Suhteellisen osuva analyysi Marinin julkisen imagon rakentamisesta. Paljon samaa, josta täällä on aiemmin puhuttu. Äänessä viestinnän asiantuntija Katleena Kortesuo ja professori Anu Koivunen:
Asiantuntijat ovat panneet merkille pääministeri Sanna Marinin julkisessa imagossa tapahtuneen muutoksen.
www.is.fi
Harkittuja askeleita, jotka ovat jo osa vaalityötä. Kortesuo lyttää viime aikoina näkemänsä muutoksen Marinin brändäämisessä:
"Marinin viestinnän taso oli ysiä ja kymppiä vuosi sitten, mutta nyt ollaan vajottu kutosen tasolle, ja ihmettelen, minkä takia. Se on melkoinen pudotus, enkä keksi sille muuta selitystä kuin että on lähdetty tekemään vaalityötä ja kosiskellaan tiettyä äänestäjäryhmää".
Mun silmin Marinin viestinnän sisältö on tehty hänen potentiaalisille kannattajille (nainen, kaupunkilainen, demari), ja tätä viiteryhmää ei puhutella sote-ratkaisulla, koronalla tai budjetilla, vaan Sami Kurosen ja Maria Veitolan viihdyttävissä ohjelmissa. Tietoinen ratkaisu, jolla Marin taustaryhmineen tulee haastamaan eduskuntavaalityössä Orpon (Valtosen, Häkkäsen) ja Purran.
Saas nähdä, päästetäänkö Marin puhumaan "lainkaan" politiikasta? Odotan, että seuraavat eduskuntavaalit 2023 ovat aiempaa enemmän viihdepainotteiset, ja ikäviä asioita ei juuri käsitellä, jos Marin saa määrätä tahdin. Orpo (Valtonen, Häkkänen) ja Purra pyrkivät nostamaan politiikan keskiöön, joka molemmilla on painottunut puolueiden vahvoihin alueisiin. Todellisuudessa tapahtuvat muutokset voivat sitten sanoa sen, mistä puhutaan.