Sanna Marinin hallitus

  • 2 602 869
  • 21 526

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko Marin harrastanut korruptiota?
No siltähän tuo aika vahvasti näyttää kun syönyt veronmaksajien piikkiin "aamupaloja" 850€/kk, vaikka sellaista lakia ei ole olemassakaan joka tuollaisen mahdollistaa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
@Snakster vaikka kuinka alkaa mennä vati nurin niin pm ei sitä saa purkaa Twitteriin. Jos ei osaa kirjoittaa viestiä ilman että siitä välittyy hyvin riitaisa ja negatiivinen sävy niin kannattaa hankkia siihen apua.
Uskon myös että hän maksoi itse häänsä.

@TosiFani voi olla että halusi luoda tietyn tunnetilan. Nyt siitä välittyi vain negatiivista ja riitaisaa kuvaa maustettuna ripauksella marttyyria.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä me tiedämme tästä 850 eurosta?
Suora lainaus Ylen sivuilta:

"Pääministeri Sanna Marinin (sd.) kohuttu aamiaisetu onkin paljon suurempi kuin on aiemmin arveltu. Summa ei olekaan 300 euroa kuussa vaan 850 euroa.

Marinin erityisavustajan Elisa Gebhardin mukaan ateriaedun kustannukset ovat nyt arviolta 850 euroa, sisältäen aamiaistarvikkeet ja kylmät ateriat. Summa kasvoi, koska aiemmin valtioneuvoston virkakunta oli vastannut vain koskien aamiaistarvikkeiden kuukausittaisia kustannuksia.

Kun aamiaisten lisäksi kysyttiin mahdollisista muista ruuista, joita edulla on kustannettu, summa nousi 850 euroon, sanoo Gebhard Ylelle."
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Gebhard ei pystynyt sunnuntaina erittelemään, mitä kylmänä toimitettavat ateriat ovat. Hän ei myöskään osannut sanoa, onko aterioita käytetty kokousvieraiden ruokailun.


– En pysty erittelemään, mihin niitä on tosiasiallisesti käytetty enkä menemään yksityiskohtiin tämän asian osalta. Nämä ovat pääministerin ateriaetuun kuuluvia asioita, hän sanoo."

 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unohdetaan nyt ne häät ja kiinnitetään huomio siihen mitä tiedetään varmuudella eli lukuun 850e/kk. Sitten jos/kun lisää faktoja Marinin epämääräisestä rahojen käytöstä paljastuu niin hutkitaan niiden mukaisesti.

Samaa mieltä etenkin, kun Marin itse on vastannut maksaneensa nämä itse. En pidä kohtuullisena, että hänen pitäisi omista häistään alkaa julkaista mitään kuitteja, jos on itse omilla rahoillaan ostanut tavaraa ja palveluita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No siltähän tuo aika vahvasti näyttää kun syönyt veronmaksajien piikkiin "aamupaloja" 850€/kk, vaikka sellaista lakia ei ole olemassakaan joka tuollaisen mahdollistaa.

Eli meillä ei ole tietoa.

Suora lainaus Ylen sivuilta:

"Pääministeri Sanna Marinin (sd.) kohuttu aamiaisetu onkin paljon suurempi kuin on aiemmin arveltu. Summa ei olekaan 300 euroa kuussa vaan 850 euroa.

Marinin erityisavustajan Elisa Gebhardin mukaan ateriaedun kustannukset ovat nyt arviolta 850 euroa, sisältäen aamiaistarvikkeet ja kylmät ateriat. Summa kasvoi, koska aiemmin valtioneuvoston virkakunta oli vastannut vain koskien aamiaistarvikkeiden kuukausittaisia kustannuksia.

Kun aamiaisten lisäksi kysyttiin mahdollisista muista ruuista, joita edulla on kustannettu, summa nousi 850 euroon, sanoo Gebhard Ylelle."

Ilta-Sanomissa Gebhard sanoo:

Gebhard ei pystynyt sunnuntaina erittelemään, mitä kylmänä toimitettavat ateriat ovat. Hän ei myöskään osannut sanoa, onko aterioita käytetty kokousvieraiden ruokailun.


– En pysty erittelemään, mihin niitä on tosiasiallisesti käytetty enkä menemään yksityiskohtiin tämän asian osalta. Nämä ovat pääministerin ateriaetuun kuuluvia asioita, hän sanoo.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Gebhard ei pystynyt sunnuntaina erittelemään, mitä kylmänä toimitettavat ateriat ovat. Hän ei myöskään osannut sanoa, onko aterioita käytetty kokousvieraiden ruokailun.
Valtioneuvosto taitaa kokoustaa enimmäkseen muualla kuin Kesärannassa ja lisäksi korona-aikana etäkokoukset ovat olleet varsin yleinen tapa toimia, joten viimeisen reilu 12kk aikana kokoustarjoiluihin on tuskin kauhean suurta pottia saanut kulumaan varsinkin, kun edustusmenoille on oma "laarinsa". Voi toki selittää osan tuosta 850€urosta, mutta helpointa kai olisi vaan julkaista ostot, niin pääsisi tästäkin kohusta eteenpäin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tänään tulevat tarkat summat ja jako (aamiainen ja kylmä lounas) julkisuuteen. Alustavat tiedot ovat 250 aamiaisiin ja 600 lounaisiin perheelle kuukaudessa.

Myös verottajalta pyydetään lausunto "varmaankin tänään".

Lähteenä alivaltiosihteeri Lankinen/HS alla:


Oliko uutta? Oli. Aikaisemmat pääministerit ovat maksaneet vuokraa. Rinteen tullessa pääministeriksi tehtiin tarkennuksia Rinteen aloitteesta, jos jutun ymmärsin. Sen verran yleisellä tasolla mm. aiempien pääministerin vuokra, että en tiedä mihin asti ulottuu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valtioneuvosto taitaa kokoustaa enimmäkseen muualla kuin Kesärannassa ja lisäksi korona-aikana etäkokoukset ovat olleet varsin yleinen tapa toimia, joten viimeisen reilu 12kk aikana kokoustarjoiluihin on tuskin kauhean suurta pottia saanut kulumaan. Voi toki selittää pienen osan tuosta 850€urosta, mutta helpointa kai olisi vaan julkaista ostot, niin pääsisi tästäkin kohusta eteenpäin.

Marin luvannut viime viikon loppupuolella, että asia selvitetään. Tänään on maanantai.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Huvituin, kun näin tuon HS:n otsikon:

Sanna Marin: "Maksoin hääkuluni itse".

Tuli mieleen seuraava siteeraus:

Pentti Köyri: "Kyllä ne minun mielestäni minun rahoja ovat".

Muutenkin löydän tiettyä kummelimaisuutta tästä tilanteesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
M


Millainen on tyypillinen Marinin twiitti?
Onhan hänellä näitä vittuiluja ennenkin ollut, esimerkiksi get over it jne

Pidän Marinia kylmänä ammattipolitikkona, joka ei hermostu, mutta voi twiitata kipakan twiitin tarkoituksella. Tämän palstan kirjoittelijat eivät ole hänen kohdeyleisöä, joten ymmärrän tuohtumuksen täällä. Sen sijaan esimerkiksi nuori feministi varmasti hurraa tuon viestin luettuaan, taas setämiehet saivat nokilleen.

Tai sitten minä olen täysin pihalla, Marin onkin tunteella elävä ihminen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos Marinilla ei olisi mitään salattavaa, niin hän olisi kohun pyörteisiin joutuessaan heti julkaissut kuitit tai vaatinut ne julkaistaviksi. Tilanteen pitkittyminen on vaalien kannalta niin kriittistä, että jotain vielä kriittisempää siellä peitellään.

Niin ja aluksi puhuttiin aamiaisista niin nyt ovat jo lounaat tuplasti ohi aamupalojen.

Eiköhän tästä vielä ammennettavaa löydy. Kyllä Suomessa MOT-tason toimittajia vielä muutama löytyy jotka eivät jätä tätä kesken.
 

Morgoth

Jäsen
Pidän Marinia kylmänä ammattipolitikkona, joka ei hermostu, mutta voi twiitata kipakan twiitin tarkoituksella.

Esim. Sanna huusi ainakin lehtijuttujen mukaan Saarikon kanssa kilpaa puhelimessa muutama kuukausi takaperin. Olen kovin epäileväinen, että sellaista poliittikoa tai ylipäätään ihmistä onkaan (unohdetaan psykopaatit yms.) joka pystyisi kaiken tekemään tarkan laskelmoidusti ilman minkäänlaista tunteilua.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Esim. Sanna huusi ainakin lehtijuttujen mukaan Saarikon kanssa kilpaa puhelimessa muutama kuukausi takaperin. Olen kovin epäileväinen, että sellaista poliittikoa tai ylipäätään ihmistä onkaan (unohdetaan psykopaatit yms.) joka pystyisi kaiken tekemään tarkan laskelmoidusti ilman minkäänlaista tunteilua.

Ei tietenkään ole, mutta somen käyttö tällaisessa tilanteessa on eri asia kuin puhelimessa huutaminen. Minusta vaan tuntuu erikoiselta ajatus siitä, että Marin olisi kiivastuksissaan lähettänyt vittuilu viestin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tänään tulevat tarkat summat ja jako (aamiainen ja kylmä lounas) julkisuuteen. Alustavat tiedot ovat 250 aamiaisiin ja 600 lounaisiin perheelle kuukaudessa.

Myös verottajalta pyydetään lausunto "varmaankin tänään".

Lähteenä alivaltiosihteeri Lankinen/HS alla:


Oliko uutta? Oli. Aikaisemmat pääministerit ovat maksaneet vuokraa. Rinteen tullessa pääministeriksi tehtiin tarkennuksia Rinteen aloitteesta, jos jutun ymmärsin. Sen verran yleisellä tasolla mm. aiempien pääministerin vuokra, että en tiedä mihin asti ulottuu.
Nyt onkin ilmaiset aamiaiset vaihtuneet jo ilmaisiksi aamiaisiksi ja lounaiksi.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämähän alkaa absurdiussaan vaikuttaa Ilkka Kanervan työhönottohaastatteluita.
Kaunis nuori blondi: Mihin laitan nämä vaatteeni?
IK: Tuohon minun vaatteiden viereen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös