Unohdat tässä sen, että merkittävä osa suomalaisista tarvitsee erinäisiä sosiaalitukia arjessaan, on kyse sitten toimeentulotuesta, työttömyyspäivärahasta, ansiosidonnaisesta, opintotuesta, eläkkeestä, opintotuesta tai harkinnanvaraisista tuista. Monet äänestävät lyhyellä tähtäimellä (kannattaako esimerkiksi opiskeluihin hakevan äänestää henkilöä joka lupaa leikata opintotukea?). Täten erinäisillä sosiaalitukia ylläpitävillä puolueilla on automaattisesti kannatusta. Moniko ihminen äänestää sen puolesta että heidän tuloihinsa isketään? Erittäin harva.
Näinhän se menee ja ymmärrän toki sen. Itse en vain, taloushallinnon koulutuksen käyneenä, ymmärrä tätä vasemmistolaista talouspolitiikkaa, joka tuntuu perustuvan holtittomaan rahanjakoon ja velan ottoon.
Kuulun itsekin tähän sosiaalitukea saaneeseen kansanosaan, koska on sen verran sairaskertomusta ja toimintakyvyn alenemaa oikean puolen raajoissa, mikä on vaikeuttanut työllistymistä merkittävästi. Nyt olen toistaiseksi ihan palkkatyössä toimistohommissa ainakin vielä hetken aikaa ja jatkostakin on ollut jo puhetta, viimeiksi tänään.
En siitä huolimatta voisi koskaan edes harkita äänestäväni vasemmistopuolueita tai vihreitä. Olen siinä suhteessa ilmeisesti hyvin harvinainen tapaus.
Onhan se toki ymmärrettävää, että sosiaalitukien varassa elävät äänestävät vasemmistopuolueita, jotka lupaavat aina vaalien lähestyessä, ja oikeastaan myös muulloinkin tasaisin väliajoin, korottaa tukia ym. mukavaa, riippumatta siitä mitä se maksaa ja olisiko siihen valtiolla varaa.