Höpö höpö, Vakio. Vedä turha palko pois sieraimestasi, niin näet, että piikittelyni on täsmälleen osuvaa. Jatkiksen vaahtoava mustapaitaosasto haluaa väkisin nähdä tässäkin asiassa lappusilmäiseen maailmankatsomukseensa sopivan demariperkeleiden ja kokkarisankarien välisen taiston, jonka moraalinen voittaja on lopputuloksesta riippumatta Erehtymätön ja Oikeamielinen Kansallinen Kokoomus. Eikä siinäkään kai vielä mitään, mutta hälytyskellojen pitäisi soida viimeistään silloin, kun haikaillaan kekkosmaisen vallankäytön perään laillisen työtaistelun lopettamiseksi. Etkö todellakaan kuule takkien jatkuvaa suhinaa?
Minä vastaan vain omista puheistani. Luulen, että näin tekevät muutkin tänne kirjoittavat. En tiedä edes mitä mustapaitaosasto tarkoittaa. En omista muistaakseni yhtään musta paitaa, koska en pidä ko. väristä. Vaikka olen Kokoomuksen jäsen, en ole samaa mieltä puolueen kaikista tavoitteista tai toimista.
Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella Tehyn ja KT:n työtaistelutilanteesta, näin luulen. Se ei minusta ole sinänsä puoluepoliittinen asia, vaan työmarkkinakiista. Ymmärrän hyvin, että poliittinen oppositio käyttää tätä tilannetta hyväkseen hallitusta vastaan. Niin kai kaikki tekisivät.
Minusta hoitajien vaatimukset ovat tässä tilanteessa törkeän ylimitoitetut. Niiden yhtenä perusteena käytetään tarkoitushakuisesti vaalikeskusteluja, joissa ei ole annettu lupauksia, vaan on esitetty pidemmän aikavälin tavoitteita.
Sinä olet aiemman keskustelun perusteella valmis nostamaan veroprosenttiasi rahoittaaksesi nyt vaaditut korotukset, eli n. 0.6% lisää veroja. Tähän kun lisätään muutama muu ala, joilla on perusteet samanlaisiin korotuksiin, aletaan puhua useista prosenteista veronkorotuksina. Vieläkö olet mukana?