Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 856
  • 492

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Noh noh, ei nyt liitetä tähän sinänsä ihan osuvaan keskusteluun mitään ketterien menetelmien dissailua.

Mielestäni en dissannut ketteriä menetelmiä. Ainoastaan organisaatioita(yleensä asiakassellaisia), joissa työntekijät lähetetään agilekurssille, mutta kaikki omat prosessit ja menetelmät ovat kivikaudelta, eikä ymmärrys riitä näiden kahden yhdistämiseen.

Eläkä nuolaise vielä sen kotimaisen työvoiman tarpeen kasvulla ;)

http://www.craiglarman.com/wiki/index.php?title=Image:Scaling_lean_and_agile.jpg

edit: Sen verran vielä ketteristä menetelmistä, että monet suuret suomalaiset IT-asiakkaat ovat niin kaavoihinsa kangistuneita, että näitä ei kunnolla saada käyntiin. Oikeita kumppanuuksia ei ole, sillä kaikki projektit kilpailutetaan usein jopa siten, että ensiksi kilpailutetaan määrittely ja sen jälkeen erikseen puolivillaisen määrittelyn perusteella toteutus. Tarjouskierroksella toimittajat rajaavat kaiken mahdollisen taivaan ja maan väliltä pois tarjouksesta, jotta nakin napsahtaessa päästään rahastamaan tuntitöinä tehtävillä muutospyynnöillä. Huonolla tsäkällä asiakasorganisaation vastaavat eivät ole osanneet varautua etukäteisessä budjetoinnissaan tarpeellisiin muutospyyntöihin, joten projektin edetessä riidellään ihan sen takia, että ei ole varaa maksaa ennen kuin saadaan lisäbudjettia projektille.

Tästä on ketteryys helvetin kaukana. "Customer collaboration over contract negotiation" vai mitenkäs se menikään...
 
Viimeksi muokattu:

Juze

Jäsen
Huh heijaa, sitä oli sitten mennyt Sampon tililtä palvelumaksuja 7 euron edestä kuukaudessa, vaikka mitään maksuja lainojen takia ei pitänyt olla. Lisäksi joku ikivanha Electron, mikä on suljettu jo aika päiviä sitten, on avattu uudelleen (sitävastoin käytössä ollut pankkikortti suljettiin pääsiäisenä). Ja lyhennykset näkyy kahteen kertaan, toinen on "poistettu"-tilassa, mikä ilmeisesti tarkoittaa ettei niitä ole kuitenkaan kahteen kertaan veloitettu.

Taitaapi olla myös meikäpojan kohdalla melkein 30-vuotinen ystävyys katkolla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oikeita kumppanuuksia ei ole, sillä kaikki projektit kilpailutetaan usein jopa siten, että ensiksi kilpailutetaan määrittely ja sen jälkeen erikseen puolivillaisen määrittelyn perusteella toteutus. Tarjouskierroksella toimittajat rajaavat kaiken mahdollisen taivaan ja maan väliltä pois tarjouksesta, jotta nakin napsahtaessa päästään rahastamaan tuntitöinä tehtävillä muutospyynnöillä. Huonolla tsäkällä asiakasorganisaation vastaavat eivät ole osanneet varautua etukäteisessä budjetoinnissaan tarpeellisiin muutospyyntöihin, joten projektin edetessä riidellään ihan sen takia, että ei ole varaa maksaa ennen kuin saadaan lisäbudjettia projektille.

Tämä on todella tuttua julkishallinnossa jossa hankintalaki käytännössä pakottaa moiseen.

Ongelma on siinä että asiakkaalla harvoin on tarkka käsitys siitä mitä tarvitaan. Sen takia tehdään määrittelyt, yleensä sekä vaatimusmäärittely että tekninen määrittely (joskus nämäkin kilpailutetaan erikseen).

Jos näin ei tehtäisi, joutuu varsinaisessa kilpailutuksessa tekemään niin ympäripyöreän tarjouspyynnön että siihen kukaan ei osaa antaa järkevää tarjousta.

Itse suosin määritysten kilpailutuksessa pieniä ja puolueettomia IT-konsulttilafkoja joilla on oikeasti kovat referenssit näyttää. Tässä määrittelyssä saadaan hyvin usein selville projektin/hankkeen skouppi ja saadaan myös selvät rajaukset sille mitä varsinaisen pääurakan toimittajan velvollisuuksiin kuuluu ja mitä itse toimituksen tulee sisältää.

Hyvin tehty vaatimusmäärittely maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jos näin ei tehtäisi, joutuu varsinaisessa kilpailutuksessa tekemään niin ympäripyöreän tarjouspyynnön että siihen kukaan ei osaa antaa järkevää tarjousta. Hyvin tehty vaatimusmäärittely maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.

Jees, minulla ei todellakaan ole mitään määrittelyjä vastaan. Agile-ideologia perustuu vaan siihen, että ei ole tarkkaa skouppia ja se elää koko ajan. Tämä ajattelumalli ei sovi läheskään kaikkiin projekteihin, ja asiakas-alihankkija -suhde on aika hankala, jos ei mennä ihan resurssivuokrausella. Kovaa molemminpuolista luottamusta vaaditaan sekä osaamisen että resurssoinnin osalta. Mitä pienempi, sen parempi sanoisin. Aika kaukana tosin pankkijärjestelmän integraatiosta ja käyttöönotosta, jonka määrittelydokumentaatio on varmasti massiivinen(huomatkaa poikkeaminen ketjun aiheessa). Asiakokonaisuudet ovat usein niin laajoja ja ihmiset kiireellisiä, että tiukka vaatimusmäärittely on ainoa tapa aloittaa projekti.

Hyvin tehty vaatimusmäärittely maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.

Todellakin. Vaatimusmäärittelyjen tekijöissä sekä asiakasorganisaatioissa on huikeita eroja. Osa asiakkaista ei osaa allokoida tarpeellisia resursseja vaatimusmäärittelyyn ja silloin vaaditaan määrittelijäksi tosi kovaa ammattilaista, jotta tarpeellinen tieto saadaan kaivettua. Pienten konsulttipajojen käyttäminen määrittelyssä on mielestäni huomattavasti mielekkäämpää kuin saman palvelun ottaminen suuresta talosta, jolloin toteutuksen tarjouskierrokselle mennään hieman epäreilussa asetelmassa, kun heikko määrittelymateriaali saattaa aiheuttaa muille kuin määrittelyn tekijöille suuria ongelmia. Muutenkin uskoisin, että asiantuntijapako suurista organisaatioista jatkuu ja pienet konsulttifirmat ovat niitä osaajien kotipesiä, sillä se on tuossa duunissa ainoa keino päästä käsiksi edes jonkinmoisiin rahoihin.

edit: Aah... Julkishallinnon tarjouskilpailu... Voiko naurettavampaa olla, kuin menetelmä, jossa tarjouksen antaja ei voi edes esittää kysymyksiä asiakkaalle, kun tämä asettaisia alihankkijat eriarvoiseen asemaan. No antakaa ne vastaukset kaikille puupäät, sahaatte omaa jalkaanne...
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
edit: Aah... Julkishallinnon tarjouskilpailu... Voiko naurettavampaa olla, kuin menetelmä, jossa tarjouksen antaja ei voi edes esittää kysymyksiä asiakkaalle, kun tämä asettaisia alihankkijat eriarvoiseen asemaan. No antakaa ne vastaukset kaikille puupäät, sahaatte omaa jalkaanne...

Näin menetelläänkin. Kun tarjouspyyntö lähtee ulos, annetaan määraika jolloin kaikki tarjoajat saavat esittää kysymyksiä tarjouspyynnöstä. Määräajan umpeuduttua kaikki kysymykset laitetaan nimettöminä listalle ja niihin laaditaan vastaukset. Kysymykset ja vastaukset lähetään sen jälkeen kaikille tarjoajille.

Jos tämän jälkeen tulee kysymyksiä joka määritellään tärkeäksi tarjouspyynnön suhteen, tarjoajille lähetetään lisäkirjeellä tämä tieto (eli vastaus kysymykseen). Jos kysymystä ja vastausta siihen ei pidetä olennaisena tarkennuksena tarjouspyyntöön, siihen ei reagoida.

Julkishallinnon yksi suurimpia peikkoja tällä hetkellä on Suomen todella vittumainen valitusoikeuskäytäntö eli sen takia tarjouspyynnöissä nussitaan pilkkua todella huolella jotta kenellekkään ei jäisi mahdollisuutta pysäyttää hanketta markkinaoikeus-valituksella. Tuon valituksenhan voi tehdä kuka tahansa tarjoaja ja jos hankintaviranomaisen vastinetta valitukseen ei pidetä tarpeeksi hyvänä, markkinaoikeus ei myönnä lupaa jatkaa hanketta valituksen varsinaisen käsittelyn ajaksi. Käytännössä tämä tarkoittaa 1-2v paussia koko hankkeelle.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Vertailuna tähän Sammon "mitään ei oo vialla ja jos onkin niin se on teidän oma vika" -bullshittiin...

Kävin tänään Osuuspankissa, koska viime perjantaina tilaamani Visa oli kuulemma noudettavissa. Jostain syystä posti oli kuitenkin toimittanut kortin toiseen konttoriin, josta se lähti tulemaan kotikonttoria kohti.

Mutta hetkinen, mitä tapahtuikaan seuraavasti? Kassavirkailija pyysi hartaasti anteeksi tapahtunutta ja vaikka yritin selittää, että ei siitä marketin viereen poikkeamisesta kauppareissun ohessa nyt mitään vaivaa ollut, mukaan lyötiin vaivan korvikkeeksi jos jonkinlaista kirjaa ja pipoa, sekä tililtä hyvitettiin vielä kuuden kuukauden käyttömaksut.

Tämä siis sen takia, että joudun odottamaan viikko sitten tilattua Visaani pari päivää ylimääräistä. Mitä nämä tuhansien eurojen perseilyä kestäneet ovatkaan Sammolta saaneet?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Näin menetelläänkin. Kun tarjouspyyntö lähtee ulos, annetaan määraika jolloin kaikki tarjoajat saavat esittää kysymyksiä tarjouspyynnöstä. Määräajan umpeuduttua kaikki kysymykset laitetaan nimettöminä listalle ja niihin laaditaan vastaukset. Kysymykset ja vastaukset lähetään sen jälkeen kaikille tarjoajille.

Ookei, sitten olen saanut väärää tietoa ainakin yhdesta tarjouskierroksesta, onneksi ei ikinä ole julkishallinnon kanssa tarvinnut olla tekemisissä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ookei, sitten olen saanut väärää tietoa ainakin yhdesta tarjouskierroksesta, onneksi ei ikinä ole julkishallinnon kanssa tarvinnut olla tekemisissä.

No tapojahan on monta, valtionhallinnossa on niin paljon urpoja jotka eivät hankintalaista tiedä mitään, saatikka sitten mistään ammattimaisesta hankintatoimesta.

Eli tuo mainitsemasi tilanne on täysin mahdollinen, suorastaan todennäköinen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Vertailuna tähän Sammon "mitään ei oo vialla ja jos onkin niin se on teidän oma vika" -bullshittiin...

Kävin tänään Osuuspankissa, koska viime perjantaina tilaamani Visa oli kuulemma noudettavissa. Jostain syystä posti oli kuitenkin toimittanut kortin toiseen konttoriin, josta se lähti tulemaan kotikonttoria kohti.

Mutta hetkinen, mitä tapahtuikaan seuraavasti? Kassavirkailija pyysi hartaasti anteeksi tapahtunutta ja vaikka yritin selittää, että ei siitä marketin viereen poikkeamisesta kauppareissun ohessa nyt mitään vaivaa ollut, mukaan lyötiin vaivan korvikkeeksi jos jonkinlaista kirjaa ja pipoa, sekä tililtä hyvitettiin vielä kuuden kuukauden käyttömaksut.

Tämä siis sen takia, että joudun odottamaan viikko sitten tilattua Visaani pari päivää ylimääräistä. Mitä nämä tuhansien eurojen perseilyä kestäneet ovatkaan Sammolta saaneet?

Ei helvetti. Täähän kuulostaa jopa ylenpalttiselta asiakaspalvelulta, jotain johon en ole hetkeen tottunut Sammossa. Viikko sitten uhosin vaihtavani pankkia heti kun ehdin. No, en ole "ehtinyt" eli olen vieläkin laiska asiakas. Sain tosin tänään aikaiseksi sen verran että otin yhteyttä muihin pankkeihin, joista otettaneen tarkemmin yhteyttä alkuviikosta. Viimeisen kimmokkeen sain itse asiassa puhuessani tällä viikolla äitini kanssa, joka on myöskin Sammon asiakas. Siinä puhuessamme sivuttiiin pankkiasioita joista avauduin. Vastauksensa oli suunnilleen "no eihän nää voi aina mennä kerrasta oikein." Toki vanhempani ovat tätä nykyä velattomia eikä heillä perushommissa ole ollut ongelmia, mutta siinä kohtaa tuli jo nämä periaateasiat eteen, joten silläkin verukkeella otin yhteyttä muihin pankkeihin. Vaikka olenkin vain turha henkilöasiakas, niin on se perkele niin, että tyhmyydestä sakotetaan ainakin tämän pienen asiakkaan verran.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tänään tililtäni lähteneestä asuntolainan lyhennyksestä korkojen osuus näyttäisi olevan pikaisen laskutoimituksen jälkeen 99,8%. Voi mennä muutama vuosi, että saan lainani maksettua.

Mutta tänään siis lähtee pankki vaihtoon...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Näin menetelläänkin. Kun tarjouspyyntö lähtee ulos, annetaan määraika jolloin kaikki tarjoajat saavat esittää kysymyksiä tarjouspyynnöstä. Määräajan umpeuduttua kaikki kysymykset laitetaan nimettöminä listalle ja niihin laaditaan vastaukset. Kysymykset ja vastaukset lähetään sen jälkeen kaikille tarjoajille.

Tämäkään ei ole ongelmatonta. Ainakaan tarjoajien kannalta. Kun tarjouspyynnöt on pääsääntöisesti teknisten ratkaisujen osalta erittäin puutteellisia, ei oikein aina voi kysyä kysymyksiä, koska ne julkaistaan kaikille vastauksineen. Eli monessa tapauksessa sillä tavalla paljastaisi omia teknisiä ratkaisujaan kilpailijoille. Tämän vuoksi tarjouksissa rajataankin tekninen selostus liikesalaisuudeksi, jota ei kilpailijat saa tarjouskierroksen jälkeenkään (voittanutta tarjousta siis).

Moniin tarjouksiin tulee siksi laitettua ”optioita”, eli vaihtoehtoisia toteutustapoja, ja toivoa että tilaaja ne ymmärtää ja niiden edut tajuaa. Yleensä ei, mutta omien ratkaisujen ulosvuotamisen vuoksi ollaan valmiita häviämään tarjouskilpailuja, jotka ovat puutteellisia ja edellyttäisivät paljon kysymyksiä tilaajalle.

Valtio ja kunnat ovat kyllä erittäin huonoja tekemään tarjouspyyntöjä. Vaikka tilanne on parantunut, on se silti aika meininkiä kun tilaajan edustajana saattaa edelleen olla esim yksi tarjoajista teknisiä ratkaisuja arvioimassa, tai jos ei suoraan niin joku kytky konsultti (piäni maa, kaikilla konsulteilla on yhteydet johonkin toimittajaan, including sivullekirjottanut)
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt ei taas tiedä itkeäkö vai nauraako. Meillä töissä yksi käyttäjä hermoilee IT:n suuntaan, kun ei verkkopankki toimi. Perjantaina oli kuulemma päässyt kirjautumaan, muttei voinut maksaa mitään, vaikka muilla(en tiedä kenellä muilla) maksutoiminnot toimivat. Nyt ei kuulemma pääse pääsivua pidemmälle, jotain "error on page" tai vastaavia herjoja kuulemma heittelee jatkuvasti. Sampopankin suunnasta olivat kuulemma epäilleet, että meidän koneissa on jotain "extraturvallisuusjuttuja"(heh) päällä. Vittu luuleeko ne ääliöt siellä Sampopankissa, että me tehtäisiin jotain muutoksia ympäristöömme, että heidän verkkopankkiinsa pääsisi käsiksi ja toisekseen se vika on niiden omissa systeemeissään, mutta silti yrittävät vierittää syytä asiakkaiden suuntaan. En itke, nauran.

Ja mitä helvettiä toi käyttäjäkin meinaa, sille on moneen kertaan selitetty, että se ongelma on siellä pankin päässä, ei meillä, jos heidän verkkopankkiaan ei pysty käyttämään. Jatkakoon itkuaan sinne päin. Tässä kohtaa itken.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja mitä helvettiä toi käyttäjäkin meinaa, sille on moneen kertaan selitetty, että se ongelma on siellä pankin päässä, ei meillä, jos heidän verkkopankkiaan ei pysty käyttämään. Jatkakoon itkuaan sinne päin. Tässä kohtaa itken.

Kumma juttu kun itselläni on tuo kyseinen verkkopankki toiminut koko ajan moitteettomasti julkaisemisensa jälkeen. En toki pidä sitä vanhan veroisena, mutta mitään ongelmia toimivuuden suhteen ei ole ollut.
Että tuli vaan mieleen, pistääkö Sampo joidenkin asiakkaiden IP:n pannaan (tai jotain muuta, ettei verkkopankki toimi), vai oliskohan käyttäjässä ja sen koneessa mahdollisesti jotain vikaa?

P.S. On muuten toiminut se verkkopankki itselläni useammalla kuin yhdellä koneella.
 

FaceOffs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Ässät
Sampo Pankki hyvittää

Sampo Pankki ilmoitti hyvittävänsä neljän kuukauden maksut. Onhan tämä parempi kuin ei mitään. Moni on tainnut silti saada jo tarpeekseen Sampo Pankista.

Linkki Taloussanomien uutiseen.

Hyvitys ei kuitenkaan vaikuta lähetettyihin korvauspyyntöihin.
Nyt on tiedottajaksi laitettu sentään joku, joka ei syytä asiakasta. Vähän parannusta siinäkin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tampere siirtää palkat Sampo Pankista

Alkaa jo pikku hiljaa käymään sääliksi tuota Sampoa. Kai ne nyt siellä ihan tosissaan yrittävät fiksata asioitaan, mutta eipä näytä onnistuvan. Ihmetys kasvaa koko ajan, kun miettii, että miten helvetissä nuo asiat on saatu takkuamaan noin pahasti. Luulisi, että tuollainen projekti hoidettaisiin huippuammattilaisten voimin ja että jokainen mahdollinen ongelma olisi ollut tiedossa ja otettu huomioon, mutta ei kai sitten.

Itsehän en osaa edes kuvitella, että mitä kaikkia ongelmia tuollainen integraatio voi tuoda, koska en noista tietojärjestelmäasioista tajua tuon taivaallista, mutta luulisi että joku tajuaa. Ja luulisi, että projekti olisi annettu hoidettavaksi sellaisille tahoille jotka tajuavat.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä ei oikeastaan käy kateeksi Sampoa. Sitä saa mitä tilaa ja miten asiat hoitaa. Mielestäni koko projektin lähtökohdat on nurinkuriset. Suomi on ollut jo pitkään nettipankkiasioissa edelläkävijä. Nyt Danske kaikessa viisaudessaan siirtää toimintojansa kustannuksiltaan maana kallimpaan Tanskaan, jossa ollaan teknisesti jäljessä. Tätä perustellaan kustannusäästöillä. Minusta vaikuttaa enemmänkin tällaiselta legendaariselta kaverin kytkykaupalta, joka ei enää toimi raadollisessa kansainvälisessä yrityskilpailussa. Ei se Kimi Räikkönenkään yritä lähteä Monzaan naapurin Mossella, vaikka naapuri sitä kuinka kehuu.

Minulla käy sääliksi niitä Sampon/Postipankin ajoilta olevia työntekijöitä, jotka ovat hommansa hyvin hoitaneet. Ensin Nalle ulkoistaa nipun asiakkaita lopettamalla postin konttorit ja nyt Dumpo, eiku Danpo dumppaa nipun asiakkaita siirtymällä ratkaisuun, josta sai krittiikiä jo entuudestaan. Koko kupletti sitten kruunataan huonolla tiedottamisella ja mikä räikeintä asikaaan syyttämisellä. Kysymys: Kuka asiakas halusi uuden nettipankin?

Mitä tapahtuu tässä sitten tavalliselle työntekjiälle. Veikkalen, että SmapoPankki YT-neuvottelee parin vuoden sisään. Menetetyt asiakkaat on menetettyjä tuloja ja palvelumaksut on jo ennestään korkealla tasolla. Edelleen luottomarkkinat nykyisellään ei helopota Pankin toimintaa. Tylötekijöiden kannalta paras ratkaisu olisi, että Suomen toiminnot myytäisiin paikaiseen pois. Ostaisikohan Nalle Sampon takaisin? Lötyisikö vanha verkkopankki vielä Ifin koneilta?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Pari tuntia olen yrittänyt pankkiin päästä mutta eipä onnistu. Nyt lisäsivät sitten ilmoituksen:

"Verkkopankki on toistaiseksi pois käytöstä. Henkilöasiakkaiden miniverkkopankki toimii normaalisti osoitteessa mobiili.sampopankki.fi
Pahoittelemme häiriötä."


Voi voi sentään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Alkaa jo pikku hiljaa käymään sääliksi tuota Sampoa.

Sääli on sairautta. Tämä amatöörien puuhastelu ei ansaitse yhtään sääliä, ei sympatiapisteitä, ei mitään. Ainoastaan ne syyttömät asiakaspalvelussa työskentelevät ihmiset, jotka ottavat sitä "haista paska" huutoa päivästä toiseen 8-10 tuntia puhelimitse / palvelutiskillä, heille nostan hattua, että jaksavat.

Pari tuntia olen yrittänyt pankkiin päästä mutta eipä onnistu. Nyt lisäsivät sitten ilmoituksen:

"Verkkopankki on toistaiseksi pois käytöstä. Henkilöasiakkaiden miniverkkopankki toimii normaalisti osoitteessa mobiili.sampopankki.fi
Pahoittelemme häiriötä."
Voi voi sentään.

Kokeilin äsken yhden maksun hoitaa tuolla miniverkkopankilla...

Tekninen vika. Yritä uudelleen.Jos tekninen vika ilmenee uudelleen, voit soittaa asiakastukeen.
Seppo Rätyä siteeraten... Tanska on paska maa. Keskittyisivät vaan legopalikoilla leikkimiseen ja siltojen rakenteluun.

EDIT = "Jos Chuck Norris haluaa päästä Sammon verkkopankkiin sisään, niin se pääsee. On se vaan niin kova jätkä" - Jari Tervo Uutisvuodossa joskus kuukausi sitten... : )
 
Viimeksi muokattu:

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Duunikaveri tuli juuri lounaalta ja kertoili, että ei yksikään Sampopankin kortti kelvannut.


Itse olen huomenna menossa keskustelemaan kotipankkiini, että millä ehdoilla olisin valmis jäämään Sampopankin asiakkaaksi. Ja siinä samalla koitan urkkia Visakortin saldon tietooni. Myös asuntolainan tulevista lyhennyksistä aion pyytää mustaa valkoisella.
 

Salama44

Jäsen
Kumma juttu kun itselläni on tuo kyseinen verkkopankki toiminut koko ajan moitteettomasti julkaisemisensa jälkeen. En toki pidä sitä vanhan veroisena, mutta mitään ongelmia toimivuuden suhteen ei ole ollut.
Itselläni toimi eiliseen asti, mutta sitten jäi eilen yksi kuukausittain erääntyvä maksusumma pois maksuluettelosta. Olisin halunnut myös muuttaa summaa, mutta miten muutat sitä jos koko laskua ei näy verkkopankissa vaikka siitä on tehty maksupalvelusopimus. Tänään ei ole päässyt verkkopankkiin ollenkaan ja asiakaspalvelusta eivät pystyneet sanomaan minkäänlaista arviota milloin pääsee seuraavan kerran.

#"!*?¤^ < = painokelvotonta tekstiä. Voi P..kele.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Sampopankin sekoilut on nyt olleet jo niin kauan ihmisten tiedosta ettei ainakaan minulta heru enää sympatiaa ihmisille joilla on vieläkin ongelmia. Jos tähän mennessä pankkia ei vielä ole tullut vaihdettua on se vain ja ainoastaan omaa typeryyttä. Firmat ovat jossain määrin asia erikseen.

Toiseen pankkiin siirtyminen tällä hetkellä on erittäin helppoa, lainoihinkin saa tällä hetkellä pääsääntöisesti paremmat ehdot kun vaihtaa pankkia (muut pankit käyvät hieman kisaa vielä Sampo-pankin asiakkaista). Käytännössä neuvotellaan siirto, kirjoitetaan valtakirja ja uusi pankki hoitaa loput. Kesto ~45min. Mikäli lainoja ei ole kestää prosessi uudessa pankissa noin 15 minuuttia.

Itse ainakin olisin ottanut nuo 4kk:n palvelumaksupoistot ja niistä aiheutuvat säästöt lähinnä vittuiluna asiakkaita kohtaan, niin naurettavan pienistä summista puhutaan aiheutuneeseen mielipahaan vertailuna. Noh, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Pitäkää pankkinne.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä toimii Sampopankin sivulla: Meidän visiomme ja missiomme

Visio: Yhteinen tapa toimia - ainutlaatuista palvelua

Sampo Pankki siirtyi osaksi Danske Bank -konsernin omistukseen helmikuussa 2007. Maaliskuussa 2008 Sampo Pankki yhdistettiin osaksi Danske Bankin tietojärjestelmää. Danske Bank noudattaa kaikilla toimialueillaan yhteistä toimintatapaa, Danske Banking-konseptia.

Konsernin jokaisella pankilla on käytössään samat toimintamallit ja tuotteet. Yhden toimintatavan periaate on konsernin strategian peruspilari. Yhtä tietojärjestelmä on taloudellisempi ylläpitää ja kehittää kuin monta pientä. Näin myös Sampo Pankki saa alhaisista tietotekniikka- ja järjestelmäkustannuksista merkittävää kilpailuetua.

Yhtä tietojärjestelmä, ihan kuin phinshing-sivulta.

Tämä saa kyllä hymyn suunpieleen (anteeksi vain, vakavalla asialla ei saisi naurella, mutta jos jotakin piristäisi):

Integraation myötä Sampo Pankilla on suuren pankin voimavarat. Laajemman tuotevalikoiman, tehokkaampien tietojärjestelmäresurssien ja vahvan taloudellisen aseman avulla voimme paremmin haastaa kilpailijat Suomen pankkimarkkinoilla.

Tavoitteemme on olla asiakaslähtöisin pankki, joka tuottaa hyötyä asiakkaalle. Toisin sanoen olla paras suomalainen pankki, joka tarjoaa ainutlaatuista palvelua.

Pankin ja asiakkaiden välinen taloudellinen kumppanuus ja asiakassuhde perustuvat molemminpuoliseen arvostukseen, avoimuuteen, rehellisyyteen, vuorovaikutteisuuteen ja tietoisuuteen asiakkaiden olosuhteista, tarpeista ja toiveista. Yhteystiedot
Viestinnän yhteystiedot
Muut yhteystiedotTutustu myös

Edit: Sampomaisesti korjattu virheitä. Tilapäinen katkos.....
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tavoitteemme on olla asiakaslähtöisin pankki, joka tuottaa hyötyä asiakkaalle. Toisin sanoen olla paras suomalainen pankki, joka tarjoaa ainutlaatuista palvelua.

Tämä pitää paikkansa, muista pankeista tämänkaltaista palvelua ei saa. Toimiikohan tuo järjestelmä virheettömästi vielä joulunakaan? Tuskin IBM käyttää tätä projektia esimerkkinä missään muualla kuin sisäisessä koulutuksessaan, mitä voikaan mennä pieleen. (IBM:hän tämän projektin toteutti?)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselläni toimi eiliseen asti, mutta sitten jäi eilen yksi kuukausittain erääntyvä maksusumma pois maksuluettelosta. Olisin halunnut myös muuttaa summaa, mutta miten muutat sitä jos koko laskua ei näy verkkopankissa vaikka siitä on tehty maksupalvelusopimus. Tänään ei ole päässyt verkkopankkiin ollenkaan ja asiakaspalvelusta eivät pystyneet sanomaan minkäänlaista arviota milloin pääsee seuraavan kerran.

#"!*?¤^ < = painokelvotonta tekstiä. Voi P..kele.

Niin kyllähän minullakin on se yksi lasku ollut päin peetä, kuten tästä ketjusta on voinut lukea. Tarkoitinkin lähinnä, että olen päässyt kirjautumaan verkkopankiin milloin haluan, ja samalla käyttämään sitä haluamallani tavallani. Tänäänkään ei itselläni ole ollut mitään ongelmia nettipankin kanssa. Parisen tuntia sitten käytin nettipankkia ja toimi, nyt kokeilin huvikseni uudestaan, ja toimi taas.
Taidan olla siis onnekas, sillä uskoisin tuon toimimattomuuden koskevan vain osaa asiakkaista.

P.S. Tein lotonkin tänään lauantainta silmällä pitäen. Luulisi osuvan, kun Sampon systeemitkin toimii.
 

Salama44

Jäsen
Tänäänkään ei itselläni ole ollut mitään ongelmia nettipankin kanssa.
Olet ilmeisen onnekas tai et yrittänyt verkkopankkiin juuri silloin kuin siellä oli häiriö. Ainakin Ilta Sanomat uutisoi, että Sammon verkkopankki on taas jumissa. Itse pääsin sinne kun kokeilin kahden tunnin päästä uudelleen. Huominen erääntyvä lasku ei näy edelleenkään. Sanoivat vain, että seuraa huomenna onko summa veloitettu. Tilapäisesti on kuulema jäänyt erääntyviä laskuja pois maksuluettelosta vaikka sopimukset ovat kunnossa. Eipä noita asiakaspalvelun naisia viitsi enempää vaivata, koska ei heilläkään ole helppoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös