Sanna Marin

  • 969 343
  • 8 485
Ei kyllä ollut itku tai romahdus lähelläkään. Sanna on helvetin kova luu. Välillä kuulosti turhautuneelta ja veteli maukkaan sarkastisesti takaisin, mutta hallitsi homman koko ajan.
Katsottiinkohan samaa tilaisuutta. Vaikutti kyllä hyvin turhautuneelta, ja aavistanee, että jotain on vielä tulossakin. Sarkasmin ja ylimielisyyden raja on näissä tilanteissa usein häilyvä.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Se on ihan asiallinen keskustelu, että missä määrin Marinin pitäisi miettiä tuota esiintymistä esim. ravintoloissa enemmän ja niin edelleen, mutta onhan tää nyt kokonaisuudessaan aika hassusti paisunut kohu.

En koe, että Marin tai hallitus ylipäätään olisi hoitanut kaikkia asioita mitenkään järjettömän hyvin, mutta esim. kaikkien kuluneen vuoden tapahtumien ja päätösten vanavedessä tämä bilekohu on kyllä rehellisesti ihan "yks hailee."

Olihan toi meno (ja musiikki, heh) sellasta, etten näin kymmenisen vuotta nuorempanakaan voi käsittää, mut ehkei minun tarvitsekaan.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Juu, ihan vaan siitä tässä on kyse, että miten minä sen koen.
Vähän jo kiusallista seurattavaa tuo kiemurtelu.

Huh mitä kiemurtelua ettei muista kaikkea mitä on päivän aikana sanonut kaksi viikkoa sitten mutta muistaa että ei ollut tuhannen seipäässä.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno vertaus. Joo, nukkumattomuus alentaa toimintakykyä, mutta oletettavasti Sipilällä on ainakin muisti pelannut.

Hällä taitaa olla vahvat antipatiat Sipilän suuntaan, eli pitihän se miljonääri-Juha ottaa tässäkin esille negatiivisessa valossa. Oliko Sannan kännääminen ja toimintakyvyttömyys virka-aikana lopulta Sipilän vika?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsottiinkohan samaa tilaisuutta. Vaikutti kyllä hyvin turhautuneelta, ja aavistanee, että jotain on vielä tulossakin. Sarkasmin ja ylimielisyyden raja on näissä tilanteissa usein häilyvä.
Kyllä katsoimme. Minusta Sanna hanskasi tilanteen hyvin. Voisin myöntää myös sen, jos ei olisi hanskannut.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyllä ollut itku tai romahdus lähelläkään. Sanna on helvetin kova luu. Välillä kuulosti turhautuneelta ja veteli maukkaan sarkastisesti takaisin, mutta hallitsi homman koko ajan.

Koska toimittajat aivan liian nössöjä. Tossa olisi joku ammattimainen kuulustelija vetänyt niin kovaa vastapalloon että olis Marinillakin Levikset revenneet.
 

Animal

Jäsen
Pyydän whataboutisminne keskelle nyt vähän järkeä. Maailmassa, Suomessa ja missä vain voi tapahtua tänä päivänä aivan mitä tahansa ja ihan milloin tahansa. Jos nyt jatkan tätä tutuksi tullutta logiikkaa juuniin yleensä joukkoampumiset eivät satu keskellä yötä, koska yleensä sellaisilla suunnitelmallisilla terroritöillä tavoitellaan mahdollisimman suurta uhrilukua ja kello 24 ja 6.00 aamun välillä on mahdollisesti huonoin mahdollinen ajankohta, koska uhriluku jää auttamatta pieneksi. Mitä tulee pommin räjähtämiseen niin voihan niin käydä, vaikka keskellä yötä, mutta silloinkin meillä on ihan työvuorossa toimivia poliiseja, pelastushenkilökuntaa jne. jotka ovat ensimmäinen porukka näihin puuttumaan. Puhutaan ns. etulinjan hommista.
Tuosta voit lukea aikanaan Sannan ikäisen pääministerin ajatuksia siltä hetkeltä, kun se paska osuu kerran tuulettimeen pyytämättä ja yllättäen. Ei ollut iltakoulua eikä kalenterimerkintää.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Kyllä tuossa kriisiviestintä on joka tapauksessa epäonnistunut ja pahasti ja eiköhän sen seurauksena joku avustaja laiteta luiskaan. Näistä loman siirtämisistä ja huumetesteistä olisi pitänyt jo kertoa eilen, sillä nyt on päästy myllyttämään ylivoimalla koko päivä. Jatkoajan päivystävällä propagandaosastollakin on pitänyt pari päivää kiirettä kun on joutunut selittämään mustaa valkoiseksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koska toimittajat aivan liian nössöjä. Tossa olisi joku ammattimainen kuulustelija vetänyt niin kovaa vastapalloon että olis Marinillakin Levikset revenneet.
No Seiskan Ylimutkahan jankkasi pitkään, mutta ei saanut Sannasta haluamaansa irti. Eikä oikein kukaan muukaan toimittaja. Kyllä siellä oikeasti kovia kysymyksiä kysyttiin, vaikka juuri toimintakyvystä, mutta Sanna selvitti tilanteen aika hyvin.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Jos 3 h pitkän lenkin jälkeen ei ole toimintakunnossa, on pitkän lenkin treenihyöty kyllä todennäköisesti menetetty.
Ok en vertaa enää asioita joista en mitään tiedä, mutta pointti varmaan selvisi kuitenkin.

Pääministeri on aina ennen käyttäytynyt kuin hänellä ei olisi yksityistä elämää ollenkaan. Mun mielestä ihan hyvä että tästä asiasta tulee keskustelua koska se todella tuntuu haittaavan ihmisiä jos ei käyttäydy kuten etikettiin kuuluu vapaa-ajallaan. Ihmisiähän me ollaan vaan ja joskus toillakin on hauskempaa kuin toisilla eikä siitäkään tarvitse suuttua
 
Tuosta voit lukea aikanaan Sannan ikäisen pääministerin ajatuksia siltä hetkeltä, kun se paska osuu kerran tuulettimeen pyytämättä ja yllättäen. Ei ollut iltakoulua eikä kalenterimerkintää.
Tähän liittyen, oli hämmentävä ”kyllä minä tiedän”-asenne. Ei myöskään pystynyt näkemään edelleenkään omassa toiminnassaan mitään syytä ihmisten olla ihmeissään.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jotenkin huvittavaa että jotkut ilmeisesti odottivat Marinin jotenkin murtuvan tuossa pressissä, ottaenhuomioon minkälaisessa poikkeuksellisesti painetilassa virassa oleva pääministeri on toiminut parin viimeisen vuoden ajan. Korona- ja Nato-keissien jälkeen jonkun Seiskan toimittajan grillaus siitä oletko ollut humalassa kaverien seurassa ja jopa tanssinut lienee aikamoista hyttysen ininää kun asioita pistetään vähän perspektiiviin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta voit lukea aikanaan Sannan ikäisen pääministerin ajatuksia siltä hetkeltä, kun se paska osuu kerran tuulettimeen pyytämättä ja yllättäen. Ei ollut iltakoulua eikä kalenterimerkintää.

Mutta Sanna olisi esim. tuostakin ollut jo tietoinen. Hänen mukaansa ei mitään sellaista voisi tapahtua, mikä vaatisi valtioneuvostoa yöllä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
No Seiskan Ylimutkahan jankkasi pitkään, mutta ei saanut Sannasta haluamaansa irti. Eikä oikein kukaan muukaan toimittaja. Kyllä siellä oikeasti kovia kysymyksiä kysyttiin, vaikka juuri toimintakyvystä, mutta Sanna selvitti tilanteen aika hyvin.

Yritti tämä toimittaja laittaa ihan sanoja suuhun "kotiin kömpiminen" no tällasta tämä vaan nyt on.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt kun tämä farssi on ohitse eli tiedotustilaisuus on takana niin voin vetää omalta osaltani kaikki kommenttini yhteen. Yritän nyt vähentää omaa osallisuuttani tässä keskustelussa, koska mielipiteeni on varmasti tullut jo kaikille selväksi sekä kannattamani puolue ja pääministeri.

Pääministeri Sanna Marinin toimintakykyä enemmän olen huolissani siitä, mihin tämä nykymaailma on menossa. Minulla on ollut hyvin humanistinen käsitys ihmisistä tähän asti, mutta tämä päivä ei kyllä suomalaisten pisteitä kansakuntana omassa päässäni juuri nostanut. Itse asiassa tämä keskustelu oli melkein päinvastaista: jos kuvittelin, että meillä on järkevä kansa niin nyt ajattelen, että meillä on täysin päätön kansa, jota todellakin kiinnostaa enemmän virkamiesten alkoholinkäyttö kuin faktuaalinen politiikan tekeminen. Tämä tekee minut todella surulliseksi - ja kyllä - olen surullinen myös Sanna Marinin puolesta, ennen kaikkea ihmisenä.

Kenenkään ihmisen ei missään asemassa, pitäisi joutua vastailemaan tuollaisiin kysymyksiin kuin se, mitä Marinilta tänään kysyttiin. Julkisuudella on kääntöpuolensa - nyt tässä älypuhelin kulta-ajassa seuraamme ihmisiä reaaliajassa, pelottavalla tarkkuudella. Kannustan jokaista alkamaan seuraamaan ensin omaa elämäänsä - miettimään esim. viimeiset 10 vuotta taaksepäin, missä kaikissa tilaisuuksissa ja tilanteissa on ollut itse mukana.

Minusta tuntuu, että pyynnöt ovat alkaneet muuttua kohtuuttomiksi. Väistämättä tulee sellainen olo, että "huijata saa, kunhan siitä ei jää kiinni" eli pääministerin olisi pitänyt toimia toisin. Minä toivoisin, että Suomi olisi sellainen maa, jossa aivan jokainen suomalainen, saisi vapaa-ajallaan päättää itse, missä porukoissa liikkuu ja kenen kanssa. Ja saisi myös aivan itse päättää, mitä tässä porukassa tekee. On aivan eri asia puhua laittomuuksista, mutta laillisuusnäkökulma on hyvä pitää pelissä mukana: Marin ei ole tehnyt mitään laitonta - ei edes mitään kyseenalaista.

On aivan turha valittaa sitten, että politiikassa ei ole persoonia tai että poliitikot ovat tylsimyksiä, jotka puhuvat ainoastaan tylsistä aiheista. Iso osa politiikasta on sellaista työtä, josta kukaan ei koskaan kiitä. Marin ei olisi päässyt siihen, missä hän on, jos hän olisi täysin kykenemätön toimija. Pääministeri on itse asiassa omissa ajatuksissani enemmänkin monella tapaa keskivertosuomalaista parempi:

1) Sanna Marin vaikuttaa olevan urheilulliselta suorituskyvyltään lähes kaikkia edeltäjiään kovemmassa kunnossa. Yleensä tällaiset hyvässä urheilullisessa suorituskyvyssä olevat henkilöt myös pärjäävät tilanteissa, joissa pitää kestää painetta ja jaksaa vaikeidenkin asioiden keskellä.
2) Sanna Marin vaikuttaa elävän suhteellisen terveellisesti: Hän ei vaikuta miltään lihan suurkuluttajalta, voi peräti olla vegaani? Hän vaikuttaa olevan hyvässä tasapainossa elämänsä kanssa.

Jos esim. peterra olisi pääministeri niin minulla on reippaasti ylipainoa, joten olisin huolissani omasta suorituskyvystäni. Minulla on myös tapana silloin kun otan vetää kahdella kädellä ja oksentaa seuraava päivä. Sen jälkeen pidänkin taukoa juomisesta yleensä kuukausia, koska tässä iässä jokainen päivä olla viimeinen, joten kannattaa miettiä, montako niistä päivistä haluaa sitten viettää krapulassa. Pääsääntöisesti tuntuu, että pääministeri on monella eri tavalla paremmassa jamassa kuin keskivertosuomalainen - ja sen näkee myös päälle. Tämä tuntuu ainoastaan voimistavan kritiikkiä. Sekin on mielenkiintoista.

En muista, että kukaan pääministeri olisi tätä ennen ollut näin naurettavista asioista kohun keskellä. Stubb pääsee lähelle, muttei kuitenkaan. Täällä on usein vedetty myös vertailun pohjaksi se, että Stubb oli lyhyen aikaa pääministeri, mutta hänellehän kansa antoi potkut kuten normaalisti kuuluukin tapahtua. Vaaleissa punnitaan ihmiset. Itse veikkaan, että pääministerin suosio kasvoi tästä - ei heikentynyt.
 
En ymmärrä nyt mitään, onkohan tässä nyt toisen meistä toimintakyvyssä jotain vikaa

Tuskin. Lähinnä jatkoin ajatustasi siitä, kuinka helposti juurikin näissä keskusteluissa väki laitetaan johonkin ryhmään. Aiheesta riippumatta.
Minusta kysymykset oli suurelta osin camp-tasoa ja Marin selvisi ok. Toivottavasti Marin seuraavaksi pääsee vastailemaan asiakysymyksiin. Ja hoitaa vapaa-aikansa paremmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiekkarin päätyttyä Sanna kääntyi kannoillaan, meni keittiöön ja veti ykkösellä pullollisen Keltaista Leskeä. Siinä sitten hyvissä nousuissa huttua kakaralle huuleen ja Markuskin saa sylitanssit Olavi Uusivirran tahdissa. Kaikki ovat tyytyväisiä. Että ei muuta kuin hyvää viikonloppua meille kaikille.

Ps. Lisäsin allekirjoitukseeni ajankohtaisen mietelauseen. Aion käyttää sitä aina kuin vain suinkin on mahdollista.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No Seiskan Ylimutkahan jankkasi pitkään, mutta ei saanut Sannasta haluamaansa irti. Eikä oikein kukaan muukaan toimittaja. Kyllä siellä oikeasti kovia kysymyksiä kysyttiin, vaikka juuri toimintakyvystä, mutta Sanna selvitti tilanteen aika hyvin.

Joo, hyvin selvitti kun tosiaan toimittajakaverit nössöili. No, en mä tuolta infosta mitään odottanut enkä mitään saanutkaan.

Tuli muuten saaressa tuo Hiittisten nurkilla kuunneltua kun veneellä olin liikkeellä.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Nyt julkaistuilla videoilla tää kohu sataa vielä Marinin laariin, kun pikkuisen pöly laskeutuu. Marin riittävän hyvin kierteli, kaarteli ja oli vastaamatta. Eri asia mitä sieltä vielä tulossa, mutta näillä todisteilla veikkaan että nuorten keskuudessa suosio pikemminkin kasvanut kuin pudonnut.
 

axe

Jäsen
Olis ollut kyllä tykästyttävää, kun Marin ei olisi huomannut korjata, että meni baarista toiselle kämpälle eikä tuonne missä nyt oli. Siis tilanteessa, jossa oli ihan viaton ja tahaton epähuomio, että "tulin tänne", ei mikään valehteluyritys tai muistinmenetys. Mutta kun se olisi jäänyt vastaukseksi ja joku haukka olisi hoksannut, että eipä se tullutkaan tänne vaikka niin sanosisi vaan meni tuonne, niin olisi saatu hienot lisäkierrokset melskaukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös