Sanna Marin

  • 947 563
  • 8 457

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joku otsikko ainakin oli, että rapsutteli jotain kampaajaa siellä Emma-gaalassa ja onhan sekin tärkeä hoitaa pois alta.

Tiedä nyt sitten, mikä Marininkin anti todellisuudessa on tuolle ryhmälle, kun eihän hänellä ole mitään kokemusta vastaavista tehtävistä aiemmin. Isot maat päättävät, miten homma etenee ja siihen on muiden tyytyminen.
Sen verran kuitenkin antia, että hänet valittiin ryhmään. Saattaahan tuo olla vakuuttanut ihmisiä, paitsi Suomen oikeiston ärripurrit. Tiedä nyt sitten, kun kyseessä on demari, ei valtonen, pelkkä narsisti, bilettäjä ja kaikkea muuta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lienee toki ihan mahdollista, ettei koko konklaavin ole tarkoituskaan olla joka kerta paikalla, huomioiden millaisista vaikutusvaltaisia ja kiireisiä ihmisiä ryhmässä on.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sen verran kuitenkin antia, että hänet valittiin ryhmään. Saattaahan tuo olla vakuuttanut ihmisiä, paitsi Suomen oikeiston ärripurrit. Tiedä nyt sitten, kun kyseessä on demari, ei valtonen, pelkkä narsisti, bilettäjä ja kaikkea muuta.
"Sopivia" kai tuonne on valittu muutenkin. Se nyt on ihan sama, ketä tuossakin ryhmässä istuu, koska Venäjä on Venäjä ja siihen eivät mitkään neuvottelut pure, koska se uskoo vain ja ainoastaan voimaa ja sen puolesta länsi on paskonut kollektiivisesti ainakin toistaiseksi housuihinsa. Tuskin tämäkään työryhmä eroaa näistä meidän kotimaisista vastaavista, joita perustetaan milloin mitäkin ongelmaa ratkaisemaan. Viinereitä kuluu, rahaa palaa ja lopputulos olisi todennäköisesti parempi ilman mitään tämänkaltaisia turhuuksia tai ainakin tulisi halvemmaksi. Onneksi Suomi ei kuitenkaan tässä ole kaiketi maksajan roolissa, kun sitä rahanmenoa on ihan riittävästi täällä kotimaassakin. Marinille henkilökohtaisella tasolla tietty hieno juttu olla mukana isojen poikien ja tyttöjen leikeissä ja eiköhän tuostakin kuittaa ihan mukavan korvauksen.

Tuohon lopun öyhötykseen ei sitten olekaan mitään sanottavaa.
 

444

Jäsen
Joo, varmasti jäi kokous välistä kun piti päästä Emma Gaalaan...

Ukrainan presidentin kanslian nettisivujen mukaan tuohon työryhmään kuuluu 18 henkilöä (jos nyt oikein laskin) ja Ukrainska Pravdan mukaan tuohon viime viikon kokoukseen osallistui kuusi henkilöä. Oliko ne 11 muutakin poissaolijaa jossain paikallisessa Emma Gaalassa ryyppäämässä kun ei vaan vittujakaan kiinnostanut kokoustaminen, vai voisiko olla, että tuossa on jonkinlainen suunnitelmallinen rotaatio tms? Että näin.
Ehkä hyväkin, että piti päästä bilettämään välissä, kun muuten olisi mennyt taas lupaamaan kaikki meidän Hornetit Ukrainalle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sehän tässä onkin mielenkiintoisinta seurata miten Marin on edennyt urallaan, kun samaan aikaan nämä suurimmat kriitikot nyky-hallituksessa, joiden piti siis hoitaa homma paljon, paljon paremmin, hapuilee ja keksii selityksiä osaamattomuudelleen.

Koskakohan tän nyky-hallituksen kupla puhkeaa? Ihan kaikkea ei voi ladata populismin, "en-ole-kulttuurisoturi-mutta-kulttuurisodin silti" narratiivin mukaisesti.

Pragmaattisien ei-ideologistien hehkuva ideologisuus on kenties kiehtovinta seurattavaa nyky-hallituksessa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Hyvä kirjoitus Marinin nykymenosta, ja olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Minulla ei ennen ollut mitään Sannaa vastaan, mutta nykyään on kyllä kerrassaan nolo tapaus.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo

Hyvä kirjoitus Marinin nykymenosta, ja olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Minulla ei ennen ollut mitään Sannaa vastaan, mutta nykyään on kyllä kerrassaan nolo tapaus.

Meinasin linkittää saman jutun, minä en sinällään ole yhtään sitä vastaan että menestyvä ihminen nauttii menestyksestään.
Mutta tuossahan on kirjoitettu niinkuin moni asian näkee, katsokoo sen pahaksi vai hyväksi niin se on varmasti ihan näkijän omassa katsontakannassa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Meinasin linkittää saman jutun, minä en sinällään ole yhtään sitä vastaan että menestyvä ihminen nauttii menestyksestään.
Mutta tuossahan on kirjoitettu niinkuin moni asian näkee, katsokoo sen pahaksi vai hyväksi niin se on varmasti ihan näkijän omassa katsontakannassa.
Kyllä menestyksestään saa nauttia, mutta ei mammonalla tarvitse muille leveillä. Tyylitajua joko on tai ei. Sannahan tekee juuri päinvastoin kuin mitä demareissa opetti.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Hyvä kirjoitus Marinin nykymenosta, ja olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Minulla ei ennen ollut mitään Sannaa vastaan, mutta nykyään on kyllä kerrassaan nolo tapaus.

Minulla oli kyllä ennenkin jotain sanottavaa, mutta kyllä nykyään tulee katsottua suu auki tuota ison maailman meininkiä. En ole instassa tms. ja lööppilehtien otsikoiden perusteella saa vain pintaraapaisun aiheesta, mutta silti tuntuu käsittämättömältä toiminnalta entiselle sosiaalidemokraattipoliitikolle, joka vajaa vuosi sitten vapautui tehtävästään. Itse kun pyrin elämään mahdollisimman vähän luontoa kuormittaen ja lapsillenikin samaa tarinaa kertoen (ei kuitenkaan syyllistäen), niin kylläpä tuo hieman surullistakin on.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä menestyksestään saa nauttia, mutta ei mammonalla tarvitse muille leveillä. Tyylitajua joko on tai ei. Sannahan tekee juuri päinvastoin kuin mitä demareissa opetti.

Juu, en ole asiasta yhtään eri mieltä vaan ihan samaa mieltä. Eihän tuosta keikaroinnista oikein saa kuvaa että äsken oltiin vielä huolissaan "tavallisen eläkeläisen lääkkeiden saannista"
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Minulla oli kyllä ennenkin jotain sanottavaa, mutta kyllä nykyään tulee katsottua suu auki tuota ison maailman meininkiä. En ole instassa tms. ja lööppilehtien otsikoiden perusteella saa vain pintaraapaisun aiheesta, mutta silti tuntuu käsittämättömältä toiminnalta entiselle sosiaalidemokraattipoliitikolle, joka vajaa vuosi sitten vapautui tehtävästään. Itse kun pyrin elämään mahdollisimman vähän luontoa kuormittaen ja lapsillenikin samaa tarinaa kertoen (ei kuitenkaan syyllistäen), niin kylläpä tuo hieman surullistakin on.
Kaipa lähtökohtana on se, että kapitalismissa ihmisellä on mammonan verran toimintavapautta. Toinen tykkää julkisuudesta, toinen ei. Toinen tykkää esitellä asioitaan, toinen ei.

En millään viitsi ryhtyä Marinin tuomitsijoihin. Veikkaanpa, että suurin osa demareistakin haluaisi elää kuten Marin, muttei voi, koska sartrelaisittain kärsii "huonosta uskosta". Itse en olisi kiinnostunut Marinin elämäntyylistä, mutta en halua sanella, miten ihmisten tulisi elää elämänsä.

Marin on huomattavan kiinnostava ilmiönä. Hänestä kirjoitetaan jatkuvasti. Näinhän erilaisista tähdistä kirjoitetaan, he ovat diivoja, joita ilman meidän tavallisempien ihmisten elämä, nimenomaan some-elämä, olisi huomattavasti tylsempää.

Kuka keksii Lindtmanista mitään sanottavaa, kunhan hänen pestinsä loppuu. Entä Rinteestä? Tarvitsi suojatyöpaikan työllistyäkseen. Marin rahoittaa itse oman elämänsä, sillä joku on valmis maksamaan hänen brändistään. Marinin pitää varmaan työkseen olla esillä ja sitten vielä näyttää nauttivansakin elämästään.

Ja hänhän nauttii. Ja sekös demareita ja muita puritaaneja harmittaa.

Voi olla, että jos hän nyt sattuisi muuttumaan taas poliittiseksi, niin olisi kukkalähetystö tulossa pyytämään Sannaa presidenttiehdokkaaksi v. 2036 vaaleihin. Ei hän ainakaan Juttaa surkeampi voisi olla: taivas varjele, kuka mahtaa haastaa Stubbin v. 2030? Työväentalojen synkkä hahmo, Lindtman? Tulos: Finland, zero points.

Ikävä kyllä, presidentinvaaleissa seinäruusut eivät vain pärjää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voi olla, että jos hän nyt sattuisi muuttumaan taas poliittiseksi, niin olisi kukkalähetystö tulossa pyytämään Sannaa presidenttiehdokkaaksi v. 2036 vaaleihin.

Täysin mahdollista, joskaan puolueesta en tässä vaiheessa sano mitään. Veikataan nyt kuitenkin, että SDP ei ole kyseessä. Todennäköisin olisi Marinin oma kansalaisvaltuuskunta.

Mitä tulee tuohon kirjoittamaasi Marinin esillä olemiseen, se koskee perinteisessä mediassa enää vain Suomea ja lähinnä iltapäivälehtiä. Jos viitsisi tämän ketjun ohittaa, en törmäisi Mariniin en missään. Laatulehdet ulkomailla ja kotimaassa eivät tyrkystä juuri uutisoi, koska ei ole mitään uutisoitavaa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kaipa lähtökohtana on se, että kapitalismissa ihmisellä on mammonan verran toimintavapautta. Toinen tykkää julkisuudesta, toinen ei. Toinen tykkää esitellä asioitaan, toinen ei.

En millään viitsi ryhtyä Marinin tuomitsijoihin. Veikkaanpa, että suurin osa demareistakin haluaisi elää kuten Marin, muttei voi, koska sartrelaisittain kärsii "huonosta uskosta". Itse en olisi kiinnostunut Marinin elämäntyylistä, mutta en halua sanella, miten ihmisten tulisi elää elämänsä.
Se vaan, että jos saarnaa muille siitä miten pitäisi elää ja mikä on oikein, mutta elää sitten itse päinvastoin heti kun tilaisuus tulee, tekee minusta ihmisestä tekopyhän.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
SUkkola on monesti vähän turhankin kärkäs kirjoituksissaan, eikä todellakaan hae kavereita noilla, mutta yksi asia tuossa herätti itsenikin => ihminen, joka oikeasti haluaa vaikuttaa ja parantaa yhteisiä asioita sanoo "kuunnelkaa minua", hänellä kun on yleensä jotain painavaa sanottavaa. Sanna Marin sen sijaan keskittyy tuohon "katsokaa minua"-osioon (tässä treenattu pyllyni, tonneja maksanut laukkuni, tämäjatämä pintaliitojulkkis-kaverini jne.) , joka tekee tuosta hänen nykytouhustaan todellakin pröystäilevää ja enempi noloa... Mutta ei siinä, kukin tyylillään!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos en aivan väärässä ole, Marinin "fanithan" nimenomaan eivät ole olleet moksiskaan Marinin jet set-elämäntyylistä ja päivänpolitiikan vaihtamisen globaaliksi freelancer-vaikuttajaksi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos en aivan väärässä ole, Marinin "fanithan" nimenomaan eivät ole olleet moksiskaan Marinin jet set-elämäntyylistä ja päivänpolitiikan vaihtamisen globaaliksi freelancer-vaikuttajaksi.

Monella on vaikeuksia myöntää olleensa väärässä. Itse voin rehellisesti myöntää, että aiemmin arvostin Marinia, mutta viimeisen vuoden aikana arvostus pudonnut nollaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minua ei tuollainen elämäntyyli häiritse pätkääkään, koska kun hänellä on siihen mahdollisuus ja hän siitä ilmeisein aidosti nauttii, niin antaa mennä. Ei se ole keneltäkään pois. Mutta mielelläni lukisin tietoja siitä työryhmästä, johon hänet on otettu jäseneksi. Mikä hänen roolinsa siinä on, miten työryhmä toimii, ja mitä tavoitteita sillä on? Olisi ollut hienoa, jos hän olisi vaikka Emma-gaalan yhteydessä, tai siis sillä samalla kotimaan reissulla, kertonut näitä asioita lehdistölle. Eikö aihe kiinnosta kotimaan lehdistöä?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ei tästä ole kovinkaan montaa vuotta kun Sanna Marin oli kuvauttamassa itseään Senaatintorilla ilmastonmuutos mielenosoituksissa ja muisti toki postata kuvat Instagramiin ja tehostaa viestiään mm. #nytonpakko - hashtagein ja kirjoittamalla:

"Hiilineutraali yhteiskunta 2035 vaatii päästöjen nopeaa vähentämistä ja nielujen kasvattamista. Tehdään tämä yhdessä" ja maapallo emoji perään.

Yhdessä tekeminen on sittemmin jäänyt eikä Marinin omat toimet päästöjen vähentämisessäkään taida kestää päivänvaloa. Eikä #nytonpakko koske Sannaa itseään ellei kyse ole businessluokassa lentämisestä.

Sanna Marin on ilmapallo. Kun avaa solmun pallo tyhjenee vauhdilla pitäen pärisevää ääntä. Jäljelle jää vain ryppyinen läjä lattialle. Eikä se ole edes biohajoava.

Kun sosialistinen tunteenpalo roihusi kirkuvan punaisena liekkinä aikana ennen samppanja-sosialistiksi ryhtymistään Sanna Marin twiittasi seuraavaa:

”Mitä jos veropakolaisuudesta/veronkierrosta seuraisi kansalaisuuden menetys tai muu vastaava rangaistus.”

Mielenkiinnolla odotan Marinin verotuloja ja ennenkaikkea sitä mihin maahan on veronsa maksanut.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mielenkiinnolla odotan Marinin verotuloja ja ennenkaikkea sitä mihin maahan on veronsa maksanut.
Onkohan suhtautumisesi Sanna Mariniin ihan terve, jos nyt helmikuussa 2024 mielenkiintosi ja odotuksesi kohdistuu marraskuussa 2024 julki tuleviin verotietoihin kyseisen henkilön osalta?

Ainakaan itseäni ei kiinnosta kukaan yksittäinen ihminen niin paljon, että uhraisin nyt aikaa hänen tulevien verotietojen spekulointiin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Onkohan suhtautumisesi Sanna Mariniin ihan terve, jos nyt helmikuussa 2024 mielenkiintosi ja odotuksesi kohdistuu marraskuussa 2024 julki tuleviin verotietoihin kyseisen henkilön osalta?

Ainakaan itseäni ei kiinnosta kukaan yksittäinen ihminen niin paljon, että uhraisin nyt aikaa hänen tulevien verotietojen spekulointiin.
MInulla on useita mielenkiinnon kohteita. Yksi niistä on Sanna Marinin poikkeuksellinen ristiriitaisuus ilmoittamiensa arvojen ja omien toimiensa kesken. Ymmärrän toki sen kiusallisuuden sekä sen valtavan pettymyksen Sanna Mariniin sosialistien keskuudessa, kun solidarisuus kohdistuukin vain itseensä kerta toisensa jälkeen. Jopa siinä määrin, että tehdään diagnooseja netissä ihmisten suhtautumisesta Sanna Mariniin, kun muuta substanssia ei löydy. Halpaa ja läpinäkyvää mutta varsin huvittavaa.
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei perustu mihinkään tietoon, vaan ihan puhtaaseen arvaukseen että muutaman vuoden sisällä Marin kokee jonkinasteisen totaalisen henkisen romahduksen, burnoutin, tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankaan. Sen verran maaninen vauhti on päällä. Kun tiedetään myös ylisuorittajan tausta syömishäiriöineen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Luolis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Montreal Canadiens
Täytyy sanoa että media taitaa kyllä kärsiä jonkinlaisesta Long Marinista. Ainakin itselleni on ihan yksi hailee mitä Sanna Marin tekee nykyään kun ei politiikassa enää ole. Toki pidän Marinin politiikasta vetäytymistä kyseenalaisena ja sen käsittely oli asiallista. Nuo ökytouhut ovat mielestäni turhaa pröystäilyä, mutta oikeastihan näiden uutisarvo on täysi nolla. Taitaa tässä maassa olla vähän tärkeämpiä asioita kuin se mitä laukkua/vaatteita Sanna Marin käyttää nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös