Kassaan on rahaa kerrytetty yli 10 vuotta eli kait siellä jotakin pitää pussin pohjalla olla.Oho, aikamoinen potti ja huhut pitivät paikkansa, korotuksen kanssa. Näköjään Tehyn kassa on kunnossa. 1800 euroa kuukaudessa on kyllä erittäin reilu avustus, monella alalla tuskin päästään moisiin bruttoansioihin, joillakin ei lähellekään.
Ei tuo nyt kuitenkaan ole mikään maata mullistava työtaisteluavustus; akavalainen emäntä lakkoilee parhaillaan ja heillä lakkoavustus on 50 euroa/kk.
Puhut viroista, toimien sijaisuuksien ja itse toimienkin täyttäminen hoidetaan usein matalammalla profiililla.Julkisella sektorilla paikka pitää laittaa virallisesti auki, hakuun.
Minulla on eri tietoa, käsittääkseni suomessa on hoitajapula. Ja mitä tulee ensimmäiseen kysymykseen niin keskustelua tuon tiimoilta löytyy hakusanoilla "hoitajien maahanmuutto, sairaanhoitajat muilla aloilla ja opiskelijoiden taso kontra alan palkkaustaso."Sitten voitkin hyvä kalevi kertoa, että kuinka tämä yleinen palkkatason korotus lisää yhtäkkiä pätevien hoitajien määrää Suomessa? Kouluista suolletaan koko ajan hoitajia yli tarpeen
Siihen sinulla on täysi oikeus, onneksi sillä ei ole mihinkään vaikutusta.V*ttu että v*tuttaa ko. roskasakki!
Uskoisin että tuo informoidaan myös julkisesti lähipäiviä, asia on faktaa vaikka et hoitajat.netistä ja tehyn julkisilta sivuilta sitä löytänytkään..Olisko tuolle summalle mitään vahvistusta? Tehyn intrassa kertoiltiin kyllä valtuuston kokouksesta, mutta tuosta lakkoavustuksesta ei näkynyt mitään informaatiota. Ei myöskään missään mediassa, eikä kukaan hehkutellut edes hoitajat.net:ssä. Kuulostaa kovalta summalta, jos pitää paikkansa.
Asiasta on jo aiemmin keskusteltu. Itse en pidä mielekkäänä että ns. neekerivuoroja tekeviä rangaistaisiin, ja kukapa sitä iltoja ja öitä töissä viitsisi viettää jos peruspalkka olisi kunnossa. Työantaja lienee samaa mieltä, ei ole ainakaan milloinkaan asiaa esittänyt.Mitenkäs tämmöinen ratkaisu otettaisiin vastaan, että nostetaan tätä parjattua 1750€/kk peruspalkkaa sitten tuo suunnilleen vaadittu 500€, mutta vastaavasti napsaistaisiin sopiva prosenttisiivu pois näistä ilta, lauantai- ja yölisistä?