Sanna Marinin hallitus

  • 2 594 247
  • 21 526

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Siinähän on vähän noita muitakin kuitteja avattavana.

Mutta just kaikenlaiset tällaset hää-öyhötyksethän kannattaa yrittää kääntää eduksi, vaalien alla. Herätellä omia kun ollaan hyökkäyksen kohteena.
 

Analyzer

Jäsen
Sitähän vois melkeen ajatella, että on maksanut häänsä itse. Tai ovat.

Näitä pahimpia hää-möykkääjiähän kannattaa ottaa ylös. Tuollanen Pelle Hermanni-tason opportunismi ja öyhötys syö uskottavuutta, nyt ja jatkossa.

Ei mikään ihme, että saaga paisuu. Kun Marin ei itse tiedota asioista ja tietoa tihkuu lisää pisaroittain, niin spekulaatiot kasvaa koko ajan.

Politiikassa kun jää kiinni, niin pitää myöntää kerralla kaikki ja pyytää anteeksi. Se on parasta damage controllia. Nyt mediat pauhaa asiasta viikkotolkulla ja kohun vaikutukset pahenevat.

Joko meille jää poliittisesti rampa ankka pääministeriksi tai sitten Marin joutuu vielä eroamaan. Paljon riippuu Kepusta, vihreistä ja demareiden sisällä vallitsevista mielipiteistä. Marin ei itse eroa. Rinne on näköjään asettunut Marinin näkyväksi tukijaksi. Viritteleekö Lindtman jo epäluottamusta puolueen sisällä Marinille? Ajankohta on toki hyvin hankala, koska vaalit.
 
Onkohan aamupala jäänyt syömättä, kun noin kipakan twiitin laukoi? Edelleen tästä voisi vielä selvitä, jos Marin vain avaisi kuitit ja kertoisi, mihin rahat on käytetty. Nyt kaivaa vain omaa hautaansa tämän kaiken salailun myötä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Pääministerin virassa ei vain voi olla jatkuvasti turhautunut julkisesti, jos saa kritiikkiä tai joku epäilee jotain. Paksua nahkaa tarvitaan ja kyllä sen pitäisi olla jo ihan etukäteen tiedossa.
Mutta onko poliitikon työllä nykyaikana enää mitään tekemistä sen kanssa, mitä se oli ennen? Jos puhutaan siitä, että kuinka paljon paskaa pitää kestää. Somen myötä meininki on muuttunut aika lailla kokonaisvaltaisemmaksi, mitä palautteen saamiseen tulee ja monta kokoluokkaa raadollisemmaksi. Tiedossa kai tämä pitäisi olla toki, jos politiikkaan lähdetään, tai ainakin toivon, että broilereille kerrotaan alalla jo olevien toimesta homman juoni.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Marttyyriksi on hyvä heittäytyä ja kokeilla josko se saisi ihmiset hyväksymään asiat. Se ei vaan oikein sovellu, eikä ole suotavaa valtion yhdelle näkyvimmistä henkilöistä. Marinista alkaa paistamaan läpi kiukutteleva prinsessa..

Nyt näkyy selkeästi kokemuksen puute ja kyky kyetä hallitsemaan tällaista tilannetta . Ja taustatuen puute. Jos sielä joku Rinne heiluu taustalla "apuna", tässä voi odottaa vielä kaikenlaista.

En myöskään usko, että kansa hyväksyy näitä selityksiä kun otetaan huomioon se, että apulaisia on palkattu pilvin pimein tukemaan uusinta hallitusta, ja Marinillakin on taustalla useampi henkilö sekä SDP että pääministerin roolin toimesta. Silti verotietoja ei "ehditä" tehdä ajoissa, tällaisia pikkujuttuja unohtuu tarkastaa, pääministerin annetaan itse twiittailla marttyyrimäisiä kommentteja. Itse ainakin tässä tilanteessa käyttäisin tähän rooliin hankittua henkilöä (Elisa Gebhard), mutta toisaalta en kyllä luottaisi siihenkään ulosantiin). Ehkä pitäisi palkata lisää erityisavustajia?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Takerrun yhteen kohtaan Marin twiitissä.

”Ihan itse laitoin hiukset ja meikin, kuten joka päivä.”

Jotenkin vaan huvittavaa, kun Hesarista on saanut lukea Tytti Yli-Viikarin selityksiä kohtalostaan kauneudenhoitoon liittyen.


” ”Olen hyvin arkinen ihminen, en ole koskaan oppinut meikkaamaan enkä kiinnittänyt sellaiseen huomiota. Meidän viestintämme halusi, että pääjohtajan ulkoinen habitus ja julkikuva katsotaan kokonaisuudessaan läpi ja sitä varten tilattiin näitä palveluja.”

Valtion varojen käyttöä valvovalta virastolta odotetaan esimerkillisyyttä rahankäytössä. Kauneudenhoitokuluilla on epäilemättä kokoaan suurempi symbolinen merkitys. ”
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onkohan aamupala jäänyt syömättä, kun noin kipakan twiitin laukoi? Edelleen tästä voisi vielä selvitä, jos Marin vain avaisi kuitit ja kertoisi, mihin rahat on käytetty. Nyt kaivaa vain omaa hautaansa tämän kaiken salailun myötä.
Sehän lupasi maksaa ne itse. Ehkei muista enää miten
miten kaupassa käydään ja että siellä pitää olla maksuvälinekin mukana ja siksi nälkäisenä kiukuttelee. Ottaisi valtion kortilla maksetun Snickerssin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ollaan kuitenkin siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että jenkeissä edellisen presidentin aikana twitteriin olisi jossain vastaavassa tilanteessa ilmestynyt twiitti, joka olisi voinut kuulua esimerkiksi näinkin ytimekkäästi:

"They see me rollin, they hatin'"

Ja sitten kymmeniä twiittejä putkeen, joissa jokaisessa kehoitetaan periaatteessa kaikkia painumaan vittuun, imemään munaa ja kaikki on kiinalaisten syytä.

Kaikki tämä maan presidentiltä.

Että siinä mielessä ollaan vielä ihan sivistyneillä vesillä. Ja tämä ei ollut mitään Sanna Marinin puolustelua. Tulipahan nyt vain mieleen.
 

Analyzer

Jäsen
Seuraavaksi odotan Marinin twiittiä siitä, että häntä mustamaalataan ennenäkemättömästi poliittisten vastapelureiden puolelta, koska hän on nuori ja nainen sekä nyt käydään vaaleja. Eli se kuuluisa kuuluisa naiskortti lävähtää pöytään seuraavaksi. Katotaan millä Liski nokittaa.
 
Kohta käy varmasti ilmi että Marin on antanut henk.koht plussakorttinsa / s-mafiakortin numeron tilauksille ja kerryttää henk.koht bonareita ostoksista ja seuraava hulina ja selittelykierros alkaa siitä.

(no oikeasti, eihän tuo tässä tapauksessa liene edes mahdollista).
Sanna Marin on sen tason tuuhio ettei yllätä enää mikään.

Seuraavan twiittien on syytä koskea eroamista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässä ketjussa kun oli puhetta Marinin häistä ja niiden kuluista, niin Marin on tuon väitteen valtion maksamista häistä ampunut alas Twitterissä. Aika tiukka kannanotto eikä mitään kapulakieltä.

On kyllä kummallista tämä Marinin viestintä. Lisäksi jos ne on läpilaskutettu niin kyllähän sitä voisi kuitin esittää väitteidensä tueksi. Sääli, että panot tuonne VNK:n tilille ei nyt näy. En siis edelleen väitä, että ei olisi maksanut häitänsä itse, mutta jos käsi on noin syvällä muiden taskussa niin äkkiähän sitä nyt jää se ja tämä asia maksamatta kun ei vain muistanut. Onneksi siellä ollaan penkomassa tätä hommaa läpi toimittajien toimesta. Kyllähän tässä vähän sellainen kuva tulee, että siellä saattaa olla enemmänkin luurankoja kaapissa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ollaan kuitenkin siinä mielessä hyvässä tilanteessa, että jenkeissä edellisen presidentin aikana twitteriin olisi jossain vastaavassa tilanteessa ilmestynyt twiitti, joka olisi voinut kuulua esimerkiksi näinkin ytimekkäästi:

"They see me rollin, they hatin'"

Ja sitten kymmeniä twiittejä putkeen, joissa jokaisessa kehoitetaan periaatteessa kaikkia painumaan vittuun, imemään munaa ja kaikki on kiinalaisten syytä.

Kaikki tämä maan presidentiltä.

Että siinä mielessä ollaan vielä ihan sivistyneillä vesillä. Ja tämä ei ollut mitään Sanna Marinin puolustelua. Tulipahan nyt vain mieleen.

Totta. Toisaalta jos ollaan nykyhetkessä, väitän että rapakon takana on "pikkuisen" kyvykkäämpi johtaja ruorissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Marinille on käynyt sama kuin Sipilälle, joskin vielä räikeämmin. Hän on saanut nauttia pääministerille poikkeuksellisen sileästä julkisuuskuvasta. Sen lisäksi korona on lakaissut asioita maton alle, minkä vuoksi oppositio ja media eivät ole vielä rilliä aivan tulikuumaksi saaneet.

Sipilän kohdalla huonot mediasuhteet ymmärtää, koska a) Sipilä ei täysin ymmärtänyt politiikan ja yritysmaailman eroja ja b) kepu ei ole valtalehtien suosiossa + palkansaajat erityisesti duunariammateissa kääntyivät nopeasti vastaan. Marinilla on AY takana, vaikka karvaperseitä tupakkapaikalla vituttaakin, että hän on pääministeri ja vasta nyt hänen sädekehänsä Suomen pelastajana alkaa raunioitua.

Sinänsä on kyllä täysin uskomatonta, kuinka politiikkaan jo pienestä pitäen halunnut Sanna ei ymmärrä viestinnän merkitystä. Kai valta sokaisee.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tässä ketjussa kun oli puhetta Marinin häistä ja niiden kuluista, niin Marin on tuon väitteen valtion maksamista häistä ampunut alas Twitterissä. Aika tiukka kannanotto eikä mitään kapulakieltä.


Seuraava juonenkäänne tässä onkin sitten se, että paljastuu, että Sanna on nuo kaikki maksanut kyllä itse. Mutta tilaukset jne. on tehty tuolta VNK:n kautta, ja näin ollen saatu kaikki palvelut tauno tasalakkiin nähden huomattavasti halvemmalla hinnalla valtion sopimusten ansiosta. Ja nämä on ensin laskutettu valtiolta ja valtio sitten sannalta. Ja siitä sitten seuraava skandaali.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta onko poliitikon työllä nykyaikana enää mitään tekemistä sen kanssa, mitä se oli ennen? Jos puhutaan siitä, että kuinka paljon paskaa pitää kestää. Somen myötä meininki on muuttunut aika lailla kokonaisvaltaisemmaksi, mitä palautteen saamiseen tulee ja monta kokoluokkaa raadollisemmaksi. Tiedossa kai tämä pitäisi olla toki, jos politiikkaan lähdetään, tai ainakin toivon, että broilereille kerrotaan alalla jo olevien toimesta homman juoni.

Kun provosoidaan, ei pidä provosoitua.

Täytyy kuitenkin kompata @Individual in viestiä. Tämän ketjun viime päivien kirjoittelu on hyvä esimerkki vallitsevasta kulttuurista, Twitteriä ei ole muutamaan päivään viitsinyt edes avata.

Poliitikkoja on aina saanut haukkua törkeästi, mutta nyt se on sallittua julkisesti. Tässä ketjussakin puututaan Marinin ulkonäköön, älykkyyteen, perheeseen, rehellisyyteen jne. hyvin köykäisin perustein. Ja sitten kun Marin vastaa vähän tiukemmin, ollaan sormeä heristäen paheksumassa tätä. Tätä on nykyinen poliittinen keskustelu, asia unohtuu kaiken oksennuksen alle.

Mahtaisiko Halla-aho muuttaa sarkastista tyyliään pääministerinä?
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilepa, mitä verottaja vastaa, jos soitat sinne ja kysyt, että "Olemme ottamassa käyttöön uutta luontaisetua työntekijöillemme ja päätimme, että jatkossa jokainen työntekijä saa kuukausittain 200€ puhtaana käteen palkan lisäksi ja voivat käyttää rahat vapaasti haluamiinsa henkilökohtaisiin menoihin. Paljonkos tämän luontaisedun verotusarvo on?" Vastaus kysymykseen ei tällöin ole, että maksakaa vaan verot 200€ x työntekijän veroprosentti.

Ei tietenkään ole. Minä olen puhunut koko ajan siitä, miten verotetaan, jos tuo 200€ annetaan bruttona. Oli se sitten rahana tai tavarana. Totta kai annettava palkanlisä on suurempi, jos tuon 200€ haluaa antaa nettona.

Mietipä nyt oikeasti asiaa, äläkä vain toistele tuota tuloverolain pykälää ymmärtämättä sisältöä. Kyllähän tuota mainostamaasi tapaa rupeaisi käyttämään kuka tahansa, varsinkin pienyrittäjät, hyväkseen niin, että maksattaa kaikki henk.koht. kulut suoraan firman kassasta ja sitten toteaa, että bruttopalkkaahan se vain oli, maksan summasta pelkät verot ja loput jää firman kuluksi. Ostovoima ainakin lisääntyisi näillä henkilöillä ja ei sikäli - tokihan yrityksen piikkiin on helppo muiluttaa esim. elektroniikkahankintoja varsin lavealla pensselillä "puolilaillisesti" ilman, että siihen tarvitsee tuloverotusta sotkea millään tavalla tai että siitä olisi kukaan erityisen kiinnostunut.

Mitkä loput jää firman kuluksi?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta onko poliitikon työllä nykyaikana enää mitään tekemistä sen kanssa, mitä se oli ennen? Jos puhutaan siitä, että kuinka paljon paskaa pitää kestää. Somen myötä meininki on muuttunut aika lailla kokonaisvaltaisemmaksi, mitä palautteen saamiseen tulee ja monta kokoluokkaa raadollisemmaksi. Tiedossa kai tämä pitäisi olla toki, jos politiikkaan lähdetään, tai ainakin toivon, että broilereille kerrotaan alalla jo olevien toimesta homman juoni.

Tämä on tietenkin ihan hyvä ja aiheellinen kysymys, mutta täysin irrelevantti tässä kohtaa. Marin itse käyttäytyy "modernisti" ja näyttää olevan valmis ottamaan rusinat pullasta ja hyödyntämään nykymeininkiä, kun siitä on itselle etua. Hän on siis itse valinnut tämän strategian/toimintatavat ja kovin hanakasti itse myös lisää kierroksia hänen oman oppositionsa kannattajissa provosoimalla joko tarkoituksella tai vahingossa. Hän olisi myös voinut valita toisin ja edetä urallaan matalammilla kierroksilla ja parempaa harkintaa käyttäen. Kommunikointi on taitolaji ja jotkut vain ovat siinä huonoja ja tämän kommunikointinsa vuoksi myös usein väärinymmärrettyjä. Siihenkin voi hakea apua ammattilaiselta ja itse asiassa kannattaakin, koska elämänlaatu paranee varmasti, kun ympäröivä maailma ei ole valmiiksi vittuuntunut, kun avaat suusi.

Yleisesti sanoisin, että paskaa pitää kestää paljon, jos toimii väärin. Jos toimii julkisessa virassa, sitä pitää kestää äärettömän paljon. Täytyy toki muistaa, että paskan ohella myös kiitosta annetaan julkisesti hyvin hanakasti ja sitä muodostuu suorastaan fanikuntia, jotka sokeasti uskovat pelkkään hyvään fanituksensa kohteessa. Itse veikkaan, että tämä julkinen ihailu on se, joka vääristää eniten, jos ihmisellä itsellään ei ole kykyä suhtautua omaan itseensä ja omiin toimiinsa jatkuvasti kriittisesti. Jos itse harrastat itsekritiikkiä aidosti, ulkopuolinen paine ja överikritiikki eivät varmasti tunnu niin kovilta kuin jos elelet pilvilinnoissa ja kuvittelet olevasi maailman huipulla.

Et koskaan ole niin huono kuin suurimmat kriitikkosi väittävät, mutta et koskaan ole myöskään niin hyvä kuin suurimmat ihailijasi hypettävät. Marin on itse kaivanut omat kuoppansa. Se, että hänellä hermokontrolli pettää, on hänen ihan oma vikansa. Jos verrataan vaikka Tytti Yli-Viikariin, niin kamalaa kuin se onkin, että hän näyttää olevan täysin omissa harhoissaan elävä henkilö, hän sentään vetää loppuun asti omalla tyylillään, itseensä uskoen. Tällaisiakin tyyppejä varmasti tarvitaan, vaikkapa luovilla aloilla tai erilaisten keksintöjen saralla, muttei suinkaan VTV:n ylimmässä johdossa. Se on ehkä maailman viimeisin paikka, missä on varaa olla luova ja soveltava.

Sanna Marinilla ei kantti kestä olla ahne kusipää alusta loppuun ja se koituu hänen kohtalokseen, tavalla tai toisella.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joko meille jää poliittisesti rampa ankka pääministeriksi tai sitten Marin joutuu vielä eroamaan. Paljon riippuu Kepusta, vihreistä ja demareiden sisällä vallitsevista mielipiteistä. Marin ei itse eroa. Rinne on näköjään asettunut Marinin näkyväksi tukijaksi. Viritteleekö Lindtman jo epäluottamusta puolueen sisällä Marinille? Ajankohta on toki hyvin hankala, koska vaalit.
Kepun varassa on paljon, ja veikkaan, että antavat Marinin jäädä, kunhan lupaa heille lisää kastiketta lautaselle. Tämä on mielestäni kuitenkin Keskustalta lyhytnäköistä toimintaa. Pitkässä juoksussa Marinin populistinen tyyli tulee polarisoimaan poliittista kenttää ääripäihin vasemmisto/oikeisto-akselilla, jonka seurauksena Persut tulee entisestään syömään Keskustaa.

Vihreätkin hyötyisivät Marinin eroamisesta. Marin syö heiltä ääniä ja riitatilanteiden tullen valitsee joko vasemmistoliiton puolen, tai tekee kauppaa Keskustan kanssa säilyäkseen vallassa. Mutta en usko Ohisalon ja Vihreiden ymmärtävän sitä, koska Marin tuntuu jakavan heidän arvojaan enemmän kuin Lindtman - tai Kiuru.

Lindtmanilla olisi nyt loistava tilaisuus syrjäyttää demarien vasemmistosiipi, mutta kuten pointtaat - hetki on vaalien takia hankala. Vaalien jälkeen uskon, että kohusta huolimatta Marin tulee olemaan vaalien äänikuningatar. Voisin Marinin häätwiiteistä päätellä, että ne ovat itse maksetut, ja mikäli ovat, niin hän yrittää siirtää parhaansa mukaan huomion 850e aterioista häihin, ja uhriutua ajojahdin kohteena. Marinia joko rakastetaan tai vihataan, rakastajat sulkevat tällaisilta silmänsä, eikä vihaajat vähennä Marinin äänisaalista. Päinvastoin, he tarjoavat jatkuvasti Marinille tilaisuuksia uhriutua, ja saavuttaa siten sympatioita ja uusia ääniä puolelleen. Marin tietää tämän. Siksi hän pyysi aikoinaan Mikael Jungeria kritisoimaan häntä ääniä saadakseen. Marin toteuttaa populismin isänä pidetyn Steve Bannonin pelikirjaa, jonka turvin Trumppikin ratsasti valkoiseen taloon. MUTTA rapakon takaa näimme, että siinä missä populistin tykkääjä-armeija saattaa kasvaa kärjistyksen myötä (ja myös vihaajien), puolueen suosio ei kasva siinä sivussa. Samaa epäilen demareille, jos päättävät ratsastaa Marinilla myös seuraaviin eduskuntavaaleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös