Sanna Marinin hallitus

  • 2 597 026
  • 21 526
K

Kiekkokatsoja

Lopun alkua: Elina Lepomäki: Ei tämä näin voi mennä
Ei voi kuin toivoa, että tämä ottaisit tulta alleen myös valtamediassa.

Muutoin Persuilta hyvää pelisilmää heittää välikysymys sisään, kun hallituksen sisällä on epätietoa/-luuloa ja muutenkin vähän kiristää. Olisikohan se aika kuusta nyt jo sitten synkassa?
Niin, no pysyn kannassani, että hallitus hajoaa siihen, että rahat on loppu (aikaisemmin kirjoittamaani). Ei asia, tai ministerisekoiluihin.

Yleensäkin, jos on äänestänyt, niin tavis ihminen saa kommentoida ja vähän protestoidakin. Taviksisiksi näen tänne kirjoittajat, kuten itsekin olen.

Poliittinen peli on raakaa. Varsinkin näin on ollut viimeisinä vuosina, kun vastakkainasettelu, medialööpit ja yleensäkin tiedonkulku on lisääntynyt.

Yhtenä ikävänä esimerkkinä "raaka peli" asiasta on tämä Päivi Rasäsen "maalittaminen", tai mikä lie oikea sana. Luulen että valtaosa osaa nähdä hänet hyväntahtoisena ihmisenä. Se että jos perinteistä kirkon oppia tuo politiikkaan, tuskin se on väärempää, kuin muukaan poliittinen suunta. Mun mielestä jopa keskimääräistä parempaa, niinkun periaatetasolla.
Itse olen eronnut kirkosta, eikä mulla ole näkemystä uskon asioihin. Mutta tuskin Räsänen on tehnyt mitään kovin pahaa/väärää.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kulmunihan kuitenkin puheli ihan suhteellisen järkeviä eilen, kun ei ilmeisesti enää jaksanut kuunnella Ohisaloa. Mielenkiintoista nähdä miten pääministeri reagoi, kun pääsee takaisin Suomeen.

Sanoin muuten juuri yrittäjäkolleegalle eli veljelleni ihan samaan. Tai aika tarkkaan taisin sanoa, että "mielenkiintoista kuunnella mitä Marin kommentoi kun palaa Suomeen"
Ja kyllä Kulmuni tosiaan oli eilen pieni järjen ääni. Ihme, että tuo hallitus pysyy kasassa, sillä kyllä Kepu uskoakseni voisi laskea olevansa myös Perussuomalaisten ja Kokoomuksen hallituksessa.
Tai onhan sillä ihmeellä nimikin "maakuntahimmeli"
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yhtenä ikävänä esimerkkinä "raaka peli" asiasta on tämä Päivi Rasäsen "maalittaminen", tai mikä lie oikea sana. Luulen että valtaosa osaa nähdä hänet hyväntahtoisena ihmisenä. Se että jos perinteistä kirkon oppia tuo politiikkaan, tuskin se on väärempää, kuin muukaan poliittinen suunta. Mun mielestä jopa keskimääräistä parempaa, niinkun periaatetasolla.
Itse olen eronnut kirkosta, eikä mulla ole näkemystä uskon asioihin. Mutta tuskin Räsänen on tehnyt mitään kovin pahaa/väärää.
Minä taas en usko että valtaosa olisi niin kassalla, vaan näkevät hänet ahdasmielisenä, tunteettomana, pikkumaisena ja aatteen sokaisena tuomarina, jonka puheissa ei ole hitustakaan uuden testamentin henkeä. Helvetissä on oma tasonsa tuollaisille Raamatulla päähän lyöjille. Siinä ei myös ole mitään maalittamista, että lait koskevat myös häntä ottamatta itse lakien sisältöön kantaan.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tarkoitatko että Suomessa syyttäjä hoitaa tuomarinkin hommat?

Ja tarkoitatko ihan oikeasti, että hallituksen pitäisi puuttua oikeuslaitoksen toimintaan?

Kova näyttää olevan tarve ensinmainitulle. Räsäsen vastustamisen nimissä läpi menee mikä tahansa, sillä hänestä halutaan ennakkotapaus.

Ei pitäisi puuttua kumpaankaan suuntaan. Räsäsen kohtelua ovat hämmästelleet jopa uskonnosta vapaat oikeustieteilijät, mutta juna kulkee vaan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh tämä samainen sankari on tunnetusti väittänyt ettei indeksikorotus polttoaineverotukseen vaikuta niin paljon pienituloisiin kuin muihin. En tiedä missä harhassa elää, mutta haluan samoja nappeja.
Katotaas wikipediasta:
Ohisalo syntyi vuonna 1985 Helsingin Vesalaan parikymppisten vanhempien lapseksi. Ohisalo eli lapsuutensa köyhyydessä Helsingin lähiöissä. Yksivuotispäivänsä hän vietti turvakodissa. Vanhemmat olivat välillä työttöminä, välillä pätkätöissä. Isän alkoholiongelma johti lopulta vanhempien eroon. Äiti puolestaan jatkoi opiskelua ja teki samalla töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Maria harrasti nuorena jalkapalloa ja yleisurheilua.

Ura
Ohisalo valmistui ylioppilaaksi Mäkelänrinteen urheilulukiosta vuonna 2004 ja valtiotieteiden maisteriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2011 pääaineenaan sosiaalipolitiikka. Ohisalo väitteli vuonna 2017 Itä-Suomen yliopistossa yhteiskuntatieteiden laitoksella sosiologiasta tohtoriksi Kaudella 2014–2017 Ohisalo oli Yhteiskunta-alan korkeakoulutettujen liittovaltuuston jäsen.

Ohisalo on tutkinut ruoka-apua ja pitkäaikaisasunnottomuutta Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveysviraston alaisuudessa toimivassa pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskuksessa Soccassa ja ruoka-apua Itä-Suomen yliopistossa sekä toiminut tutkijana Y-säätiöllä.
Niin että jos arvata pitäis, niin arvaisin Ohisalon tietävän pienituloisten elämästä vähintäänkin riittävästi. Ja arvaisin myös, että sinä olet jossain määrin ymmärtänyt väärin Ohisalon kommentteja.

Edit. Sä näköjään kirjoititkin Iris Suomelasta. Pahoittelut, mun moka. Unohda koko juttu.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Minä taas en usko että valtaosa olisi niin kassalla, vaan näkevät ahdasmielisenä, tuneettomana, pikkumaisena ja aatteen sokaisena tuomarina, jonka puheissa ei ole hitustakaan uuden testamentin henkeä. Helvetissä on oma tasonsa tuollaisille Raamatulla päähän lyöjille. Siinä ei myös ole mitään maalittamista, että lait koskevat myös häntä ottamatta itse lakien sisältöön kantaan.
Tuossapa hyvä esimerkki uusajattelusta, ja varsin vihreästä sellaisesta. Yhdestä hyvästä syystä, miksi ristiriitoja syntyy niin paljon.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kova näyttää olevan tarve ensinmainitulle. Räsäsen vastustamisen nimissä läpi menee mikä tahansa, sillä hänestä halutaan ennakkotapaus.
Jos syyttäjä on sitä mieltä, että Räsänen rikkoo lakia, niin syyttäjän pitää toimia sen mukaisesti. Tuomarit sitten aikanaan päättää oliko syyttäjä oikeassa. Ei se sen kummempaa ole.

Ei pitäisi puuttua kumpaankaan suuntaan. Räsäsen kohtelua ovat hämmästelleet jopa uskonnosta vapaat oikeustieteilijät, mutta juna kulkee vaan.
Tarkoitatko, että koska poliitikot eivät saa puuttua oikeuslaitoksen toimintaan, niin oikeuslaitos ei saisi vastaavasti puuttua poliitikkojen toimintaan?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuossapa hyvä esimerkki uusajattelusta, ja varsin vihreästä sellaisesta. Yhdestä hyvästä syystä, miksi ristiriitoja syntyy niin paljon.
Se ei ole sattumaa, että kirkosta eroaa reilusti väkeä kun Räsänen avaa suunsa ja noilla kerroilla kyse on Jeesuksen opit jakavista kristityistä. Se johtuu siitä, että Räsäsen "opit" ovat ristiriidassa uuden testamentin opetusten kanssa. Minä en ole uskovainen, mutta etiikkaa ymmärrän sen verran, ettei ole vaikea valita puolia siinä kysymyksessä.
 
K

Kiekkokatsoja

Se ei ole sattumaa, että kirkosta eroaa reilusti väkeä kun Räsänen avaa suunsa ja noilla kerroilla kyse on Jeesuksen opit jakavista kristityistä. Se johtuu siitä, että Räsäsen "opit" ovat ristiriidassa uuden testamentin opetusten kanssa. Minä en ole uskovainen, mutta etiikkaa ymmärrän sen verran, ettei ole vaikea valita puolia siinä kysymyksessä.
Niin, mielipiteet ja omien rajojen valinta on ok. Niitä pitää ollakin. ja Räsäsen toiminta ei ole kaikilta osin enää nykyaikaista.
Mutta pitäydyn kannassani, että todennäköisesti valtaosa suomalaisista pitää Räsäsen toimintaa ok asiana. Perinteistä kansaa on paljon.

Tämä on hallitusketju, joten se siitä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietiikää nyt perkele, että Suomen turvallisuuden kannalta kaksi oleellisinta salkkua on puolueella jota kannatta noin 12 henkilö sadasta.
Muuttuisiko tilanne oleellisesti, jos tilalla olisi henkilö, jota on kannattanut 16 ihmistä sadasta?

Itse rohkenisin myös väittää, että Ohisalon ministeriydellä on suurempi kuin 12%:n kannatus. Itse asiassa hallituksen kannatus on suorastaan ennätyslukemissa, ja se pitää luonnollisesti sisällään myös sisäministerin.

Nämä kaksi ministeriä ajavat asiaa juuri kuten heitä kannattavat, eli ne noin 12 henkilöä sadasta, eikä niinkuin Suomessa laajemmin ajatellaan, tai niinkuin olisi Suomen etu.
Vihreät on oikeasti maan vaarallisin puolue.
No miten Suomessa "laajemmin ajatellaan"?

Hallitusta kannattaa eduskunnan tukeva enemmistö. Vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä, että hallitus kaatuisi lähiaikoina.

Maahanmuuttopolitiikan suhteen mikään ei ole ilmeisesti muuttunut: Orpo oli yhtä vihattu, minkä jälkeen puikkoihin astui varovainen Mykkänen, joka hänkin sai kaikenlaista lokaa niskaansa. Sipilästä puhumattakaan.

Omia preferenssejä saa toki tuoda esille, mutta ei niiden kannata antaa sokeuttaa arviointikykyä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ideanahan tässä on, että siellä missä on hyvin toimiva julkinen liikenne, niin ihmiset ohjataan käyttämään niitä.

Käytännössä voisit yhtä hyvin sanoa asian realistisemmassa muodossa näin: Siellä, missä joukkoliikenteestä on runsaasti tarjontaa, pitäisi ihmisten elää sen ehdoilla.

Itse käytän joukkoliikennettä paljon. Yhtenä päivänä tarvitsin imurinpussin, niin tajusin että muutaman minuutin junamatkan päässä kumpaankin suuntaan on Prisma. Huomenna menen julkisilla harrastukseen, mutta sunnuntaina ihan samaan harrastukseen tarvitsen auton (en välttämättä, mutta matka-aika julkisilla olisi pidempi kuin fillarilla).

"Mä en tarvitse autoa mihinkään" hokevat ihmiset (sallin sen heille ilman mitään pahoja fiiliksiä) eivät koskaan ymmärrä, mitkä kaikki mahdollisuudet sulkevat tällä pois. Ja harmit. Tai sitten ovat mukana niissä hommissa ja pummivat kyydin autollisilta. Silloin vaan ei pitäisi väittää, ettei tarvitse autoa mihinkään. En minäkään tarvitse sitä imurin pussin hankkimiseen, mutta aamuvuoroon töihin pääsemiseen se on välttämätön (ihan teoriassakin) vaikka asun kehä I:n sisäpuolella.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ihan en ole nyt varma mitä tällä haetaan ja kieltämättä hieman kuulostaa erikoiselta avaukselta valitettavasti jälleen kerran Li Andersson: syrjäseuduille matalampi tulovero hyvityksenä bensaveron nostosta - työsuhdeautoiksi vain täyssähkö- ja kaasuautoja

Melkein on keskustan heiniä nämä maaseudulle kaadettavat lisäeurot mutta näemmä jostain syystä nyt muut esittelijöinä. Mielenkiintosia aikoja elämme.

Mites sitten, jos itse asuu kaupungissa mutta töihin ei pääse ilman autoa? Järjestelmävirhe?

Tätä ei liikenteen verotuksessa olekaan vielä koitettu: ihmisille mahdollisuus lunastaa digitaalinen bensaverokortti, joka käytettäisiin tankkausautomaatissa ennen maksukorttia. Verovelvollisella olisi kuukausittainen työmatkabensakiintiö, jolloin automaattisesti hinta olisi halvempi kunnes kiintiö olisi käytetty.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mutta Ohisalo on nyt selventänyt asiaa:

Suomi tukee Kreikkaa, mutta ei hyväksy sen toimintaa.

Tilanne ohi.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Sääliksi käy noita neljää suomalaista rajavartijaa.

Ja kyllä, vihreät on ehdottomasti Suomen vaarallisin puolue. Jos Putin päättäisi lähettää 500 000 nuorta miestä sanomaan asylum itärajalle, niin Maria Ohisalo toteaisi tervetuloa, tutkitaanpas.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos Putin päättäisi lähettää 500 000 nuorta miestä sanomaan asylum itärajalle, niin Maria Ohisalo toteaisi tervetuloa, tutkitaanpas.

Mielenkiintoista tässä on, että itänaapuri saattaa jossain kohtaa testata Suomea ja päästää vähän tulijoita rajalle. Ei nyt mitään satoja tuhansia mutta jos muutama sata tai tuhatkin ilmaantuisi rajalle, niin siinäkin olisi jo setvimistä kerrakseen ja alkaisi taas virkamiesten/ministerien matkustusrumba Moskovaan neuvottelemaan mites tässä nyt näin kävi...

Toivotaan kuitenkin, että hyvien naapurussuhteiden ylläpito jatkuu ja raja pysyy tiiviinä molempiin suuntiin. Se on kaikkien etu se.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK

Sääliksi käy noita neljää suomalaista rajavartijaa.

Ja kyllä, vihreät on ehdottomasti Suomen vaarallisin puolue. Jos Putin päättäisi lähettää 500 000 nuorta miestä sanomaan asylum itärajalle, niin Maria Ohisalo toteaisi tervetuloa, tutkitaanpas.

Historia tulee osoittamaan Ohisalon lausunnot Sipilän kutsuille omaan kotiinsa aikanaan yhtä typeriksi aivopieruiksi. Nämä kaksi vertautuvat sitten Tarja Halosen fiksaatioon päästä eroon miinoista itärajalla. Suomen sodanjälkeisen historian kolme haitallisinta tekoa päättävissä elimissä.

Opposition töppäykset ovat oma lukunsa. Siellä saa poskea soittaa ilman vastuuta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta Ohisalo on nyt selventänyt asiaa:

Suomi tukee Kreikkaa, mutta ei hyväksy sen toimintaa.

Tilanne ohi.
Pieni Suomi tuomitsee kusessa olevan Kreikan toimet.

Hyvä täky Putinille tämä. Eiköhän ennen seuraavia vaaleja itäraja aktivoidu.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Pieni Suomi tuomitsee kusessa olevan Kreikan toimet.

Hyvä täky Putinille tämä. Eiköhän ennen seuraavia vaaleja itäraja aktivoidu.

Juuri näin. Kreikkaa pitäisi tukea aivan valtavin mitoin, eikä helvetti yrittää alkaa tuomitsemaan. Kreikka on meidän maalivahti.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mutta Ohisalo on nyt selventänyt asiaa:

Suomi tukee Kreikkaa, mutta ei hyväksy sen toimintaa.

Tilanne ohi.
Täähän on vähän samanlaista selittelyä kuin meikäläiseltä, kun sain kuulla että kaverilla on salasuhde ja pettää avovaimoaan. Tuen kaveriani mutta en silti hyväksy sitä.

Toki minä en ole Suomen historian surkein sisäministeri.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sääliksi käy noita neljää suomalaista rajavartijaa.

Ja kyllä, vihreät on ehdottomasti Suomen vaarallisin puolue. Jos Putin päättäisi lähettää 500 000 nuorta miestä sanomaan asylum itärajalle, niin Maria Ohisalo toteaisi tervetuloa, tutkitaanpas.

Jossain lähteessähän oli, että Turkissa olisi jopa 4 000 000 halukasta eurooppaan tulijaa. Se on niin helppo huudella ihmisoikeuksien puolesta, kun miettii jos Suomeen haluaisi 4 miljoonaa pakolaista, niin se olisi jo invaasio. En yhtään ihmettele jonkun itsenäisen valtion halua tuollaisessa tilanteessa suojelevan rajojaan sitten vaikka sotilaallisin keinoin. Loppujen lopuksihan tuo muuttovirta eurooppaan päin jollain keinolla pitää saada loppumaan ja sellainen signaali, että sisään pääsee, on turmiollinen.
 
Olisi hauska katsella tätä vihervasemmistolaisen hallituksen sulamista jossei kyseessä olisi Suomi.
Haavisto on ainoa raskassarjalainen vihreistä. Muut on huumoriosastoa. Vasemmistoliitto on vitsi. Odotin enemmän. Li ainoa edes vähän vakuuttava.
Kepu on normi kepu mutta kuvottavaa vassarilinjaa Kulmuni vetää. Saarikkoa odotellessa.
Tampereen pikkupioneeri ei ole tehnyt vielä mitään ja hyvä niin.
 
Riistäjä-kapitalistiporvarien sijoitukset sulavat ja häviävät taantuman mustaan aukkoon, kun pörssit sukeltavat

Suomessa tilastollisesti tuloerot kaventuvat, kun Finnair lomauttaa kallispalkkaisen henkilökuntansa.

Osingot sulavat, pikavoittoja ei pörssistä tule. Osakkeiden myynnilläkään ei pääse edes omilleen.

Tuloerojen kaventaminen oli muistaakseni vaalipuheissa tapetilla ainakin kahdella hallituspuolueella.

Tämä vaalilupaus toteutuu varmasti.

Ai niin, ja todennäköisesti miesten ja naisten välinen palkkaero kapenee, kun miehillä tulot tulevat euromääräisesti tippumaan enemmän.


Siinä toinen toteutunut vaalilupaus!
 
Viimeksi muokattu:

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Noh tämä samainen sankari on tunnetusti väittänyt ettei indeksikorotus polttoaineverotukseen vaikuta niin paljon pienituloisiin kuin muihin. En tiedä missä harhassa elää, mutta haluan samoja nappeja.

Taitaa Ohisalo tarkoittaa pienituloisilla ihmisiä joille tärkeätä on fillariparkin tarjonta, siis jossain aivan muussa kun polkemis mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös