Sari (ja Jari) Sairaanhoitajan kuulumisia

  • 616 824
  • 5 632

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Harmi että talouden Nobelit jaettiin juuri, tällä vasemmistovihreällä teorialla olisi voinut käydä pokkaamassa miljoonan euron palkinnon.

Mikäs tässä, valtio jakaa kansalle helvetisti lisää rahaa ja kieltää matkustamasta ulkomaille. Kansalaiset saavat lisää rahaa ja valtion tulot kasvavat, tätähän voi jatkaa loputtomasti.

Harmi että esim. inflaatio-niminen talouden ilmiö tekee tästä vaikean toteutettavan tässä tilanteessa.

Jos asiat olisivat näin yksinkertaisia niin tuskinpa nyt mietittäisiin sitä millä korvataan irtisanoutuvia hoitajia.

No sitten Helsingin kaupungin entinen budjettipäällikkö Lea Krank olisi ansainnut sen Nobelin. Autotallivertaus on hänen käyttämänsä esimerkki.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinpä. Esimerkiksi valtion tuet persaukisille kunnille kuten Porille.

Siinä on sitten TosiFani kummissaan kun veroäyri on 30 ja silti suljetaan kirjastoja, kouluja, uimahalleja ja urheilupaikkoja.

Luultavasti pääkaupunkiseudun kulttuuritoiminnasta löytyy helpommin karsittavaa.

Itse en olisi ensimmäisenä karsimassa kirjastoja tai kouluja, mutta valintasi kertoo aika paljon sinusta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Luultavasti pääkaupunkiseudun kulttuuritoiminnasta löytyy helpommin karsittavaa.

Niin, nyt puhuit valtion kulujen leikkaamisesta. Esimerkiksi Espoon kaupunki taisi saada viime vuonna massiiviset neljä miljoonaa euroa valtionosuuksia, ottaen huomioon että kaupungin verotulot olivat about miljardi euroa samaan aikaan niin voi olla että Espoon kulttuuritoiminnassa tuo leikkaus ei paljoa näy.

Sinänsä olen täysin samaa mieltä, esim. Kansallisoopperan rahoitus (valtio+HKI+Espoo+Vantaa) on aivan totaalisen perseestä ja pitäisi lopettaa saman tien.

Ja mitä tulee valintojen tekemiseen niin enhän minä niitä tee vaan persaukiset kunnat, pakon edessä.

Ehkä sinua voi helpottaa se jos puolisosi tai muu läheinen irtisanotaan kunnan palkkalistoilta sen sijaan että uimahalli suljetaan.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja yksi toive olisi; itse olen pitänyt asiat asioina ja olen välttänyt viimeiseen saakka henkilökohtaisia solvauksia. Onko liikaa pyydetty jos jätettäisiin ne suomi24:lle ja keskityttäisiin täällä olennaiseen...? Kiitos!

Olet kuitenkin jättänyt viimeiseen asti myös vastaamatta kysymyksiin...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sikälikin tämä Jatkiksen mustapaitojen vaahtoaminen on hilpeätä, että tässähän on kyse erittäin vahvasti kokoomuslaisen ammattiyhdistyksen työtaistelusta, jossa kuitenkin väkisin halutaan nähdä Pahat Vasemmistotuhlarit vs. Hyvät Oikeistosäästäjät -asetelma.
Vastakkainasettelun aika on ohi!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja mitä tulee valintojen tekemiseen niin enhän minä niitä tee vaan persaukiset kunnat, pakon edessä.

Ehkä sinua voi helpottaa se jos puolisosi tai muu läheinen irtisanotaan kunnan palkkalistoilta sen sijaan että uimahalli suljetaan.

Suomessa ei ole persaukisia kuntia, on vain vääriä valintoja. Laki määrää kunnille tietyt tehtävät, sen jälkeen jäävän rahan kunnan valtuusto voisi jakaa miten haluaa.

Ei uimahallia tarvitse sulkea, pääsymaksuja töissä käyviltä voidaan nostaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sikälikin tämä Jatkiksen mustapaitojen vaahtoaminen on hilpeätä, että tässähän on kyse erittäin vahvasti kokoomuslaisen ammattiyhdistyksen työtaistelusta, jossa kuitenkin väkisin halutaan nähdä Pahat Vasemmistotuhlarit vs. Hyvät Oikeistosäästäjät -asetelma.

En ole kyllä kokoomuslainen (en demarikaan), muttei tehystä tee kokoomuslaista se, että puheenjohtajansa on kokoomuslainen. Tehy on puolueryhmiensä osalta lähes 50-50 jakautunut sen ruusupuolueen ja sen ruiskukkapuolueen kesken. Vaikka aidanseiväs valittaisiin puheenjohtajaksi, kun on vain se niukka enemmistö toisella.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Sikälikin tämä Jatkiksen mustapaitojen vaahtoaminen on hilpeätä, että tässähän on kyse erittäin vahvasti kokoomuslaisen ammattiyhdistyksen työtaistelusta, jossa kuitenkin väkisin halutaan nähdä Pahat Vasemmistotuhlarit vs. Hyvät Oikeistosäästäjät -asetelma.

Tämä kommentti kyllä osoittaa miten pihalla kirjoittaja on syntyneestä tilanteesta. Tehyssä on muitakin poliittisia suuntauksia edustavia ihmisiä, eikä sillä ole tässä mitään merkitystä. Kyse on työmarkkina-asiasta. Ja etenkin mukana olevien henkilöiden osalta työtehtävien hoitamisesta.

Jaana Pesonen-Laitila on tosiaan kokoomuslainen, mutta hänen tehtävänsä on tällä hetkellä Tehyn etujen ajaminen. Myös kansanedustaja Sihto (Kesk) on tehyläinen. Työ on työtä, omia poliittisia mieltymyksiä siihen ei pidä sotkea. Ehkä tällaista on vaikkapa demarin vaikea ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Sorppa, Vakio, mutta ymmärrän kyllä nuo asiat vallan mainiosti. Kysehän onkin pelkästään siitä, että mua jaksaa huvittaa tämä Jatkiksen äänekkään mustapaitaosaston joka ainoaan yhteiskunnalliseen aiheeseen liittämä vainoharhainen vasemmisto-oikeisto -vastakkainasettelu. Itse kun en moisesta poteronkaivamisesta perusta lainkaan, vaan olen vankka aseveliakselin ja edistyksellisen yhteistyön kannattaja.

Saat anteeksi. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että puhut ihan mitä sylki suuhun tuo tässä asiassa. Esimerkiksi siinä mihin edellisessä viestissäni kommentoin. Jos sinua tämä sinänsä vakava asia huvittaa, niin ihan vapaasti vaan.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Suomessa ei ole persaukisia kuntia, on vain vääriä valintoja. Laki määrää kunnille tietyt tehtävät, sen jälkeen jäävän rahan kunnan valtuusto voisi jakaa miten haluaa.
Nyt sohaisit sellaista pesää, jolla taisit upottaa itsesi suohon, josta ei ole ylös nousemista.

Tunnen erittäin hyvin yhden ongelmakunnan talousongelmien syyt ja suhteellisen hyvin erään toisen. Voin kertoa kaupunkien nimetkin. Ensimmäinen on Oulainen ja toinen Kemi. Kummankin kunnan/kaupungin taloudet ovat kriisitilassa juuri terveydenhuollossa tehtyjen väärien ratkaisuiden vuoksi. Kumpikin kaupunki on jäänyt sairaalapalveluineen ja kuntayhtymineen yksin maksamaan liian kalliiksi nousseita terveydenhoitokustannuksia lähikuntien hakeutuessa isompien yksiköiden alle. Näillä paikkakunnilla - oli hoitajapula millainen tahansa - ei tulla näkemään kuin yksi suunta terveydenhuollon kehittämiselle, sen alasajo.

Mitä luulet palkkakustannusten karkaamisen tekevän tälle kehitykselle? Jarruttaako se sitä vai kiihdyttää? Kuuntelen mielelläni lisää näitä nerokkaita Tehyläisiä talouspolitiikan luentoja. Ne ovat minulle jotain aivan uutta.

<EDIT>

Minulla ei ole poliittista kantaa vaan ainoastaan järkiperäistä päättelyä yhteiskunnallisistakin asioista. keskustelun pääpointti osaltani on valtion-/kuntatalouden järkiperäinen hoito ja nettoveronmaksajan tuottaman valuutan kohdentaminen meidän (nettomaksajien) mielen mukaisesti. Katson, että itselläni on oikeus kommentoida maksamieni työntekijöiden (hoitajat) palkkavaatimuksia ja varsinkin, kun katson pystyväni perustelemaan niiden järjenvastaisuuden.

Jokainen mehiläinen pesässä ei voi olla kuningatar.
 
Viimeksi muokattu:

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt sohaisit sellaista pesää, jolla taisit upottaa itsesi suohon, josta ei ole ylös nousemista.

...

Mitä luulet palkkakustannusten karkaamisen tekevän tälle kehitykselle? Jarruttaako se sitä vai kiihdyttää? Kuuntelen mielelläni lisää näitä nerokkaita Tehyläisiä talouspolitiikan luentoja. Ne ovat minulle jotain aivan uutta.

Ensinkään en ole Tehyläinen ja toiseksi kuntatalouden huono hoito ei mitenkään liity hoitajien palkkavaatimukseen.

Laki edelleen määrittelee kunnan pakolliset tehtävät ja veroäyrikertymä ja valtionavut käytettävissä olevat rahat.

Väitätkö, että Oulaisissa ja Kemissä veroäyrikertymä + valtionavut ovat pienemät kuin lakisääteisten tehtävien kustannukset??

Oulaisissa on muuten todella hieno halli, tosin aika pienellä käytöllä.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Oulaisissa on muuten todella hieno halli, tosin aika pienellä käytöllä.
Hallin nimikin kertoo kuka on ollut sen kustantaja pääasiallisesti - ei ainakaan Oulaisten persaukinen kunta.
 
K

kiwipilot

Nyt sohaisit sellaista pesää, jolla taisit upottaa itsesi suohon, josta ei ole ylös nousemista.

Tunnen erittäin hyvin yhden ongelmakunnan talousongelmien syyt ja suhteellisen hyvin erään toisen. Voin kertoa kaupunkien nimetkin. Ensimmäinen on Oulainen ja toinen Kemi. Kummankin kunnan/kaupungin taloudet ovat kriisitilassa juuri terveydenhuollossa tehtyjen väärien ratkaisuiden vuoksi. Kumpikin kaupunki on jäänyt sairaalapalveluineen ja kuntayhtymineen yksin maksamaan liian kalliiksi nousseita terveydenhoitokustannuksia lähikuntien hakeutuessa isompien yksiköiden alle. Näillä paikkakunnilla - oli hoitajapula millainen tahansa - ei tulla näkemään kuin yksi suunta terveydenhuollon kehittämiselle, sen alasajo.

Mitä luulet palkkakustannusten karkaamisen tekevän tälle kehitykselle? Jarruttaako se sitä vai kiihdyttää? Kuuntelen mielelläni lisää näitä nerokkaita Tehyläisiä talouspolitiikan luentoja. Ne ovat minulle jotain aivan uutta.

Bingo! Itse entisenä kemiläisenä on tullut seurattua tilannetta ja kaupungin tila on aivan kriittinen. Tehyn huutamat korotukset tulevat ajamaan kaupungin talouden kuilun partaalle. Ei vain ole rahaa. Turha varmaankaan mainita minkä puolueiden edustajat ovat valtuustossa naruja vuosikymmeniä vedelleet...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Höpö höpö, Vakio. Vedä turha palko pois sieraimestasi, niin näet, että piikittelyni on täsmälleen osuvaa. Jatkiksen vaahtoava mustapaitaosasto haluaa väkisin nähdä tässäkin asiassa lappusilmäiseen maailmankatsomukseensa sopivan demariperkeleiden ja kokkarisankarien välisen taiston, jonka moraalinen voittaja on lopputuloksesta riippumatta Erehtymätön ja Oikeamielinen Kansallinen Kokoomus. Eikä siinäkään kai vielä mitään, mutta hälytyskellojen pitäisi soida viimeistään silloin, kun haikaillaan kekkosmaisen vallankäytön perään laillisen työtaistelun lopettamiseksi. Etkö todellakaan kuule takkien jatkuvaa suhinaa?


Minä vastaan vain omista puheistani. Luulen, että näin tekevät muutkin tänne kirjoittavat. En tiedä edes mitä mustapaitaosasto tarkoittaa. En omista muistaakseni yhtään musta paitaa, koska en pidä ko. väristä. Vaikka olen Kokoomuksen jäsen, en ole samaa mieltä puolueen kaikista tavoitteista tai toimista.

Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella Tehyn ja KT:n työtaistelutilanteesta, näin luulen. Se ei minusta ole sinänsä puoluepoliittinen asia, vaan työmarkkinakiista. Ymmärrän hyvin, että poliittinen oppositio käyttää tätä tilannetta hyväkseen hallitusta vastaan. Niin kai kaikki tekisivät.

Minusta hoitajien vaatimukset ovat tässä tilanteessa törkeän ylimitoitetut. Niiden yhtenä perusteena käytetään tarkoitushakuisesti vaalikeskusteluja, joissa ei ole annettu lupauksia, vaan on esitetty pidemmän aikavälin tavoitteita.

Sinä olet aiemman keskustelun perusteella valmis nostamaan veroprosenttiasi rahoittaaksesi nyt vaaditut korotukset, eli n. 0.6% lisää veroja. Tähän kun lisätään muutama muu ala, joilla on perusteet samanlaisiin korotuksiin, aletaan puhua useista prosenteista veronkorotuksina. Vieläkö olet mukana?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Eli kysymys on poliittisista valinnoista, ei rahasta.
Mitä v*ttua?

*BLING* Haltija tuli ja yhdellä taikasauvan heilautuksella Suomen sairaanhoito keskitettiin muutamaan isoon yksikköön, joissa hoitotyö on huippuunsa tehostettua. Hoitajat tekevät hoitajien töitä ja osastoapulaisina on thaimaalaisia hyvinvointipakolaisia. Hoitajien määrä tipahti puoleen, palkat nousivat tuplaan ja Kalpakin pääsi play offseihin!

*BLING* ... ja sitten mä heräsin.
 
K

kiwipilot

Eli kysymys on poliittisista valinnoista, ei rahasta.

Mutta nämä valinnat ovat johtaneet nykyiseen tilanteeseen: rahaa ei ole. Kemin kaupungin terveydenhuolto on jo vuosikausia ollut retuperällä, resursseja on tuhlattu surutta ja rahaa poltettu paljon isomman kaupungin tarpeiden verran. Miten sinä järjestäisit seuraavaan yhtälön: ei rahaa, väestö ikääntyy => tarvitaan lisää rahaa ja lisää hoiva-alan duunipaikkoja. Sitten tähän keittoon lyödään 24 prossan korotukset? Ei tule onnistumaan, ei ikinä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä v*ttua?

*BLING* Haltija tuli ja yhdellä taikasauvan heilautuksella Suomen terveydenhoito keskitettiin muutamaan isoon yksikköön, jossa hoitotyö on huippuunsa tehostettua. Hoitajat tekevät hoitajien töitä ja osastoapulaisina on thaimaalaisia hyvinvointipakolaisia. Hoitajien määrä tipahti puoleen, palkat nousivat tuplaan ja Kalpakin pääsi play offseihin!

*BLING* ... ja sitten mä heräsin.

En tiedä mihin yliluonnollisiin otuksiin sinä uskot, mutta itse yritän pysytellä realismissa, haltiat eivät siihen kuulu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös