Kirjoittamansa asiat eivät ole tosia, btw. Marin on osoittautunut taitavaksi - itse aliarvioin häntä aluksi, mutta olen muuttanut käsitystäni. Vaikka siis sisä- ja talouspolitiikkansa ei todellakaan ole mielestäni viisasta. Sanoisin noin yleensä, että vastustajaa on aina kiusaus aliarvioida. Vaikka jotain Trumpia. Maailma ei vaan mitenkään mukaudu meidän mielihaluihimme vaan saattaa toimia hyvinkin karusti.Kirjoittamasi asiat voivat olla tosia, mutta äänestäjät tuntuvat pitävän ja luottavan häneen.
Pidetään kiinni siitä, että Suomessa pääministeriä voi kritisoida aiheesta ja aiheettakin.
Marin tempaisi vaalikiimassaan sellaisen esityksen kansainväliseen julkisuuteen Ukrainassa, jolla todellisuudessa heikennettäisiin Suomen puolustuskykyä. Marin laittoi myös Suomen kiusalliseen asemaan.
Tämä tarve valehdella Marinin sanomisista ei lakkaa varmaan ikinä hämmästyttämästä minua. Kai se on niin pätevä PM ettei oikeita sanomisia pysty kumoamaan, pitää aloittaa valehtelu...Mainitut tahot tarkoittavat tietenkin Marinin kertomusta, jonka mukaan ihan alustavia keskusteluja Suomessa on käyty.
Marin on osoittautunut taitavaksi - itse aliarvioin häntä aluksi, mutta olen muuttanut käsitystäni. Vaikka siis sisä- ja talouspolitiikkansa ei todellakaan ole mielestäni viisasta. Sanoisin noin yleensä, että vastustajaa on aina kiusaus aliarvioida. Vaikka jotain Trumpia. Maailma ei vaan mitenkään mukaudu meidän mielihaluihimme vaan saattaa toimia hyvinkin karusti.
Joo siis Marin osaa politikoinnin kyllä taitavasti, vaikka se tällaiselle oikeistolaiselle helposti saattaakin näyttäytyä osaamattomuutena, koska asiakysymyksistä on eri mieltä. Näin se on.Kirjoittamansa asiat eivät ole tosia, btw. Marin on osoittautunut taitavaksi - itse aliarvioin häntä aluksi, mutta olen muuttanut käsitystäni. Vaikka siis sisä- ja talouspolitiikkansa ei todellakaan ole mielestäni viisasta. Sanoisin noin yleensä, että vastustajaa on aina kiusaus aliarvioida. Vaikka jotain Trumpia. Maailma ei vaan mitenkään mukaudu meidän mielihaluihimme vaan saattaa toimia hyvinkin karusti.
Siis, mitä? Katson sontalehtiä ja myös Hesaria ja ne ovat täynnä tätä Marinin vastuuttomuutta ja ilmavoimien komentaja ja Niinistö jne. - ja itsekin ajattelin lähteitä tarkistamatta, että tämä on joku juttu. Siis eikö sitä olekaan?Tuon tiedotustilaisuuden katsottuani en kyllä ihan hahmota, onko syntyneellä kohulla mitään todellista pohjaa. Marin ei ottanut oikeastaan mitään merkittävää kantaa hävittäjäaiheeseen, mutta olisi tuostakin vähästä vielä voinut karsia.
Tämä tarve valehdella Marinin sanomisista ei lakkaa varmaan ikinä hämmästyttämästä minua. Kai se on niin pätevä PM ettei oikeita sanomisia pysty kumoamaan, pitää aloittaa valehtelu...
Näin toki myös. Lisäksi monessa länsimaassa ihmiset taitavat olla turhautuneita näihin "perinteisiin" poliitikoihin ja kokevat etteivät he ole saaneet tehtyä työtään sekä ratkottua yhteiskunnan ongelmia. Tässäkin oikeastaan kaikki johtaa siihen, että poliitikot ovat mieltyneet liikaa omaan valtaansa jotta pystyisivät oikeasti saamaan isoihin ongelmiin järkeviä ratkaisuja. Suomessakin voisi ihan alkuun nostaa reilusti puolueiden äänikynnystä ja laittaa vaalit käytäväksi samaan aikaan (kunta, sote, eduskunta) niin ehkä jotakin joskus saataisiin aikaankin, mutta näin ei tapahtu koska se ei ole puolueiden etu. Samoin uskoisin, että jokaisessa yli yhden edustajan puolueessa on sen verran älykkyyttä joukossa, että tietävät valtion (ja kuntien) menoissa olevan yhtä jos toista turhaa mukana josta voisi leikata ilman, että kenenkään elintaso laskee (paitsi ehkä sen Pirkko Puolueaktiivin). Mutta koska oma valta ja omat edut niin ei sellaista tehdä. Ja sama homma myös kaikissa poliittisissa virkanimityksissä, siinä sitä kansan etua oikein ajetaan. Mutta joo, tämä nyt ei oikein enää tämän ketjun asiaa ole.Tästä saadaan osittain syyttää niitä, jotka ovat vähätelleet Sannaa, koska hän on nuori nainen, kaupan kassa tjs päätöntä. Tottakai hän saa nyt sympatiaääniä.
Samoin kuin persujen kannatuskin raketoi, koska heitä vähäteltiin ennen vuoden 2011 vaaleja: ”persujen potentiaaliset äänestäjät ovat tyhmiä eivätkä tajua, että Soinia voi äänestää vain Uudellamaalla” Tuotahan toisteltiin joka paikassa. Ei ihme, että syvät rivit päättivät näpäyttää.
Ei Marin missään ole väittänyt tällaisia keskusteluja Horneteista käydyn SuomessaYleensä käsitän edes jonkin verran juttujasi, mutta nyt täytyy myöntää, että en lainkaan. Valehteliko HS vai minä ja miten valehtelu ilmenee? Kysehän oli mm. kommentista, että Marinin väitteen mukaisia aivan alustavia keskusteluja Hornetien luovuttamisesta aikanaan ei ole ainakaan presidentin ja puolustusvoimien tai puolustusministerin kanssa käyty. Asianomaisten mukaan.
Ei tässä nyt tarkoiteta Ilmarin kanssa käytyjä keskusteluja.
Siis oho, tosiaanko Marin on sanonut noin? Että oltaisiin muka käyty jotain ihmeen alustavia keskusteluja? - mutta sehän ei siis todellakaan pidä paikkaansa. On todella täysin selkeä eron paikka, ja vielä erittäin dramaattisesti vain viikkoja ennen vaaleja. Voitko vielä laittaa lainauksen tuosta kohdasta?kommentista, että Marinin väitteen mukaisia aivan alustavia keskusteluja Hornetien luovuttamisesta aikanaan ei ole ainakaan presidentin ja puolustusvoimien tai puolustusministerin kanssa käyty.
No ainakin Ukrainassa asiaa tulkittiin että Sanna vähän lupaili hävittäjiä. Eli menikö nyt yleisö huomioon ottaen putkeen. Ukraina kuitenkin taistelee olemassaolostaan niin tuommoisia heittoja ei pitäisi tehdä:Tuon tiedotustilaisuuden katsottuani en kyllä ihan hahmota, onko syntyneellä kohulla mitään todellista pohjaa. Marin ei ottanut oikeastaan mitään merkittävää kantaa hävittäjäaiheeseen, mutta olisi tuostakin vähästä vielä voinut karsia.
Ei Marin missään ole väittänyt tällaisia keskusteluja Horneteista käydyn Suomessa
Siis oho, tosiaanko Marin on sanonut noin? Että oltaisiin muka käyty jotain ihmeen alustavia keskusteluja? - mutta sehän ei siis todellakaan pidä paikkaansa. On todella täysin selkeä eron paikka, ja vielä erittäin dramaattisesti vain viikkoja ennen vaaleja. Voitko vielä laittaa lainauksen tuosta kohdasta?
Cobolin kirjoituksille sanon höpsis. Ihan hyvää vaalimainosta toki noi jutut vai olikohan sittenkään?
No jopas, tämä siis oikeasti oli vastauksesi täysin viattomaan kysymykseeni? Ei hyvää päivää. Suruhymiö.Työväentalolla on ilmeisesti ilmainen sahdin jako ja iltamat Olavin johdolla? Kertokaa terveisiä, mun suosikkikappale on 2020. Ja varokaa, porvari ei nuku Suomessa huonosti huhtikuun vaalien jälkeen. Lainaus löytyy yltä.
Anyways, olen muuten Sannan ohella myöskin Uusivirran fani - tässä esim loistava kappale:
Meillä kolmella on siis yhteinen, hyvä ja aidon sosiaalidemokraattinen maku, arvostan tätä!Totta. Uusivirta on näkyvästä vasemmistolaisuudestaan huolimatta artisti, jonka keikoilla olen säännöllisesti käynyt. Parhaita muistoja on Porvoosta pienen kesäisen jokiravintolan ulkokonsertista, jossa Uusivirralla oli hieman erilainen kokoonpano. Omia ja muiden biisejä, vain 1-2 hittiä.
Ihan vaan kysymyksenä: Miten Marin liittyy siihen perinteiseen sosiaalidemokratiaan paitsi olemalla SDP:n keulakuva. On sanottu, että että kaikissa asuu pieni demari, mutta asuuko Sannassa, en ole siitä varma.Meillä kolmella on siis yhteinen, hyvä ja aidon sosiaalidemokraattinen maku, arvostan tätä!
No siis se oli vain sellainen kevytmielinen heitto @Cobol :ia kiusatakseni. Helppo maali. Toki about me kaikki länsimaailmassa, jopa puoliksi USA:ssa ja toki laajalti muuallakin, olemme lähinnä sosiaalidemokraatteja. Elämme revisionistisessa maailmassa, joka hiljalleen murentuu kohti vastuutonta finanssikapitalismia ja valtaisten pääomien keskittymien tuhoisaa valtaa. Mutta on sangen mielenkiintoinen ilmiö nähdä näinä lopun aikoina aito vasemmistososiaalidemokraatti minkään länsimaan johdossa. Huolimatta Marinin huomattavan epärealistisesta sisä- ja talouspolitiikasta hän on vaan jotenkin virkistävä hahmo...Ihan vaan kysymyksenä: Miten Marin liittyy siihen perinteiseen sosiaalidemokratiaan paitsi olemalla SDP:n keulakuva. On sanottu, että että kaikissa asuu pieni demari, mutta asuuko Sannassa, en ole siitä varma.