Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 856
  • 492

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Luottotietojen menetys on yhteiskunnassamme katastrofi, silloin tulee paljon ongelmia. Mutta siihen pystyäkseen tarvitsee jo aktiivisesti sössiä.
...

Niin, käsittääkseni luottotiedot ei ihan hevillä mene. Nykyäänhän yritykset myyvät erääntyneet maksunsa perintäfirmoille. Jos nämä eivät sitten saa rahoja perittyä, saattaa ne luottotiedot mennä kun perintäsetä alkaa periä rahojaan oikeuden päätöksellä. Kuvittelisin, että tässäkin vaiheessa voi perintäsedän kanssa sopia maksusuunnitelmista tms. järjestelyistä.

Kaiken kaikkiaan, yritysten oikeus talletella tietoja ihmisten maksuista on hyvin rajallinen. Veikkaanpa, että joku, vaikka puhelinyhtiö ei voi tallettaa asiakastietoihin tietoa siitä, että onko joku lasku maksettu ajallaan vai toisesta karhusta.
 

Ender00

Jäsen
Siitä ei ihan oikeasti tule ongelmia, jos laskunsa maksaa vaikka pari viikkoa myöhässä. Tähän voisi tietenkin vielä lisätä, että siitäkään ei tule vaikka puhuttaisiin parista kuukaudesta, mutta jätetään se.

Näinhän se pääpiirteissään on, kun raha on menossa jollekin suurelle rahakkaalle organisaatiolle.

Mutta jos olette ostaneet jotain pieneltä firmalta ja sen laskun maksua viivyttelette pari viikkoa niin se saattaa ihan oikeasti aiheuttaa tälle yrittäjälle ongelmia. Hän kun laskee talouttaa näiden laskujen eräpäivien mukaan.
 

N^Miksu

Jäsen
Itsellä on ollut eniten ongelmia asuntolainan lyhennysten kanssa. Kolmesta lainasta yksi on lyhennysvapaalla ja uusi järjestelmä ei tätä ymmärtänyt. Tämän takia en joutunut maksamaan lainasta korkojakaan. Eilen on näköjään saatu asiat kuntoon tämän osalta, sillä korot on kadonnut tililtä. Tosin saattaa olla, että velotus on tehty käsin, sillä lainan seuraava maksupäivä on yhä heinäkuussa 2011...

Muiden lainojen suhteen tilanne näyttää tältä: http://img255.imageshack.us/img255/1840/lainamp7.jpg

31.3. Epämääräinen 1.50 euron veloitus, selityksellä "Kiinnityspalk. ilman ilm". Tämä ilmeisesti palautetaan takaisin asiakkaille jossain vaiheessa.
1.4. Veloitus luotonkorkoja 130 euroa.
1.4. Veloitus luotonkorkoja + lainanlyhennystä 180 euroa.
9.4. 180 euroa palautettiin tilille.
9.4. Veloitus 190 euroa ilmeisesti luotonkorkoja + lainanlyhennystä.

Olen jo aikaisemminkin tainnut todeta, että "Verkkopankin toimimattomuus" on vain surkeaa hämäystä. Kunhan media keskittyy puhumaan siitä kuinka vanhoilla tietokoneilla ei päästä kirjautumaan uuteen järjestelmään, niin unohtuu se, että lainalyhennykset ovat totaalisen sekaisin, verified by visa ei toimi, tunnistuspalvelut eivät toimi (esim. kelan sivuille) ja tilien saldot elävät päivästä toiseen. Millään näistä ei ole suoranaista yhteyttä uuteen verkkopankkiin (ehkä tunnistautumista lukuunottamatta). Ongelmat eivät siis rajoitu siihen, että 5% ihmisistä ei pääse kirjautumaan verkkopankkiin...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nojaa, niin tai näin. Joskus sitä unohtaa asioita, kuten nyt muutaman kympin (ps. muistin kuitenkin maksaa muutaman kilo kympin). Kaiketi minulla on vielä vähän uskottavuutta jäljellä. Oletko itse muuten onnistunut elämään elämäsi, ilman ainoatakaan laskumuistutusta?

Edelleenkään en ymmärrä kuinka minun täytyisi lyhentää vajaan 300 euron lainaa yli 500 eurolla. Vielä vaikeampi on ymmärtää kuinka 64 euron lyhennyksen unohtaminen johtaa 550 euron lyhennyksen vaatimiseen. Vielä vaikeampi minun on ymmärtää, kuinka 300 euron lainasta tuli lähes 3000 euron laina.

Kaiketi kuitenkin Suomi-Salami on oikeassa ja minun ei kannata edes haaveilla toimivan pankin asiakkaaksi pääsystä.

Älä nyt viitsi marttyyriksi heittäytyä. Totta kai tuo sampo pankin (kirjoitan tarkoituksella pienellä) toiminta ärsyttää varmasti sinuakin. Ja unohduksia sattuu joskus, eipä siinä mitään. Pointtini nyt vain oli se (tietämättä asiaasi sen tarkemmin, eikä se minua edes kiinnosta), että tuskin mikään pankki hyvällä katsoo myöhästelyitä, olipa syy mikä tahansa.

Sitä asennetta en sitten ymmärrä alkuunkaan, että tarkoituksella on leväperäinen ja maksaa milloin sattuu huvittamaan. Sama koskee esim. laiskuuttaan myöhässä sovittuihin tapaamisiin tuloa, jne. No niin, menee sivuraiteelle, enkä sinua suinkaan tuolla tarkoita.

ps. en kyllä muista saaneeni koskaan maksumuistutusta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sitä asennetta en sitten ymmärrä alkuunkaan, että tarkoituksella on leväperäinen ja maksaa milloin sattuu huvittamaan. Sama koskee esim. laiskuuttaan myöhässä sovittuihin tapaamisiin tuloa, jne. No niin, menee sivuraiteelle, enkä sinua suinkaan tuolla tarkoita.

No joillakin ihmisillä on muutakin tekemistä kuin väijyä jokaista laskua ja olla tappi ojossa maksamassa niitä eräpäivänä. Enpä ole itse nähnyt maksumuistutusta ainakaan vuoteen, koska tiedän aika tarkasti mitä laskuja minulle tulee. Osan maksan etu- ja osan jälkikäteen.

Niin ja sovittuihin tapaamisiin en mene koskaan myöhässä. Myöhästely on erittäin vittumainen tapa, joka vituttaa varmasti toista osapuolta. Laskujen maksu myöhässä ei paljon hetkauta saamapuolella olevaa...
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
JiVe kirjoitti:
Edelleen sanon, että se on ihan ok, jos niille on joku järkevä peruste. Alkaa vaan huumorintaju lopppumaan, koska eivät voi kertoa etukäteen noista bonusmaksuista. Pakko sanoa, että hieman kyllä tohtisin epäillä, että jotain on nyt perseellään, mutta annetaan pankille mahdollisuus selittää.
Tänään alkoi avautumaan myös itselle tuo. Puheet noista vakuutusten kirimisistä olivat täyttä paskaa ja tuo lisäys oli vaan jostain putkahtanut maksuihin mukaan ja se kylmästi lyhensi lainaa. Eli joku on ilmeisesti päättänyt lyhentää lainanmaksuaikaa.

Sitä missä tuo muutos on tehty, ei Sampopankin puhelinpalvelun täti osannnut kertoa. Eikä hän myöskään saanut avattua/löytänyt mitään dokumenttia, joka tuohon olisi osannut kertoa lisää infoa. Taas lupailivat ottaa yhteyksiä kun asia selviää. Minkäänlaista aikataulua ei luvannut.


EDIT: no voihan perse. Piti lainata tätä viestiä, mutta se olikin muokkaa.nappi mitä painoin...
 
Viimeksi muokattu:

HemmoP

Jäsen
Jiven juttuun viitaten, niin pankille on aivan turha antaa siimaa raha-asioissa. Vaadit mustaa valkoisella kaikesta mikä tuntuu perusteettomalta ja jos ylimääräiset maksut, tai "turvat" ei kuulu maksuohjelmaan, niin palautus tai todellinen lainan lyhennys sillä summalla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika pirun yllättävää, että Hannu "hajaantukaa" Vuola kiistää kaiken. Mutta toisaalta tällekin palstalle kirjoittelevista löytyy henkilöitä, joiden mielestä ei tässä varmastikaan sen kummempaa hässäkkää ole ollut. Laskut maksetaan sitten kun maksetaan, ei välttämättä eräpäivään mennessä. Kai se on palkankin kanssa sitten sama asia, massia tulee kun sitä tulee. No biggie.

Pankki toimii juuri niin kuin asiakkaat antavat sen toimia. On melko lapsellista uskoa, että samankaltaisia ongelmia on kaikissa pankeissa, eikä sitä pankkia siksi kannata vaihtaa.

*edit* niin, ilmeisesti sampokin on saanut hommansa toimimaan suurin piirtein ja ongelmia on enää pienen joukon raha-asioissa. Kyllä mä silti ihmettelen, että miksi se pieni joukko ei siirry jonkin toisen pankin asiakkaaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Ainakin tiedotustoiminta on johdonmukaista. E-e-eii täällä mikään säteile....

Pankki toimii juuri niin kuin asiakkaat antavat sen toimia. On melko lapsellista uskoa, että samankaltaisia ongelmia on kaikissa pankeissa, eikä sitä pankkia siksi kannata vaihtaa.

Olen elämäni varrella ollut monenkin pankin asiakkaana, Sammon tai silloisen Leonian asiakkaaksi koetin joskus mutta eivät oikein saaneet pakettia kasaan niin että siitä mitään olisi tullut. Missään pankissa jossa olen asiakkaana ollut ei ole ollut järjestelmien luotettavuusongelmia ollenkaan, puhumattakaan nyt tuollaisesta sohlaamisesta. Ja muuttuvat ne järjestelmät kuitenkin joka pankilla silloin tällöin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään tuli ensimmäisen kerran naurettua ääneen, kun olin nostamassa rahaa. Minulla on ollut päiväkohtainen käteisnostoraja tililläni (voisi joskus ehkä vähän korottaa nostorajaa) ja vahingossa näpyttelin suuremman summan nostettavaksi. Ajattelin tietysti, että kohta tulee ilmoitus:"Käteisnostoraja ylitetty jne...", mutta tulikin ilmoitus:"Rahat tulossa". Siinä vaiheessa vähän ihmettelin, että minneköhän se käteisnostorajani on kadonnut ja spontaani naurunpyrskähdyskin pääsi (yleensä olen kyllä aika hiljainen, mutta väsymys taisi tehdä tepposet). Oli varmaan muilla siinä paikallaolleilla ihmettelemistä, että mikäköhän tuollekin tuli.

Ennen pääsiäistä sain Sampopankilta kirjeen, jossa ilmoitettiin, että Sampopankki siirtyy pääsiäisen aikana Danske Bankin tietojärjestelmään, mutta se ei vaikuta mitenkään tavallisen ihmiseen pankkitoimintoihin. Ainakin käteisnostorajani on jonnekin kadonnut ja kaikki nämä muut sekaannukset, mitä muilla on ollut, niin kyllähän siirtyminen on jotenkin vaikuttanut tavallisen ihmisenkin pankkitoimintoihin.

Pokeritileiltä en kyllä uskalla vähään aikaan nostaa rahaa pankkitililleni. Odottelen, että Sampopankki saisi asiat järjestykseen. En ainakaan vähään aikaan ole vielä vaihtamassa pankkia. Itselläni ei kuitenkaan juuri ole ollut ongelmia liiemmin, mutta olen pyrkinyt pitämään rahansiirrot minimissä viimeisen 2,5 viikon aikana.
 

Benamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK ja Hokki
Kuulin tänään pankkihenkilöltä ettei Sampopankki voi myöntää tällä hetkellä opiskelijoille lainaa sillä kyseinen osa tietojärjestelmästä ei toimi.

Jos oikein muistan niin tämän systeemivaihdoksen tuli olla ohi 25.3 mennessä, ei ihan nappiin osunut. Minkälainen haloo siitä syntyisi jos maksaisin pankille lainanerän 3 viikkoa jälkeen eräpäivän?
 

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Intoilin

aiemmin että pikkulainani oli muuttunut itsekseen edullisemmaksi, nyt se on taas muuttunut kalliimmaksi omin päin. Kyseessä ovat aivan pikkusummat. Tappiollinen pikkurahasto jatkaa varmalla linjallaan, sinne häviää joka kuukausi rahaa, off-topicina tämä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
....Siinä vaiheessa vähän ihmettelin, että minneköhän se käteisnostorajani on kadonnut.....

...Pokeritileiltä en kyllä uskalla vähään aikaan nostaa rahaa pankkitililleni...

...Itselläni ei kuitenkaan juuri ole ollut ongelmia liiemmin, mutta olen pyrkinyt pitämään rahansiirrot minimissä viimeisen 2,5 viikon aikana.

Niin, ehkä olen tottunut ja urautunut tylsään ja ennalta arvattavaan OP-maailmaan, koska näen jo noissa pätkissäkin noin kolme todella hälyttävää merkkiä siitä, ettei pankin toiminta ole kunnossa.

Kannattaa miettiä sitäkin, kauanko ko. pankki katselisi, jos itse perseilisit vastaavalla tavalla? Voi olla että menisi asiakas vaihtoon aika nopeasti.

Täältä tähän
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Niin, ehkä olen tottunut ja urautunut tylsään ja ennalta arvattavaan OP-maailmaan, koska näen jo noissa pätkissäkin noin kolme todella hälyttävää merkkiä siitä, ettei pankin toiminta ole kunnossa.

Kannattaa miettiä sitäkin, kauanko ko. pankki katselisi, jos itse perseilisit vastaavalla tavalla? Voi olla että menisi asiakas vaihtoon aika nopeasti.

Täältä tähän

No nyt on sitten nähty sekin päivä, että Sampo pankin nettipankissa on päässyt käsiksi jonkun muunkin tiliin kuin omaan, kirjautuen sisään normaalisti omilla tunnuksilla. Mitäpä tuohon muuta sanomaan kuin us-ko-ma-ton-ta. En nyt ala tähän hätään sen enempää asiaa kommentoimaan. Kuopatkaa tämä firma.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Heh, nyt Sampo lupaa että homma skulaa...tadaa...KESÄKUUHUN MENNESSÄ!

Ei voi uskoa todeksi tätä, onneksi ei ole ko. roskapankin asiakas.
 

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Eikö

ihmiskokeet olekaan kiellettyjä? Kesäkuuhun mennessä, eihän tuommoinen firma saisi edes starttirahaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Heh, nyt Sampo lupaa että homma skulaa...tadaa...KESÄKUUHUN MENNESSÄ!

Tässä on varmaankin ensimmäinen realistinen arvio tuosta tilanteesta Sampon suunnalta.

Sinänsä huolestuttavaa, että näitä alkaa olla enemmänkin, esim. Elisa ilmoitti uuden laskutusjärjestelmänsä kanssa, että voi olla epäkunnossa vuoden päivät. Saunalahti on myöskin taistellut laskutuksensa kanssa uskomattoman kauan. Pitkä on ihmisten pinna, kun Elisan asiakasmäärä on ollut kuitenkin koko ajan kasvussa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Menestyssarjan jatko-osa: Toiset kuusi viikkoa

Niin, aika mielenkiintoista, että asian, jonka normaalikäytännön mukaan pitäisi olla kunnossa jo käyttöönotettaessa, korjaamiseen menee vielä kuusi viikkoa.

Itse ainakin vetäisin moisesta jo viimeistään jotain johtopäätöksiä ja ryhtyisin asianmukaisiin toimiin.

Täältä tähän
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Ristiinnaulitkaa talousjohtajat!

Tietämättä tarkasti mitä kaikkea Danske-Katastrofissa on tapahtunut, on kommentoitava I(C)T alan yleisiä trendejä suurten organisaatioiden osalta. Nykyäänhän IT ei enää ole IT:tä, vaan IT on liiketoimintaa. Kaikenhan pitää olla liiketoiminnassa liiketoimintaa eikö niin - jonkun tyhjäpään mukaan HR-osastoakin tulisi kutsua business partneriksi!

Kuitenkin, tämän päivän globaalikapitalismin ja muun läpinäkyvyyden myötä firmoihin rantautunut kustannustehokkuuden vaaliminen on nykyään jopa sitä, että talousjohtaja päättää lopullisesti hankkeiden tai projektien kohtalosta usein jopa toimien o.t.o. "CIO:na", sehän menee siinä sivussa.

Edellinen skenaariokin voi vielä menetellä jos CFO sattuu olemaan yhtään järjissään, mutta toisena trendinä on sellainen hassuus kuin korporaation hallituksen päätös I(C)T-menojen osuudesta budjetoidusta liikevaihdosta. Ts. lähdetään siitä että kulutetaan aateekoo-hommiin x määrä rahaa kontra se, että tehtäisiin kaikki tarvittava ja katsottaisiin mitä tehtäisiin järkevistä ja hyödyllisistä hommista. Jos I(C)T:n olevinaan pitäisi tukea liiketoimintaa - tai itse asiassa liiketoimintaa on nykyään aika hankalaa tehdä ilman I(C)T:tä - on riemastuttavan nerokasta pultata ja kahlita nämä turhat kustannukset euromäärään x.

Sitten seuraavaksi oikein tämän päivän pörssiyhtiöiden megatrendi: pilkotaan kaikki projektit aivan vitun pieniin osiin ja pyydetään jokaisesta osasta alustava* työmääräarvio ennen kuin on mitään perusteita arvioida työn määrää. Oikein hardcore konserneissa kaikki hommat - taskit - joita ei ole osattu listata ja alustavasti työmääräarvioida, eivät kuulu projektin scopeen, eli niistäpä eivät toimittajatkaan voi laskuttaa. Niitä hommia ei siten ole, helppoa, eikö? tällaisiin väliinputomishommiin kuuluvat useimmiten kaiken maailman höpöhommat tyyliin testijärjestelmästä tuotantojärjestelmään siirtymiseen liittyvät, kaikenlaiset hassut yksikkötestaukset ja testidatan luonnit ja validoinnit. *) kaikki, jotka näissä karkeloista elantonsa saavat, tietävät että "alustava" arvio on kiveen hakattu jumalsana siinä vaiheessa kun exceli on outboxista lähtenyt

Lopuksi kun omien empiiristen havaintojen pohjalta toteaa kuinka hiuskarvan varassa monen suuren firman I(C)T asia on esimerkiksi henkilöstöpolitiikan suhteen (vedetään ihmiset - siis resurssit - piippuun, sijaisuudet ja varasuunnittelmat ovat sitä että kasataan heinäkuussa töihin jäävälle raukalle se ihan kaikki, koulutus - mitä se on?) ja kuinka johtajat vetävät ulkoisia kuluja alas omia bonareitaan varmistellen ja operatiivisen toiminnan riskeeraten, ei voi kuin puistella päätään ja odotella Danske-Katastrofi vol II:n saapumista. Se nimittäin tulee ihan kohta ja ihan pomminvarmaan, alueena voi olla toki jokin muukin kuin pankkisektori.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Loistava kirjoitus Barnbyltä, pitkälti samaa mieltä.

IT-osastoa katsotaan vieläkin pelkkänä kustannuspaikkana ja sille määritellään budjetti jonka puitteissa se toimii. Ne yritykset joissa ICT-toiminnot mielletään potentiaaliseksi kilpailueduksi pelkän kustannusaukon sijasta ovat harvassa.

Monessa suuressa organisaatiossa ICT on yrityksen tärkein toiminto mutta edelleen se toimii todella usein esim. talousjohtajan alla.

Pikkuhiljaa asenteet muuttuvat tosin.
 

Jarschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jeh jeh. Oma verkkopankkini on joten kuten skulannut, mutta luottopuolen automaattiperinnät meni uudistuksen myöstä täysin sekaisin, velimiehellä muuten sama juttu. Eilen pääsin lopulta Sammon konttoriin asiaa selvittämään, jonotin puolitoista tuntia neuvontapuolen tiskille.

Kohtaanto neuvojaihmisen kanssa kesti minuutin pari. Asian selvittämiseksi pitäisi varata rahoitusneuvonnan puolelle neuvottelu, vapaita aikoja aikaisintaan ensi viikon lopulla. No ihan varmasti vittu varaan, mutten kyllä Sampoon.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asian selvittämiseksi pitäisi varata rahoitusneuvonnan puolelle neuvottelu
Tuon kaltaista toimintaa en pysty ymmärtämään. Pankki kusee huolella asiakkaan asiat, mutta silti se on asiakas jonka vastuulle jää tilanteen oikaiseminen ja vielä pitäisi jonottaa ajan varattuaan monta päivää? Siis mitä helvettiä. Pankki varmasti tietää kaiken mikä systeemissä kusee. Jos ei tiedä, niin vaatimattomasti kenkää kaikille. Kuitenkin, kyllä se on niin, että pankin päästä pitäisi tulla puhelu jossa kerrottaisiin nöyrästi, että "onnistuttiin tötöilemään nää sun asiat ihan huolella, et millään pääsis tänne selvittelemään tätä".

Tietenkään tuollainen ei ole tiedotusmaisteri Vuolan eikä ilmeisesti koko vitun sampopankin toimintaan sopiva malli, mutta noin sen pitäisi mennä. Tai ainakin luulisin, että pankkien toimintastrategiaan kuuluu jollain tasolla asiakaslähtöisyys. Tai sitten voisi kertoa suoraan, että ihan sama vaikka siirtäisitte tilinne heti helvettiin täältä, eipä kiinnosta muutama yksityisasiakas paskan vertaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tai sitten voisi kertoa suoraan, että ihan sama vaikka siirtäisitte tilinne heti helvettiin täältä, eipä kiinnosta muutama yksityisasiakas paskan vertaa.

Mitenkähän Helsingin kaupunki tai VR kiinnostavat. Näistähän on ollut juttua lehdissä. Hesan duunarin palkat maksamatta ja VR siirsi osan palkanmaksustaan Nordeaan Sammon kusemisten takia. Näiden asiakkaiden menettäminen voisi jo ehkä vähän tuntuakin.
 

Salama44

Jäsen
Sehän tästä vielä puuttuisi että pankki alkaisi periä maksua omien rahojen nostamisesta tililtä. Korot on edelleen "nollassa" vaikka inflaatio laukaa 3-4 prosentin paikkeilla. Siitä kun vähentää palvelumaksut pois niin rahat vain hupenevat pankissa. Sampon liikevoitto on kuitenkin kasvanut yrityksistä eniten. Edellä ovat vain Nokia, Fortum ja eräs toinen pankki.

Jos Sampo saa joskus tietoliikenneongelmat kuntoon ja haluaa saada menettämiään asiakkaita takaisin, niin sen on alettava tarjoamaan myös asiakkaille jotain muita enemmän sen sijaan että se vain kasvattaa vuosi vuodelta liikevoittoaan ja maksaa Näkyvälle ja muille johtajille miljoonien palkkaa.

Ihmiset on jo suurimmaksi osaksi ohjattu verkkopankkiin hoitamaan raha-asiansa itsepalveluna. Vähintä mitä voi vaatia on että nämä palvelut myös toimivat. Jos Suomeen joskus saadaan sähköinen verkkoäänestys niin toivon todella että sitä ei ole suunnittelemassa kukaan Sampopankin verkkopalveluiden uudistamisessa mukana olleista. Muuten saamme vielä hämmästyttäviä äänestystuloksia tulevaisuuudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös