme n+1 kappaletta bonus ja muita kortteja mukanamme kun ne kaikki voisi integroida kohtuu kätevästi esim ajokorttiin tai Kela-korttiin? Esimerkkinä vaikka Motonetin kanta-asiakasohjelma.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys.
Jos sulla olisi nyt lomaa, ja lompakossa reilusti ylimääristä runsautta.. taikka voittaisit lahjakortin matkustamiseen.. mihin lähtisit lomamatkalle?
Siten että lomamatkalle olisi lähdettävä 24h sisällä. Ja matkan pituus, vaikkapa yksi viikko.

Itsellä välimeren maat kiinnostaa, mutta siellä on vielä hieman turhan kuumaa. Kenties siis keskieurooppaan, mutta sääennusteen katsoisin ensin, sillä siellä on nyt sadellut.
Minulla mökki kutsuisi ja kovaa. Siellä menisi koko viikko, jos rahat riittäisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Minulla mökki kutsuisi ja kovaa. Siellä menisi koko viikko, jos rahat riittäisi.
Okei. Lähinnä tuli mieleen, että meneekö mökillä runsaasti rahaa?
Eikös siellä kuitenkin syödä ja juoda pääasiassa omia eväitä? Ja perinteisessä lomakohteessa tulee sitten enemmän käytettyä ravintoloita ja baareja. Siinä kuluu rahaa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Okei. Lähinnä tuli mieleen, että meneekö mökillä runsaasti rahaa?
Eikös siellä kuitenkin syödä ja juoda pääasiassa omia eväitä? Ja perinteisessä lomakohteessa tulee sitten enemmän käytettyä ravintoloita ja baareja. Siinä kuluu rahaa.
Lähinnä viittaus elämääni opiskelijana. Kyllähän siellä jo ihan pienelläkin satsauksella pärjää, mutta kivempaahan siellä on mitä enemmän pystyy ruokaa ja juomaa sinne ostamaan.
 

Glove

Jäsen
Miksi me kannamme n+1 kappaletta bonus ja muita kortteja mukanamme kun ne kaikki voisi integroida kohtuu kätevästi esim ajokorttiin tai Kela-korttiin? Esimerkkinä vaikka Motonetin kanta-asiakasohjelma.
Ainakin K-plussan voi integroida Nordean korttiin. Mutta olisi ihan pätevää jos niitä voisi ohjelmoida samalle kortille. Taidankin perustaa bonuskorttien niputtamispalvelun jos vielä kuntoudun työkuntoon.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ainakin K-plussan voi integroida Nordean korttiin. Mutta olisi ihan pätevää jos niitä voisi ohjelmoida samalle kortille. Taidankin perustaa bonuskorttien niputtamispalvelun jos vielä kuntoudun työkuntoon.

Ihan turhaan, se juna on jo mennyt. Esim Virossa suurin osa kantiskorteista on jo henkilökortissa.
 
K

Kiekkokatsoja

Miksi me kannamme n+1 kappaletta bonus ja muita kortteja mukanamme kun ne kaikki voisi integroida kohtuu kätevästi esim ajokorttiin tai Kela-korttiin? Esimerkkinä vaikka Motonetin kanta-asiakasohjelma.
Mulle tulee bonuskorteista toisenlaisia ajatuksia. Miksi sellaisia pitää edes olla, kun bonus systeemien ylläpidon vuoksi, on tuotteiden hinnat kalliimpia?
Ja miksi pitää kerätä korttien avulla paljon tietoa siitä, mitä tuotteita kukin ostaa?
Ihmiset on tavallaan "pakoitettuja" hankkimaan kortteja, jotta saa alennuksia ja bonuksia.
Vastaus lienee, bisnes is bisnes..
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mulle tulee bonuskorteista toisenlaisia ajatuksia. Miksi sellaisia pitää edes olla, kun bonus systeemien ylläpidon vuoksi, on tuotteiden hinnat kalliimpia?
Ja miksi pitää kerätä korttien avulla paljon tietoa siitä, mitä tuotteita kukin ostaa?
Ihmiset on tavallaan "pakoitettuja" hankkimaan kortteja, jotta saa alennuksia ja bonuksia.
Vastaus lienee, bisnes is bisnes..

Esim Motonetin kanta-asiakasohjelmaan tallentuu sinun ostokset ja et tarvitse kuittia jos sitä jostain syystä tarvitsee.
 
K

Kiekkokatsoja

Esim Motonetin kanta-asiakasohjelmaan tallentuu sinun ostokset ja et tarvitse kuittia jos sitä jostain syystä tarvitsee.
Joo, toki niissä on hyviäkin puolia. Mun kommenti oli enemmän ruokakauppojen korttien suuntaan, kun siellä tuo tuotevalikoima on laajempi, ja pieneltä osin myös hieman henkilökohtaistakin.
Tarviiko kenenkään tietää, ostaako joku sieltä kaljaa, kortsuja vai tampooneja ja vieläpä että mitä kokoa edellämainituista..?
 

Glove

Jäsen
Ihan turhaan, se juna on jo mennyt. Esim Virossa suurin osa kantiskorteista on jo henkilökortissa.
No perskeles.

Itellä on Plussa-kortti, mutta harvoin edes tulee K-kaupassa käytyä. Siinäpä profiloivat minkälainen asiakas olen kun ihan satunnaisia ostoksia. Sillon kun työkseni olin tien päällä polttoaineesta sai ihan hyvät plussat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Google ja face profiloivat teidät joka tapauksessa, oli teillä kantiskortteja tai ei. Siinähän pyristelette suoramainontaa vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös