Viestin lähetti Arnold
Mutta kuinka moni bruukaa syödä kakkoa tai jotain looraa?
No niin, edellisessä viestissä heti kunniakkaasti mojova kirotusvirhe, mutta hälläkös väliä.
Aivan ihana on musta keksiä omia sanoja, mutta toiseksi mahtavinta tuntuu olla ottaa käyttöön noita teidän esittämii jutzkii.
Ensinnäkin, mä oon ymmärtänyt, että Forssassa (paikallisesti Vors..) kaikki sanat alkaa v:llä paitsi pesofati. Tai no, eipä tuokaan ähvällä alkanu vaan p:llä. Mutta notta, Vorssa on kaukana pohojammaalta, joten tiedä häntä, onko aivan sieltä toi v-f -vaihtelu.
Looraa bruukaan syödä sillon tällön, kakkoa kun tarjotaan. Satakunnassa on juuret, ja papalta oon oppinu monen monituisen normaalin sananparren. Hän esim. aina odottaa (ts. odotti) Onnenpyörästä omia sananlaskujaan ( tai siis paremminkin kansanperinteenä hänen korviinsa kulkeutuneita), kuten "Mitä limppu vi**uilee, kun ei repussa pysy".
Ja pappa myös laittaa käteensä rasat ja niskaansa mekon, kun pitää mennä viileämällä ilmalla ulos. Tuukiin pyyhitään kaikki alkaen käsistä nenään, ja kahvin kera syödään tiettykin kähvää. Tai nykyään jo nisusta. Sajua juo ne, jotka ei kahvista piittaa.
Musta noi on tosi outoja sanoja, mutta pidän niitä silti hyvin ymmärrettävinä. Oppiipahan samalla vieraita kieliä (tahi vaihtoehtosesti tulee välähdyksiä kieltä opetellessa, että täältä on tuokin juttu peräisin).
Mitäs sanoo ihmiset sanasta kelvä?