Melko lailla gaten alusta lähtien olen uskonut, että mikäli aukotonta todistusaineistoa huumeiden käytöstä ko. juhlissa ei tule ilmi, ei tämä vaikuta Marinin asemaan pääministerinä. Tästä huolimatta, vaikka Marin onkin tunnettu päämäärätietoisuudestaan ja taitavasta medianhallinnastaan, ei nyt nähty episodi tainnut sittenkään olla, mitä Marin halusi.
Kukin tekee omat valintansa, mutta ihmisille on tyypillistä peilata näkemäänsä omiin toimintamalleihinsa ja niin olen toiminut itsekin. Teen henkisesti kuormittavaa työtä ja päälle harrastan aktiivisesti liikuntaa, kun odotettu vapaapäivä koittaa, haluan ennen kaikkea levätä ja rentoutua esimerkiksi penkkiurheilun parissa. Mikäli alkoholia tekee mieli, toteutan tämän hallitusti yleisimmin kotiolosuhteissa. Baarissa tulee käytyä kavereiden kanssa ehkä pari kertaa vuodessa ja tällöinkin hyvin pitkälti "chillaillen". Kukin tyylillään, mutta kyllähän Marinin tapa juhlia herättää voimakasta myötähäpeää, ehkä juuri siksi, että olen häntä melkein kahdeksan vuotta nuorempi, eikä mieleenikään tulisi lähteä juhlimaan hänen tyyliin.
Näkemästäni väitteestä, että nyt nähty gate lisäisi pääministerin suosiota nimenomaan nuorten keskuudessa en ole varma. Mielikuvani tyypillisimmistä "Sanna-faneista" ei tosiaankaan ole nuoret aikuiset, vaan erityisesti ~40-65 vuotiaat ja vaikka meemijulkisuutta Marin onkin saanut, saako tämä montaakaan äänestämään SDP:tä? On juurikin syytä huomioida, että mikäli Marin haluaa jatkaa pääministerinä huhtikuun vaalien jälkeen, on puolueella iso työ ohittaakseen Kokoomus ja tulevana talvena on edessä suuria haasteita taloustilanteen kiristyessä, energiakriisin kehittyessä ja ulkopoliittisen tilanteen ollessa epävakaa. Toki Marin on esittänyt valtiomiesmäisyyttä aiemminkin ja pelatessaan korttinsa oikein, tilanne voi olla hyvinkin auki, mutta tähän valtiomiesmäisyyteen nyt nähdyt känniset tanssivideot b-luokan julkkisten kanssa eivät sovi kovinkaan hyvin.