No, en itsekään ole mikään Marinin vihaaja.
Olen edelleen ajallisesti puolustanut häntä enemmän kuin haukkunut. Asian mukaan käänsin kannan ja sen silloin ilmoitinkin. Vihriälän työryhmän esitysten sivuuttaminen erityisesti arvonlisäveron ja tulevan menokiristyksen osalta. Vihriälät oli Suomen oloissa supertalousryhmä, jossa oli huippudemari, huippukepulainen ja huippukokoomuslainen ja yksi sitoutumaton keskustavasemmistolainen proffa. Se oli laaja-alainen kaikilla tavoin, erityisesti osaamisellaan.
Kun Vihriälä ihmetteli Marinin budjettia, moni muukin alkoi epäillä nykyisen hallituksen substanssiosaamista. Syystä. Tämän jälkeen en enää nähnyt itsekään Marinista Suomen tulevaisuuden osalta kuin - suoraan sanoen - punaisen vaaran. Tällä tarkoita koko hallitusta, maatalouspolitiikaa ja lisätukiaisia, ja kaikkea talouspolitiikan osalta.
Rinne/Marinin hallituksen salailu kiusaa myös. Viimeisenä tämän ajankohtaisen selvityksen julkistamattomuus.
Noilta pohjilta tarttuu nyt helpommin Marinin hallituksen negatiivisiin asioihin kun vielä kesällä tarttui positiivisiin. Mitä nopeammin Marinit saataisiin kumoon, sitä parempi. Teoriassa, siis. Olen monta kertaa sanonut, että Orpon Kokoomus on niin surkea, että jatkakoon Marinit puolestani. Ja Marinin arvostelu on mielestäni mulla pienemmässä roolissa kuin Orpon. Jota pidä Kokoomuksen suurena ongelmana.