Centre Bell
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Entisaikojen TPS.
Nyt en kyllä ymmärrä millä perusteella valokuvan ottaminen jostain henkilöstä julkisella paikalla on hyvien käytöstapojen vastaista?Miten olisi hyvät käytöstavat? Kaikkea ei-toivottavaa käytöstä laki ei voi kieltää, mutta se, ettei laki kiellä jotakin ei tarkoita sitä, että käytös olisi yleisesti hyväksyttyä.
Odotetaanko kaupan kassajonossa kiltisti omaa vuoroa vai saako isommat kiilata muut? Laki ei kiellä kiilaamista. Huonosta käytöksestä, mitä laki ei ole erikseen kieltänyt, keksit varmasti otsekin esimerkkejä piereskelystä lähtien.
Kyseessä ei ole valokuvauksen (tai laajemmin sananvapauden) rajoittamisesta esim. lainsäädännöllä, joka on kaltevan pinnan argumentti (slippery slope).
Vai tarkoitatko että valokuvan ottaminen nimenomaan Pääministeristä on hyvien tapojen vastaista. No niin tai näin olen kanssasi kyllä täysin eri mieltä tästä asiasta.
Kassajonossa etuilemisesta, piereskelystä ym. sen sijaan allekirjoitan näkemyksesi.
Mutta turha tästä on tämän enempää vääntää, sinulla on sinun näkemyksesi ja minulla minun.
Hyvää illan jatkoa, tämä keskustelu saa minun puoleltani päättyä tähän.