Joo, ja kiitos lämärillä sekin, kun kerran tänään on sihti ja veto muutenkin kohdillaan.Nyt pitäisi olla itseluottamus kunnossa! Hat-trickiä odotellessa...
Tosiaan viimeiseen 4 peliin 4+4. Alkaa itseluottamus olemaan kunnossa ja kasvovamma historiaa, mikä varmasti vaikutti pelisuorituksiin.
Tämä on ilahduttanut itseänikin, että onnistumisia on taas tullut mutta Dyk on kyllä ollut tehottomanakin erittäin kovasti töitä tekevä ja luisteluvoimainen kentällä. Palolan ohella yksi niistä, joka kiekon riistää tai ainakin pyrkii kovin siihen. Moneen kertaan katsellut kun #54 pinkaisee takamatkalta kaverin ohi kiekkoon ja siitä pidän paljon!Tosiaan viimeiseen 4 peliin 4+4. Alkaa itseluottamus olemaan kunnossa ja kasvovamma historiaa, mikä varmasti vaikutti pelisuorituksiin.
Tehottomuus on Dykin isoin ongelma – 1 yv-maali kotona pelaajalle, joka sai YV-vastuuta ja jolle pelattiin usein YV:llä laukauksia pisti kyllä silmään viime kaudella. Toivottavasti vastuu pienenee ja palkka vastaa pienempää roolia – se miksi olisin toivonut hänen siirtyvän muualle on epäilys siitä, että palkka ei vastaa pelillistä antia. Kummallinen jatko näin joukkueen ulkopuolisen kannattajan aivoon.
Tehottomuus on Dykin isoin ongelma – 1 yv-maali kotona pelaajalle, joka sai YV-vastuuta ja jolle pelattiin usein YV:llä laukauksia pisti kyllä silmään viime kaudella. Toivottavasti vastuu pienenee ja palkka vastaa pienempää roolia – se miksi olisin toivonut hänen siirtyvän muualle on epäilys siitä, että palkka ei vastaa pelillistä antia. Kummallinen jatko näin joukkueen ulkopuolisen kannattajan aivoon.
Hyvä laukaus kun sattuu seisomaan oikeassa paikassa ja osumaan oikein. Mutta kuten jotkut kirjoitteleekin, ehkä ei kolmeen ekaan ketjuun noilla tehoilla.Itsekin toivoin että saadaan enemmän kuin Dyk mutta arvostelu alkaa mennä mielestäni yli.
Kyllähän Dyk kovan duunin on tehnyt ja päässyt maalipaikoille mutta usein ei ole mennyt sisään. Silloin kun on ollut kuuma niin on taas mennyt. Pelaa myös ihan hyvää 5-5 peliä ja kyllä laukaus ylivoimalla on nopeasti ja kovaa lähtenyt silloin kun on ollut kuuma.
Hyvä laukaus kun sattuu seisomaan oikeassa paikassa ja osumaan oikein. Mutta kuten jotkut kirjoitteleekin, ehkä ei kolmeen ekaan ketjuun noilla tehoilla.
Jos rakennetaan hyökkäävä nelonen, sinne pitää saada kaksi muuta sopivaa ketjukaveria.
Ja Dyk on hyvin riippuvainen sentteristä tai ruokkijasta.
Nyt meillä on oikeaan laitaan Pakarinen, Jääskä, Palola, Teissala ja Dyk.
Kenelle jää luu kouraan? Taaskaan juniorille ei löydy peliaikaa.
No Jääskä voi pelata vasemmallakin. Tosin kysymys herää ketkä muut vasemmalla pelaa? Se tosi kova vahvistus, jota ei vielä ole julkistettu? Tallberg 0+0 poffseissa ja ennen sitäkin? Ehkä nelosessa.
Hirvonen, kyllä.
Takaisin oikeaan laitaan: Teissala ei kehity nelosessa. Siis Dyk tai Palola neloseen. Ketkä muut siellä pelaa?
Jääskästä vielä: hän itse kokee olevansa sentteri. No sentterin paikalle on Koivistoinen, The Vahvistus (ellei monen unelmoima AB jää), Hirvonen, Jääskä, Väänänen ja Kaskimäki ellei nosta kytkintä.
Ja mikä olisi Kaskimäen rooli.
No, selvää on että kaikki eivät pysy ehjänä tai terveenä, mutta kyllä tuossa on haasteita. Ja koko kauden kannalta pitäisi olla 5 ketjullista vähintään ja mielellään kokonaista 18 pelaajaa käytettävissä. Viime kaudella taisi olla sama tai enemmän. Onko tuossa tasapainoa, hmm, mene ja tiedä.
Ja itse olisin uusinut ainakin alakerran ketjun, Tallbergin ja havitellut jotain uutta Dykin ja Palolan tilalle.
Kyllä sitä jatkuvuutta olisi silti ollut. Eikä se voi olla mikään itseisarvo.
Uskaltaudun väittämään, että olisi yksi sarjan kovimpia nelosketjuja. Muista ketjuista en tällaista rohkeaa heittoa uskalla päästää näppäimistöltä, koska vähän pelkään, että IFK:lta ei tule löytymään sarjan kovimpia 1.-3. -ketjuja. Eipä sekään haittaisi, jos peli näyttää hyvältä ja voittoja tulee.Tallberg - Väänänen - Dyk
Olisi mielenkiintoinen nelonen.
Rajaton yv-aika... ja sitten mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että osuu aina Saipaa ja muita alemman keskikastin jengejä vastaan... joku voisi tsekata olenko ihan hukassa tämän mielikuvan kanssa.Dyk on siis tehnyt kolmella täällä vietetyllä kaudellaan 20, 12 ja 14 maalia per kausi (runkosarjassa). Jos nyt tarkastellaan vaikka vain tämän kauden maalimäärää, niin Dyk olisi 14 osumallaan ollut Tapparassa viidenneksi kovin pyssy, TPS kolmanneksi kovin, Ilveksessä niinikään kolmanneksi kovin, samoin KooKoossa.
Ja täällä sanotaan, että noilla teholukemilla ei ole asiaa HIFK:n kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Excuse me?
Mun mielestä Dyk pelasi tällä kaudella pääosin väärällä paikalla yv-pelissä. Eka kaudella paukutti samalta paikalta yv-maaleja kuin P.Laine Tapparassa ja Jetsissä. Tällä kaudella lähes poikkeuksetta pelasi maalin edessä, johon ei juuri kiekkoa saatu. Vai muistanko ihan väärin?Rajaton yv-aika... ja sitten mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että osuu aina Saipaa ja muita alemman keskikastin jengejä vastaan... joku voisi tsekata olenko ihan hukassa tämän mielikuvan kanssa.
Rajaton yv-aika... ja sitten mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että osuu aina Saipaa ja muita alemman keskikastin jengejä vastaan... joku voisi tsekata olenko ihan hukassa tämän mielikuvan kanssa.
Mun mielestä Dyk pelasi tällä kaudella pääosin väärällä paikalla yv-pelissä. Eka kaudella paukutti samalta paikalta yv-maaleja kuin P.Laine Tapparassa ja Jetsissä. Tällä kaudella lähes poikkeuksetta pelasi maalin edessä, johon ei juuri kiekkoa saatu. Vai muistanko ihan väärin?
Mun mielestä Dyk pelasi tällä kaudella pääosin väärällä paikalla yv-pelissä. Eka kaudella paukutti samalta paikalta yv-maaleja kuin P.Laine Tapparassa ja Jetsissä. Tällä kaudella lähes poikkeuksetta pelasi maalin edessä, johon ei juuri kiekkoa saatu. Vai muistanko ihan väärin?
Kannattaa muistaa, että Dyk on ollut lähes täysin riippuvainen Broadhurstista. Ja AB:n ollessa epäkunnossa ei juurikaan saanut mitään aikaan eikä silloinkaan kuin AB ei ollut täysin kunnossa.
Samoin tämä ajateltu Liigan kovin nelonen Tallberg-Väänänen-Dyk ei saanut tulosta aikaan.
Mutta ehkä kaikki tämä oli koronan syytä.