Mainos

Sanna Marinin hallitus

  • 2 668 941
  • 21 464

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä aivan pienipalkkaisen ja työttömän arjessa näkyvät rakennemuutokset? Esimerkkejä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä aivan pienipalkkaisen ja työttömän arjessa näkyvät rakennemuutokset? Esimerkkejä?
En lähde yksilöimään, koska pitäisi tietää onko pienipalkkainen yksityisellä vai julkisella puolella ja onko hän ikääntynyt vai nuori ja mikä on konkreettinen työ/ammatti.

Mutta kaikkien osalta näkyy niin, että kasvatamme nuorten ja tulevien sukupolvien rahoitustaakkaa. Marinin hallituksen nimittämän taloustyöryhmän puheenjohtaja Vesa Vihriälän ajatuksia. Samoin näki taloustyöryhmäkin. Ryhmään kuuluivat Vihriälän lisäksi Bengt Holmström, Roope Uusitalo ja Sixten Korkman.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nyt kun Leppä ennen lähtemistään uhkailee lainmuutoksilla kauppaa, teollisuutta ja tuottajia, niin mietin vain että missä todellisuudessa yksi toimija voi sanoa toiselle toimijalle mitä sen pitäisi maksaa kolmannelle?


Sama ongelmallisuus on olemassa, jos teollisuus kertoisi kaupalle paljonko kuluttajahinnan pitäisi kaupan päässä olla.

Ihan mielenkiintoista olisi kuulla minkälaista lakia Leppä on ajatellut ottaen huomioon nykyisen kansallisen ja EU:n kilpailulainsäädännön. Uhoa on ollut, mutta onko kuultu mitään konkreettista näistä lakimuutoksista?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä aivan pienipalkkaisen ja työttömän arjessa näkyvät rakennemuutokset? Esimerkkejä?
Kaikkiein helpoin ja konkreettisin esimerkki on, että kaikki lisätulot eivät leikkaisi tukia täysimääräisesti. Jos esim yksilö saisi duunin josta saa 500e tekemällä pitkän viikonloppukeikan, mutta se leikkaa tukia 500e, niin ei kukaan ole niin tyhmä että sellaiseen lähtisi. Työ jää tekemättä ja henkilö jää saamatta työkokemusta ja ansioita. Tällaisellä järjestelmällä pidetään yksilö riippuvaisina yhteiskunnan tuista eli ne passivoivat ja syjäyttävät. Mutta yritä selittää, että järjestelmää pitää uudistaa niin se on kylmäävää ja äärioikeistolaista orjatyöhön pakottamista.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Harvemmin olen päässyt demaria kehumaan sen enempää kuin Sanna Marinia, mutta nyt on se hetki. Tämä on oikeanlaista puhetta pääministeriltä, toki muistaen sen, että se pitää näkyä lähiaikoina myös tekoina. Hyviä ja jämptejä, oikeasuuntaisia kommentteja.




Tätä puhetta varjosti se, että Paavo Lipponen on edelleen hyvä tyyppi demareissa ja oli mukana karkeloissa. Eikä demareiden käyttämä "toveri" -sanakaan oikein sovi tähän maailmanaikaan, siitä myös miinus.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Eikä demareiden käyttämä "toveri" -sanakaan oikein sovi tähän maailmanaikaan, siitä myös miinus.
"Toveri" särähti kieltämättä korvaan, mutta oli varmasti tietoinen valinta. Sillä ehkä pyrittiin viestimään, että venäjän kansalaiset eivät ole se uhka, vaan diktatuuriin ajautunut hallinto. Tarkaan harkittu sana jokatapuauksessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Marin on hoitanut turvallisuuspolitiikkaa erittäin hyvin 2/2022 alkaen. Aiemmin heitin osin huumorilla, että Marin vie myös Ruotsin NATO:n jäseneksi. Ja näin taitaa käydä. Iso on muutos demareissa ja siitä myös iso kiitos.

SDP, Keskusta, PS, Vihreät ja Kok ovat kaikki nyt samoilla linjoilla turvallisuuspolitiikassa. Ja kiirehtimisestä ollaan myös pitkälti yksimielisiä. Historiallisesti valtava muutos ja se tuottaa yhden Suomen suurimmista yhteisistä päätöksistä koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Marin on hoitanut turvallisuuspolitiikkaa erittäin hyvin 2/2022 alkaen. Aiemmin heitin osin huumorilla, että Marin vie myös Ruotsin NATO:n jäseneksi. Ja näin taitaa käydä. Iso on muutos demareissa ja siitä myös iso kiitos.

SDP, Keskusta, PS, Vihreät ja Kok ovat kaikki nyt samoilla linjoilla turvallisuuspolitiikassa. Ja kiirehtimisestä ollaan myös pitkälti yksimielisiä. Historiallisesti valtava muutos ja se tuottaa yhden Suomen suurimmista yhteisistä päätöksistä koskaan.
Jep, esim. eilinen puhe SDP:n puoluevaltuustossa oli Marinilta oli täysin ennenkuulumatonta selkokieltä Venäjän suuntaan. Viimeksi varmaan on tuohon sävyyn joku Tanner puhunut sodanjälkeisessä SDP:ssä. Kyllä tämä nyt hyvältä näyttää Naton suhteen. Tietysti kun on tuo roistovaltio naapurissa niin varmasti meitä tullaan painostamaan hakuprosessin aikana. Nyt on tullut aika olla välittämättä Venäjän reaktioista. Rajansa kaikella, emmekä vain voi pysyä sotilaallisesti liittoutumattomina tuon irrationaalisen ja verenhimoisen valtion naapurina.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

"
IS:N tietojen mukaan suurimmat uudet leikkaukset aiotaan kohdistaa nyt perusväylänpitoon eli teiden kunnossapitoon ja korjauksiin. Sen lisäksi ensi vuonna säästetään uusista liikennehankkeista, mutta siitä sovittiin jo vuosi sitten.

Perusväylänpidosta ei saada kasaan koko 100 miljoonan euron uudelleen kohdennettavaa pottia, joten hallitus saattaa joutua käyttämään myös juustohöylää eli leikkaamaan tasaisesti niiltä hallinnonaloilta, joilta se voi leikata."

"
AKUUTTIIN, Ukrainan sodan seurauksena syntyneeseen tilanteeseen hallitus aikoo vastata lisäämällä rahoitusta maanpuolustukseen, rajaturvallisuuteen ja kyberturvallisuuteen sekä tekemällä investointeja huoltovarmuuteen.

IS:n tietojen mukaan kyse on miljardiluokan lisämenoista. Valtaosa rahoista menisi puolustusmateriaalin hankintaan ja henkilöstökuluihin."

Hienoa että puolustusmäärärahoja nostetaan, mutta vtu! tiestön korjausvelka on vieläkin yli 1,5 miljardia ja lisää leikataan. Ajan työkseni noin 25tkm/vuosi ja osa matkoista on pakko ajaa kelillä kuin kelillä valtateiden ulkopuolella. On se sellaista kyntöpeltoa ettei uskoisi. Paikka paikan päällä niin että vanhoja ei edes näe. Kelirikkoa, kuoppia, päällystevaurioita jne. Saati sitten että aura tai tiekarhu kävisi edes kerran viikossa ja jäiset monen sentin urat molepiin suuntiin tiellä jolla paljon liikennettä.
Jos perusinfra alkaa olla tuossa kunnossa, ei kohta mikään muukaan toimi. Suomi on aika vahvasti maantiekuljetusten varassa. Entä montako onnettomuuttaa johtuu teiden huonosta kunnosta? Joo tiedän, kuskin vastuulla sovittaa ajonopeus, mutta jos 80 alueella yllättäen on 50 senttiä halkaisijaltaan oleva kuoppa joka on parikymmnentä senttiä syvä. Varaudu nyt siihen.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tiestön kunto on todella surkea ja siihen ei ole yksikään hallitus kunnolla puuttunut. Nyt kun Bitumin hinta tulee olemaan vielä ennätyksellisen korkea ja idästä sitä ei osteta, niin todellisuudessa tuo leikattu määräraha ei riitä mihinkään päällystysten osalta. Jotenkin käsittämätöntä, että meillä on ns varaa pitää infra näin paskassa kunnossa. Vihreillä on ollut ideologisia tarpeita pitää tiestä paskassa kunnossa, koska autoilu. Mitä sitten mahtaa muiden tekosyyt olla, en oikein keksi mitään hyvää syytä. Lainaa kyllä otetaan mitä erilaisimpiin virityksiin ja liikenneveroina kerätään järkyttäviä summia, mutta tiet ja sillat rapistuu silmissä. Raideinfraa on jonkin verran parannettu, mutta jotenkin hommat jätetään typerästi kesken, esim Ylivieska-Oulu kaksoisraide.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Eikö ne vihreiden ihannoimat sähköautot kulje myös renkailla? Vielä en ole tavannut yhtään lentävää tai leijuvaa kapinetta...
Kyllä ainakin kaupunkiliikenteessä on aika selkeästi pyritty haittaamaan autoilua. Hesaria lukemalla täältä pohjoisestakin on päässyt jyvälle, miten hommat etenee.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tiestön kunto on todella surkea ja siihen ei ole yksikään hallitus kunnolla puuttunut. Nyt kun Bitumin hinta tulee olemaan vielä ennätyksellisen korkea ja idästä sitä ei osteta, niin todellisuudessa tuo leikattu määräraha ei riitä mihinkään päällystysten osalta. Jotenkin käsittämätöntä, että meillä on ns varaa pitää infra näin paskassa kunnossa. Vihreillä on ollut ideologisia tarpeita pitää tiestä paskassa kunnossa, koska autoilu. Mitä sitten mahtaa muiden tekosyyt olla, en oikein keksi mitään hyvää syytä. Lainaa kyllä otetaan mitä erilaisimpiin virityksiin ja liikenneveroina kerätään järkyttäviä summia, mutta tiet ja sillat rapistuu silmissä. Raideinfraa on jonkin verran parannettu, mutta jotenkin hommat jätetään typerästi kesken, esim Ylivieska-Oulu kaksoisraide.
Juuri näin on asia. Meillä on ollut mahdollisuus pitää tiet kunnossa, mutta teiden kunnossapito on hyvin huonosti hoidettu. Meillä on tällä hetkellä yli kolmen miljardin kunnossapitovelka ( vesistö, tiet ja rautatiet ). Samanaikaisesti täällä on verotettu autoilua kaikella mahdollisella tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Juuri näin on asia. Meillä on ollut mahdollisuus pitää tiet kunnossa, mutta teiden kunnossapito on hyvin huonosti hoidettu. Meillä on tällä hetkellä yli kolmen miljardin kunnossapitovelka ( vesistö, tiet ja rautatiet ). Samanaikaisesti täällä on verotettu autoilua kaikella mahdollisella tavalla.

Niille verorahoille on löytynyt paljon parempaa tekemistä. Autoilu on ollut aina hyvä lypsylehmä, mutta niin alkavat nekin nisät ehtymään pikku hiljaa. Kuluva talvi on ollut jo ennestään huonokuntoisille teille aivan karmea. Ensi kesänä nähdään paljon tummia läiskiä tiessä, kun ei varaa tehdä muuta kuin paikkoja. Päällystyskilometrit tulevat olemaan häkellyttävän pienet, siitä pitää huolen hinnat ja pieni budjetti.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tiestön kunto on todella surkea ja siihen ei ole yksikään hallitus kunnolla puuttunut. Nyt kun Bitumin hinta tulee olemaan vielä ennätyksellisen korkea ja idästä sitä ei osteta, niin todellisuudessa tuo leikattu määräraha ei riitä mihinkään päällystysten osalta. Jotenkin käsittämätöntä, että meillä on ns varaa pitää infra näin paskassa kunnossa. Vihreillä on ollut ideologisia tarpeita pitää tiestä paskassa kunnossa, koska autoilu. Mitä sitten mahtaa muiden tekosyyt olla, en oikein keksi mitään hyvää syytä. Lainaa kyllä otetaan mitä erilaisimpiin virityksiin ja liikenneveroina kerätään järkyttäviä summia, mutta tiet ja sillat rapistuu silmissä. Raideinfraa on jonkin verran parannettu, mutta jotenkin hommat jätetään typerästi kesken, esim Ylivieska-Oulu kaksoisraide.
Itse ottaisin sen rahan kehitysapurahoista, mutta tästähän ei saa ottaa. Aiheesta "ei saa edes keskustella", se vaan on ja kasvaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltalehdessä on juttu missä Tytti Tuppurainen selittelee VR:n toimia. Melkoisen typerä tapaus on kyllä kyseessä. Pystyy tuottamaan sanoja joiden lopulllinen sisältö on jotain tyyliin: en nyt halua, enkä osaa, sanoa tästä asiasta mitään, mutta kaikki on hyvin ja poistukaa, ei nähtävää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Iltalehdessä on juttu missä Tytti Tuppurainen selittelee VR:n toimia. Melkoisen typerä tapaus on kyllä kyseessä. Pystyy tuottamaan sanoja joiden lopulllinen sisältö on jotain tyyliin: en nyt halua, enkä osaa, sanoa tästä asiasta mitään, mutta kaikki on hyvin ja poistukaa, ei nähtävää.
Toisaalta Tuppurainen sanoi, että VR:n päätös perua tavaraliikenteen lopettaminen Venäjälle oli virhe ja nyt on aika lopettaa tavaraliikenne uudelleen. Annetaan plussat tästä kuitenkin kun kertoi muuttaneensa itse kantansa.

Marinin hallitus voisi karkottaa venäläisiä diplomaatteja. Kuten muutkin tekevät. Aloittaisi vakoilijoista, joita Suomessa riittää venäläisinä diplomaatteina. Seuraavaksi kiinni energiaan. Nopeutetaan venäläisestä energiasta luopumista.
 

Jeffrey

Jäsen
Itse ottaisin sen rahan kehitysapurahoista, mutta tästähän ei saa ottaa. Aiheesta "ei saa edes keskustella", se vaan on ja kasvaa.

Tämä varsinkin kun käsittääkseni ihan tiedetään tai ainakin melko oletettavaa rahojen valuvan melko suurella osuudella erinäisten korruptio ja propaganda koneistojen pyörittämiseen.

Noh, toisen elämää helpottaa se kun saa laittaa rahaa silmät ummessa kohteeseen X, ja sen tuottavan kaikenlaista ihanaa hyvää tähän maailmaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta Tuppurainen sanoi, että VR:n päätös perua tavaraliikenteen lopettaminen Venäjälle oli virhe ja nyt on aika lopettaa tavaraliikenne uudelleen. Annetaan plussat tästä kuitenkin kun kertoi muuttaneensa itse kantansa.

Marinin hallitus voisi karkottaa venäläisiä diplomaatteja. Kuten muutkin tekevät. Aloittaisi vakoilijoista, joita Suomessa riittää venäläisinä diplomaatteina. Seuraavaksi kiinni energiaan. Nopeutetaan venäläisestä energiasta luopumista.
Diplomaateista suurimman osan ellei ihan kaikkia voisi lähettää himaansa. Samoin näiden epäilyttävien tonttien pakkolunastusta voisi lähteä ajamaan. Kaikki yhteydet venäjään poikki, rajat kiinni jne. Ei täysien kusipäiden kanssa tarvitse olla missään tekemisissä. Sen verran voi puhelinlinjaa pitää auki, jos niillä on jotain järkevää sanottavaa, ei muuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Diplomaateista suurimman osan ellei ihan kaikkia voisi lähettää himaansa. Samoin näiden epäilyttävien tonttien pakkolunastusta voisi lähteä ajamaan. Kaikki yhteydet venäjään poikki, rajat kiinni jne. Ei täysien kusipäiden kanssa tarvitse olla missään tekemisissä. Sen verran voi puhelinlinjaa pitää auki, jos niillä on jotain järkevää sanottavaa, ei muuta.
On syytä tiukentaa reagointia muiden länsimaiden kanssa. Enemmän tätä käsitellään Venäjän hyökkäystä käsittelevässä ketjussa, joten en tässä enempää.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koko vitun paletti on ollut sekaisin viimeiset 40 vuotta! Helvetillistä suhmurointia joka puolella, Huoltovarmuuskeskus, Yliviikari, Olympiakomitea, Finnair, VR ja Marin ja muut poliitikot pitkältä ajalta.
Hoitajat, poliisit, palomiehet ja ylipäätään duunarit, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää, eivät kohta tiedä, miten pääsevät töihin, kun ei ole varaa bensaan ja julkinen liikenne ei toimi kuin pääkaupunkiseudulla, jos eivät satu olemaan lakossa.
Mutta velkaa otetaan 2 mrd!!!!
Ja mihin se menee. Puolustukseen ja vitun viherpiipertämiseen. Ihan niinkuin Suomen ilmastotoimien lisäämisellä olisi vitunkaan vaikutusta yhtään mihinkään!
Ai saatana, että sylettää!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Daro

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koko vitun paletti on ollut sekaisin viimeiset 40 vuotta! Helvetillistä suhmurointia joka puolella, Huoltovarmuuskeskus, Yliviikari, Olympiakomitea, Finnair, VR ja Marin ja muut poliitikot pitkältä ajalta.
Hoitajat, poliisit, palomiehet ja ylipäätään duunarit, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää, eivät kohta tiedä, miten pääsevät töihin, kun ei ole varaa bensaan ja julkinen liikenne ei toimi kuin pääkaupunkiseudulla, jos eivät satu olemaan lakossa.
Mutta velkaa otetaan 2 mrd!!!!
Ja mihin se menee. Puolustukseen ja vitun viherpiipertämiseen. Ihan niinkuin Suomen ilmastotoimien lisäämisellä olisi vitunkaan vaikutusta yhtään mihinkään!
Ai saatana, että sylettää!
Viherpiipertäminen on siitä kiva homma, että samalla vähenee Suomen riippuvaisuus Venäjästä kun fossiilisia vähennetään energiantuotannossa. Toki saattaa olla niin, että mielestäsi Suomen pitäisi leikata puolustuksesta, kun haluat kaiken viherpiiperöinnin poistaa Suomesta. Ja Poliisille on annettu lisää rahaa joka, vuosi mutta ne katoavat jonnekin hallintoon ja muuhun. Hoitajien palkat taitavat mennä hyvin pitkälti kunnalliselta puolelta eli en hallitusta syyttäisi siitä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Koko vitun paletti on ollut sekaisin viimeiset 40 vuotta! Helvetillistä suhmurointia joka puolella, Huoltovarmuuskeskus, Yliviikari, Olympiakomitea, Finnair, VR ja Marin ja muut poliitikot pitkältä ajalta.
Hoitajat, poliisit, palomiehet ja ylipäätään duunarit, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää, eivät kohta tiedä, miten pääsevät töihin, kun ei ole varaa bensaan ja julkinen liikenne ei toimi kuin pääkaupunkiseudulla, jos eivät satu olemaan lakossa.
Mutta velkaa otetaan 2 mrd!!!!
Ja mihin se menee. Puolustukseen ja vitun viherpiipertämiseen. Ihan niinkuin Suomen ilmastotoimien lisäämisellä olisi vitunkaan vaikutusta yhtään mihinkään!
Ai saatana, että sylettää!
En näe syytä tällaiseen yltiömäiseen optimismin.
Miten niin velkaa otetaan 2 mrd? Sitä otetaan 7 mrd.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös