Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 187
  • 47 224

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olen lähdössä joulukuussa katsomaan jalkapallon pelaamista Lontooseen. Miten liput saisi parhaiten ja edullisesti? Fulhamin matsin isäni haluaisi nähdä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Olen lähdössä joulukuussa katsomaan jalkapallon pelaamista Lontooseen. Miten liput saisi parhaiten ja edullisesti? Fulhamin matsin isäni haluaisi nähdä.

Fulhamilla on joulukuussa kolme kotipeliä. Matsit ovat Liverpoolia, Boltonia ja Manchester Unitedia vastaan. Helpoiten saatte liput Bolton-matsiin, muihin voi tehdä tiukkaa yleensä edes saada flaboja. Halvimmalla ne saa todennäköisimmin, kun ostaa suoraan Fulhamilta.
 

PuTi

Jäsen
Kävin kaupassa tekemässä erinäisiä ostoksia joista yksi sijoittui makeisosastolle. Ostin irtokarkkeja ja tulin lukeneeksi kyltin jossa luki että "täytetty pussi on ostopäätös. Kassalla ollessani huomasin kuitenkin että en voi sittenkään ostaa tätä täyttämääni irtokarkkipussia, joten menin palauttamaan pussin makeisosastolle joittenkin patukoiden viereen. Jos joku henkilökuntaan kuuluva olisi tullut huomauttamaan minulle asiasta, olisiko minun johonkin lakiin perustuen ostaa kyseinen makeispussi vai onko täytetyn pussin ostopäätös pelkkää pelotetta?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Fulhamilla on joulukuussa kolme kotipeliä. Matsit ovat Liverpoolia, Boltonia ja Manchester Unitedia vastaan. Helpoiten saatte liput Bolton-matsiin, muihin voi tehdä tiukkaa yleensä edes saada flaboja. Halvimmalla ne saa todennäköisimmin, kun ostaa suoraan Fulhamilta.
Itse kävin keväällä yhden Valioliigapelin katsomassa, ja totesin, että lippujen saaminen suoraan seuroilta on työn ja tuskan takana. Lopulta päädyimme ostamaan ne eräältä urheilumatkoihin erikoistuneelta matkatoimistolta, ja siinä samalla otimme hotellin varsin edulliseen hintaan. Voi olla halvempiakin tapoja, mutta helpoimmalla ainakin pääsee näin toimien, ja tuskin siinä suuria summia häviää.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Taas jaksan kysellä sekalaisia nettipalveluista, jotka eivät vaan kohdallani näköjään toimi.

Onko kellään muulla ongelmia oma.saunalahti.fi -palvelun kanssa? Tarvitsen tuota ehkä kerran vuodessa, tai saattaisin käyttää useamminkin, mutta kun eivät saa kuntoon, en jaksa käyttää. Minun tunnukseni menevät siis lukkoon jokaisen kirjautumiskerran jälkeen. Tilaan tunnukset "olen unohtanut salasanani" -linkin kautta, kirjaudun sisään ja pystyn käyttämään palvelua. Kirjaudun ulos ja yritän tuntia myöhemmin uudestaan sisään - väärä salasana tai käyttäjätunnus.

Kysymykset: onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on, miten se korjattiin? Onko asiakaspalvelun todella oltava niin viisas, etteivät usko näin tapahtuvan joka kerta? Jaksoin rutista tästä puolenkymmentä kertaa, mutta ei kukaan uskonut näin tapahtuvan. Tapahtuu. Sen verran IT-alalla olen työskennellyt, että hyvin useassa salasana-palvelussa on myös asetus, jossa voi asettaa salasanan toimimiskerraksi 1 kerran, 100 kertaa, kuukauden tai ikuisesti. Miksei nyt joku helvetin nörtti voisi tarkistaa tuota asetusta?

Kohta menee vitutusketju-kamaksi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Nelonen Pro 2:n tulo DNA:n kaapelijakeluun on varmistunut. Kanava on avattu maksuttomaan katseluun DNA:n koko kaapeliverkossa lokakuun loppuun saakka. Nelonen Pro 2 näkyy DNA:n kaapeliverkossa kanavapaikalla 451. Kanava jaetaan lokakuun ajan salaamattomana, joten sen seuraaminen ei edellytä tv-korttia."

Kysymys kuuluukin, kun en DNA:n kaapeliverkossa ole, miten pystyn katsomaan kanavaa? Telkkarin kautta ei siis onnistu, mutta eikö tuota pysty katsomaan jotenkin netinkin kautta kun kerran salaamattomana tulee?
 

J.Petke

Jäsen
Suuri kiitos osallistuneille. Osallistujien kesken arvotaan papukaijamerkki.

Mollya muistelin itsekin mutta muita ei tullut mieleen. Huomiseksi suunnitteilla pieni pubikierros ja Molly kyllä kuuluu siihen listaan.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Voi veljet

Kysytään nyt täälläkin, että onko Turun seudulla mahdollista seurata huomista HIFK-KalPa peliä jossakin juottolassa???
 

-RVL-

Jäsen
Joko on talvidieseliä tai jotain muuta kylmän paremmin kestävää seosta asemilla? Nesteellä taidettiin ainakin siirtyä joissain paikoissa jo syyskyyn 20. päivän tienoilla eri laatuun.

Ei ole tullut tankattua pariin viikkoon, niin ei tietoa. Näkeekö joltain nettisivulta?
 

Timppa73

Jäsen
Seutulipusta josta kotikuntasi maksaa kunnasta riippuen enemmän tai vähemmän? Matkoista saa myös vähennyksiä verotuksessa.
Työnantajaltakin (HR osastolta, eli henkilöstöosasto) voi kysyä löytyykö jotain vastaavaa vihreää ajattelua tukevaa sponsorointia.
Meillä ainakin HR osasto on car poolin organisoinut tietyille reiteille, lisäksi pääkaupunkiseudulla on seutulippu tuettu osittain.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös