Jatkan tuohon edelliseen sen verran, että olen tyytyväinen siihen, että Marin on kallistumassa Keskustan kannalla tässä viimeisessä ennallistumisasetuksessa.
Siinä tulee taas esiin Marinista kuoriutuva pragmaattisuus tarpeen vaatiessa, ohi vihreiden ja vasemmiston tahdon. Tämä pragmaattisuus on täällä ennenkin mainittu, ja nyt Helsingin Sanomatkin puuttuu siihen päivän artikkelissaan. Harmi, että maksumuurin takana:
Sanna Marin kommentoi harva se päivä asioita pääministerinä. Tässä haastattelussa hänet yritetään saada puhumaan sosiaalidemokraattina.
www.hs.fi
Marinin mielestä Eurooppa ja Ukrainan olisi kusessa ilman Amerikkaa, ja näin ei tulevaisuudessa voi olla.
Lisäksi, hän korostaa innokkaasti Euroopan strategisesta autonomiaa, eli ei saa olla niin riippuvainen teknologisesti Kiinasta, vaan on kehityttävä. Way to go, Sanna!
Journalistikin ihmettelee "
En tosiaan ennakkoon osannut odottaa, että Sdp:n puheenjohtaja painottaisi ideologiseksi sovitussa haastattelussa näin laajasti eurooppalaisen puolustus- ja teknologiasektorin merkitystä."
On siinä artikkelissa muitakin kovahkoja mielipiteitä Sannalta, mm rikosten rangaistuksista.
Marinilla on puutteensa, mutta strategisessa mielessä tuo artikkeli oli keskusta/oikeistolaiseksi luokiteltavaksi itselleni 90%:sti miellyttävää luettavaa, varmaan muillekin. Sanna itse sanoo olevansa vanhentuneen ajattelun oikea-vasen janan molemmissa päissä SDP:ssä.
Jos on vaaliartikkeli, niin sitten on. Minä tykkäsin vaikken SDP:tä äänestäkään, jatkakoon Sanna sen pj:nä.