Ymmärtääkseni ovat tuttuja jo Tampereen ajoilta ja Nurminenhan tuossa päivityksessä luonnehtii Sannaa ystäväksi. Kyseessä nyt on kuitenkin SDP:n kansanedustaja, niin en minä näe tuollaista vetoa mitenkään omituisena. Edustajan loukkaantuminenhan uutisoitiin jo aiemmin iltapäivälehdissä.
Somessaan Nurminen on asiasta kertonut ja iltapäivälehti siitä jutun tehnyt. Onpa kamalaa ja oksettavaa.
Joku voisi jopa sanoa, että Sanna on päässyt pahasti ihon alle.
Tiedän, että suuri osa politiikoista on jonkin verran narsisteja tai opportunisteja. Arvostan nitä, joilla aidosti yleien etu, tai ainakin aatteelliselta pohjalta katsottu etu menee oman edun edelle (Ryti, Paasikivi, Tanner, Viinanen, yms.). Kovia nimiä kovilta ajoilta, mutta elämme taas hyvin haastavaa aikaa Suomen historiassa. Sanna Marinista on tullut erittäin taitava median käyttäjä. Se on Sannan etu, mutta se mikä on Sannan etu, ei aina ole kansan tai edes hänen kannattajakuntansa etu. Kekkosen tapa toimia oli Kekkosen edun mukaista, mutta hän oikeasti uskoi sen olevan myös kansan etu. Marin on oppimassa käyttämään mediaa tavoilla, joista Goebbels olisi kateellinen. Siis ihan oikeasti
@Rontti , maa on kriisissä, perheellinen pääministeri löytää aikaa juosta kaverinsa ovella viemessä ruokaa. Ihan vahingossa asiasta tulee kivat kuvat, somepäivitykset ja valtakunnallista julkisuutta. Moni ihastuu, mutta itselle nousee kysymys olisko valtioneuvoston, eduskunnan, EU:n, THL:n, työmarkkinajärjestöjen, ym. paperien/tapaamisten yli jäävän ajan (jota on pakko, tai olisi pakko olla tässä tilanteessa pääministerillä hyvin hintsusti) voinut käyttää perheensä parissa, ilman somepäivityksiä, jotka itse näen imagon luomiseen liittyväksi irtopisteiden hankkimiseksi. Minulle tuo ei kerro pääministerin subtanssiosaamisesta mitään ja sillä pääministerin osaamisella olisi minulle merkitystä, luonteesta viis.
By the way
@Rontti, arvostan kirjoituksiasi korona-ketjussa, onhan sulla ihan konkreettista tuntumaa. Mutta tässä ketjussa ollaan vähän eri mieltä, vaikka poliittisesti olen sitoutumaton hyvinvointivaltion kannattaja. Ehkä olen vaan niin menneen maailman kaveri, että toivoisin enemmän asia kuin tunnepitoista poliittista sisältöä ja siihen liittyvää julkisuutta.