Sanna Marin

  • 969 134
  • 8 485

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Enemmänhän tämä nyt aiheuttaa epäilyä. Olisi toisella testillä saada varmuus mutta tehtiin tietoisesti sellainen testi, josta ei mitään hyötyä. Nyt jää epäilys, että olikohan oikeasti vedetty kokkolaa bileissä eikä uskalleta tehdä hiustestiä josta tämä voisi vielä selvitä.
Näinpä. Väkisinkin alkaa epäilemään joko Marinin poppoon järjenjuoksun toimintaa tai tarkoitushakuisuutta.

Erityisavustajan lausahtama ”emme itse valinneet testitapaa” on typerä. Miksi ette?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Erityisavustajan lausahtama ”emme itse valinneet testitapaa” on typerä. Miksi ette?

No kyllä minä tuon voin ostaa. Jos minä marssin lääkäriin ja pyydän huumetestausta, niin sieltä tulee todennäköisesti juurikin lähete virtsatestiin. Ei varmasti aleta ensimmäisenä tarjoamaan kallista ja aikaa vievää hiustestiä, jos tähän ei ole erityisiä perusteita.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No kyllä minä tuon voin ostaa. Jos minä marssin lääkäriin ja pyydän huumetestausta, niin sieltä tulee todennäköisesti juurikin lähete virtsatestiin. Ei varmasti aleta ensimmäisenä tarjoamaan kallista ja aikaa vievää hiustestiä, jos tähän ei ole erityisiä perusteita.
Nyt vaan ei tilaaja ollut ihan kuka tahansa peruspirkko ja tilannekin vähän erikoinen. Ei tietenkään voi olettaa että Marinin avustajat olisivat asiantuntijoita tuollakin alalla mutta Googlella sekunneissa tai lääkäriltä kysymällä vaikka että milläs saadaan aukoton näyttö tähän caseen ei tehtyä testiä olisi tarjottu.

Minä en tähän huumehommaan PM:n kohdalta ole uskonut ja olen pitänyt arveluttavana että media nosti tällaiset epäilykset keihäänkärkekseen. Siksi olisin Marinin puolesta toivonut että olisi tajunnut hiustestin otattaa. Nyt meni vähän vihkoon kyllä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ymmärrä, miksi Marinin poppoo ei valinnut sitä hiustestiä, koska sillä olisi saanut 95% ihmisistä tyytyväiseksi ja katkottua siivet huhulta. Erittäin huonoa pelisilmää, sillä varmasti on sielläkin ollut tiedossa, että parranpärinää tulee kaikista muista testeistä.

Taikka vastaavasti olikin äärettömän hyvää pelisilmää ja oikein kunnon vaalitempaus.

Ja tähän vielä ennen kuin ensimmäinen öyhöosaston nimimerkki tulee jotain kommentoimaan, niin en usko, että Marin on huumeita käyttänyt.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllähän tämä testi enemmän herättää kysymyksiä kuin antaa vastauksia.

Tarkoitus mahtoi olla vain silmät kiinni uskoville kultin jäsenille annettu ”todiste”.
No antaa se vastauksen absurdeimmille väitteille että olisi narkkari. Ei ole.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
No kyllä minä tuon voin ostaa. Jos minä marssin lääkäriin ja pyydän huumetestausta, niin sieltä tulee todennäköisesti juurikin lähete virtsatestiin. Ei varmasti aleta ensimmäisenä tarjoamaan kallista ja aikaa vievää hiustestiä, jos tähän ei ole erityisiä perusteita.
Mikähän mahtaa olla se erityinen peruste. Marinin kannalta olisi ollut parasta hoitaa testaus parhaalla mahdollisella tavalla. Saataisiin vihdoin oikeata tietoa siitä, että / jos hän on " puhdas pulmunen ".
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Jos joskus todella tapahtuu jotain niin mullistavaa (kauheaa), että valtion johtoa tarvitaan keskellä yötä, niin toivoisin ihan maamme puolesta, että henkilöitä jotka tilanteen voisi ottaa haltuun olisi useampi kuin vain yksi. Presidentti ainakin näin ensinmäisenä tulee mieleen.
Paitsi että sitten, kun tällainen tilanne syntyisi, niin paskimmassa tapauksessa ne muutkin henkilöt olisivat kuka missäkin bailaamassa tai kalastamassa. Juuri siksi on parempi, että se organisaatio ja sen toimintamalli on mahdollisimman selvä. Ja samaa toivon toki siitä ylimmästä päättäjästäkin.

En hetkeäkään epäile, etteikö Marin (voi tähän laittaa jonkun entisenkin pm:n) jotain kykenisi vastaamaan tai päättämään, jos akuutti kriisi tulisi, mutta olisiko se välttämättä hyvä asia, jos se päätös on tehty jurripäissään? Saisi ainakin termi "kännissä ja läpällä" ihan uuden ulottuvuuden.

edit. Mä olen ollut osa (joskin hyvin pieni sellainen) tuota kriisiketjua aikaisemmassa työssäni, ja voin kertoa, että aivan perkeleen tarkkaan on laadittu protokolla, jonka mukaan toimitaan. Ei siinä kriisitilanteessa ole aikaa ruveta useita ihmisiä tavoittelemaan, ja siksi jokaiselle portaalle on etukäteen määrätty tarkoin se oma rooli siinä ketjussa. Säännöllisin väliajoin ketjun toimivuutta testattiin, ja tuli muuten perkeleelliset selvitykset, jos joku ei omaa rooliaan kyennyt hoitamaan.

Totta kai toiminta mallit pitää olla toimivia ja testattuja, mutta ovatko nuo todella näin tiukkaan henkilö sidonnaisia? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska itse en ole aikaisemmin tämmöiseen valtio tasoiseen kriisinhallintaan perehtynyt.

Luin myös näitä uutisiin nousseita artikkeleita Marinin juhlimisen vertailusta Esko Ahon Estonia tilanteeseen. Aho tietenkin hoisi oman pääministerin vastuunsa mallikkaasti aikana jolloin internet ei ollut suuren yleisön käytettävissä. Tähän aikakauteen myös johtaminen on uskoakseni ollut enemmän henkilö vetoista.

Tästä herää vielä muutama jatko kysymys olisiko Estonian pelastustoimet olleet merkittävästi heikommat Suomen osalta, jos Aho ei olisi ollut tavoitettavissa tuolloin aamuyöstä kello neljän aikaan? Onko suurempien kriisitilanteiden toiminnan järjestäminen tänä päivänä pääministerin vastuulla? Eivätkö muut valtion johtajat/virkahenkilöt voi tehdä akuuttia päätöstä ilman pääministerin siunausta?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ymmärrä, miksi Marinin poppoo ei valinnut sitä hiustestiä, koska sillä olisi saanut 95% ihmisistä tyytyväiseksi ja katkottua siivet huhulta. Erittäin huonoa pelisilmää, sillä varmasti on sielläkin ollut tiedossa, että parranpärinää tulee kaikista muista testeistä.

Taikka vastaavasti olikin äärettömän hyvää pelisilmää ja oikein kunnon vaalitempaus.

Ja tähän vielä ennen kuin ensimmäinen öyhöosaston nimimerkki tulee jotain kommentoimaan, niin en usko, että Marin on huumeita käyttänyt.

Koska silloin olisi kärähtänyt? Nyt antoi omalle kultilleen ”todisteen” uhriutua ”kuinka pääministeriä mustamaalataan vaikka huumetesti oli puhdas”.

Bilehuumeet on muutenkin yöelämässä huomattavasti suositumpia nykypäivän Suomessakin mitä kukaan siitä ns. ”Scenestä” ulkopuolella oleva aavistaakaan. Itse seurailen tätä toimintaa työn puolesta ihan aitiopaikalta, ja kaikki nämä seikat ottaen olen 99,9% varma että nokkaa tuolla bileissä on valkaistu, itse Marinin osalta en niinkään ole varma mutta ainakin minulle tämä ”testi” vaikutti juuri siltä että on siellä viivaa vedetty.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No ei sentään hyödytön. Nyt tiedämme, ettei pääministeri ole käyttänyt huumeita testin ottohetkestä pari vuorokautta taaksepäin.
Tämä ja totta... vai tiedämmekö edes sitäkään? Terveystiedothan ei ole julkista tietoa, eli ainoastaan Marin ja testaaja tietää totuuden jos niitä tietoja ei näytetä suoraan Marinin omakannasta.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
En ole sillä linjalla, että juuri Marin olisi käyttänyt mitään, mutta hiustestillä tuo olisi ollut helppoa sulkea lopullisesti pois. Sen sijaan voin hyvin uskoa, että bileissä joku/jotkut muut käyttivät laittomia päihteitä. Marin ei vain nähnyt tätä tai ei muista nähneensä.
Tehtiin täysin hyödytön huumetesti sen sijaan, että oltaisiin tehty testi missä potentiaalisesti näkyisikin jotain. Miksi testin tekijä ei kertonut tyyliin: "Tässä testissä ei muuten sitten näy mikään mikä koskee ko. ajankohtaa"?
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse seurailen tätä toimintaa työn puolesta ihan aitiopaikalta, ja kaikki nämä seikat ottaen olen 99,9% varma että nokkaa tuolla bileissä on valkaistu, itse Marinin osalta en niinkään ole varma mutta ainakin minulle tämä ”testi” vaikutti juuri siltä että on siellä viivaa vedetty.
Nyt on "melkoisen" kova väite.

---
En yhtään ihmettelisi, vaikka aleksivalavuorien nostattaman huumetestitapa-kohun (kova yritys nimittäin on jo) jälkeen Marin ilmoittaisi käyvänsä vielä siinä hiuksista otettavassa huumetestissä, ottaisi tuosta ajojahti-sympatiapisteet pois kuleksimasta ja olisi vielä taitavana poliitikkona suunnitellut koko jutun.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt oli mahdollisuus katkaista kaikilta huhuilta siivet mutta siihen ei ryhdytty jostain syystä. Potkut sille avustajalle joka järjesti Marinin huumetestin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko tietoa, kuka huumetestin on maksanut?
Eipä taida olla tietoa onko sen maksanut Marin itse, VNK tai joku muu taho. Veronmaksajien rahoilla se kuitenkin on maksettu. Muutenkin tuntuu melko epäolennaiselta nyanssilta tässä sopassa.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
En kyllä tuosta tuoreimmasta "kohuvideosta" mitään kovin kohauttavaa löydä. Tyypillistä humalaista köhnäämistä tanssilattialla, mitä näkee joka kerta kun baarissa käy. No, harvemmin pääministerin toimesta mutta kuitenkin.

Kiinnostaisi enemmän se matsku, mitä on poisteltu sieltä "yksityiseltä" ig-tililtä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on "melkoisen" kova väite.

---
En yhtään ihmettelisi, vaikka aleksivalavuorien nostattaman huumetestitapa-kohun (kova yritys nimittäin on jo) jälkeen Marin ilmoittaisi käyvänsä vielä siinä hiuksista otettavassa huumetestissä, ottaisi tuosta ajojahti-sympatiapisteet pois kuleksimasta ja olisi vielä taitavana poliitikkona suunnitellut koko jutun.

Tuo olisi kyllä kovan luokan politikointia ja kampanjaa.

Toistaiseksi tämä kuitenkin näyttäytyy perus tuulipukukansan joka lukee vain otsikot puhtaasta huumetestistä, sekä Sanna-kultin jäsenten joka silmät sinisenä uskoo kaiken, höynäyttämisenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös