Sanna Marin

  • 1 032 563
  • 8 875

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietin juuri ihan samaa, ja alkaa kyllä osalla olla argumentoinnin suhteen tankki aika tyhjänä kun myllytystä on jatkettu jo toista vuorokautta.
Eniten itse ihmettelen sitä eikö Marin ole oppinut esim. case Jussi Ahteen pohjalta, että aina on olemassa riski, että videot leviävät netissä/somessa.

Toinen validi kysymys: jos Marinin bileissä olisi käytetty huumeita - ja Marin vielä olisi tästä tietoinen - niin olisiko Marin oikeasti niin vitun tyhmä, että suhtautuisi huolettomasti videoiden kuvaamiseen siellä?
 
Kyllä tunnen kyseisen tuotteen viihde käyttäjiä enkä itse sellainen ole. Kaikki tuntemani viihdekäyttäjät toimivat varsin hyvissä töissä varsin korkeassa asemassa eikä kyseinen asia ole vaikuttanut minuun tai heidän töihin pätkääkään. Eivät he töissä koksupäissään heilu. Mikäli Sannalle maistuu on se hänen oma asiansa.
Mielestäni tämä ei ole pääministerin oma asia niin pitkään kuin puhutaan laittomasta toiminnasta.
 
4

444

Onko Marin antanut sylitanssin miehelle jota ei ole tuntenut?
Älä lankea tähän halla-aholaiseen ansaan, jossa selvästi vihjataan jotain, mutta ei sanota suoraan, ja sitten marttyyriviitta äkisti päälle ja kyynelten seasta sopertamaan, että enhän minä niin sanonut. Koska random tarkoittaa vain satunnaista, ja satunnainen voi olla myös tuttu. Joten ihan suoraanhan tuossa ei puhuttu henkilöstä, jota Sanna ei ole tuntenut. Vihjattiin toki.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä aivan turha kohu tämä bilettäminen ellei nyt sitten oikeasti ole vetänyt huumeita. Se ei olisi ok missään tapauksessa. Jos ei ole ollut lomalla ja ei ole hoitanut itselleen sijaista, niin se on virhe. Ei kuitenkaan mikään anteeksiantamaton.

En kyllä itse jaksa uskoa, että Marin olisi jotain huumeita käyttänyt.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kuka määrittää miten käyttäydytään kuin pissis ja nolataan itsensä? Siitähän tässä taitaa olla kysymys, että Marin näkee tämän eri tavalla kuin tässä ketjussa.
Media kirjoittakoon näistä lööpeissä ja sieltä jokainen voi lukea Hesarista, Seiskasta ja Suomen Kuvalehdestä ja määrittää itse onko pääministerimme pissis vai ei.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet
En ymmärrä miksi käyt tällaista henkilökohtaista hyökkäystä minua kohtaan tässä asiassa, jos asia noin kovasti hiertää ja haluat kommentoida keskustelutapaani niin jatka vaikka yksityisviesteillä. Tai raportoi viestejäni jos koet niiden olevan jotenkin keskustelun häiritsemistä.
Ei tässä mitään henkilökohtaista puoleltani ole. Kommentoin täällä aika monien käyttäjien viestejä silloin, kun koen siihen omassa päässäni jonkinlaista tarvetta. Tartuin viestiisi, jossa kuvailit Marinin tyyliä pissismäiseksi ja noloksi, koska nämä ovat aika subjektiivisia näkemyksiä ja kertovat mielestäni enemmän sanojasta ja hänen näkemyksestään oikeasta ja väärästä juhlakäyttäytymisestä. Sen jälkeenhän otit asiaksi harmitella, että et noin sanonut ja jos sanoitkin, niin se oli tietoisesti ylilyönniksi kirjoitettu kärjistys.

Ei meidän puolestani tarvitse tästä asiasta sen enempää jatkaa. Eiköhän joku moderaattorikin vihellä pelin poikki, jos me emme siihen kykene. Toivoisin vain tiettyä rehellisyyttä keskusteluun osallistujilta. Jos tullaan peliin mukaan, niin pelataan sitten kunnolla eikä vähän härkitä pikkusikaa vihellyksen jälkeen ja sitten levitellä käsiä, kun vastapuoli tulee haastamaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun mielestä tämän voisi tiivistää kahteen faktaan, josta kukaan tuskin on eri mieltä:

1) Myös pääministerillä on täysi oikeus juhlia ja olla jopa humalassa vapaa-aikanaan
2) Pääministerin pitäisi ymmärtää, että jos bilettää some-väen kanssa, niin ennemmin tai myöhemmin joku vuotaa julkisuuteen kuvia/videoita, jotka ovat hänelle itselleen haitallisia/kiusallisia/noloja

Ja bonuksena 3) Seiskan "jutut" (etenkin lukijoiden vinkit) ovat käytännössä aina liioiteltuja ja vääristeltyjä. Minulla on jopa omakohtainen kokemus, missä eräästä tilanteesta lehteen oli kirjoitettu vinkkaajan kertoman sijaan ihan puuta heinää.


Mutta eipä näillä faktoilla ole juuri merkitystä. Politiikassa kaikkea tällaista käytetään säälimättä hyväkseen, olisi siihen sitten oikeasti aihetta tai ei. Varsinkin kun vaalitkin lähestyvät. Lisäksi tästä näkyy - tällä palstallakin - taas kerran hyvin, kuinka vaikeaa monelle miehelle on hyväksyä nuori nainen johtavassa asemassa.

Jos tässä jotain toivoisi tämän myötä, niin sitä että Suomessa olisi runsaasti nuoria naisministeritä myös seuraavat 20 vuotta, niin ehkä vanhojen jäärien tilalle kasvaisi uusi sukupolvi, joka ei pelkäisi tai kokisi naispäättäjiä uhkaavana ja pelottavana asiana. Ja myöskin sitä toivoisi, että jostain ilmestyisi Suomeen mursu tai joku muu eksoottinen eläin, niin lehdet voisi siirtyä jo seuraavaan asiaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mua ei kiinnosta Sannan bilettäminen juurikaan, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi närkästyä.

Sannan harkintakyvystä sen sijaan olen huolissani. Jos sinä olet pääministeri, ja joudut vastaamaan että ei, en ole käyttänyt huumeita, niin jotain on mennyt pieleen. Tai miksei pääministeri ymmärrä, että tuossa asemassa ei kännivideoita kuvata, jos ryypätään/juhlitaan niin kamerat veks.

Isäukko aikanaan opetti, että jos joutuu selittelemään, niin on mennyt perseelleen. Sanna on joutunut turhan usein selittelemään asioita, osa tietysti aivan nollatason kohuja, mutta osa ei.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielestäni tämä ei ole pääministerin oma asia niin pitkään kuin puhutaan laittomasta toiminnasta.

Muuttuuko asia, jos PM menisi käymään Hollannissa?
Minä en ole koskaan koskenut pitkällä tikullakaan huumeisiin enkä tule koskemaankaan. Olen kuitenkin tähän reiluun 33v ikään mennessä pyörinyt ihan nobodyna oikeasti niin monissa eri ihmiskokoonpanoissa, että jopa tällainen "huumeneitsyt" on päässyt bileisiin, joissa on vedetty ainakin vähän "kokkista". No, minä en ole pääministeri, mutta voidaanko ihmistä oikeasti syyttää jo nykyään siitäkin, että päätyy tilaisuuteen, jossa käytetään huumeita?

Jos nyt et aivan idiootti ole ja pikkusen käynyt joskus oman kodin ulkopuolella niin kyllä tuo huumeiden käyttö on aika yleistä ja peräti lisääntyy vielä. Tämä ei toki ole huumekeskustelu, mutta kyllä minusta pääministeri ja tavan kansalainen ovat tässä samalla viivalla: kukaan ei pakota huumeita käyttämään ja niin kauan kuin ei itse koske niin ihan jees. Ja jotenkin veikkaan, että Marinille ei huumeet maistu muutenkaan. Mutta syntilistalle pääsee jo siis sillä, että on bileissä, jossa jotkut ovat käyttäneet?
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
On tässä saanut taas hyvät naurut tälle aamulle, kun Sannan fanikerho pää märkänä valkopesee tätä uusinta kohua. Olette te melkoisia veijareita.

HUOMIO! En hyväksy keneltäkään ministeriltä tai kansanedustajalta tämänlaista käytöstä edes loma-aikana, riippumatta siitä, mitä puoluetta hän edustaa.

Luulisi nyt jokaisen, edes jonkinlaista aivotoimintaa omaavien, ymmärtää, että Pääministeri osaisi käyttäytyä asiallisesti myös loma-aikoina. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kansanedustajilta, ja sen myötä ministereiltä toivotaan, vaikka sitä ei suoraan mihin ole kirjoitettukaan, nuhteetonta käytöstä myös vapaa-ajallaan.

Ja jos on ihan välttämätön pakko bilettää ja nauttia "virvokkeita" reilumminkin, niin se kannattaa vähän syrjemmässä kuin Helsingin pintaliitopaikassa ja niin, että kenelläkään seurueessa ei ole mitään tallentavia laitteita tai sitten ovat sitoutuneet pitämäään päänsä kiinni. Mitä juhlissa tapahtui, se myös juhliin jää. Toisin sanoen mahdollista kuvattua/äänitettyä materiaalia ei levitellä ulkopuolisille, vaikka siitä saisi kuinka paljon rahaa tahansa.

Juuri tulleiden tietojen mukaan Marin ei ollutkaan enää lomalla, kunnämä "kohuvideot" kuvattiin, mikä tekee asiasta vieläkin raskauttavamman.

Ja se on myös aika heikko puolustus, että Marinhan elää kuin kuka tahansa muukin ikäisensä. Voin myös kertoa, että ainakin omassa tuttavapiirissä aika harva tuon ikäisenä juhli enää noin rajusti. Ja kyllä, meilläkin on ollut takavuosina melkoisen vauhdikkaita juhlia, mistä on jos jonkilaista kuvamateriaalia ja muuta. Luojan kiitos silloin ei ollut vielä kännykkäkameroita.

Uskokaa pois, niin tämäkin kuvio käännetään loppujen lopuksi niin, että Sanna onkin vain viaton uhri, kenet nämä bilettävät julkkistyrkky"kaverinsa" taas houkuttelivat pahoille teille nauttimaan päihteitä. Ja, simsalabim, Marinin suosio senkun nousee.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tartuin viestiisi, jossa kuvailit Marinin tyyliä pissismäiseksi ja noloksi, koska nämä ovat aika subjektiivisia näkemyksiä ja kertovat mielestäni enemmän sanojasta ja hänen näkemyksestään oikeasta ja väärästä juhlakäyttäytymisestä. Sen jälkeenhän otit asiaksi harmitella, että et noin sanonut ja jos sanoitkin, niin se oli tietoisesti ylilyönniksi kirjoitettu kärjistys.
Juu, totesin noin kuten sanoit. Sinä sen sijaan nostit esille termit "löyhämoraalinen" ja "mies on asiankannattaja" ja mistään tällaisesta en puhunut.

Jos pääministeriä itseäänkin harmittaa että videot on tulleet julkisuuteen niin kait hän sitä itsekin jonkin verran nolona pitää. Tietysti voidaan spekuloida sillä että harmittaako tässä nyt joku "luottamuksen menetys", mutta toisaalta tuskin tuokaan sen pahemmin kiinnostaisi jos käytös olisi vaikka hieman hillitympää. Onhan Marinia kuvattu aiemminkin yökerhossa tanssimassa ja silloin asiasta ei kohistu koska käytös siinä oli selvästi hillitympää kuin nyt.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Media kirjoittakoon näistä lööpeissä ja sieltä jokainen voi lukea Hesarista, Seiskasta ja Suomen Kuvalehdestä ja määrittää itse onko pääministerimme pissis vai ei.
Nimenomaan tätä tarkoitin. @Roger Moore on määritelmässään yhtä oikeassa kuin kaikki muutkin. Ja vaikka ehdoton määritelmä olisikin, että Marin olisi ”pissis”, vasta sen jälkeen arvioidaan onko sillä haittaa aiheuttavaa vaikutusta poliittiseen luottamukseen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän yhteiskuntamme toimii syyttömyysolettamasta, ja jos jonkun väitetään käyttäneen laittomaksi luokiteltuja huumausaineita, niin sille väittämälle pitäisi olla jotain tukea. Jos niitä faktoja ei löydy, niin silloin kyseessä on uutisankka.
Kannattaa nyt tehdä jonkinlainen pesäero viihteellisten keskustelupalveluiden ja/tai SoMen, höpinöiden ja oikeuslaitoksen ynnä syyttömyysolettamien välillä. Varsinkin anonyymilla keskustelupalstalla, kuten Jatkoaika, pitää joko luottaa ja/tai uskoa kanssakeskustelijoiden väitteisiin, vihjauksiin tai vilpittömyyteen. Minulla ei ole mitään henkilökohtaista agendaa Marinia vastaan ja tönin kyllä surutta kaikkia poliitikkoja ja muita julkisuuden henkilöitä (paitsi Penttiä), jos siihen on aihetta ja joskus ihan huvin vuoksi. Tuskin kenelläkään on mitään aukottomia todisteita siitä, että Marinin juhlaposse on terästänyt juhlimistaan stimulanteilla, mutta ainakin itselleni jo julkisuudessa olleessa materiaalissa on siinä määrin "aihetodisteita", että "porukka vaan bailasi kovassa jurrissa ja hyvällä buugilla"-väite saa aikaan spontaanin hymähdyksen.

Joku tuolla aiemmin spekuloi, että kauanko tätä asiaa jaksetaan vatvoa. Joskus muistan nähneeni SoMessa "viisauden", että 3 vuorokautta on tyypillisen kohun kesto ja sen aikaa kun jaksaa vartoilla, niin pinnalla on jo seuraava kohu ja edellinen unohtuu. Eipä esim. Rydmania taidettu kauhean paljoa tuota kauempaa hiillostaa pikkutyttöjen vikittelystä.
 

Tuamas

Jäsen
@Tuamas etkö tunnista feministä mediaa? En oikein osaa rehellisyyden nimissä perustella sitä, mutta jos nyt katsoo Suomen suurimpia mediataloja (etunenässä Sanomaa) niin löydätkö sieltä esim. viimeisen 6 kuukauden ajalta yhdenkin artikkelin, jossa kritisoidaan feminismiä? Feminismi voi olla aatteena oikein hyvä - en minä siitä valita. Kuitenkin se on samanlainen aate kuin kaikki muutkin eli sillä tavoitellaan asioita. Kun tavoitellaan asioita niin on hyvä keskustella keinoistakin. En muista feminismin kohdalla nähneeni kovin laajaa keskustelua.

Sinänsä minua ei ihan hirveästi kiinnosta "feministisen median" narratiivista vääntäminen, koska siinä ei ole mitään voitettavaa, aiheen ollessa niin vahvasti polarisoitunut.
Kriittisyyden osalta todettakoon, että kun googlaat nimien Sanna Ukkola, Ulla Appelsin ja vaikkapa Mika Koskinen tuotantoa, niin saat kyllä sitä kaipaamaasi feminismin kritiikkiä, paskalaatuista, mutta kritiikkiä kuitenkin.

Eikä se ollut se mihin huomioni kiinnittyi, vaan väitteet siitä kuinka "ajatushorisonttiin on pikku hiljaa hiipinyt se, että miesten rooli on hajoamassa sivuosaan.", joka on harvinaisen lyhytnäköinen näkemys, jossa ilmeisesti oletetaan että esimerkiksi nykyhalllituksen tapainen hallitus on vallassa ensi kevään jälkeenkin ja että tämä on ainoa reflektio miesten/naisten rooleista yhteiskunnassa (TJEU yritysjohdon sukupuolijakaumat).

Toisena mikä erityisesti otti silmään, oli "Sillä ei ole tekemistä tasa-arvon kanssa yhtään, että miehillä ei ole enää edes samoja oikeuksia kuin naisilla.", itse olen mies, enkä ole havainnut että oikeuksiani olisi miltään osin rajoitettu, saati että naiset olisivat yhteiskunnassa saaneet jotain oikeuksia ohi minun.
Joten minua kiinnostaisi mitkä ovat nämä oikeudet joihin on tullut muutoksia?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep, onneksi ollaan Suomessa, missä asiat on niin hyvin, että jaksetaan pöyristyä pämin biletysvideoista ja analysoidaan ääniasiantuntijoita myöten, mitä sillä videolla nyt sanotaankaan. Lisäksi Marinilla on täysin väärä tuttavapiiri.

Löytyisiköhän tästä maasta ja maailmasta ihan oikeita ongelmia?

Kyllä löytyy, ja siksi varmaan suurin osa ihmisistä jotka asiaa moralisoivat ovatkin sitä mieltä että meidän siideripissiksen pitäisi oikeasti asioille jotain tehdä ennemminkin kuin heilua kokkelivekkuli-porukoissa hetkuttamassa hanuria.

Itseä tämä ei haittaa, kertoo enemmän vain SDP:n ja Suomen todellisesta tilasta. Toivon ennemminkin lisää näitä videoita. Siitä sitten valtiomiesten kanssa jutustelemaan kun ensiksi heruttaa vähän kotivideoilla.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Aika vahva ja raikas mielipide väittää, että jos pääministeri Sanna Marinille maistuu kokkeli (tai muut kovat huumeet), niin se olisi hänen oma asiansa. Epäilisin kuitenkin, että aika moni puoluetoveri, hallituskumppani ja erinäiset viralliset tahot saattaisivat olla sitä mieltä, että kyseessä ei ihan pelkkä yksityisasia ole.
Saattaa olla ettei sdp:n muut edustajat tästä kauheasti pitäisi. Kerroinkin aikaisemmin oman mielipiteeni en lainopillista faktaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En malta olla käyttämättä nyt tätä analogiaa, kun jääkiekkofoorumilla ollaan ja kärppäfani vielä päästelee suustaan tuollaista moralisointia. Pitkin matkaa on kärppäosiolla kilvan joukkueen kannattajat puolustelleet Lauri Marjamäen varsin kosteita nollauskonsteja, jossa Ihkun lattioilla tanssitaan ja on ties minkä näköistä naista ympärillä vaikka - herranisä sentään - on ukkomiehestä kyse. Pitää kuitenkin ymmärtää, että raskas työ vaatii raskaat huvit, ja jos Late on tästä hyvän nollauskonstin löytänyt, niin on pelkästään matalaotsaista suomalaisuutta tulla moralisoimaan. Kunhan työt hoituvat hyvin.
Niin ja tosiaan, Marin ei ollut vapaalla kuten täälläkin on todettu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tässä saanut taas hyvät naurut tälle aamulle, kun Sannan fanikerho pää märkänä valkopesee tätä uusinta kohua. Olette te melkoisia veijareita.

Mielestäni koko kommenttisi on itse asiassa sitä valkopesua :D Täällä minä, Sanna Marin -kerhon ykkösjäsen, valkopesen pääministerin tekemisiä. En koe tekeväni näin, mutta totta kai, jos sinä sanot, niin sitten totta kai. Mielestäni nämä kohut Marinin ympärillä ovat naurettavia ja minusta sinun käsityksesi politiikasta on se, joka kaipaa päivitystä. Jos et hyväksy politiikassa keneltäkään biletystä niin sitten sinulla on paras mahdollinen vaikutuskanava jo käytössäsi: äänestä.

Tässä on hyvä paikka veikata, kumpia mahtaa olla enemmän: Sanna Marin -faneja vai sinun kannallasi olevia. Se selviää puolen vuoden päästä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Sannan harkintakyvystä sen sijaan olen huolissani. Jos sinä olet pääministeri, ja joudut vastaamaan että ei, en ole käyttänyt huumeita, niin jotain on mennyt pieleen.

Pieleen mentiin jo siinä, kun tunnettu natsitwitteristi twiittasi epäilyksensä viivasta keittiön työtasolla ja ylilaudan porukka floodasi twitterin täyteen #jauhojengiä.

Korona-aikana kunnostautunut media tottakai tarttui täkyyn ja pian olikin jo täysin varmaa, että Marin on käyttänyt huumeita tai ollut samoissa bileissä huumausaineen käyttäjien kanssa.





***

Itsellä nousee niskakarvat pystyyn siitä, että jos et tuomitse tätä viimeisintä tempausta, olet joko vassari tai Sannan fanipoika. Kunnolliset kansalaiset pöyristyvät ja tuomitsevat täysin bilettämisen.

Voi nyt vittu, mitä jos ei vain rehellisesti ymmärrä, miten tästä saadaan tällainen kohu? Ihan oikeasti, miten tämäkin Marinin biletys on teidän henkilökohtaiseen elämään vaikuttanut? Onko jollakin ihan varmaa tietoa siitä, että Marin ei ole hoitanut pääministerin velvollisuuksiaan? Ja ei, tieto ei ole sitä, että huutelee sähkön hinnoista ja bensan hinnoista eikä Marin ole niille tehnyt mitään ja videollakin laulaa vain "MÄÄ TARJOON SÄÄ MAKSAT".

Twitterissä muuten huudellaan jo lasujen perään tuon videon perusteella.
 

Analyzer

Jäsen
Mutta eipä näillä faktoilla ole juuri merkitystä. Politiikassa kaikkea tällaista käytetään säälimättä hyväkseen, olisi siihen sitten oikeasti aihetta tai ei. Varsinkin kun vaalitkin lähestyvät. Lisäksi tästä näkyy - tällä palstallakin - taas kerran hyvin, kuinka vaikeaa monelle miehelle on hyväksyä nuori nainen johtavassa asemassa.

Sanna mikään nuori ole. Paitsi demariksi. Ja bilekäytökseltään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
On tässä saanut taas hyvät naurut tälle aamulle, kun Sannan fanikerho pää märkänä valkopesee tätä uusinta kohua. Olette te melkoisia veijareita.

HUOMIO! En hyväksy keneltäkään ministeriltä tai kansanedustajalta tämänlaista käytöstä edes loma-aikana, riippumatta siitä, mitä puoluetta hän edustaa.

Luulisi nyt jokaisen, edes jonkinlaista aivotoimintaa omaavien, ymmärtää, että Pääministeri osaisi käyttäytyä asiallisesti myös loma-aikoina. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kansanedustajilta, ja sen myötä ministereiltä toivotaan, vaikka sitä ei suoraan mihin ole kirjoitettukaan, nuhteetonta käytöstä myös vapaa-ajallaan.

Juuri tulleiden tietojen mukaan Marin ei ollutkaan enää lomalla, kunnämä "kohuvideot" kuvattiin, mikä tekee asiasta vieläkin raskauttavamman.

Ja se on myös aika heikko puolustus, että Marinhan elää kuin kuka tahansa muukin ikäisensä. Voin myös kertoa, että ainakin omassa tuttavapiirissä aika harva tuon ikäisenä juhli enää noin rajusti. Ja kyllä, meilläkin on ollut takavuosina melkoisen vauhdikkaita juhlia, mistä on jos jonkilaista kuvamateriaalia ja muuta. Luojan kiitos silloin ei ollut vielä kännykkäkameroita.

Uskokaa pois, niin tämäkin kuvio käännetään loppujen lopuksi niin, että Sanna onkin vain viaton uhri, kenet nämä bilettävät julkkistyrkky"kaverinsa" taas houkuttelivat pahoille teille nauttimaan päihteitä. Ja, simsalabim, Marinin suosio senkun nousee.

Olet tainnut ymmärtää väärin. Suurin osa ei yritä "valkopestä" Marinin käyttäytymistä vaan arvioi nuhteettomuuden eri kriteerein kuin sinä. Laulaminen, tanssiminen ja alkoholin käyttäminen omalla vapaa-ajalla ei monen mielestä ole mitenkään epäasiallista käytöstä.

Konservatismi. Sanotaan, että ihminen muuttuu konservatiiviseksi vanhetessaan, itselleni se taas tuntuu muuttuvan aina vain vastenmielisemmäksi. Hyviä kohuja siitä kyllä saa, mikäli omasta viiteryhmästä poikkeava käytös on aina tuomittavaa riippumatta siitä, onko jotain satutettu tai työt hoidettu heikosti tms.

Onneksi on YLE ja ulkomaiset mediat, jotta ei tarvitse tähän irvokkaaseen näytökseen törmätä koko ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös