Sebastian Dyk HIFK:ssa

  • 117 537
  • 588

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miten näin huono ulkomaalaispelaaja voi pelata näin pitkään IFK:ssa? Käsittämätöntä, että tähänkin pitää tuhlata se vähintään 100k€. Ei sitten mitään annettavaa joukkueelle. Vieläkään.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miten näin huono ulkomaalaispelaaja voi pelata näin pitkään IFK:ssa? Käsittämätöntä, että tähänkin pitää tuhlata se vähintään 100k€. Ei sitten mitään annettavaa joukkueelle. Vieläkään.
Tsemppaa, on hyvä puolustamaan (mennyt minulta ohi) ja muutenkin kiva jätkä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten näin huono ulkomaalaispelaaja voi pelata näin pitkään IFK:ssa? Käsittämätöntä, että tähänkin pitää tuhlata se vähintään 100k€. Ei sitten mitään annettavaa joukkueelle. Vieläkään.

En tämän illan jälkeen kommentoi näitä Dyk juttuja. Lupaan sen, mutta on musta vähän hassua, kun koko pelin huonoin IFK pelaaja oli tänään Nättinen, niin Dyk ketjussa pitää joidenkin purkaa pahaa mieltään. Dyk ei tehnyt mitään erityisen hyvin tai huonosti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tämän illan jälkeen kommentoi näitä Dyk juttuja. Lupaan sen, mutta on musta vähän hassua, kun koko pelin huonoin IFK pelaaja oli tänään Nättinen, niin Dyk ketjussa pitää joidenkin purkaa pahaa mieltään. Dyk ei tehnyt mitään erityisen hyvin tai huonosti.
Ei Dyk saa kiekolla yhtään mitään aikaan. Menettelee kiekkoja pahoissa paikoissa, ei edelleenkään osaa ottaa kovia syöttöjä vastaan (mikä on tällä tasolla melko uskomatonta) eikä osaa itse syöttää. Kun nyt taitaa lähteä käyntiin jo neljäs kausi IFK:ssa, niin ihmettelenpä vain miten tämä on edes mahdollista. En usko, että Nättinen pelaa meillä neljän kauden päästä, jos hänen tasonsa on vakituisesti tämä mitä nyt on pari peliä nähty. Kaksi. Dykiltä on nyt nähty se 150+ peliä, niin jokohan sitä saisi alkaa hieman arvostelemaan, että onko noin 150k€ hyvä sijoitus tähän?
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Pitäisikö palauttaa Dykin odotusarvo sinne minne se oikeasti kuuluu eli kaverihan on ollut Ruotsissa muutamaa hassua Elitserien peliä ja pistettä lukuunottamatta Hockey Allsvenskan pelaaja. Rindellin Ruotsin "löytö", mutta Suomen Mestiksessäkin pelaa parhaillaan jotakuinkin samantasoisia ellei jopa parempia kavereita. Ihme, että pelaa vielä HIFK:ssa, mutta kaiketi sitten ihan knäckebröd palkalla, joten kannattaa pitää joukkueessa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sihti on taas sellaisessa kunnossa, ettei osuisi edes laiturilta veteen.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dyk on yksi niistä harvoista pelaajista, jotka olisivat yhtä tehokkaita, jos pelaisivat jäällä ilman mailaa. Uskomatonta ottaen huomioon herran saama vastuu mm. ylivoimalla.

Toivotaan, että jotenkin solmu aukeaisi ja mies saisi osuttua välillä maaliin. En syytä Dykiä yrittämisen puutteesta tai siitä, että hän saa yv-aikaa.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
En itse myöskään ymmärrä mitä Salmelainen näkee Dykissä. Toki ensimmäinen kausi oli todellinen tykkikausi ja itse ainakin pari kautta sen jälkeen odottelin vielä samanlaista sesonkia kun näin Dykissä selkeästi 45 pisteen sniperin potentiaalia.
Tällä hetkellähän Dyk on aivan uskomattoman huono pelaaja. Itseluottamus taas kadonnut totaalisesti, peliäly ja ratkaisut kiekolla samaa tasoa mitä Åstenilla. Järkyttävää, että tämän tasoinen ukko, joka vain jatkuvasti tuhoaa oman ketjunsa hyökkäyspeliä pelaa HIFK:ssa noin isossa roolissa vuodesta toiseen vaikka suoritukset ovat ala-arvoisia. Dykissä vituttaa myös se velttous eikä taklaa ollenkaan. Ei ole yhtään HIFK:n näköinen pelaaja.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Dyk on yksi niistä harvoista pelaajista, jotka olisivat yhtä tehokkaita, jos pelaisivat jäällä ilman mailaa. Uskomatonta ottaen huomioon herran saama vastuu mm. ylivoimalla.

Toivotaan, että jotenkin solmu aukeaisi ja mies saisi osuttua välillä maaliin. En syytä Dykiä yrittämisen puutteesta tai siitä, että hän saa yv-aikaa.

Ja tälle mailattomalle ruotsalaisvirtuoosille piti oikeen kiirehtiä sopimus, ettei vaan karkaa muualle.

Dyk pelaa illasta toiseen liian isossa ruudussa ja liian kirkkaissa valoissa. Olisi ollut hyvä, jos soppari olisi päättynyt viime kauteen. Kiitetty kauniisti pelaamisesta täällä ja panostuksestaan kilpilogolle, sekä erota hyvässä hengessä ystävinä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En itse myöskään ymmärrä mitä Salmelainen näkee Dykissä. Toki ensimmäinen kausi oli todellinen tykkikausi ja itse ainakin pari kautta sen jälkeen odottelin vielä samanlaista sesonkia kun näin Dykissä selkeästi 45 pisteen sniperin potentiaalia.
Tällä hetkellähän Dyk on aivan uskomattoman huono pelaaja. Itseluottamus taas kadonnut totaalisesti, peliäly ja ratkaisut kiekolla samaa tasoa mitä Åstenilla. Järkyttävää, että tämän tasoinen ukko, joka vain jatkuvasti tuhoaa oman ketjunsa hyökkäyspeliä pelaa HIFK:ssa noin isossa roolissa vuodesta toiseen vaikka suoritukset ovat ala-arvoisia. Dykissä vituttaa myös se velttous eikä taklaa ollenkaan. Ei ole yhtään HIFK:n näköinen pelaaja.
Erittäin HIFK:n näköinen pelaaja 2022. Ja kyse ei itseluottamuksesta. Hyvä tyyppi kaiketi, sääli : väärä joukkue ja valmennus.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Eilinen suoritus, metristä plekseihin oli oikein piece of Art-tasoa. Kenties turhin pelaaja tällä hetkellä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Vaikka Dykiä olen täällä puolustellutkin niin alkaa itseänikin jo korpeamaan tuo ettei vaan saa sisään mistään. Eilen Dyk toi mielestäni parhaiten IFKn pelaajista kiekkoa alueelle, taino ehkpä Pakarinen teki sen myös vähintään yhtä hyvin.
Mutta maalinteko on todellista tuskaa, en nähnyt hidastusta siitä "läheltä ylös" -tilanteesta mutta livenä hallilla näytti siltä että "miten tuosta kulmasta edes saa nostetuksi noin ylös."
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eilen Dyk toi mielestäni parhaiten IFKn pelaajista kiekkoa alueelle
Omaan silmään Dyk nimenomaan tyri vastustajan siniviivan päällä tyyliin kaikki kiekon alueelle tuonnit. Lukematon määrä kiekonmenetyksiä ja huonoja syöttöjä. Dykin yksi perustavanlaatuinen ongelma on myös ettei tuo osaa ottaa syöttöjä vastaan. En tajua miten tuolla tasolla voi pelata pelaaja jolta karkaa perussyötötkin noin hurjalla prosentilla.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komea, tyylikäs, upea luistelutyyli ja siihen se sitten jääkin. Aatella, että Turunen teki Dykille 2024 asti kestävän sopimuksen. Ei sillä, itsekin tuon Turusen kauden jälkeen olin mielissään hänen jatkosta, mutta kyllä tuon aika nopeasti näki, että minkä takia niitä pongoja silloin tuli eikä olisi saanut missään nimessä enää uutta jatkoa tehdä.

Dyk on niittänyt jotain ihmeellistä duunarin titteliä jo pitkään (tosin suurimmalta osin niiltä nimimerkeiltä jotka jaksoivat #6 otteita puolustella). Tätäkään en osta. Joo, luistelee kyllä ja menee tilanteisiin, mutta käsilaukku kainalossa ja lähes järjestäen häviäjänä. Et sä sillon mikään duunari ole. Todella turha pelaaja, mutta onneksi tätä on vielä ensi kausikin tarjolla.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Komea, tyylikäs, upea luistelutyyli ja siihen se sitten jääkin. Aatella, että Turunen teki Dykille 2024 asti kestävän sopimuksen. Ei sillä, itsekin tuon Turusen kauden jälkeen olin mielissään hänen jatkosta, mutta kyllä tuon aika nopeasti näki, että minkä takia niitä pongoja silloin tuli eikä olisi saanut missään nimessä enää uutta jatkoa tehdä.

Dyk on niittänyt jotain ihmeellistä duunarin titteliä jo pitkään (tosin suurimmalta osin niiltä nimimerkeiltä jotka jaksoivat #6 otteita puolustella). Tätäkään en osta. Joo, luistelee kyllä ja menee tilanteisiin, mutta käsilaukku kainalossa ja lähes järjestäen häviäjänä. Et sä sillon mikään duunari ole. Todella turha pelaaja, mutta onneksi tätä on vielä ensi kausikin tarjolla.
Ärsyttävä pelkääjä se on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vähemmän yllättäen ymmärrä Dykin näin ylitsevuotavaa dissausta. Ymmärrän toki turhautumisen, ettei ole pystynyt tekemään vielä maalin maalia, mutta muuten hän on pelannut mun silmiini hyvin. Puolustuspelaaminenkin on aiempaa aggressiivisempaa, mutta ei häntä nyt edes pidä verrata fyysisempiin pelaajiin, kuten vaikkapa Jääskään, koska Dykin stailiin eivät taklaukset kuulu. Dyk on vastustajan toimesta myös merkattu mies ja mun mielestä häneltä on otettu jopa aiempaa enemmän tilaa pois. Joku on koko ajan iholla tai sitten se vain on johtunut vastustajista (KooKoo ja Sport), kun olen erikseen kiinnittänyt huomiota, miten kovaa vääntöä on joka ikisestä kiekosta. Ei se musta aiemmin ole ihan tuollaista ollut, mutta ehkä on johtunut myös ketjukoostumuksesta ja silloin on ollut enemmän muitakin uhkia kentällä?

Toki laukoakin pitäisi huomattavasti nykyistä enemmän, koska muuten osumatarkkuus saa kyllä olla todella huima, jos meinaa 2+ laukauksella/matsi tehdä sen about parikymmentä maalia. Ja sellaiseen on kuitenkin potentiaali olemassa. Mutta ehkä tämä johtuu myös siitä, että sitä tilaa ei nyt kertakaikkiaan ole ollut ja on halunnut välttää turhia riskejä, kun koko jengin peli on sakannut? Vertailun vuoksi Melart on laukonut 6+ laukausta/ottelu ja Halttunenkin 4 kertaa/o, joten kyllä niitä laukaisumääriä pitäisi vain saada nostettua. Maaleja ei tule, jos ei lauo.

Karmea apinahan Dykillä on selässä ja maalinteko on mitä suurimmassa määrin korvienväli- ja itseluottamushommia. Kun nyt saisi sen ekan maalin vaikka vastustajan hanurin kautta, niin löytyisi se rentous tekemiseen. Eilenkin oli tilanne, missä olisi voinut hyvin itse laukoa, mutta kun itseluottamusta ei ole, syötti vielä. Tämähän se on monen pelaajan perisynti, kun maalinteko tökkii. Se tuskastuttaa varmaan ihan jokaista.

Mutta minä uskon Dykiin vielä.
 

maalta käsin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vähemmän yllättäen ymmärrä Dykin näin ylitsevuotavaa dissausta. Ymmärrän toki turhautumisen, ettei ole pystynyt tekemään vielä maalin maalia, mutta muuten hän on pelannut mun silmiini hyvin. Puolustuspelaaminenkin on aiempaa aggressiivisempaa, mutta ei häntä nyt edes pidä verrata fyysisempiin pelaajiin, kuten vaikkapa Jääskään, koska Dykin stailiin eivät taklaukset kuulu. Dyk on vastustajan toimesta myös merkattu mies ja mun mielestä häneltä on otettu jopa aiempaa enemmän tilaa pois. Joku on koko ajan iholla tai sitten se vain on johtunut vastustajista (KooKoo ja Sport), kun olen erikseen kiinnittänyt huomiota, miten kovaa vääntöä on joka ikisestä kiekosta. Ei se musta aiemmin ole ihan tuollaista ollut, mutta ehkä on johtunut myös ketjukoostumuksesta ja silloin on ollut enemmän muitakin uhkia kentällä?

Toki laukoakin pitäisi huomattavasti nykyistä enemmän, koska muuten osumatarkkuus saa kyllä olla todella huima, jos meinaa 2+ laukauksella/matsi tehdä sen about parikymmentä maalia. Ja sellaiseen on kuitenkin potentiaali olemassa. Mutta ehkä tämä johtuu myös siitä, että sitä tilaa ei nyt kertakaikkiaan ole ollut ja on halunnut välttää turhia riskejä, kun koko jengin peli on sakannut? Vertailun vuoksi Melart on laukonut 6+ laukausta/ottelu ja Halttunenkin 4 kertaa/o, joten kyllä niitä laukaisumääriä pitäisi vain saada nostettua. Maaleja ei tule, jos ei lauo.

Karmea apinahan Dykillä on selässä ja maalinteko on mitä suurimmassa määrin korvienväli- ja itseluottamushommia. Kun nyt saisi sen ekan maalin vaikka vastustajan hanurin kautta, niin löytyisi se rentous tekemiseen. Eilenkin oli tilanne, missä olisi voinut hyvin itse laukoa, mutta kun itseluottamusta ei ole, syötti vielä. Tämähän se on monen pelaajan perisynti, kun maalinteko tökkii. Se tuskastuttaa varmaan ihan jokaista.

Mutta minä uskon Dykiin vielä.
Juuri näin. Melart tehnyt 4, Palola 3, Pakarinen 2 ja koko muu joukkue 4 maalia (ja näistä vielä Muuli ja Karvinen molemmat yhden) 6 ottelussa. Eli ei tää nyt yksin Dykin ongelma ole. Kyllä, lupa on odottaa enemmän, mutta niin on monelta muultakin. Sanoisin, että alisuorittajia kaikki muut paitsi Melart ja Salin.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Juuri näin. Melart tehnyt 4, Palola 3, Pakarinen 2 ja koko muu joukkue 4 maalia (ja näistä vielä Muuli ja Karvinen molemmat yhden) 6 ottelussa. Eli ei tää nyt yksin Dykin ongelma ole. Kyllä, lupa on odottaa enemmän, mutta niin on monelta muultakin. Sanoisin, että alisuorittajia kaikki muut paitsi Melart ja Salin.
Se, että joku on yhtä heikko kuin toinen ei ole kovin hyvä selitys pelaajan kehnoille tehoille.
Eikä Sebben syytä ole muut kuin hänen mokaamansa tontit.
Silti en pelaajasta tykkää, kuten en tykännyt Thorellistakaan, vaikka tehokas olikin. Kummastakin edellä mainitusta pelaajasta puuttuu se x-factor, joka vaikkapa Harkinsissa oli, tyylikkyys, game-face tai jokin sellainen, en oikein osaa sanoittaa.
Muuttinista sen sijaan pidän kovasti, ettei kukaan luule anti-svensk henkilöksi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En vähemmän yllättäen ymmärrä Dykin näin ylitsevuotavaa dissausta. Ymmärrän toki turhautumisen, ettei ole pystynyt tekemään vielä maalin maalia, mutta muuten hän on pelannut mun silmiini hyvin. Puolustuspelaaminenkin on aiempaa aggressiivisempaa, mutta ei häntä nyt edes pidä verrata fyysisempiin pelaajiin, kuten vaikkapa Jääskään, koska Dykin stailiin eivät taklaukset kuulu. Dyk on vastustajan toimesta myös merkattu mies ja mun mielestä häneltä on otettu jopa aiempaa enemmän tilaa pois. Joku on koko ajan iholla tai sitten se vain on johtunut vastustajista (KooKoo ja Sport), kun olen erikseen kiinnittänyt huomiota, miten kovaa vääntöä on joka ikisestä kiekosta. Ei se musta aiemmin ole ihan tuollaista ollut, mutta ehkä on johtunut myös ketjukoostumuksesta ja silloin on ollut enemmän muitakin uhkia kentällä?

Toki laukoakin pitäisi huomattavasti nykyistä enemmän, koska muuten osumatarkkuus saa kyllä olla todella huima, jos meinaa 2+ laukauksella/matsi tehdä sen about parikymmentä maalia. Ja sellaiseen on kuitenkin potentiaali olemassa. Mutta ehkä tämä johtuu myös siitä, että sitä tilaa ei nyt kertakaikkiaan ole ollut ja on halunnut välttää turhia riskejä, kun koko jengin peli on sakannut? Vertailun vuoksi Melart on laukonut 6+ laukausta/ottelu ja Halttunenkin 4 kertaa/o, joten kyllä niitä laukaisumääriä pitäisi vain saada nostettua. Maaleja ei tule, jos ei lauo.

Karmea apinahan Dykillä on selässä ja maalinteko on mitä suurimmassa määrin korvienväli- ja itseluottamushommia. Kun nyt saisi sen ekan maalin vaikka vastustajan hanurin kautta, niin löytyisi se rentous tekemiseen. Eilenkin oli tilanne, missä olisi voinut hyvin itse laukoa, mutta kun itseluottamusta ei ole, syötti vielä. Tämähän se on monen pelaajan perisynti, kun maalinteko tökkii. Se tuskastuttaa varmaan ihan jokaista.

Mutta minä uskon Dykiin vielä.
Samaa mieltä mutta lisättäkööt vielä se että jos joukkue pääsisi rakentamaan hyökkäysalueella enemmän ja olisi pidempiä hyökkäyksiä joissa pelaajat vaihtaa paikkaa sekä pelin virtaus IFK:n hallussa niin tilanteita tulisi niin vastahyökkäyksistä ja erilaisista hetkellisistä ylivoimatilanteista entistä enemmän ja Dykin maalin todennäköisyys kasvaisi. Mielestäni hyvä pelaaja kun ei joudu liikaa olemaan kiekossa ja jos vierellä on pelaajia jotka löytävät Dykin oikea-aikaisesti. Viimeistelee kuitenkin ihan hyvin ja on tuolla muutama pelaaja tuhlannut parempiakin maalipaikkoja.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Samaa mieltä mutta lisättäkööt vielä se että jos joukkue pääsisi rakentamaan hyökkäysalueella enemmän ja olisi pidempiä hyökkäyksiä joissa pelaajat vaihtaa paikkaa sekä pelin virtaus IFK:n hallussa niin tilanteita tulisi niin vastahyökkäyksistä ja erilaisista hetkellisistä ylivoimatilanteista entistä enemmän ja Dykin maalin todennäköisyys kasvaisi. Mielestäni hyvä pelaaja kun ei joudu liikaa olemaan kiekossa ja jos vierellä on pelaajia jotka löytävät Dykin oikea-aikaisesti. Viimeistelee kuitenkin ihan hyvin ja on tuolla muutama pelaaja tuhlannut parempiakin maalipaikkoja.
Tuossa on nähdäkseni 5 ehtoa onnistumiselle, eli aika paljon esteitä raivattavaksi. Eikö vain?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Dyk on ihan hyvä yleispelaaja, ja ennemmin katselen kärkikentissä tällä hetkellä kuin vaikka nykykondiksen Teemu Tallbergia.

Silti, Dykiin on hieman rakastuttu liikaa ensimmäisen kauden perusteella, ja vastavuoroisesti jälkimmäisten vuoksi inhottukin turhan paljon. Rehellinen arvio tasosta on varmaankin näiden ruusunlehti- ja piikkilanka-arvioiden välissä.

Ihan ok kolmosen laituri omaan silmään, mutta ei IFK:n kokoisessa seurassa näillä näytöillä pitäisi esimerkiksi nähdyn kaltaista ylivoimavastuuta ansaita.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen aina digannut Dykistä, hyvä kakkos-kolmosketjun (parhaimmillaan jopa ykkösketjun) rightin puolen hyökkääjä, omaa hyvän asenteen ja niin pois päin. Mutta ikävä tosiasia on, että liigan nykyisillä kärkijengeillä (Tappara, Ilves, Kärpät) on vaan paljon parempia pelaajia laittaa tuolle samalle pelipaikalle.

Ajatellaan, että Sepe on tuloskenttien rightin puolen laitahyökkääjä, jonka pitäisi tehdä tulosta jokseenkin tasaisesti. Tapparalla, Ilveksellä ja Kärpillä on vastaavalla tontilla Merelä, Ojamäki, Oden, Tuulola, Leskinen ja Emanuelsson. Noin niinkun suurin piirtein. Eli joko paljon Dykiä tasaisemmin suorittavia kokeneita maalintekijöitä, tai edelleen kehittyviä pelaajia jotka eivät ole vielä edes tehneet lopullista läpimurtoaan.

IFK ei ole tällä hetkellä Liigan kärkeä, ja mm. tällä tavalla se näkyy. Turhan paljon silti yksittäisistä pelaajista nimenomaan Dyk saa täällä kuraa niskaansa mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös