pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten seuraavaksi oikein tämän päivän pörssiyhtiöiden megatrendi: pilkotaan kaikki projektit aivan vitun pieniin osiin ja pyydetään jokaisesta osasta alustava* työmääräarvio ennen kuin on mitään perusteita arvioida työn määrää. *) kaikki, jotka näissä karkeloista elantonsa saavat, tietävät että "alustava" arvio on kiveen hakattu jumalsana siinä vaiheessa kun exceli on outboxista lähtenyt
Erittäin hyvin sanottu, sinulla taitaa olla enemmänkin näistä kokemusta. Oletko ihan vain kärsivä työntekijä vai istutko siinä keskijohdossa?
Minä olen siitä onnellisessa tilanteessa, että pystyn täysin vaikuttamaan siihen exceliin. Se kysyminen on vain aivan järjetöntä, en minä tiedä milloin hommat valmistuvat. Siihen vaikuttaa niin moni asia. Kerran kysytään, niin sitten arvioidaan.
Tähän mennessä sitä ei ole kyseenalaistettu miksi alustava arvio ei pitänytkään, varmaankin siksi, että se tosiaan oli alustava. Itse en siis tiedä mitään tuosta kiveenhakkaamisesta tai muista jumalista. Toisaalta sen arvauksen voi heittää myös runsaasti tulevaisuuteen, miksipä sitäkään kukaan ihmettelisi, koska voihan sekin olla ihan yhtä oikein ja sitten saa kiitosta asioiden nopeasta toteutuksesta.
Ja kyllä, kyseessä on jättiläissuuri globaali pörssiyhtiö. Totuus minun tapauksessani on lienee se, että jos kaikki arvioimiseen ja palaverointiin käytetty aika käytettäisiin työntekoon, niin asiat etenisivät huomattavasti nopeammin.