Sanna Marin

• 1 051 950
  • 8 943

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Todella ikävä uutinen.

Mutta, itse myös eroperheen lapsena olen usein kiittänyt isääni ja äitiäni lähes täydellisestä (onko sellaista?) erosta, joka ei aiheuttanut meille kolmelle lapselle mitään jälkiä ja väitän, että meitä lapsiakin vain helpotti, kun se iänikuinen riitely loppui kotona. Tässäkin tilanteessa, jos ero hoidetaan hyvin, kärsii lapsi mahdollisimman vähän.

Toki sen verran kuitenkin iski omien vanhempien ero, että omasta vaimostani en tule perkele helpolla eroamaan, vaikka mitä tulisi.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikä nuo Sannan sekoilut mitään aivan normaalia 37-v pienen lapsen äidin touhuja olleet. Ainakaan minusta, enemmän sellaista parikymppisten sekoilua ja biletystä. Tämä siis kuvien ja videoiden perusteella.
Nyt on kyllä sekoilun määritelmä kokenut inflaation pahemman kerran.

Muutenkin aika kovaa jatsia tehdä tällaisia päätelmiä jostain Seiskan kohuotsikoista ja tanssivideoista, kun ne "biletyskerrat" taitaa tosiaan pystyä laskemaan yhden käden sormilla, vaikka kohuja Seiska (ja miksei muukin keltainen lehdistö) osasikin taitavasti ripotella pidemmälle ajanjaksolle. Mahtaakohan Marin tuolla saldollaan yltää edes keskiverron suomalaisvanhemman tasolle, mää vähä epäile, kuten eräskin turkulainen valmentajasuuruus shanoisi.

Ikävä uutinen. Voimia perheelle. Toivottavasti saisivat edes suhteellisen rauhassa olla tämän asian suhteen.

Ja kolme lampaanpersettä keskustelupalstojen ja kommenttiosioiden ilkkujille. Ei se Sanna enää ole kuin toimitusministeristön pääministeri, ja pian ei sitäkään. Kohta helpottaa.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt on kyllä sekoilun määritelmä kokenut inflaation pahemman kerran.

Muutenkin aika kovaa jatsia tehdä tällaisia päätelmiä jostain Seiskan kohuotsikoista ja tanssivideoista, kun ne "biletyskerrat" taitaa tosiaan pystyä laskemaan yhden käden sormilla, vaikka kohuja Seiska (ja miksei muukin keltainen lehdistö) osasikin taitavasti ripotella pidemmälle ajanjaksolle. Mahtaakohan Marin tuolla saldollaan yltää edes keskiverron suomalaisvanhemman tasolle, mää vähä epäile, kuten eräskin turkulainen valmentajasuuruus shanoisi.

Ikävä uutinen. Voimia perheelle. Toivottavasti saisivat edes suhteellisen rauhassa olla tämän asian suhteen.

Ja kolme lampaanpersettä keskustelupalstojen ja kommenttiosioiden ilkkujille. Ei se Sanna enää ole kuin toimitusministeristön pääministeri, ja pian ei sitäkään. Kohta helpottaa.
Mäkään en varmaan saa enää mennä baariin. Mistä lähtien 37v on ikäloppu joka ei saa tanssia? Mun ikäiset naiset kaikki kyllä tanssii baarissa.

EDIT: Mä toki en koska olen rajoittunut ihmisraunio.

Viimeksi muokattu:

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mäkään en varmaan saa enää mennä baariin. Mistä lähtien 37v on ikäloppu joka ei saa tanssia? Mun ikäiset naiset kaikki kyllä tanssii baarissa.

EDIT: Mä toki en koska olen rajoittunut ihmisraunio.
37-vuotias perheellinen voi käydä häpeilemättä kiinni parikymppisiin opiskelijoihin, toki se herättää hieman ihmettelyä mutta ei muuta. Setämiesten, Danny, Ike, Fred-Erik, kohdalla asia muuttuu jo jonkinlaiseksi fetissiksi

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mitenköhän kun ensin 18 vuotta styylailevat, menevät järkiavioliittoon ja vuoden kuluttua ero? Onko tuosta jotain hyötyä jommalle kummalle osapuolelle tai kenties lapselle, että erotaan vasta kun ollaan menty naimisiin? Jokin avioehto saatu kirjattua papereihin ja omaisuus halvempi jakaa kuin vain avoliittolaisten kesken?

E: vissiin kolme vuotta olivat naimisissa

Itse joskus menin ostamaan talon silloisen mieheni kanssa, vaikka jonkinlaiset vaikeudet näkyi jo. Sitä piti kokeilla liiton parannuskeinona kuitenkin. Alle vuosi tuosta, ja erosimme. Näin ihan tavan tallaajana tiedän siis, että vaikeuksia voi oikeasti haluta parantaa tällaisin keinoin, ei siinä järki aina ääntä pidä.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Villi sinkkukesä taisi olla jo vuosi sitten. Mitäs jännää seuraavaksi. Vai iskeekö morkkis, apatia ja tyhjyys?

Veikkaan, että nyt vasta lähtee. Tolla IG päivityksellä missä mainostetaan että välit on hyvät ja ollaan yhä ystäviä varmistettin se että lapselle löytyy hoitaja jatkossakin.
Meikä veikkaa jonkinnäköistä välimallin ulospuhallusta.

Kultainen häkki ei enää ole niskassa, voi ottaa iisimmin ja alkaa suunnitella tavallisia keski-iän juttuja. Korkkia en suosittelisi avaamaan heti ensimmäisellä kesälomaviikonloppuna.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Minä puolestani Bile-Ilmarin,

Bile-Ilmari on ylipelannut tuota "herkkä runopoika bestis"-rooliaan ja ajautunut todennäköisesti liian syvälle "friends zonelle". Eiköhän sieltä joku Konna Kontiola/*insert vapaa sopivanikäinen urheilija/korkean tason julkkis tähän* korjaa potin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Bile-Ilmari on ylipelannut tuota "herkkä runopoika bestis"-rooliaan ja ajautunut todennäköisesti liian syvälle "friends zonelle".
Bile-Ilmari taitaa olla homo, joten senkin puolesta kortit taitaa olla aika huonot.

Kaikkea hyvää Sannalle ja Markukselle. Jos Sanna joskus eksyt Kuopioon ja kaipaat seuraa, niin soittele.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Bile-Ilmari taitaa olla homo, joten senkin puolesta kortit taitaa olla aika huonot.

Nääh, se on ollut vain rooli jolla on päästy kenenkään epäilemättä "sisäpiiriin".

Harmi tietysti että Olavi "mestari" Perkiömäki poistui juuri keskuudestamme, hän olisi ollut myös yksi ehdokas.

Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin tavallisesta avioerosta riittää reviteltävää muutaman päivän uutissykliä pidempään. Tästä eteenpäin Marin (ja Räikkönen) pystyvät pitkälti hallitsemaan lehtijuttuja omalla toiminnallaan. Räikkönen varmaan voi elää aika normaalisti, en tiedä, ja Marin puuhata ja peuhata hänkin, kunhan tajuaa tehdä sen suljettujen ovien takana ilman kameroiden läsnäoloa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä karsastan sitä, että jos arvostelee jonkun käyttäytymistä, se lokeroidaan välittömästi misogyniaksi, rasismiksi tai kukkahattuiluksi. Joillain yksilöillä arvostelu voi näihin syihin pohjautuakin, mutta väitän, että valtaosa arvostelijoista ei hyväksyisi huonoa tai arvelluttavaa käytöstä muiltakaan. Ainakin mun oma arvosteluni on kohdistunut Marininkin kohdalla aina hänen toimiinsa, ei siihen, onko hän nainen. Marinin kohdalla ei vain voi jättää huomioimatta sitä faktaa, että hän on ollut Suomen pääministeri. Enkä esim. ole näissä bailausasioissa kritisoinut sitä, että hän välillä irrottelee, vaan sitä, miten, missä ja minkälaisissa olosuhteissa se on tapahtunut.

Tilannetaju on oikea tärkeä ominaisuus. Ja ihminen, jolla on tilannetajua, pääsee usein itsekin helpommalla. Jos tanssii julkisella paikalla tuhannen päissään pöydillä ja nuuskii miespuolisen ystävän korvantausta ja siitä syntyy keskustelua ja ihmiset sitä paheksuvat, ihan turha uhriutua. Jos Petteri Orpo toimisi samoin, paheksuisin sitäkin. Tai Sauli Niinistö. Julkisuuteen kuuluu paljon miinuksia, se on ihan selvä. Se on rankkaa ja väsyttävää, mutta se on sitä myös kaikille muillekin julkkiksille. Omilla toimillaan voi vaikuttaa siihenkin, kuinka paljon puhetta jälkikäteen syntyy. Minä suon siis pääministerillekin vaikka kunnon kännin silloin tällöin, mutta sen pitää tapahtua oikeanlaisessa ympäristössä ja sellaisten ihmisten kanssa, joilla on myös tilannetajua, eli ovat luotettavia. Kyllä esim. munkin pitää miettiä, miten käyttäydyn julkisilla paikoilla, vaikken julkkis olekaan. Ja jos käyttäydyn huonosti tai väärin, joku kuvaa sen aivan varmasti. Ja pahimmassa tapauksessa päätyy jonnekin someen meemiksi. Ja aivan varmasti sitä aiheutuu mulle jälkiseuraamuksia, vähintään omassa päässäni. Ja tuskinpa mun miehenikään, lapsistani nyt puhumattakaan, suhtautuisi asiaan niin, että "hyvin vedetty, jatka samaan malliin!" Riippuen asiasta siinä voisi käydä niinkin, että yksi insidentti ajaisi avioliittomme kriisiin, eikä vähiten sen vuoksi, että ulkopuolelta tulee palautetta. Kyllä sellainen käy raskaaksi, vaikka liitto olisi ollut miten kunnossa ennen tapahtumaa.

Jatkossa Sanna Marinilla on suurempi vapaus kuin pääministerinä ollessaan, mutta julkkisstatuksestaan hän ei eroon pääse. Ja kun on itse oikein erityisesti huomiota halunnut, sitä tulee myös vaikeina hetkinä. Vain hyvien asioiden ottaminen ei useinkaan ole mahdollista, eikä Marin ole tässä mikään poikkeus. Itse toivon, että heidän annetaan nyt olla ihan rauhassa ja sopeutua tulevaan. Selkeästikään toinen tai molemmat eivät ole olleet tyytyväisiä liittoon ja sen mukaan on tehty sitten ratkaisuja. Asia ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle, joten ihan turha kenenkään tonkia mitään paskaa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En oikein näitä yksityisjuttuja jaksa miettiä - tämän voi todentaa vaikka Halla-ahon ketjusta kun tuli julkisuuteen tämä tieto sivusuhteesta ja lehtolapsesta vai mikä se nyt oli? Hekumointi ja vahingonilo toisten yksityisasioilla tuskin ovat kovin aikuisia reaktiota, mutta kaikki tyylillään.

npc

Jäsen
Itse joskus menin ostamaan talon silloisen mieheni kanssa, vaikka jonkinlaiset vaikeudet näkyi jo. Sitä piti kokeilla liiton parannuskeinona kuitenkin. Alle vuosi tuosta, ja erosimme. Näin ihan tavan tallaajana tiedän siis, että vaikeuksia voi oikeasti haluta parantaa tällaisin keinoin, ei siinä järki aina ääntä pidä.
Mietin vain, että kun Sanna oli korostanut, että järkisyistä mentiin naimisiin - olikohan nyt Veitolan ohjelmassa tai jossain - niin ei välittynyt sellainen fiilis että teemme kaikkemme pelastaaksemme liittomme. Siksi mietin yleisemmin olisiko tällaisissa vekslauksissa jotain jujua mikä ei naimisissa olemattomalle aukene.

Anyway, eihän näiden asiat meille kuulu eikä itseäni edes liiemmin kiinnosta mitä nyt tuli sponttaani oho! ja nyt yleisemmin keissin erikoinen kaari ihmetytti.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eikä nuo Sannan sekoilut mitään aivan normaalia 37-v pienen lapsen äidin touhuja olleet. Ainakaan minusta, enemmän sellaista parikymppisten sekoilua ja biletystä. Tämä siis kuvien ja videoiden perusteella.
EIKÖ KUKAAN AJATTELE LAPSIA?
Sekoilua, pliis.
Ihan normaalia toimintaa, jos ei ole eläkeläinen tai uskovainen. Eikä se lapsi mikään vamma ole. Ei lapsen ymmärtääkseni tarvitse rajoittaa elämää eikä edes biletystä, kun joku on hoitamassa lasta.

Meikä veikkaa jonkinnäköistä välimallin ulospuhallusta.

Kultainen häkki ei enää ole niskassa, voi ottaa iisimmin ja alkaa suunnitella tavallisia keski-iän juttuja. Korkkia en suosittelisi avaamaan heti ensimmäisellä kesälomaviikonloppuna.
Aika varhain tulee nykyään keski-ikä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Minusta näin kirjoittavan kannattaa käydä radalla enemmän, niin tämä "sekoilu" asettuu oikeaan perspektiiviin. Viimeksi kun itse kävin yökerhossa pari viikkoa sitten, siellä jorattiin pöydillä, kaadettiin urakalla, oksennettiin, vilauteltiin...ja yksi tuntematon jopa iski minulle silmää. Täytyi olla todella kännissä, kun kontrolli noin petti, ja ne oksentavat joraajat myös.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Saako sun puhelinnumeron numeropalvelusta kun sanoo että Roger Moore Kuopiosta, ja voit yhdistää suoraan, kiitos?

Kaverin puolesta kyselen.
Miss Moneypenny yhdistää kyllä. Ainakin jättää Rogerille soittopyynnön.

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EIKÖ KUKAAN AJATTELE LAPSIA?
Sekoilua, pliis.
Ihan normaalia toimintaa, jos ei ole eläkeläinen tai uskovainen. Eikä se lapsi mikään vamma ole. Ei lapsen ymmärtääkseni tarvitse rajoittaa elämää eikä edes biletystä, kun joku on hoitamassa lasta.

Kylläpä tuollainen vajaa nelikymppinen luokitellaan yleisesti keski-ikäiseksi, sitä ei nykyajan neljäkymmentä on uusi kolmekymmentä-kotkotukset muuksi muuta. Terveisin suunnilleen samaa ikäluokkaa oleva.

Ja kyllä se lapsi rajoittaa sitä biletystä ihan perkeleesti, varsinkin tuossa iässä, kun krapulatkin tuppaa kestämään päiväkausia. Tai jos ei rajoita, niin väkisillä siinä joku ottaa silloin osumaa.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minusta näin kirjoittavan kannattaa käydä radalla enemmän, niin tämä "sekoilu" asettuu oikeaan perspektiiviin. Viimeksi kun itse kävin yökerhossa pari viikkoa sitten, siellä jorattiin pöydillä, kaadettiin urakalla, oksennettiin, vilauteltiin...ja yksi tuntematon jopa iski minulle silmää. Täytyi olla todella kännissä, kun kontrolli noin petti, ja ne oksentavat joraajat myös.
Minä kun viimeksi kävin yökerhossa niin siellä nussittiin pöydillä, tapeltiin ja tapettiin. So, nothing to see here…

Eipähän tuo uutinen tullut yllätyksenä. Eikä myöskään tämän ketjun lisääntynyt viihdearvo.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kylläpä tuollainen vajaa nelikymppinen luokitellaan yleisesti keski-ikäiseksi, sitä ei nykyajan neljäkymmentä on uusi kolmekymmentä-kotkotukset muuksi muuta. Terveisin suunnilleen samaa ikäluokkaa oleva.

Ja kyllä se lapsi rajoittaa sitä biletystä ihan perkeleesti, varsinkin tuossa iässä, kun krapulatkin tuppaa kestämään päiväkausia. Tai jos ei rajoita, niin väkisillä siinä joku ottaa silloin osumaa.
Nykyaika on nimenomaan nykyaikaa ja kyllä se keski-ikä menee koko ajan kauemmaksi. Itse olen tosi fresh ja cool liki viisikymppinen ja tässä ei ole mitään merkkejä keski-iästä eikä ole tuttavapiirini n. 10 vuotta nuoremmissakaan.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"psykologiassa keski-ikä määritellään yleensä ikävuosiin 35–65,"

Piti oikein Googlelta käydä kysymässä mitä keski-iästä sanotaan. Lisättäköön se että pidän Sannaa ihan tosissani upeana Alfa-naaraana ja ikäisekseen hyväkuntoisena jne. Koen kuitenkin myös niin että matematiikka on lahjomatonta ja näin ollen ei ole ei ole väärin sanoa että Marin "voi alkaa suunnitella keski-iän juttuja" kuten kirjoitin.
Itse olen tosi fresh ja cool liki viisikymppinen ja tässä ei ole mitään merkkejä keski-iästä eikä ole tuttavapiirini n. 10 vuotta nuoremmissakaan.
Good for you. Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä että mitä ne keski-iän merkit ovat jos niitä ei viisikymppisenä vielä ole lainkaan? Harmaata ohimoissa? Ryhti kumarassa? Lonkkavaivat? Vai onko se vain mielentila miten asian kokee? Toisaalta synnytti se Krista Kiurukin vauvan 47- vuotiaana jota voi ihan oikeasti pitää freshinä ja coolina suorituksena että ehkä tässä pitää hiukan tulla vastaan.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Good for you. Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä että mitä ne keski-iän merkit ovat jos niitä ei viisikymppisenä vielä ole lainkaan? Harmaata ohimoissa? Ryhti kumarassa? Lonkkavaivat? Vai onko se vain mielentila miten asian kokee? Toisaalta synnytti se Krista Kiurukin vauvan 47- vuotiaana jota voi ihan oikeasti pitää freshinä ja coolina suorituksena että ehkä tässä pitää hiukan tulla vastaan.

Eiköhän tuo ikä pääasiassa kumminkin määrity sillä millainen henkilö on persoonaltaan ja mieleltään. Nykyajan viiskymppinen on entisajan kolmekymppinen pitänee varmaan jossain määrin kutinsa. Jotkut tosin ovat vanhana syntyneitä ja he ovat jo kolmekymppisenä vanhoja. Pelkkään numeroon ei kannata tuijottaa.

Fysiikkaa emme toki pakoon pääse mutta siihenkin pystyy melkoisesti itse vaikuttamaan esim.ylipainon osalta joka määrittää valtavasti muuta ikääntymistä,vaivoja ja jaksamista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy