Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 770
  • 47 279

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ainakin K-plussan voi integroida Nordean korttiin. Mutta olisi ihan pätevää jos niitä voisi ohjelmoida samalle kortille. Taidankin perustaa bonuskorttien niputtamispalvelun jos vielä kuntoudun työkuntoon.

Ihan turhaan, se juna on jo mennyt. Esim Virossa suurin osa kantiskorteista on jo henkilökortissa.

K

Kiekkokatsoja

Miksi me kannamme n+1 kappaletta bonus ja muita kortteja mukanamme kun ne kaikki voisi integroida kohtuu kätevästi esim ajokorttiin tai Kela-korttiin? Esimerkkinä vaikka Motonetin kanta-asiakasohjelma.
Mulle tulee bonuskorteista toisenlaisia ajatuksia. Miksi sellaisia pitää edes olla, kun bonus systeemien ylläpidon vuoksi, on tuotteiden hinnat kalliimpia?
Ja miksi pitää kerätä korttien avulla paljon tietoa siitä, mitä tuotteita kukin ostaa?
Ihmiset on tavallaan "pakoitettuja" hankkimaan kortteja, jotta saa alennuksia ja bonuksia.
Vastaus lienee, bisnes is bisnes..

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mulle tulee bonuskorteista toisenlaisia ajatuksia. Miksi sellaisia pitää edes olla, kun bonus systeemien ylläpidon vuoksi, on tuotteiden hinnat kalliimpia?
Ja miksi pitää kerätä korttien avulla paljon tietoa siitä, mitä tuotteita kukin ostaa?
Ihmiset on tavallaan "pakoitettuja" hankkimaan kortteja, jotta saa alennuksia ja bonuksia.
Vastaus lienee, bisnes is bisnes..

Esim Motonetin kanta-asiakasohjelmaan tallentuu sinun ostokset ja et tarvitse kuittia jos sitä jostain syystä tarvitsee.

K

Kiekkokatsoja

Esim Motonetin kanta-asiakasohjelmaan tallentuu sinun ostokset ja et tarvitse kuittia jos sitä jostain syystä tarvitsee.
Joo, toki niissä on hyviäkin puolia. Mun kommenti oli enemmän ruokakauppojen korttien suuntaan, kun siellä tuo tuotevalikoima on laajempi, ja pieneltä osin myös hieman henkilökohtaistakin.
Tarviiko kenenkään tietää, ostaako joku sieltä kaljaa, kortsuja vai tampooneja ja vieläpä että mitä kokoa edellämainituista..?

Glove

Jäsen
Ihan turhaan, se juna on jo mennyt. Esim Virossa suurin osa kantiskorteista on jo henkilökortissa.
No perskeles.

Itellä on Plussa-kortti, mutta harvoin edes tulee K-kaupassa käytyä. Siinäpä profiloivat minkälainen asiakas olen kun ihan satunnaisia ostoksia. Sillon kun työkseni olin tien päällä polttoaineesta sai ihan hyvät plussat.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Google ja face profiloivat teidät joka tapauksessa, oli teillä kantiskortteja tai ei. Siinähän pyristelette suoramainontaa vastaan.

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Saa aina pelätä hakkereita kun kännykällä touhuaa... Facebook mobiililla muuttunut englannin kielelle, asetuksissa yhä suomi. Esim liigan päivityksen alla lukee 7mins, vanhemmissa 1hr jne. Mikähän ny mättää?

K

Kiekkokatsoja

Päivän kysymys nro 2.
Oletko käyttänyt nettideitti sovelluksia/sivustoja?
Mitä ajatuksia sinulle tulee niistä?

Itse olen käyttänyt joskus, mutta en niissä oikein jaksa/viitsi "roikkua".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Päivän kysymys nro 2.
Oletko käyttänyt nettideitti sovelluksia/sivustoja?
Mitä ajatuksia sinulle tulee niistä?

Itse olen käyttänyt joskus, mutta en niissä oikein jaksa/viitsi "roikkua".
Olen. En sitä kautta ole koskaan yhtään ihmistä tavannut, hetkonen - olen yhden. Ei ole mun juttu nuo. Joskus silti ”roikun” ihan mielenkiinnosta.

Kukin tavallaan.

A Siente

Jäsen
Pyörätielle porattiin n. 5 pientä reikää 4 kuukautta sitten. Ne on n. 30 cm reunasta katsottuna keskellä. Ne mitattiin hyvin tarkkaan, mutta mitään ei olla tehty sillä tiellä.Mietin mikä tarkoitus noilla oli. Ne kuitenkin mitattiin useamma työmiehen kanssa hyvin tarkkaan. Ne on sellaisia pintaa puhkaisevia reikiä.

Glove

Jäsen
Pyörätielle porattiin n. 5 pientä reikää 4 kuukautta sitten. Ne on n. 30 cm reunasta katsottuna keskellä. Ne mitattiin hyvin tarkkaan, mutta mitään ei olla tehty sillä tiellä.Mietin mikä tarkoitus noilla oli. Ne kuitenkin mitattiin useamma työmiehen kanssa hyvin tarkkaan. Ne on sellaisia pintaa puhkaisevia reikiä.
Nyt tässä on kyllä hyvä sauma jollekin salaliittoteorialle.

K

Kiekkokatsoja

Päivän kysymys. Pidätkö eniten kesästä, vai jostain muusta vuodenajasta? Vaiko onko parasta se, että Suomessa on 4 vuodenaikaa?

Kysymys nro 2. Kumpi maistuu paremmin kahvin tai teen kanssa? Suolainen vai makea välipala?

MHM02

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos on äskettäin asvalttia laitettu, niin saattoi olla tarkastus, että on oikeaa laatua, oikeassa lämpötilassa ja oikeaan tiiveyteen tampattu. Ehkä.

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän kysymys. Pidätkö eniten kesästä, vai jostain muusta vuodenajasta? Vaiko onko parasta se, että Suomessa on 4 vuodenaikaa?

Kysymys nro 2. Kumpi maistuu paremmin kahvin tai teen kanssa? Suolainen vai makea välipala?
Kesä on paras. Ainut miinuspuoli on se, ettei paljon jääkiekkoa mistään näe.

Kahvin kanssa en pysty mitään makeaa syömään, koska tulee sama hirveä maku suuhun, kuin siitä kun laittaa kahviin sokeria. Melkein oksennus tulee siitä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Motonetin kanta-asiakastiedotkin - eli siis sotun - voi lisätä ainakin kännykän Google Payhin, eli kassa käytännössä lukee kännykän näytöltä viivakoodin. Ei tarvitse ajokorttia kanniskella mukana. Kätevämpää tietysti olisi jos ostotapahtuma tallentuisi suoraan Google Paystä kanta-asiakasohjelmaan, mutta en tiedä olisiko esim ennen ostotapahtumaa tehtävät hyvitys- ym asiat sitten hankala hoitaa, eli pitääkö joka tapauksessa tunnistautua ennen ostotapahtumaa.
Bonusta tai Plussaa ei taida pystyä hoitamaan vielä samalla tavalla Google Payssä, kilpailijailla (Mobile Pay?) taitaa pystyäkin, mutta muuten kattavuus ei taida olla yhtä hyvä kuin tuossa Googlen lähimaksussa. Kys. bonuskorteissa ei ole viivakoodiakaan niin ei pysty ottamaan kortista kuvaa jota näyttäisi kassalla.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Motonetin kanta-asiakastiedotkin - eli siis sotun - voi lisätä ainakin kännykän Google Payhin, eli kassa käytännössä lukee kännykän näytöltä viivakoodin. Ei tarvitse ajokorttia kanniskella mukana. Kätevämpää tietysti olisi jos ostotapahtuma tallentuisi suoraan Google Paystä kanta-asiakasohjelmaan, mutta en tiedä olisiko esim ennen ostotapahtumaa tehtävät hyvitys- ym asiat sitten hankala hoitaa, eli pitääkö joka tapauksessa tunnistautua ennen ostotapahtumaa.
Bonusta tai Plussaa ei taida pystyä hoitamaan vielä samalla tavalla Google Payssä, kilpailijailla (Mobile Pay?) taitaa pystyäkin, mutta muuten kattavuus ei taida olla yhtä hyvä kuin tuossa Googlen lähimaksussa. Kys. bonuskorteissa ei ole viivakoodiakaan niin ei pysty ottamaan kortista kuvaa jota näyttäisi kassalla.

Ja itselläni on ajokortti kännykässä eli juurikin tuo mobiiliajokortti niin säästää taas kohta uuden kortin paikan lompakosta.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja itselläni on ajokortti kännykässä eli juurikin tuo mobiiliajokortti niin säästää taas kohta uuden kortin paikan lompakosta.
Niinpäs juu, pitäisi itsekin ottaa haltuun tuo mobiiliajokortti. Kerran kävi kassalla niin että kassatäti ei suostunut lukemaan viivakoodia näytöltä, "ettei vaan mene kännykkä rikki". Alkoi näpytellä sotua ja jouduin vakuuttelemaan että otan täyden vastuun asiasta.

K

Kiekkokatsoja

Miten jotkut jaksavat olla aina niin negatiivisia? Aina on kaikki huonosti ja aina löytyy valittamista.
Liittynee sihen lähes aina, että heillä on asiat huonosti. Joskus voi olla vaikeasti ratkaistavia elämäntilanteita heillä. Joskus voi olla fyysisiä tai henkisiä vaivoja. Kyllä jatkuva negatiivisyys kertoo jostain.

(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT
K

Kiekkokatsoja

Päivän kysymys nro 3. Sauna.
Pidätkö saunomisesta?
Itse pidän, mutta lähinnä silloin, kun ulkolämpötila on syksyinen tai talvinen. Siitä tälläkertaa poiketen kuitenkin, menen juuri nyt saunaan.

K

Kiekkokatsoja

Ai että pidänkö saunomisesta? No totta maar mä pidän. Saunottelen lähes päivittäin, vuodenajasta riippumatta. Kohta olisi taas aika, kuten sinullakin.
Sauna on kyllä hyvä paikka. Se on paikka rauhoittumisen, ja rentoutumiseen.
Itse kävin saunassa viimeksi juhannuksena. Silloin oli kyse hyvästä maaseudun saunasta, jossa sekä sauna, että pesuveden lämminvesipata, lämmitettiin puilla. Itsellä on tuo sähkösauna kotonani.
Toisaalta jos saunassa pumppu hakkaa leposykkeenä satasta, niin siellä oloa on hyvä rajoittaa.
Talvisauna on mulle hyvä, taikka myöhäissyksyn sauna.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy