Mainos

Sanna Marin

• 1 055 749
  • 8 944

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Esimerkiksi sosiaalisesta mediasta kuten Twitter tai Jatkoajan keskustelupalsta.
Missä ne Marinin tukijat pesivät? Voisin ihan mielenkiinnosta lukea muutaman kulttiviestin.
En lue iltapäivälehtien kommentteja, eikä minulla ole tunnuksia Instagramiin, joten joku Twitter tai FB -käärmeenpesä kun löytyisi.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä en muista nähneeni mediassa ensimäistäkään väitettä siitä että Marin olisi joutunut poliittisen ajojahdin kohteeksi tässä biletyskohussa. Enkä nopeasti googlaamallakaan löytänyt oikein muuta kuin tuon saman artikkelin...

Oisko Vuorelma keksinyt koko jutun?

Hyvä! Seuraat nköjään niin tarkkaan Marinia koskevia kirjoituksia medissa ja somessa, että pakkohan se on sinua uskoa. Itse en tiedä, sillä mulla ei ole kuvaa noin tarkoista yksityiskohdista enkä seuraa edes Marinia.

En lähtenyt edes pohtimaan asiaa, koska Vuorelman käyttämä termi " hostile media effect" tarkoittaa suomeksi mm. sitä, että kukin poliitikko ja minusta myös kannattaja, näkee nykyään somen ja median kirjoittelut vihamielisinä, jos ne ovat omaa vakaumustaan vastaan.

Kyse on siis ajojahdista poliitikkoa vastaan, jossa kannattajan silmin Marinin osalta käytetään aseina normaalia juomista, tanssimista ja hauskanpitoa ylipäätään. Samalla ydinasioista vaietaan joko kokonaan tai niitä vähätellään jne.

Sanoisin siis, että Suomenmaa on ehkä oikaissut Vuorelman ajatuksen poliittiseksi ajojahdiksi vaikka kyse on kannattajien silmin ajojahdista pääministeriä kohtaan.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa

Kappas. Mielipiteen- ja sananvapaus uhkaavat demokratiaa. Ylilaudan (+5% palstan jutuista on toki täyttä paskaa) meemi- ja kuvapalsta uhkaa siis demokratiaa. Iltalehti puolestansa syyllistyy oikeistolaisen hapatuksen levittämiseen.
Näemmä sananvapauden nimissä pitää huolehtia siitä, että uusvanha indoktrinaatio aloitetaan välittömästi: Tass, Pravda, Izvestia, Tiedonantaja, Demari sekä Sovjet-net ovat ainoat sallitut mediat.

Itse olen elänyt sitä suomettumisen aikakautta, jossa lähinnä Pahkasika, Hilse-lehti ja Sleepy Sleepers uivat mediavastavirtaan. Tuon ajan ei soisi enää koskaan palaavan...

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Itse olen elänyt sitä suomettumisen aikakautta, jossa lähinnä Pahkasika, Hilse-lehti ja Sleepy Sleepers uivat mediavastavirtaan. Tuon ajan ei soisi enää koskaan palaavan...
Onkohan Leningrad Cowboysin ja Puna-armeijan kuoron konserttia Senaatintorilla vuonna1993 koskaan esitetty Venäjän TV:ssä?

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onkohan Leningrad Cowboysin ja Puna-armeijan kuoron konserttia Senaatintorilla vuonna1993 koskaan esitetty Venäjän TV:ssä?
Ei mitään tietoa, mutta jos veikata pitää, niin EI.
Venäjälle on voinut levitä lähinnä verkkokaupan kautta. Linkki Amazonin sivuille, josta löytyy Lenininkaupungin lehmipoikien ja puna-armeijan kuoron tuotos...
Amazon.com: Leningrad Cowboys - Total Balalaika Show : Alexandrov Red Army Ensemble, Atte Blom, Twist-Twist Erkinharju, Ben Granfelt, Sakke Järvenpää, Sakari Kuosmanen, Jore Marjaranta, Ekke Niiva, Pemo Ojala, Silu Seppälä, Mauri Sumén, Kirsi Tykkyläinen, Heikki Ortamo, Olli Varja, Pekka Aine, Tahvo Hirvonen, Timo Salminen, Aki Kaurismäki, Aki Kaurismäki, Aki Kaurismäki: Movies & TV

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Kappas. Mielipiteen- ja sananvapaus uhkaavat demokratiaa. Ylilaudan (+5% palstan jutuista on toki täyttä paskaa) meemi- ja kuvapalsta uhkaa siis demokratiaa.
Yleisesti ottaen keskustelufoorumeilla jaettava paskapuhe on kyllä oikeastikin ihan varteenotettava uhka demokratialle, eikä siinä ole kyse sananvapaudesta, koska valheiden levittely ei kuulu sananvapauden piiriin.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleisesti ottaen keskustelufoorumeilla jaettava paskapuhe on kyllä oikeastikin ihan varteenotettava uhka demokratialle, eikä siinä ole kyse sananvapaudesta, koska valheiden levittely ei kuulu sananvapauden piiriin.
Kyllähän minä esim. saan käyttää sananvapauttani ja mennä turuille ja toreille julistamaan, että maa on litteä tai vaikkapa sitä, että syntiset joituvat helvettiin ja synnittömät pääsevät taivaassen, vaikka tietäisin molemmat puhtaiksi valheiksi. Se, että saman tekisi anonyymillä keskustelupalstalla ei liene sen tuomittavampaa. Lisäksi - yksi tärkeä elementti sananvapaudessa on myös kuulijan / lukijan vastuu, eli pitää osata suodattaa saamaansa tietoa ja varsinkin internet-aikakaudella siitä on tehty erityisen hankalaa.

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Kyllähän minä esim. saan käyttää sananvapauttani ja mennä turuille ja toreille julistamaan, että maa on litteä tai vaikkapa sitä, että syntiset joituvat helvettiin ja synnittömät pääsevät taivaassen, vaikka tietäisin molemmat puhtaiksi valheiksi. Se, että saman tekisi anonyymillä keskustelupalstalla ei liene sen tuomittavampaa. Lisäksi - yksi tärkeä elementti sananvapaudessa on myös kuulijan / lukijan vastuu, eli pitää osata suodattaa saamaansa tietoa ja varsinkin internet-aikakaudella siitä on tehty erityisen hankalaa.
Joo toi on kai sinänsä ihan ok, mutta sit jos kirjotat nettiin perättömiä väitteitä vaikka vaalivipistä tai pääministerin kokaiinikoukusta, niin se taas ei ole ok. Varmasti ymmärrät näiden eron.

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE

Tässä esimerkiksi yksi mielenkiintoinen näkemys, jossa foliopaperia ei ole säästelty.

Kai samalta herralta löytyy vastaava kirjoitus, jossa avaa SAK:n pyrkimykset kaataa Sipilän hallitus. Eiköhän tämä ole ihan normaalia, että järjestäydytään omien etujen ajamiseksi ja johtavan poliitikon tekemiset nyt aika luonnostaan kiinnostaa kansaa.

Aika moni ajaa nyt tässä tilanteessa kaksilla rattailla, eikä se ole media, se tekee työtään.

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Minulle tämä Jatkoaika on ainoa palsta, missä olen edes tätä keskustelua halunnut käydä. Jämäkkä moderointi karsii pahimmat ylilyönnit, vaikka siltä ei tietysti voi (eikä pidäkään) välttyä että muiden mielipiteet joskus saattavat ärsyttää.

Omassa somessani ei tulisi mieleenkään kommentoida Marinia mitenkään, eikä muutenkaan enää nykypäivänä politiikkaa. Auttaa kummasti lastenkin kannalta pitämään välit leppoisina kavereihin ja lähisukulaisiin, vaikka tapanani ei todellakaan ole öyhöttää. Parempi pitää mölyt mahassa.

En kuitenkaan pidä Ylilautaa yhtään sen kummempana alustana kuin Suomi24:ää. Twitterissä rehoittaa myöskin vihapuhe, väkivallalla uhkailut, gore ynnä muut kivestenleikkuu-videot jotka jopa Ylilaudalta moderoitaisiin pois. Sitä vain ei ehkä moni oman kuplansa sisällä huomaa tai kyseenalaista.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo toi on kai sinänsä ihan ok, mutta sit jos kirjotat nettiin perättömiä väitteitä vaikka vaalivipistä tai pääministerin kokaiinikoukusta, niin se taas ei ole ok. Varmasti ymmärrät näiden eron.
Niinno - sananvapauden näkökulmasta niillä ei juurikaan ole eroa. Vaalivilppi on geneeristä ”flat earth” -tyylistä salaliittoteorisointia, ainakin Suomen ja muiden sivistyneiden demokratioiden osalta. Pääministerin koksupöllyt menee sitten jo sinne rajoille, että kyse voi olla kunnianloukkauksesta, ainakin systemaattisena projektina, jos kohta korkean profiilin poliitikkojen odotetaan kestävän ihan viranomaisten ja lainsäätäjien puolesta kovempaa kohtelua. Eli aika paljon saa olla netissä sontaa, että siitä mitään seuraisi kenellekään.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos valheesta saisi tuomion, niin koko ihmiskunta istuisi linnassa pl. aivan pienet lapset. Totuus on suhteellista ja muuttuu koko ajan. Jos joku kokee tulleensa herjatuksi median tai jonkun muun toimesta, niin sitä varten meillä on oikeusjärjestelmä, joka sitten arvioi, että onko niin käynyt.
Voihan toki olla niissä paremmissa piireissä niinkin (johon en kuulu), etteivät He valehtele koskaan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kysymyksiä tuleviin Sanna Marin -gallupeihin:

Onko Sanna Marinin BV-kohu muuttanut mielipidettäsi hänen kyvyistään poliitikkona?

Onko Sanna Marinin BV-kohu muuttanut mielipidettäsi SDP:stä?

Itse vastaan molempiin kysymyksiin: Ei.
No onhan se uutinen että SDP:n jäsenistössä/kannattajissa on ihmisiä jotka osaavat käyttää älypuhelinta. Eläkeläisten puolueessa hyvä saavutus.

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Pettämätön Logiikka on julkaissut tästä aiheesta mielestäni suht osuvan videon. Suhtautukaa videoon huumorilla.

Se pääministeri, joka ravistelee pm-instituutiota laittamalla valtion velkaantumisen kuriin, saa ääneni. Vaikka sitten tarkasti valvotuista yksityisistä bileistä vietäisiinkin suoraan tiputukseen. Kunhan olisi delegoinut tehtävänsä ennen bileitä ja olisi krapulasta huolimatta seuraavana päivänä freesi lehdistön edessä. Ja ainoa video tilaisuudesta olisi ulkopuolelta otettu kuva avaimenreästä. Ja vain siitä.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No onhan se uutinen että SDP:n jäsenistössä/kannattajissa on ihmisiä jotka osaavat käyttää älypuhelinta. Eläkeläisten puolueessa hyvä saavutus.

Noh, some kun on läsnä kaikkialla, niin josko Marin nyt jatkossa kattoo vähän tarkemmin, kenen kanssa tuolla pyörii. Oikeat kaverit ja muut luotettavat henkilöt eivät suolaa laittamalla kaikkea materiaalia someen.

Ja sen Ilmari Nurmisen voisivat erottaa, jos/kun oli se, joka roudasi ne julkisuudenhakuiset luteet seuraan.

Karmea Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ässät

Tämä on hyvä esimerkki miten asioita yksinkertaistetaan omaan viestiin sopivaan muotoon. Sosiaalisessa mediassa asia typistyy "Sanna Marin saa tanssia" olkiukkoon. Kuten vaikkapa Hillary Clintonilla. Ei kai pahimmatkaan öyhöttäjät ole olleet kieltämässä Sannalta tanssimista. Viis mistään isommasta kokonaisuudesta, kunhan saa olla oikean asian puolella.

Ontuva analogia, mutta olisiko Kulmunin ministerieroon johtaneessa kohussa pitänyt ryhtyä peräänkuuluttamaan oikeutta kouluttautua. "keep learning Katri"

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy