Jos yöllä tapahtuisi joku äkillinen kriisitilanne ja pääministeri on jossain Teatterissa pelti kiinni, niin olisiko se noloa pääministerin kannalta?
Olisi, ihan jäätävän noloa.
Jos yöllä tapahtuisi joku äkillinen kriisitilanne ja pääministeri on jossain Teatterissa pelti kiinni, niin vaarantaisiko se kansalaisten turvallisuuden?
Ei todellakaan. Suomi ei ole mikään Pohjois-Korea tai Venäjä, jossa kukaan ei pysty, osaa ja uskalla tehdä mitään ilman Suuren Johtajan läsnäoloa. Meillä komentoketjut kyllä kestävät ongelmitta sen, jos joku tai jotkut avainhenkilöt sattuvat olemaan soosissa huonoon aikaan
Vähän viestiä lyhentäen tässä on sanottu kyllä tärkeät faktat. Eli sikäli jos bile-Sanna nyt juhlii niin juhlikoot, hyvä jos koskaan mitkään pääministerin työtehtävät eivät ole sen takia jääneet hoitamatta, kuten hän itse eilen tiedotustilaisuudessa sanaili
Tässä on enemmän kyse Marinin tilannetajun ja jotenkin toimintaympäristön tuntemuksen puutteesta. Jos ollaan pääministerinä yksityisissä kreisibailuissa, niin ei saa olla niin tyhmä että luulee ettei siellä kuvattu videomateriaali muka vuonna 2022 vuotaisi mihinkään. Eikä sille kameralle nyt herranjumala saa ainakaan itse lähteä oikein esiintymällä esiintymään!!
Ja toinen juttu on sitten kommentti eilisessä lehdistötilaisuudessa, että hän kyllä saa ennen puolta yötä tiedon, jos siinä seuraavan vuorokauden puitteissa on tapahtumassa jotain valtiohallinnon ja/tai kansallisen turvallisuuden kannalta oleellista. Tämä on juuri sitä toimintaympäristön tuntemuksen puutetta, ja sen puoleen siis
kenties uskomattominta soopaa mitä minä olen elinaikanani kuullut poliitikon suusta! Se on aivan sama jos minä sanoisin ekaluokkalaiselle pojalleni, että tässä sinun koulureitillä on tällainen paha autotien ylitys, mutta onneksi tuolta ei ole koskaan tullut yhtään autoa. Ja jos sieltä joku päivä auto tulee, niin minä saan siitä kyllä tiedon ennakkoon puoleen yöhön mennessä..