Olen noita. Kirjoitin eilen tähän ketjuun omat näkemykseni Marinista ja siitä, miksi tilanne on nyt sellainen kuin se on. Kirjoituksessani käsittelin taloudellisesti vaatimatonta lapsuutta, erilaisuutta johtuen sateenkaari-perheen aiheuttamasta erilaisuudesta ja lapsuuden kokemusten merkitystä siinä, että Sanna Marin on halunnut näyttää koko maailmalle, että hän on ihan yhtä hyvä kuin muut, ellei jopa parempi. Sivusin myös uusrikkautta ja sitä, miten hyvin moni nopeasti rikastunut ja tunnetuksi tullut henkilö menee siitä kaikesta sekaisin ja arvomaailma muuttuu. Mietin lapsuuden merkitystä siinä, että Marin on uskaltanut ottaa yli 650k€:n edestä asuntolainaa. Yksin. Vaikka oli pätkäpestissä, missä vuositulot olivat n. 250k€ ja palkasta lähtee vielä 50+% pois verojen erilaisten muiden maksujen muodossa. Ja kuten totesin, vastaavat tulot jatkossa ovat hyvin epävarmalla pohjalla.
Nämä asuntolainat ovat varmasti yksi syy, miksi Marinin on pakko pitää naamansa julkisuudessa. Tai sitten asunnot pitää myydä. Marin vahvuus kun ei ole talousasiat, niin rohkenen epäillä, että hän ei ole osannut lainoja ottaessaan huomioida korkojen nousua. Ja vahvasti vaikuttaa siltä, että asunnon myynti aiheuttaisi kovan kolauksen nimenomaan Marinin omalle egolle. Ja vaikka hän nyt edelleen tienaa hyvin tässä uudessa pestissään, hän toiminee konsulttipohjalta ja todennäköisesti laskuttaa yrityksensä kautta. Ja yrityksen laskutuksesta on aika pitkä matka siihen, millaista palkkaa yrittäjä voi nostaa.
Sanna Marin on itsestään ja osaamisestaan epävarma ja on omalle epävarmuudestaan johtavalla toiminnallaan ajanut itsensä tilanteeseen, missä hänen toimintansa on nyt nähdynlaista. Itse aion käyttää Marinia monella tavalla varoittavana esimerkkinä omalle jälkikasvulleni.
Poistin eilisen kirjoitukseni, koska ajattelin, että mitäpä mun mielipiteelläni on merkitystä. Niin kuin ei olekaan. Nyt oli kuitenkin pakko kirjoittaa tämä, koska Ukkolan kolumni julkaistiin tänään ja sivusi oikeastaan ihan samoja asioita kuin mistä mä kirjoitin. Enkä ole Sanna Ukkola. Enkä useinkaan jaa hänen kanssaan samoja näkemyksiä, mutta silloin kun jaan, ajatukset osuvat hyvin yksiin.
Kohta lentelen luudallani iltakierroksen ja katson, josko tumma taivas näyttäisi mulle lottonumerot.
EDIT: selvyyden vuoksi, en siis julkaissut tekstiä tässä ketjussa, vaikka sen valmiiksi olin kirjoittanutkin.