dali kirjoitti:
Kohun nostaminen monta kuukautta julkaisun jälkeen oli äärimuslimien ammattimaisesti masinoimaa puuhaa, jossa tavallinen muslimi oli sivustakatsoja.
Näinpä. Tästä kertoo sekin, että siellä päin leviteltyjen pamflettien joukossa on ollut kolme kuvaa, joita ei ikinä julkaistu edes Jyllands Postenissa. Joku pedofiilikuva ja lisäksi valokuva jostain ranskalaisesta äijästä siankorvat päässään, muka esittämässä Muhammedia.
Mun mielestäni näitä pilapiirroksia ei pitäisi julkaista enää. Se ei palvele mielestäni mitään mielekästä tarkoitusta, koska kiistan osapuolilla ei ole tarkkaa selvyyttä, mistä oikeastaan kaikki on lähtenyt liikkeelle.
Ehkä ei, mutta ne ovat silti tämän hetken kuumimpia uutisia. Toki ihmisillä on oikeus nähdä, mistä kaikki kohu johtuu. Pitäisikö holocaustia esittävien kuvien julkaisu kieltää, koska se aiheuttaa varmasti enemmän oikeaa mielipahaa kuin karkea pilapiirros Muhammedista pommi turbaaninaan? Entä kuvat sodista? Vaarallinen ja liukas rinne, jonne ei välttämättä kannata juuri nyt lähteä liukastelemaan.
En usko hetkeäkään, että tuon "ISKTR:n" ratkaisun taustalla olisi ollut mikään muu kuin näyttämisen tarve. "Me kyllä uskallamme".
En minäkään. Pojat eivät ole mitään sananvapauden puolustajia, vaan semirasistinen white power -porukka. Ei tuossa ole takana mitään ns. positiivista.
Mitä olen ymmärtänyt islamista, niin muslimit arvostavat (siinä määrin kuin harhauskoisia voidaan arvostaa) niitä, jotka pitävät kiinni arvoistaan, eivätkä taivu painostuksen alla.
Riippuu ilmeisesti muslimin linjasta. Monet ovat sitä mieltä, että pelkkä vääräuskoisten olemassaolo on rikos jumalaa vastaan. Tässähän se ongelma juuri on. Varmasti suurin osa muslimeista on hyvinkin järkevää ja asiallista porukkaa, mutta valitettavasti se äänekäs vähemmistö (jonka vähemmistöarvosta ei myöskään ota selvää - kuinka moni oikeasti uskoo samoin, kuin he?) saa äänensä kuuluviin pommien jylinän ja palavien lippujen rätinän säestyksellä.
Itse olen sitä mieltä, että jo nyt olemme menneet turhan pitkälle linjan yli. Länsimaalaisia taiteilijoita ja poliitikkoja murhataan, koska he puhuvat islamin epäkohtia vastaan? Fundamentalistit vaativat terrorin uhalla länsimaita säätämään lakeja, jotka kieltävät nimenomaan islamin morkkaamisen? Ja kaikkein uskomattominta: kukaan ei tee asialle mitään. Mitä helvettiä?
On lisäksi naurettavaa, että yleensäkään näiden fundamentalistijohtajien jeesustelua uskontojen kunnioittamisesta otetaan vakavasti. Hei kamoon, paikalliset lehdet julkaisevat PÄIVITTÄIN juutalaisia ja länsimaita herjaavia sarjakuvia, jotka saavat nämä J-P-kuvat näyttämään Aku Ankoilta. Ei tässä ole kyse mistään muusta, kuin kansan harkitusta kiihottamisesta.