Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 671
  • 492

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten seuraavaksi oikein tämän päivän pörssiyhtiöiden megatrendi: pilkotaan kaikki projektit aivan vitun pieniin osiin ja pyydetään jokaisesta osasta alustava* työmääräarvio ennen kuin on mitään perusteita arvioida työn määrää. *) kaikki, jotka näissä karkeloista elantonsa saavat, tietävät että "alustava" arvio on kiveen hakattu jumalsana siinä vaiheessa kun exceli on outboxista lähtenyt

Erittäin hyvin sanottu, sinulla taitaa olla enemmänkin näistä kokemusta. Oletko ihan vain kärsivä työntekijä vai istutko siinä keskijohdossa?

Minä olen siitä onnellisessa tilanteessa, että pystyn täysin vaikuttamaan siihen exceliin. Se kysyminen on vain aivan järjetöntä, en minä tiedä milloin hommat valmistuvat. Siihen vaikuttaa niin moni asia. Kerran kysytään, niin sitten arvioidaan.

Tähän mennessä sitä ei ole kyseenalaistettu miksi alustava arvio ei pitänytkään, varmaankin siksi, että se tosiaan oli alustava. Itse en siis tiedä mitään tuosta kiveenhakkaamisesta tai muista jumalista. Toisaalta sen arvauksen voi heittää myös runsaasti tulevaisuuteen, miksipä sitäkään kukaan ihmettelisi, koska voihan sekin olla ihan yhtä oikein ja sitten saa kiitosta asioiden nopeasta toteutuksesta.

Ja kyllä, kyseessä on jättiläissuuri globaali pörssiyhtiö. Totuus minun tapauksessani on lienee se, että jos kaikki arvioimiseen ja palaverointiin käytetty aika käytettäisiin työntekoon, niin asiat etenisivät huomattavasti nopeammin.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Sehän tästä vielä puuttuisi että pankki alkaisi periä maksua omien rahojen nostamisesta tililtä.
Eikös Sampo Pankin ilmaispaketti mahdollista viisi tapahtumaa kuukaudessa ja sen jälkeen jokainen tapahtuma maksaa eli omien rahojen nostamisesta tililtä voi joutua maksamaan?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Näyttäisi siltä että Luottokunnan aiemmin hallinnoima Visa ja Sampo-Dansken haltuunsa ottama Visa elävät omaa elämäänsä vaikka fyysisesti sama kortti ovatkin.

Tällä viikolla tuli Luottokunnalta Visa-lasku jossa summat ihan oikein (tosin olin käyttänyt viimeksi 18.3 eli ennen tätä integraatiota). Eilen tein sitten testin, siirsin verkkopankissa Visalta rahaa pankkitilille ja täällä jo aiemmin mainitusta täydestä käyttövarasta lähti tuo testaamani 30 euroa.

Voisikohan siis olla että olen Luottokunnalle velkaa sen mitä olin ennen kuin Sampo otti Visani haltuunsa ja nyt kun Visa on Sammon hallussa niin luottoraja on taas täydet.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, nyt meillä on sitten asuntolainan korot ja lyhennyserätkin muuttuneet ihan päin helvettiä. Alun alkaen tämän kuun erääntyvät lainat näkyivät verkkopankissa sentilleen oikein, mutta nyt tänään - muutama päivä ennen eräpäivää - niitä on "korjattu" Sammon toimesta pariinkin kertaan.

Onneksi perivät vain reilut 50€ liikaa, tuo nyt ei maailmaa vielä kaada. Lienee kuitenkin selvää että tämän(kin) asian selvittely vie tällä hetkellä vähintään viikkoja.

Lisäksi verkopankissa lainan tiedoissa näkyvä lainan korko näyttäisi olevan nyt 25 %-yksikköä suurempi kuin sen pitäisi olla. Mutta tämäkään korko ei käy yksiin tämän kuun maksuerän kanssa - ei ole lähelläkään sitä.

Ei helvetti, sen vielä jotenkin ymmärrän että saadaan sössittyä järjestelmänsiirto niin että virheitä korjaillaan jälkikäteen kuukausitolkulla. Mutta kun tämän jälkeen pitää vielä korjata korjailussa syntyneitä virheitä, ja ehkä vielä sen jälkeen tehdä korjauksen korjauksen korjauksia, niin sanattomaksi vetää. Jossain Elisan laskutuksessa tällaisen vielä jotenkin ehkä sietäisi, mutta ei enää pankkitoiminnassa!

Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan tämä "korjauskierre" kestää.
 

HemmoP

Jäsen
Turha varmaan enää mainita, että aamuisin tässä kahdeksan aikaan on aivan turha yrittää kirjäutua pankin sivuille...

Paska mikä paska.
 

masaala

Jäsen
Onko muuten kellään tietoa siitä, milloin uudet Sampo Visa-kortit tulevat? Lauantai-aamuna olisi lähtö Hong Kongiin ja yhtäkkinen korttivaihto ei enää onnistukaan sieltä käsin.
 

Morgoth

Jäsen
Lopuksi kun omien empiiristen havaintojen pohjalta toteaa kuinka hiuskarvan varassa monen suuren firman I(C)T asia on esimerkiksi henkilöstöpolitiikan suhteen (vedetään ihmiset - siis resurssit - piippuun, sijaisuudet ja varasuunnittelmat ovat sitä että kasataan heinäkuussa töihin jäävälle raukalle se ihan kaikki, koulutus - mitä se on?)

Tuo on totta. Oli miten iso/keskisuuri/pieni yhtiö tahansa, niin käytössä se menee noin, että järjestelmästä vastaa vain yksi asiantuntija, joka on yleensä vielä ylityöllistetty ja jolla ei ole varahenkilöä. Virallisesti on tietysti hienot prosessit yms. joiden mukaan kaikki menee hienosti, siis myynnin ja markkinoinnin mukaan.

Nauratti, kun jossakin lehdessä oli 'tutkimus', että it-projektien onnistuminen riippuu hyvin pitkälti niistä ihmisistä, jotka osallistuvat projektiin. Oho.. Ihan totta? Mä ku aina luulin, että se on niistä Exceleistä kiinni?

Eipä ole kokemuksia muista aloista, mutta kyllä IT-alalla on paljon opittavaa muusta teollisuudesta tai toivottavasti esim. autoja tehdään nyt vähän ammattimaisemmin kuin IT-palveluja.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tuo on totta. Oli miten iso/keskisuuri/pieni yhtiö tahansa, niin käytössä se menee noin, että järjestelmästä vastaa vain yksi asiantuntija, joka on yleensä vielä ylityöllistetty ja jolla ei ole varahenkilöä. Virallisesti on tietysti hienot prosessit yms. joiden mukaan kaikki menee hienosti, siis myynnin ja markkinoinnin mukaan.

Tässä on myös sellainen ristiriita, että Suomessa ei kannata toimi asiantuntijana, jos olet kiinnostunut omasta palkkauksesta. Pikkupomot ja managerit tienaavat enemmän, joten tuolle tielle on mukavampi lähteä. Ei siis kannata ihmetellä pulaa pätevistä asiantuntijoista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nauratti, kun jossakin lehdessä oli 'tutkimus', että it-projektien onnistuminen riippuu hyvin pitkälti niistä ihmisistä, jotka osallistuvat projektiin. Oho.. Ihan totta? Mä ku aina luulin, että se on niistä Exceleistä kiinni?

Projektien menestyminen on itse asiassa kiinni johtoryhmälle esitetyistä PowerPointeista... Omakin kokemukseni on kyllä samanlainen: hämmästyttävän vähissä käsissä saattaa olla hyvin ison talon kriittinenkin järjestelmä. Dokumentaatio on myös aika aliarvostettu asia, joten monien asiantuntijoiden tässä maassa on todella paree olla jäämättä raitiovaunun alle.
 

Morgoth

Jäsen
Pikkupomot ja managerit tienaavat enemmän, joten tuolle tielle on mukavampi lähteä. Ei siis kannata ihmetellä pulaa pätevistä asiantuntijoista.

Eipä se osaaaminen tuolla pikkupomo, manageri tai ihan ylemmillä johdon tasollakaan oman kokemuksen päätää huimaa. Pahimmassa tapauksessa ostaja ei edes tiedä mitä haluaa ostaa eikä toimittaja mitä on edes myymässä.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Erittäin hyvin sanottu, sinulla taitaa olla enemmänkin näistä kokemusta. Oletko ihan vain kärsivä työntekijä vai istutko siinä keskijohdossa?
Mercii, onhan näitä tämän "alan" kokemuksia jo jonkin verran kertynyt, ja sitten taidan tykätä havainnoida asioita enemmän kuin olisi tarpeen... En ole varsinaisesti kumpaakaan. Olen oman firmani pomo ja sitten tilanteesta riippuen asiakkaalla projektin/osaprojektin/aliprojektin/jne vetäjä toimittajan roolissa ja joskus kyllä ihan kädet savessakin.

Tähän mennessä sitä ei ole kyseenalaistettu miksi alustava arvio ei pitänytkään, varmaankin siksi, että se tosiaan oli alustava. Itse en siis tiedä mitään tuosta kiveenhakkaamisesta tai muista jumalista. Toisaalta sen arvauksen voi heittää myös runsaasti tulevaisuuteen, miksipä sitäkään kukaan ihmettelisi, koska voihan sekin olla ihan yhtä oikein ja sitten saa kiitosta asioiden nopeasta toteutuksesta.
Tarkoitin nimenomaan työmäärien arviointia, aikataulu on usein omissa karkeloissa annettu tai niin fiksattu, ettei sillä väliä. Paradoksi on siten siinä, että työmääriä pitää antaa alustavasti, ja kun ne antaa, ne kirjataan työmäärinä eikä alustavina työmäärinä muutoshallintajärjestelmään, eikä kukaan ikinä tulee ehdottamaan työmäärän uudelleenarviointia. Myöskin jos tässä vaiheessa ei älyä keksiä kaikkia aktiviteetteja, joita tarvitaan mahd. 6 kuukauden päästä ja "alustavasti" arvioida niitä, on niiden tekeminen ja niistä veloittaminen joko hankalaa tai mahdotonta. Vaikka ne olisivat kriittisen tärkeitä projektin kannalta. Kijaimellisesti väärin tehty jos menet tekemään. Hölmöläisten sadut ovat aika pilipalikamaa tähän governance-pelleilyyn nähden.

Ja kyllä, kyseessä on jättiläissuuri globaali pörssiyhtiö. Totuus minun tapauksessani on lienee se, että jos kaikki arvioimiseen ja palaverointiin käytetty aika käytettäisiin työntekoon, niin asiat etenisivät huomattavasti nopeammin.
Palaverointi kontra "työnteko" on toki mielenkiintoinen akseli. Itse olen onnekas nykyisen pääasiallisen työmaani kohdalla siinä mielessä, että palavereja on hyvin vähän ja silloin kun on, ne ovat varsin ytimekkäitä. Toisaalta ihmisten - korjaan resurssien - määrää on karsittu sen verran mielipuolisesti, että kaikilla on niin kiire etteivät ehtisikään palaveerata, hyvä jos ehtivät kommentoimaan miten jokin liiketoiminnan kannalta kriittinen toiminnallisuus tulisi muuttaa tai korjata.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Turha varmaan enää mainita, että aamuisin tässä kahdeksan aikaan on aivan turha yrittää kirjäutua pankin sivuille...

Paska mikä paska.

Kyllähän se lämmittää ettei näin palkkapäivänä pääse sisään koko verkkopankkiin. Oliskohan asiat jo niin sekaisin, että ovat tarkoituksella ajaneet koko paskan alas.

Kiitos tästäkin Sampo. Maanantaina vaihtuu pankki.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
http://www.taloussanomat.fi/palvelu...aroi-amnestyn-varainkeruun/200810849/12?rss=4

Tuosta Amnestyä tukevasta porukasta (suurin?) osa on vielä sellaista ihmisryhmää että ei ole välttämättä varaa maksaa samassa kuussa kahta kertaa tuota lahjoitusta. Eli rahoja tulee varmasti jäämään valtavia summia saamatta. Itse en kyseistä järjestöä tue, mutta jollain tasolla kuitenkin olen tyytyväinen että heilläkin on toimintaa Suomessa.

Noh, on siis mahdollista että koko Suomen Amnesty menee nurin osittain Sampo pankin takia. Aika surkeaa suunnittelua tietysti koko järjestöltä jos toiminta on noin kuukausitasoista kädestä-suuhun meininkiä.

"Mikäli Amnestylle syntyy tästä taloudellisia tappioita, pankki korvaa ne luonnollisesti, luvataan Sampo Pankista."

Rahaa eivät taatusti Sampo pankilta tällaisen sotkun takia saa senttiäkään, tarkoitetaankohan tuolla että mestarivalehtelija Vuolalta voi mennä peräämään maksua luonnossa? Jäänee lunastamatta.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Joskus kauan kauan sitten kun olin tekemisissä IT-systeemien kanssa, oli tapana rakentaa täydellisesti toimiva uusi järjestelmä erilliseen identtiseen ympäristöön ja ajaa rinnakkain hetken aikaa että oli varmuus sen toimivuudesta. Myös jos muutoksessa meni jotain pieleen oli mahdollisuus rullata päivitykset ja muutokset takaisin ja palauttaa tilanne sellaiseksi kuin muutosta ei olisi kokeiltukaan. Ei taida olla enää muodissa, näköjään. Toisaalta onhan nuo pankin järjestelmät niin isoja ja tapahtumia tulee niin vilkkaaseen tahtiin että moinen järjestely varmaan olisi liian kallis. Mutta tulee tällainen Sammon tyylinen sekoilukin maksamaan mukavasti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Mikäli Amnestylle syntyy tästä taloudellisia tappioita, pankki korvaa ne luonnollisesti, luvataan Sampo Pankista."
Kuulostaa jotenkin vittuilulta tuollainen lupaus. Kuitenkin järjestön toiminta perustuu vapaaehtoisiin lahjoituksiin, niin ei kai siinä sanan varsinaisessa merkityksessä voi mitään tappiota syntyä.

Mielenkiinnolla odotan, että miten kauan menee ennen kuin tämä homma paketoidaan lopullisesti. Jos ongelmien on odotettu jatkuvan kesään asti niin kuin jostakin luin, niin yllättävän kärsivällistä jengiä tuo asiakaskunta on. Kun pankkia vaihtamalla noista ongelmista pääsee eroon erittäin helposti. Sekin mietityttää, että miten helvetin epäpätevää porukkaa tuota muutosta on ollut viemässä eteenpäin. Helppo tietenkin arvostella, kun en itse tuon suuntaisista hommista ymmärrä yhtään mitään. Olettaisin kuitenkin että sellaista porukkaakin löytyy, jotka ymmärtävät.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Uudet tilit on meilläkin jo avattu toisessa pankissa ja tiistaina käydään viimeistelemässä asuntolainan siirto ja loput yksityiskohdat. Ikävä kyllä tilastollisesti Sampo ei meidän talouden kohdalla menetä kuin yhden asiakkaan, sillä oma tili jäänee varatiliksi ja yksi määräaikainen talletuskin jää vielä odottelemaan nostoa. Nyt kuitenkin vielä jännitetään tuleeko tämän kuun palkka läpi ulkomailta Sampoon asti kun uudet tilitiedot eivät vielä tähän ehtineet.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Tuo on totta. Oli miten iso/keskisuuri/pieni yhtiö tahansa, niin käytössä se menee noin, että järjestelmästä vastaa vain yksi asiantuntija, joka on yleensä vielä ylityöllistetty ja jolla ei ole varahenkilöä. Virallisesti on tietysti hienot prosessit yms. joiden mukaan kaikki menee hienosti, siis myynnin ja markkinoinnin mukaan.
Kerro jotain uutta. :-) Sitten vielä ihmetellään miksi porukkaa vetää itsensä lähes jojoon ja burnoutin partaalle. Akselilla asiantuntija - yksikön/ryhmän päällikkö - yksikön johtaja - corporate HR saadaan niin legendaarisia kombinaatioita koskien sijaisuuksia, lomalistoja ja muita arkielämän tavallisuuksia, että katastrofien partaalla ollaan hyvin usein. Esimerkiksi yksi IT-järjestelmien pyhistä lehmistä - ja syystäkin - eli palkkajärjestelmä integraatioineen on perinteisesti loma-aikoina aina vaarassa. Toisaalta ei tarvitse aina mennä loma-aikaankaan, vaan ihan perus-talvikuukausikin saattaa tuottaa tilanteen, jossa pörssiyhtiön A palkka-aineisto tulee prosessoiduksi aivan kalkkiviivoilla, koska siihen liittyvän viestinvälityksen monitoroinnista vastaavan pörssiyhtiön B henkilö X ei tiennytkään että munko sitä piti katsoa vai? Tai onhan niitä monitorointeja joo: ex-itäblokista tai Intiasta saattaa tulla parin päivän viiveellä viesti että sanoma olla jumissa paikassa Y. Tällä välin asia oli toki jo pakosti fiksattu suomalaisin voimin. Talousjohtaja voi näyttää pauverpointilta kuinka on halpaa tämän monitorointi verrattuna kotimaiseen vaihtoehtoon. Ja juuripa luin Tietoviikosta ilosanomaa CIMMistä, ITIListä ja pitilistä. Sallikaa mun nauraa. Vitun idiootit.

Noh, menee jo vähän off-topic Sammon ryöstöstä, muttei kuitenkaan. Niputan Danske-Katastrofin "projektin" kulun tässä vielä parilla virkkeellä: project manager resursoi riskianalyysin tekemisen ja tulokset katsottiin yhdessä concept ownereiden kanssa review'ssa. Test managerilta pyydettiin lista tarvittavista test scripteistä ja resurssit test executionille. CIO ja hännystelyjengi hoki hapettomassa huoneessa mantraansa, että ei enää oikeastaan ole tietojärjestelmiä, on vain konsepteja. Steering committeessa päätettiin vähentää developer-resurssien määrää, koska konsepteja ei muuteta. Aamen.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerro jotain uutta. :-) Sitten vielä ihmetellään miksi porukkaa vetää itsensä lähes jojoon ja burnoutin partaalle...
Anteeksi rankka referointi, en viitisinyt lainata koko pätkää, koska silloin olisi pitänyt ottaa mukaan myös edelliset viestisi.

Näitä viestejäsi lukemalla tulee väkisinkin mieleen, että puhut omasta työpaikastani. Nämä kaikki esille tulleet asiat ovat niin totta, kuin vain voi olla. Johtajat norsunluutorneissaan rakentelavat hienoja powerpointteja ja käyvät ne vielä hyväksyttämässä omilla esimiehillään, jotka siunaavat ne säästöjen toivossa. Sitten kun uudet kuviot on otettu käyttöön, niin ihmetellään, että miksi homma kusee ja suorittava porras (oikeat asiantuntijat) saavat kaiken paskan niskaansa. Asiantuntijoilta ja pikku-managereilta ei tietystikään ole kyselty mitään. Vain ilmoitettu, että näillä mennään.

P.S. ITIL:it sun muut perkeleet rokkaa!

Edit. Ettei aivan otsikon ohi mene, niin mainittakoon, että epäilemättä syy Sampopankin ongelmiin liittyy juuri viestissä mainittuihin seikkoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Barnabylle on sitten tulossa haaste käräjille. Mulla on mustelmia selässä ja luultavasti tyrä puhjennut, työtuoli ihan paskana.
Äläs nyt Yläpesä, sä tiedät että se ei mee noin. Jos et pääse käsiksi Instruction Handbookiin project portalissa, niin voin laittaa sulle: kirjaat defectin Incident Managerille, joka tuottaa siitä investigation requestion Business Information Servicelle, joka muuntaa sen change requestiksi ja assignaa sen Implementation Managerille, joka luo taskin Project Databaseen - ja sitten voit jatkaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Äläs nyt Yläpesä, sä tiedät että se ei mee noin. Jos et pääse käsiksi Instruction Handbookiin project portalissa, niin voin laittaa sulle: kirjaat defectin Incident Managerille, joka tuottaa siitä investigation requestion Business Information Servicelle, joka muuntaa sen change requestiksi ja assignaa sen Implementation Managerille, joka luo taskin Project Databaseen - ja sitten voit jatkaa.

Eijeijei. Nykyään toimitaan ketterästi. Kato lyhyissä sykleissä skoupataan pieni määrä kerrallaan asiakaslähteisesti, niin saadaan oikeasti hyödyllisiä tuloksia ja liiketoiminnalle lisäarvoa nopealla tahdilla. Tätä saatetaan jopa asiakkaan puolelta vaatia, vaikka omat toimintamallit on suoraa vesiputousta ja sitten ihmetellään, että mitenkäs nämä vaadittavat dokumentit hyväksytään, kun ne elävät koko ajan ja CMMI-auditoija kolkuttelee jo oven takana?

Hirvittää oikein tuollaiset project databaset, kyllä kannattaisi käyttää vaan ketteriä backlogeja, niillä työnteko on hauskaa. Ei sen uuden featuren kannata olla niin hyvin speksattu, se on kato promise for communication, vaikka ylikuormitettua asiakkaan projektivastaavaa ei sinänsä meinaa saada ikinä kiinni.

Tässä teille RFP, Scrummilla mennään. Joo, kyllä työmäärät on sitovia ja scope on fiksattu, miten niin ihmeellistä? Ai niin, speksit pitää sitten olla hyväksytetty ennen toteutuksen aloitusta, meillä on nää laatujärjestelmän milestonet kiveen hakattuna.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kerro jotain uutta. :-) Sitten vielä ihmetellään miksi porukkaa vetää itsensä lähes jojoon ja burnoutin partaalle. Akselilla asiantuntija - yksikön/ryhmän päällikkö - yksikön johtaja - corporate HR saadaan niin legendaarisia kombinaatioita koskien sijaisuuksia, lomalistoja ja muita arkielämän tavallisuuksia, että katastrofien partaalla ollaan hyvin usein. Esimerkiksi yksi IT-järjestelmien pyhistä lehmistä - ja syystäkin - eli palkkajärjestelmä integraatioineen on perinteisesti loma-aikoina aina vaarassa. Toisaalta ei tarvitse aina mennä loma-aikaankaan, vaan ihan perus-talvikuukausikin saattaa tuottaa tilanteen, jossa pörssiyhtiön A palkka-aineisto tulee prosessoiduksi aivan kalkkiviivoilla, koska siihen liittyvän viestinvälityksen monitoroinnista vastaavan pörssiyhtiön B henkilö X ei tiennytkään että munko sitä piti katsoa vai? Tai onhan niitä monitorointeja joo: ex-itäblokista tai Intiasta saattaa tulla parin päivän viiveellä viesti että sanoma olla jumissa paikassa Y. Tällä välin asia oli toki jo pakosti fiksattu suomalaisin voimin. Talousjohtaja voi näyttää pauverpointilta kuinka on halpaa tämän monitorointi verrattuna kotimaiseen vaihtoehtoon. Ja juuripa luin Tietoviikosta ilosanomaa CIMMistä, ITIListä ja pitilistä. Sallikaa mun nauraa. Vitun idiootit.

Kyllä tulee tuosta tekstistä rattoisasti vanhat ajat mieleen - ei juuri päivääkään kulu, etten kiitä onneani siitä, että pääsin pois IT-alalta. Tosin palkkakin pieneni, mutta kyllä sitä elämän laadusta ilolla voi jotakin maksaakin. Tuo palkka-aineiston jumiin jäämisen kuvaus tuntui kyllä jotenkin äärimmäisen tutulta...
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Äläs nyt Yläpesä, sä tiedät että se ei mee noin. Jos et pääse käsiksi Instruction Handbookiin project portalissa, niin voin laittaa sulle: kirjaat defectin Incident Managerille, joka tuottaa siitä investigation requestion Business Information Servicelle, joka muuntaa sen change requestiksi ja assignaa sen Implementation Managerille, joka luo taskin Project Databaseen - ja sitten voit jatkaa.
Ja muistakaa, että jos SLA:t paukkuu, niin sitten on piru merrassa.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eijeijei. Nykyään toimitaan ketterästi.

Noh noh, ei nyt liitetä tähän sinänsä ihan osuvaan keskusteluun mitään ketterien menetelmien dissailua. Pelkkää positiivistahan agiilius on alalle tuonut - alkaen nyt vaikka siitä, että työpaikkoja on paljon aiempaa hankalampi siirtää mihinkään vinkuintiaan. Luojan kiitos mitään ikivanhoja vesiputousmalleja ei enää käytetä kuin jossain dinosaurusfirmoissa tyyliin Tieto-Enator.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös