Sanna Marin

  • 969 369
  • 8 485

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
. Kun se testi ei näin 2 viikon jälkeen ymmärrykseni mukaan edes tule kertomaan oliko hän käyttänyt vai ei, mutta sillä saa jonkun kärnän ja iltapäivälehdet hiljaiseksi?

Hiuksista tehty laajatesti näyttää kyllä kovemmatkin aineet yli 30pv ajalta. Veri- tai virtsatesti ei näytä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tää koko Sanna-kultti opetuslapsineen kaikkineen on ihan järkyttävän väsynyttä läppää eikä tuo tähän keskusteluun mitään lisää vaan kertoo lähinnä kirjoittajasta. Ihan yhtälailla niitä "kulttilaisia" on kaikissa poliittisissa suuntauksissa. Tosin vaikeaa se keskustelu on pitää poliitiikasta neutraalina, kun kaikki on niin mustavalkoista ja aina syytellään toista osapuolta joka ei jaa samoja poliittisia mielipiteitä ties minkä (tähän joku poliittisen johtajan nimi) lampaiksi.
Toisaalta kerrot, että Sanna-kultti on väsynyttä läppää ja toisaalta, että olet osa kulttia?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isot skuupit Seiskassa on toki varmistettu, mutta onhan siellä aina ollut myös melkoista höpönassuilua (leivinjauhe paransi syövän, psorin ja kupan-henkistä höpöilyä) ja suurin osa ”lukijoiden shokkiwau”-vihjeistä/kuvista jaetuista euroista on mennyt kautta historian Seiskan omille toimittajille (tästä on tuttujen julkkisten kanssa tullut useaan otteeseen juttua, että Seiskan kuvaaja oli mestoilla ja lehdessä lukee lähteenä lukija ja että tälle on maksettu).

Koska siellä on ns. joku roti, pidän takuuvarmana että toimittajansa kysymistä kuvista ”Thor-verkossa” ei tule koskaan löytymään mitään mainintaa Seiskan nettisivuilta, saati ainakaan painetusta Seiskasta.

No, tätä mä yritin hakea tolla mun edellisellä vastauksella. Mua ei ainakaan henk.koht. kiinnosta pätkän vertaa raportoida julkkisten touhuista, mutta monille se on ilmeisen tärkeää raportoida, että joku oli saanut parkkisakot. Ja huuhaa-jutut uppoaa kohderyhmään, joten siksikin niitä siellä on.
 

ipaz

Jäsen
Minä olen. Joudun työssäni pitämään myös ministereitä mm. valtioneuvoston tilannekeskuksen kautta tietoisena tapahtumista, joita sattuu myös yöaikaan. Olen äärimmäisen pettynyt Marinin kommentteihin, että klo 12 jälkeen ei mitään tapahtuisi. Totta on, että yöllä pärjätään ilman valtioneuvostoa, mutta ei huvittaisi sunnuntaiaamuna olla esittämässä asioita krapulaisille ministereille. Sen vuoksi sijaisuus järjestelyt tulisi olla kunnossa, koska se on mahdollista.
Eikös valtioneuvosto ole kriisitilanteessa päätösvaltainen jo viisihenkisenäkin ja vieläpä ilman pääministeriä?
 
No Seiskan Ylimutkahan jankkasi pitkään, mutta ei saanut Sannasta haluamaansa irti. Eikä oikein kukaan muukaan toimittaja. Kyllä siellä oikeasti kovia kysymyksiä kysyttiin, vaikka juuri toimintakyvystä, mutta Sanna selvitti tilanteen aika hyvin.
Sanna kierteli ja kaarteli, eikä se varmasti jäänyt kovin monelta kuulijalta huomaamatta. Eihän hän pystynyt vastaamaan juuri mihinkään.

Olisin toivonut, että häneltä olisi kysytty vielä ainakin seuraavat kysymykset:
1. Hyväksytkö huumeiden käytön lähipiirissäsi?
2. Mikäli saisit kuulla, että lähipiirissäsi oleva henkilö käyttää huumeita, voisiko henkilö kuulua lähipiiriisi vielä jatkossa?
3. Tiesitkö, että kuvatut videot jaetaan tuolla "yksityisellä" sometilillä?
 

Tuamas

Jäsen
No, tätä mä yritin hakea tolla mun edellisellä vastauksella. Mua ei ainakaan henk.koht. kiinnosta pätkän vertaa raportoida julkkisten touhuista, mutta monille se on ilmeisen tärkeää raportoida, että joku oli saanut parkkisakot. Ja huuhaa-jutut uppoaa kohderyhmään, joten siksikin niitä siellä on.

Dodiin, eli vaan pieni täydennys eikä erimielisyys.

Seiska otti Allerin Aalto-Setälän kaudella isoja askeleita eteenpäin ja tosiaan jos Seiskassa juttu on lehdessä, se on useimmiten suurimmalta osin totta (dramatisoinnit, kuten nyt mainitut sylitanssit on syytä ottaa aina varauksella).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä, Suomi olisi kaatunut, jos kriisi olisi tullut Marinin bilettämisen aikana.

No mitä mieltä sä olisit, jos sulla olisi kiinteistöhuoltofirma, ja sun päivystäjä olisi päivystyskierrollaan jurrissa bilettämässä? Antaisitko monoa, vai olisiko asia sulle työnantajana ihan ok, kun kyllä sille päivystäjälle kuitenkin ilmoitetaan ennen puolta yötä, jos jollakin kohteella on viemäriputki halkeamassa aamuyöllä?
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Marin todennut, että myös hänen vapaapäivinä on voimassa varahenkilö järjestelmä?

Juu nyt ei vaan kohubilettänyt vapaapäivänään. Nimettyä varahenkilöä ei ollut.

Jep, sinussa on politiikkoainesta. Kiersit näppärästi sen, että olisi joutunut myöntämään olevasi väärässä. Marin oli töissä eikä vapaalla, toki jos olisi kuollut tanssilattialle niin hänellä on varahenkilö nimettynä joka ottaa hänen paikkansa. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Marin kertoi tänään mediatilaisuudessa, että hallituksella on voimassa varahenkilöjärjestelmä. Sinä tiesit kertoa, ettei tämä ollut voimassa 5. - 7.8. ja minä olen väärässä??

Voisitko kertoa mihin väitteesi perustuu? Onko niin, että Suomi lamaantuu, jos pääministeri on toimintakyvytön?

Marin kertoi sen, mitä hän halusi kansan kuulevan ja ennen kaikkea ymmärtävän.

Kun hän sanoi, että "varahenkilöjärjestelmä oli voimassa" tuona ajankohtana, suurin osa ihmisistä ymmärtää asian niin, että asia on kunnossa ja pääministerillä sijainen. Mutta, kun se ei riitä, että järjestelmä on voimassa. Pitää olla myös nimetty varahenkilö, jos pääministeri haluaa lähteä vaikkapa viihteelle.

Jäsen @Neely mielestäni sen sanoi tuossa hyvin ja oikein. Järjestelmä oli ihan varmasti käytössä, mutta nimettyä varahenkilöä ei ollut, joten pääministerin olisi tullut olla saavutettavissa ja toimintakunnossa mihin vuorokauden aikaan tahansa.

En ota tähän tarkasteluun nyt ollenkaan sitä, missä kunnossa Sanna Marin on tuona viikonloppuna ollut, koska sillä ei ole tämän nimen omaisen asian tarkastelussa mitään merkitystä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Marin ilmoitti alunperin olevansa vapaalla 5.-7.8 jolloin varahenkilöjärjestelmä olisi ollut normaalisti käytössä. Mutta hän itse pyörsi tämän ja palasikin takaisin töihin, sanoi tuossa tilaisuudessa että kyseessä "oli joku inhimillinen erehdys".

Ainahan PM:llä on määritetty varahenkilö henkilökohtaisen kriisin varalta mutta hänen ei tarvitse olla aktiivisesti käytettävissä, jos PM on työkykyinen, kuten nyt piti olla. Voin olla väärässäkin, mutta tälläinen kuva minulla on.

Äläkä viitsi saivarrella tuosta "Suomiko kaatuu jos Marin ei ole tavoitettavissa?", tiedät kyllä ettei tälläistä kukaan luule.

"Inhimillinen erehdys" kommentti ei liittynyt suoranaisesti lomaan. Toimittaja ihmetteli, miksi loman keskeytys tuli järjestelmään kahdessa erässä, muistaakseni 1.7. ilmoitettiin 4.8. Ja myöhemmin 5. - 7.8. Marinin avustajien mukaan kyseessä oli vahinko, "Inhimillinen erehdys".

Sinun tilannekuva eroaa Marinin tilannekuvasta. Marinin mukaan hän oli toimintakuntoinen ja hallituksella on aina voimassa varahenkilöjärjestelmä. Luotan tässä Suomen valtion järjestelmään ja näin ollen pidän Marinin lausuntoa luotettavana. Mutta ehkä sinulla on parempaa tietoa...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No mitä mieltä sä olisit, jos sulla olisi kiinteistöhuoltofirma, ja sun päivystäjä olisi päivystyskierrollaan jurrissa bilettämässä? Antaisitko monoa, vai olisiko asia sulle työnantajana ihan ok, kun kyllä sille päivystäjälle kuitenkin ilmoitetaan ennen puolta yötä, jos jollakin kohteella on viemäriputki halkeamassa aamuyöllä?

Hölmö esimerkki, ei mitään tekemistä valtion organisaation kanssa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja huomatkaa, Marinia ei ole syytetty huumeiden käyttämisestä. Ei Seiska, edes.
Kun toimittaja mikki kädessään suorassa lähetyksessä kysyy "oletko käyttänyt huumeita", se on aivan sama kuin epäily huumeiden käytöstä

Ja oppositiopuolueen vaade huumetestistä samaa
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis onko tästä Marinin tolkuttomasta kännäämisestä, mitä monien puheissa esiintyy jotain näyttöäkin, vai perustuuko nämä näkemykset vain tiukkaan analyysiin; koska se tanssii?

E: Ja juu, sori jos toistoa. En jaksa lukea kaikkia viestejä. Eilisillan visiittini jälkeen tähän ketjuun on tullut kunnioitettavat 70 sivullista uusia viestejä :D
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oma näkökulmani on erilainen. Nostamalla huumeet kärkiteemaksi pressissään ja kertomalla ettei ole koskaan huumeita käyttänyt, Marin osoitti pelurin kykynsä. Ääni väristen Marin kertoi menneensä huumetestiin kun hänestä tällaista epäilläänkin.
Marinin olisi pitänyt ajatella pääministeri-instituutiota ja vakuuttaa medialle, että pääministeri ei mene huumetestiin epämääräisten juttujen perusteella.

Heikkoutta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hölmö esimerkki, ei mitään tekemistä valtion organisaation kanssa.

En mä kysynyt sun mielipidettä esimerkin laadusta. Sisälukutaidossa vikaa?

Pointti olikin se, että kun ei olla toimintakykyisiä, vaikka pitäisi. Lisätään vielä sen verran tuohon esimerkkiin, että sulla on toinenkin päivystäjä, joka kyllä varmaan sitten hoitaa sen toisenkin työt.

Uskallatko vastata kysymykseen?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lukekaa Anu Silfverbergin kirjoitus Long Playn uutiskirjeessä. Vai onko hänkin äärivassari tai Sanna-kultin sokaisema.
Wikipedia sanoo seuraavaa:

"Silfverberg on feministi, ateisti ja vegaani.[2]"

Lisäksi hän kirjoittanut kirjan jonka nimi on "Pimppini on valloillaan"

Varmasti puoluetonta tarkkalija kamaa siellä Long Playssä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kun toimittaja mikki kädessään suorassa lähetyksessä kysyy "oletko käyttänyt huumeita", se on aivan sama kuin epäily huumeiden käytöstä

Ja oppositiopuolueen vaade huumetestistä samaa

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.

Mikä sinun näkemyksesi on, mistä mahtaa johtua, että itsenäisen Suomen 105-vuotisen historian aikana tässä tilanteessa ei olla koskaan oltu aiemmin, että pääministeriä epäiltäisiin huumeidenkäytöstä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun toimittaja mikki kädessään suorassa lähetyksessä kysyy "oletko käyttänyt huumeita", se on aivan sama kuin epäily huumeiden käytöstä

Ja oppositiopuolueen vaade huumetestistä samaa
Näin myös. Ja toisaalta niin, että huumeista ei Marinia epäilty vaan pohdittiin sitä, onko pääministerin todellakin syytä olla mukana tilaisuudessa, jossa huudetaan jauhojengiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Marinin olisi pitänyt ajatella pääministeri-instituutiota ja vakuuttaa medialle, että pääministeri ei mene huumetestiin epämääräisten juttujen perusteella.

Heikkoutta.
Marin ajatteli itseään ihmisenä ja poliitikkona ja omaa kuvaansa. Syytön. Minusta ymmärrettävää sekin. Ei ole mukavaa joutua huume-epäilyn alle millään tavalla olkoonkin, että mahdollinen käyttö oli ystäviensä ja muiden toimesta. Tavis saattaisi pahimmillaan menettää lapsen huoltajuuden eli mistään pienestä asiasta ei ole kyse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä kysynyt sun mielipidettä esimerkin laadusta. Sisälukutaidossa vikaa?

Pointti olikin se, että kun ei olla toimintakykyisiä, vaikka pitäisi. Lisätään vielä sen verran tuohon esimerkkiin, että sulla on toinenkin päivystäjä, joka kyllä varmaan sitten hoitaa sen toisenkin työt.

Uskallatko vastata kysymykseen?

Vastasin jo sinulle, hölmö esimerkki, ei liity mitenkään ketjun aiheeseen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis onko tästä Marinin tolkuttomasta kännäämisestä, mitä monien puheissa esiintyy jotain näyttöäkin, vai perustuuko nämä näkemykset vain tiukkaan analyysiin; koska se tanssii?

E: Ja juu, sori jos toistoa. En jaksa lukea kaikkia viestejä. Eilisillan visiittini jälkeen tähän ketjuun on tullut kunnioitettavat 70 sivullista uusia viestejä :D

On. Ihan löytyy videokuvaa. Erilaisiakin. Olen erittäin harjaantunut känniläisten analysoija ja videokuvan perusteella totean: Sanna Marin oli aivan naamat. Ei siis missään hiprakassa, vaan hän oli vetänyt aivan totaaliliiskat. Vähän (paljon) kade, ettei hänelle tule edes krapulaa. Itse olisin ollut toimintakyvytön noin neljä päivää sellaisten kännien jälkeen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Marin ajatteli itseään ihmisenä ja poliitikkona ja omaa kuvaansa. Syytön. Minusta ymmärrettävää sekin. Ei ole mukavaa joutua huume-epäilyn alle millään tavalla olkoonkin, että mahdollinen käyttö oli ystäviensä ja muiden toimesta. Tavis saattaisi pahimmillaan menettää lapsen huoltajuuden eli mistään pienestä asiasta ei ole kyse.
Siis minä pelkään, että nyt on avattu ovi muutokselle politiikassa, jossa ministereitä voi vaatia pelkän epämääräisen videon perusteella lääketieteelliseen kokeeseen.

Ihminen on syytön, ei syyllinen kunnes toisin todistetaan. Marin taipui tämän edessä ja osoitti siten heikoutta.
 

clima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS vuodesta -76
Jos joudut selittelemään tekemisiäsi kannattaa miettiä tuliko tehtyä oikein.
Jos joudut uudestaan selittelemään samaa asiaa niin on varmaa että olet mokannut.

Jälkimmäinen normaalisti pistää jo miettimään pitäisikö ensi kerralla tehdä toisin.
Fiksuimmat osaavat tuolloin tarpeen mukaan myös pahoitella käytöstään.

Pääministerimme on selkeästi eri mieltä kaikista em. asioista.
Tämän viimeisimmänkin kohun alussa ilmoitti ettei aio muuttaa mitään. Jatkoa siis seuraa.
Pahoittelutkin tässä tapauksessa koskivat vain sitä että video pääsi julkisuuteen.

Jos tämä on johtajuutta/vastuunottoa mitä haluamme valtakunnan ykkösjohtajalta niin olkoon sitten.

Ja kyllä, pääministeri saa pitää hauskaa, ryypätä tai harrastaa mitä haluaa kunhan noudattaa harkintaa Valtioneuvoston ohjeiden mukaan:
”Kaikkien virkamiesten on asemansa johdosta viranhoitonsa ulkopuolellakin käyttäydyttävä asiallisesti, asianmukaisesti ja yleisten sopivuusvaatimusten mukaisesti.” (Ministerin käsikirja)
Jos tuo on liian kahlitsevaa niin hei - sinulla on kaikki valta muuttaa sitä.

Kiakkotermein:
* Älä anna syytä viheltää!
* Ei tää voi olla niin vaikeeta!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Kärnä loikannut oppositioon? Onkin kyllä vähän piilopersumaisen oloinen kaveri.
Jos seuraisit aiheita, joita kommentoit, tietäisit että Purra sitä vaati...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös