Mainos

Sanna Marin

• 1 055 788
  • 8 944

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tämän päivän kohu ainakin persuleirissä on se, että Sanna otti selfien hautajaisten jälkeen ja laittoi sen instagramiin. Instagramiin laitetaan muuten aika paljon selfieitä, itsekkin niitä sinne välillä julkaisen. Tuossa reilu vuosi sitten otin selfien hautausmaalla, kun mummo ei ollut vielä edes haudassaan. Häpeän.

Se alkaa ruuti loppumaan tältä Marin-kultilta, kun vajotaan tämmöiseen.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa reilu vuosi sitten otin selfien hautausmaalla, kun mummo ei ollut vielä edes haudassaan. Häpeän.

Hyvä. Sietää nimittäin hävetäkin. Selfiehän on sellainen minäminäminä-juttu. Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja sanoisin, että hautajaisissa ja hautausmaalla varmaan pystyy hetken keskittymään johonkin muuhun kuin itseensä. Ehkä. Kaikkeen dokumentaatioon ei varmaan tarvitse tunkea omaa naamaansa.

Itse käytän peiliä. Ja sitäkin olen pyrkinyt vähentämään.

Sanna Marinista nyt ei mitään erikoista sanottavaa. En vieläkään diggaa yhtään.

Morgoth

Jäsen
Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja sanoisin, että hautajaisissa ja hautausmaalla varmaan pystyy hetken keskittymään johonkin muuhun kuin itseensä. Ehkä. Kaikkeen dokumentaatioon ei varmaan tarvitse tunkea omaa naamaansa.
Tuntuu, että hyvin monelle asioita ei edes ole tapahtunut ilman, että siitä otetaan jotain todisteita. En tiedä tiedostavatko ihmiset edes tuota tai siitä on tullut jonkinlainen automaatio.

Marinin tapauksessa tai yleensäkin poliitikon osalta tuollaisethan kuvat ovat toki selvää harkittua viestintää.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu, että hyvin monelle asioita ei edes ole tapahtunut ilman, että siitä otetaan jotain todisteita. En tiedä tiedostavatko ihmiset edes tuota tai siitä on tullut jonkinlainen automaatio.

Marinin tapauksessa tai yleensäkin poliitikon osalta tuollaisethan kuvat ovat toki selvää harkittua viestintää.

Kuningatar Elisabetin hautajaisissa ihmettelin, kun jengit kuvasi siellä kadunvarressa. Miksi? Eikö heillä ole internetiä, mistä voisivat katsoa paremmasta kuvakulmasta toimitusta? Eikö itselle riitä, että oli vain paikalla? Kenelle pitää todistaa mitään ja kuka haluaa katsoa jälkikäteen jotain kuvaa autosta, missä kuningatar on matkalla viimeiselle matkalleen? Moukkamaista.

Ottaakohan Marin selfieitä ulkomaisten valtionpäämiesten tai muiden poliitikkojen kanssa? Onkohan side silloin suurempi? Ja haluaakohan boomerit Sannan kanssa selfieitä? Itse pyytäisin nimmarin. En tosin Marinilta.

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Kuningatar Elisabetin hautajaisissa ihmettelin, kun jengit kuvasi siellä kadunvarressa. Miksi?
Tätä olen ihmetellyt itsekkin. Siis kun jotkut kuvaavat aina ja kaiken. Jossain futis-ja lätkämatsissakin jengi kaivaa heti ekana puhelimen käteen. Kuinka moni noita kuvia sitten oikeasti edes vuoden päästä katsoo?

Tuohon Marinin kuvaan. Onhan tuo nyt jotenkin keskenkasvuisen oloista meininkiä. Ihan kuin jonkin teinin instatarina, kun mummo kuoli.

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuningatar Elisabetin hautajaisissa ihmettelin, kun jengit kuvasi siellä kadunvarressa. Miksi? Eikö heillä ole internetiä, mistä voisivat katsoa paremmasta kuvakulmasta toimitusta? Eikö itselle riitä, että oli vain paikalla? Kenelle pitää todistaa mitään ja kuka haluaa katsoa jälkikäteen jotain kuvaa autosta, missä kuningatar on matkalla viimeiselle matkalleen? Moukkamaista.

Ottaakohan Marin selfieitä ulkomaisten valtionpäämiesten tai muiden poliitikkojen kanssa? Onkohan side silloin suurempi? Ja haluaakohan boomerit Sannan kanssa selfieitä? Itse pyytäisin nimmarin. En tosin Marinilta.

Tuo kuvaaminen on niin saatanan junttia ja sitä tekee näköjään kaikki. Oli kyllä myötähäpeämittari vahvasti punaisella, kun hautajaisissa televisiokuvassa joka ikinen paviaani yritti käsi pitkällä kuvata ohiajoa ja samalla missasi koko tilanteen ainutkertaisuuden.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tätä olen ihmetellyt itsekkin. Siis kun jotkut kuvaavat aina ja kaiken. Jossain futis-ja lätkämatsissakin jengi kaivaa heti ekana puhelimen käteen. Kuinka moni noita kuvia sitten oikeasti edes vuoden päästä katsoo?

Tuohon Marinin kuvaan. Onhan tuo nyt jotenkin keskenkasvuisen oloista meininkiä. Ihan kuin jonkin teinin instatarina, kun mummo kuoli.
Marinin osalta tämä on ihan laskelmoitua touhua olla nuorekas keski-ikäinen. Tällä saa nuorten ääniä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jokaisella on oma sosiaalinen verkostonsa, minne tekemisiä dokumentoidaan. Ollaan läsnä kavereille, jotka eivät ole paikalla, niille jotka itse haluavat kuviasi nähdä. Joitain kuvia muistellaan ja jotkut painuvat unholaan. Miten BOL sinä nyt näin kovasti boomeroit? Ei kuvaaminen ole ongelma, jos nyt ei riko kenenkään yksityisyyttä ja muistaa olla läsnä niillekin ihmisille, jotka ovat fyysisesti siinä vieressä.

Mitä Marinin kuvaan tulee, niin hautajaisten jälkeen jossain vaiheessa autossa otetusta kuvasta paheksuminen kertoo jo jonkinlaisesta riippuvuudesta.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mitä Marinin kuvaan tulee, niin hautajaisten jälkeen jossain vaiheessa autossa otetusta kuvasta paheksuminen kertoo jo jonkinlaisesta riippuvuudesta.
Mutta vielä mielenkiintoisempaa on medialukutaito. Marin otti kuvan autossa, ei kirkossa, kirkon pihalla tai juhlapaikalla, mutta Twitterissä eli ”tieto”, että kuva on otettu hautajaisissa. Tätä ”tietoa” levitti muassa pappi Hilkka ”Jussin äiti” Olkinuora, joka on yleensä ollut yhteiskunnallisessa keskustelussa hyvin tarkka jakamaan kohuja oleellisiin ja vähemmän oleellisiin.

Sekä Marinin oma toiminta että siihen reagointi on antanut hienoa materiaalia kouluille medialukutaidonopetukseen.

4

444

Tällä kertaa Sanna ei ollut kännissä eikä jakanut persettä yökerhossa kokkelipäissään. Ei edes pitänyt juhlia Kesärannassa. Eikä lähettänyt tekstiviestiä. Tällä kertaa ”kohuun” riitti itse otettu kuva omista kasvoistaan. Ei edes kehdannut hymyillä. Kyllä vaan kohua kohun perään pukkaa.

Voisi olla joillain ihmisillä hyvä itsetutkiskelun paikka, kun näkee kohuja joka paikassa. Ja loukkaantuu tai närkästyy hyvinkin pienistä asioista. Tai ei tietenkään loukkaannu eikä närkästy, ainoastaan vähän paheksuu.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Hyvä. Sietää nimittäin hävetäkin. Selfiehän on sellainen minäminäminä-juttu. Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja sanoisin, että hautajaisissa ja hautausmaalla varmaan pystyy hetken keskittymään johonkin muuhun kuin itseensä. Ehkä. Kaikkeen dokumentaatioon ei varmaan tarvitse tunkea omaa naamaansa.

Itse käytän peiliä. Ja sitäkin olen pyrkinyt vähentämään.

Sanna Marinista nyt ei mitään erikoista sanottavaa. En vieläkään diggaa yhtään.
Ai tällainen vastaus oli tullut. Ollaan tässä niin eri kartalla, että en minä jaksa puolustellakkaan mitään. Häpeän nurkassa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokaisella on oma sosiaalinen verkostonsa, minne tekemisiä dokumentoidaan. Ollaan läsnä kavereille, jotka eivät ole paikalla, niille jotka itse haluavat kuviasi nähdä. Joitain kuvia muistellaan ja jotkut painuvat unholaan. Miten BOL sinä nyt näin kovasti boomeroit? Ei kuvaaminen ole ongelma, jos nyt ei riko kenenkään yksityisyyttä ja muistaa olla läsnä niillekin ihmisille, jotka ovat fyysisesti siinä vieressä.

En tiedä sinusta, mutta minä en todellakaan oikeasti ole kiinnostunut kaikista minun oman sosiaalisen verkostoni someen postaamista kuvista, mutta silti näen paljon kaikenlaista. Kiinnostavista kuvista tykkään tai jopa kommentoin, ei-kiinnostavat ohitan, koska en pidä asiallisena sitäkään, että kommentoisin, ettei mua kiinnosta.

Minun viestini olivat pääasiassa muutenkin täysin OT:ta, koska en ottanut Marinin kuvaan mitään kantaa, vaan ihmettelin ihmisten tarvetta ottaa selfieitä tilanteissa, mihin ne eivät minun mielestäni kuulu. En ole Marinin IG-storya(?) nähnyt, joten en tiedä, millaisesta postauksesta on edes kysymys. En seuraa Marinia somessa, koska en ole hänestä lainkaan kiinnostunut, enkä myöskään halua kasvattaa hänen markkina-arvoaan olemalla yksi seuraaja lisää.

Jos tilannetajun ja käytöstapojen edellyttäminen on boomerointia, edustan sitä mielelläni, vaikka en ihan oikeasti boomereihin kuulukaan. Kai minullakin saa mielipide asiasta olla, vaikka se olisikin eri mielipide kuin sinulla tai vaikka enemmistöllä?

Mutta tosiaan, en ole Marinin julkaisua liittyen Loirin hautajaisiin nähnyt, joten sitä en voi kommentoida. Enkä ole kommentoinutkaan. Ei sovi unohtaa sitäkään, että Marin oli edustamassa Suomen valtiota, ei varsinaisesti kutsuttuna vieraana omana itsenään, koska oli Veskulle jotenkin läheinen henkilö. Kutsuvieraslista oli hyvin rajattu, joten sinne ei millään hyvän päivän tutuilla ollut edes asiaa. Jos Juha Sipilä olisi ollut PM, Marin olisi saanut jättää jäähyväiset muiden tapaan yksityisesti ja kirkon ulkopuolella.

Vaikka maailma muuttuu ja kehitys on kai yleisesti ottaen positiivinen asia, on olemassa paljon vanhoja ”asioita”, joista kannattaa pitää kiinni.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä sinusta, mutta minä en todellakaan oikeasti ole kiinnostunut kaikista minun oman sosiaalisen verkostoni someen postaamista kuvista, mutta silti näen paljon kaikenlaista. Kiinnostavista kuvista tykkään tai jopa kommentoin, ei-kiinnostavat ohitan, koska en pidä asiallisena sitäkään, että kommentoisin, ettei mua kiinnosta.
Minä koen täysin samaa, mutta tuohan on ensisijaisesti algoritmin ja eri sovellusten ongelma, ei niihin postaavien ihmisten. Ts. sovellukset tyrkyttävät asioita, joiden kohderyhmää ne meidän päättelevät olevan.
Minun viestini olivat pääasiassa muutenkin täysin OT:ta, koska en ottanut Marinin kuvaan mitään kantaa, vaan ihmettelin ihmisten tarvetta ottaa selfieitä tilanteissa, mihin ne eivät minun mielestäni kuulu. En ole Marinin IG-storya(?) nähnyt, joten en tiedä, millaisesta postauksesta on edes kysymys. En seuraa Marinia somessa, koska en ole hänestä lainkaan kiinnostunut, enkä myöskään halua kasvattaa hänen markkina-arvoaan olemalla yksi seuraaja lisää.
Jep, minäkin seuraan Marinia vain tekstimuodossa Twitterissä. Ristiriita lähtikin siitä, että tuo kuva on otettu autossa, joka on täysin eri asia kuin sen on esitetty olevan.
Jos tilannetajun ja käytöstapojen edellyttäminen on boomerointia, edustan sitä mielelläni, vaikka en ihan oikeasti boomereihin kuulukaan. Kai minullakin saa mielipide asiasta olla, vaikka se olisikin eri mielipide kuin sinulla tai vaikka enemmistöllä?
Tietysti, viittaan edelliseen. Minusta sinua on johdettu harhaan ja siksi se ajautuu boomeroinnin puolelle, paheksutaan autossa otettua peruskuvaa.
Vaikka maailma muuttuu ja kehitys on kai yleisesti ottaen positiivinen asia, on olemassa paljon vanhoja ”asioita”, joista kannattaa pitää kiinni.
Joo. Selfiet kettuun hautajaiskirkosta, muillakin kuin uskovaisilla.

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ihan alkuun disclaimer kommentistani:
En ole tässä jahtaamassa Sanna Marinia, enkä vaatimassa häntä eroamaan. Enkä repäissyt ärtymyksestä itseäni kahtia kuin Grimmin satujen Tittelintuure, tähän Sanna Marinin hautajais-selfieen törmättyäni. Reaktioni oli suurin piirtein niinkin voimakas kuin silmienpyöräytys, näiden pinnalla olleiden pakkolakien, turistiviisumeiden ja Uniperien lomassa.

Tämän aiheen kannalta minusta tällä kertaa jopa Sanna Marinia kiinnostavampaa ylipäätään nykyajan somekulttuuri, ja esiin tuotu gen-z vs. boomer-kulma.

Mutta aloitetaan Sanna Marinista:
Minusta tuo selfie oli vähäsen korni, eikä osoittanut pääministerin roolissa Loirin hautajaisiin osallistuneelta valtiotason vieraalta erityisen hyvää tyyli -tai tilannetajua. Siitä silmien pyöräytys. Se on kuitenkin totta, että autossahan se kuva oli otettu eikä itse tilaisuudessa. Asiayhteys Loirin hautajaisiin tuleekin esiin lähinnä kuvatekstissä -> Ihminen on kuollut, haudattu ja tässäpä tämä mun naama. Mainittiinhan siinä myös eduskunnan talousarvioesityskin, eipä siinä.

Sanna Marinista hieman eteenpäin ja laajemmin aiheesta: Selfiekulttuuri on ollut keskuudessamme jo varmaan kymmenen vuotta. Vaikuttaa kuitenkin siltä että enenevissä määrin ihmiset eivät oikein enää oikein hahmota, millaisen viestin he välittävät itsestään muille seuraajilleen erilaisissa asiayhteyksissä. Etenkään silloin, kun tuodaan omia kasvoja tai vaikkapa sitä omaa takapuoltansa esille sosiaalisessa mediassa. Loppujen lopuksi sosiaalinen media on paljolti viestintää, ja oman luonteen sekä personaallisuuden välittämistä omille seuraajilleen.

Ihan tyypillistä on instagramissa törmätä kuvaan, missä nuori ja hyvännäköinen neiti pyllistää kameraan ja taustalla on upea Lapin ruska tai auringonlasku (#scenery #autumn #finnishgirl #beautiful) Tuosta herää ajatus, että eikö se kuva olisi upea muutenkin? Miksi pylly? Eli kommentoin tosiaankin tuota asiayhteyttä. Selfiet ja pyllistelyt ovat hauskaa hupailua, eivätkä ne välttämättä välitä viestiä mistään narsistisista tai omahyväisistä luonteenpiirteistä, ellei asiayhteys itsessään tee sitä.

Onko tämä puhtaasti sitten sukupolvikysymys? Sanna Marin esimerkiksi lähestyy jo neljääkymppiä, ja muutenkin vanhemmallakin väellä saattaa olla instagram-tili täynnä omia naamakuvia. Ja toisaalta nykypäivän parikymppisistä moni pitää tuota touhua nolona, saattavat jonkun ironisen irvistyskuvan korkeintaan postata itsestään. Facebook on jo ihan vanhusten ja kääpien hallussa, instagraminkin kanssa alkaa olemaan jo niin ja näin.

Yksi muutos on minusta kuitenkin mielenkiintoinen. Nykyään näytetään selfieissä tai TikTok-videoissa enemmän raakoja tunteita. Saatetaan itkeä ja olla surullisia. Muistaako joku Maria Veitolan turvonneen naaman ja itkuiset silmät, kun hän avutui somepostauksessaan omasta masennuksestaan? Tuollaisenkin voisi tulkita äärimmäisyyksiin menevänä huomion hakemisena, mutta on tämä ehkä parempi suuntaus kuin se että aina olisi pakko olla "kiitollinensiunattuonnellinen", hymyillä koko valkoisella hammasrivistöllään ja olla täydellinen. Näen tässä hyviäkin puolia verrattuna vanhaan, koska ahdistavahan tuollainen väkinäinen positiivisuuden muotti nuorille ihmisille on ollut.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minusta tuo selfie oli vähäsen korni, eikä osoittanut pääministerin roolissa Loirin hautajaisiin osallistuneelta valtiotason vieraalta erityisen hyvää tyyli -tai tilannetajua. Siitä silmien pyöräytys. Se on kuitenkin totta, että autossahan se kuva oli otettu eikä itse tilaisuudessa. Asiayhteys Loirin hautajaisiin tuleekin esiin lähinnä kuvatekstissä -> Ihminen on kuollut, haudattu ja tässäpä tämä mun naama.

25.8.2022:

Mediatutkija Anu Koivunen esitti eilen Pyöreän pöydän keskustelussa hyvän pointin koskien Marinia ja sosiaalista mediaa. Monissa yhteyksissä on saatu kuulla, miten taitava brändinrakentaja Instagram-Marin on. Koivunen kritisoi tätä näkemystä ja on sitä mieltä, että Marinia koskevat kohut osoittavat asian olevan päinvastoin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Anu Koivunen päätyi kaiketi arvioimaan Mariniin liittyvää kokonaisuutta somessa? Siihen kuuluu kielteistä ja positiivista julkisuutta. Marinin oma somevaikuttaminen ja brändirakentaminen on kyllä vahvaa ja on mahdollistanut teflonin silloinkin, kun moni muu putoaisi. En ota tuohon kuvaan kantaa sinänsä.

Osa tutkijoista on myös eri mieltä kokonaisuudesta. Muistaakseni Vuorelma totesi, että bilevideot vaan vahvistavat Marinin brändiä. Yksi mittari brändirakentamisesta ja sen onnistumisesta on seuraajien määrä. Marinilla se on poliitikoista Suomessa erittäin korkea.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä koen täysin samaa, mutta tuohan on ensisijaisesti algoritmin ja eri sovellusten ongelma, ei niihin postaavien ihmisten. Ts. sovellukset tyrkyttävät asioita, joiden kohderyhmää ne meidän päättelevät olevan.

Omalta osaltani viittasin siihen, että minä näen feedissäni itse seuraamieni ihmisten postauksia, joita en välttämättä haluaisi nähdä. En siis viitannut mihinkään ehdotuksiin, jotka voisivat minua kiinnostaa, vaan esim. omien tuttujen, kavereiden tai jopa ystävien julkaisuihin, joiden profiileita olen itse omasta vapaasta tahdostani alkanut seurata. Mulla on ainakin paljon ihan kavereitakin, joiden postauksista osa on sellaisia, mitä katson mielelläni ja osa on sellaisia, kuten vaikkapa jotkut Sports trackereiden päivän energiankulutukset, jotka eivät kiinnosta mua pätkän vertaa, mutta joita kuitenkin tuupataan eetteriin viikossa monta kertaa.

Jep, minäkin seuraan Marinia vain tekstimuodossa Twitterissä. Ristiriita lähtikin siitä, että tuo kuva on otettu autossa, joka on täysin eri asia kuin sen on esitetty olevan.

Tietysti, viittaan edelliseen. Minusta sinua on johdettu harhaan ja siksi se ajautuu boomeroinnin puolelle, paheksutaan autossa otettua peruskuvaa.

Mun ensimmäinen kirjoitukseni tähän asiaan liittyen oli vastaus toisen kirjoittajan lainaukseen, jossa hän kertoi ottaneensa selfien mummonsa hautajaisissa. Kirjoitin oikein erikseen:"Sanna Marinista nyt ei mitään erikoista sanottavaa. En vieläkään diggaa yhtään." En siis koe, että mua olisi johdettu mitenkään harhaan, koska en Marinin postausta edes kommentoinut. Jos boomeroinniksi lasketaan toive paremmasta tilannetajusta ihan yleisesti ja se johtuu sinusta siksi, että minua on johdettu harhaan Marinin postauksen kanssa, sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta olet vetänyt johtopäätöksesi minun mielestäni väärin, koska en sitä Marinin postausta kommentoinut.

Mun osaltani käyty keskustelu olisi kannattanut varmaan käydä jossain toisessa ketjussa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Marin ja selfie. Kaksi sanaa, jotka mainitaan nykyään todella usein samassa lauseessa. Kohtalaisen mielenkiintoinen artikkeli.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Jeffrey

Jäsen
Marinin festarikrapulan hinta veronmaksajille oli reilu 2 tuhatta, plus mahdollinen käyttämätön reittilento.

Täytyy kyllä sanoa, että jos PV:ltä todella saa lentoja tuohon hintaan, niin lennän tästä lähin vain ja ainoastaan tuolla lentoyhtiöllä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Marinin festarikrapulan hinta veronmaksajille oli reilu 2 tuhatta, plus mahdollinen käyttämätön reittilento.

Täytyy kyllä sanoa, että jos PV:ltä todella saa lentoja tuohon hintaan, niin lennän tästä lähin vain ja ainoastaan tuolla lentoyhtiöllä.

Näin nämä Seiskan ja perussuomalaisten fantasiaheitot jäävät elämään: "festarikrapulan" takia siirretty lento.

Jeffrey

Jäsen
Näin nämä Seiskan ja perussuomalaisten fantasiaheitot jäävät elämään: "festarikrapulan" takia siirretty lento.

Sitten on tietysti aina myös tämä totuus: Marin siirsi sunnuntain lentoaan ja biletti Flow Festivaaleilla koko viikonlopun aina sunnuntaille aamuyölle asti. Biletys viikonlopulla ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta siihen ettei hän halunnut sunnuntaina vielä lähteä työmatkalle. Eikä Marin kokenut minkäänlaista krapulaa vaikka biletti aamuyön tunneille asti.

Ei siinä, jokainen uskoo mihin uskoo. Itse uskon siihen, että myös Marin on ihminen.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sitten on tietysti aina myös tämä totuus: Marin siirsi sunnuntain lentoaan ja biletti Flow Festivaaleilla koko viikonlopun aina sunnuntaille aamuyölle asti. Biletys viikonlopulla ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta siihen ettei hän halunnut sunnuntaina vielä lähteä työmatkalle. Eikä Marin kokenut minkäänlaista krapulaa vaikka biletti aamuyön tunneille asti.
Marin oli tehnyt päätöksen vaihtaa sen reittilennon pois jo edellisellä viikolla, eli oli ainakin varautunut sitten siihen krapulaan ajoissa. Tuo tietohan lisättiin siihen Seiskan uutiseen myöhemmin ja mukana oli useampi muukin muokkaus sen tietoihin.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ja ihan fiksuja asiakirjoittajiakin tykkääjissä. Valtava on vahvistusharhan voima.
Hyvä, että palstalta löytyy myös tykkäyksien kyttääjä.

Niin samaa mieltä kuin @Jeffrey yllä. Kyllähän tuo lento nimenomaan siirrettiin noin loppuvaiheessa siksi, että Marin saa vapaasti nauttia Flow -festivaaleista.

Yleensä käytäntö ilmavoimien koneen käyttämiseen tällaiseen tarkoitukseen varaus tehdään viikkoja aiemmin.

Poikkeustapaus, mutta kyse ei ollut Marinin sairaudesta tai vastaavasta vaan Marinin halusta nauttia juhlimisesta ja kärsiä krapulaa rauhassa juhlien jälkeen. Sunnuntaina Marin olisi voinut lentää, mutta ei halunnut vaan halusi nauttia krapulapäivästä rauhassa, lensi maanantaina ja tuhlasi veronmaksajien rahoja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy