Sampo / Danskebank integraatio

• 94 605
  • 492

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nelosen uutisten mukaan Sampo pitää huomenna (jos kuulin oikein) tiedotustilaisuuden, mitä on parin viime viikon aikana tapahtunut. Mielenkiintoista siis tulossa.

Tämä on YouTube-materiaalia jos joku. Laitan Vuolalle kaljat jos vielä kiistää kaiken. "Oikeesti kortit skulaa satanolla ja vika on käyttäjissä".

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tämä on YouTube-materiaalia jos joku. Laitan Vuolalle kaljat jos vielä kiistää kaiken. "Oikeesti kortit skulaa satanolla ja vika on käyttäjissä".
Kyllähän Vuolan kannattaisi noilla ansioilla jo hankkiutua parempiin hommiin. Esimerkiksi Irakissa voisi olla tiedotusministerin paikka vapaana. Tai ehkäpä jossain muussa diktatuurissa, jonka maailmanpoliisi päättää käydä kukistamassa.

"Hyökkääjän selusta on saarrettu ja me poltamme heidät heidän panssarivaunuihinsa jolleivät he antaudu" - Muhammed Said al-Sahhaf, 8.4.2003

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kohta kaksi viikkoa odotettu, että Sampopankista saataisiin asiat selvitettyä tai edes, että vastaisivat yhteydenottopyyntöihin, joita olen heille lähettänyt:

- Lähes 2500EUR rahaa "hukassa"
- Verkkopankki ei toimi, josta pääsisi tarkistamaan tilanteen tai maksamaan laskuja
- Asun ulkomailla, joten konttorissa asiointi ei onnistu. Kahdesti olen jonottanut puhelinpalveluun (joka sekään ei ole täältä päin soitettaessa ilmaista) yli puoli tuntia läpi pääsemättä.
- Sen verran tiedän ainakin, että mobiiliverkkopankin viimeisimmän tapahtuman (vain viimeisin tapahtuma näkyy sitä kautta) perusteella tililtä on tehty suoraveloitus palveluun (rahastosopimus), jonka olen irtisanonut jo vuosi sitten.

Miten kukaan ja varsinkaan pankkialalla operoiva voi pistää noin keskeneräisen tuotteen (verkkopankki-sovellus) markkinoille tai ylipäätään hoitaa siirtymä-prosessin noin huonosti? Kalliiksi tulee tämä Sampopankille tavalla tai toisella. Joko asiakaspakona tai sitten joutuvat tarjoamaan pirun hyviä ehtoja, että minä suostun asiakkaana enää jatkamaan. Muiden pankkien johtajat heräävät joka aamu kestohymy kasvoilla. Tämä on heille paras mahdollinen joululahja!

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
No niin,

eilen tuli sitten tarjous Osuuspankista ja eiköhän sekä firman että perheen raha-asiat vaihda osoitetta suht pikaisesti. Lupasivat kylläkin Sammosta vielä tarkastella asuntolainan korkoa ja hinnastoa niin sanottuna kipukorvauksena, pitäisi vielä olla puheiden mukaan merkittäviä alennuksia.

Suurimmat ongelmat itsellä oli pääsiäisen jälkeen kun piti työntekijöille palkat maksaa. Nuorimmat pojat oli tietenkin ryypänneet rahat pääsiäisenä ja rahan tarve oli akuutti. Kahden illan taistelun jälkeen ei muu auttanut kuin hakea omalta tililtä käteistä ja kiikuttaa pojille rahat kouraan, että silleen.

Sittemmin verkkopankki on toiminut jollain tasolla; perheen asiat saa kyllä hoidettua, mutta firman päivittäinen pankkiasiointi on kyllä tuskaa surkean verkkopankin takia. Isoimmat ongelmat on asiakkailta tulevat tilisiirrot; ikinä ei tiedä keltä raha tulee koska maksajan tiedot viitteineen puuttuu suurimmasta osasta laskuja. Jos ennen kului aikaa pankkiasioinneissa 30-60min/päivä, nykyään saattaa parikin tuntia upota helposti, ensimmäisenä viikkona jopa puoli päivää.

Eniten hommassa harmittaa se, että vanha verkkopankki oli helvetin hyvä sekä Lahden yrityskonttorin palvelu ja ammattitaito viiden tähden luokkaa. Samat pankkitoimihenkilöt ovat olleet mukana firman perustamisesta saakka ja heti alusta lähtien on homma toiminut saatanan hienosti. Oikeasti vituttaa näiden ammattilaisten takia, jotka joutuu ottamaan syyttä suotta kaiken paskan vastaan tanskalaisidioottien möhläilyn takia. Ja kun ollaan muutamaan kertaan puhelimessa keskusteltu, sen kuulee että helppoa ei ole.

Mutta anyway, koska pankkiasiat on pakko hoitaa ja aikaa ei ole näprätä tuon tekeleen kanssa on asiointa pakko siirtää Osuuspankkiin. Alkuun avataan nyt tilit ja käytellään toista pankkia sen kuukauden päivät. Jos homma toimii ja Sampo ei saa mitään tolkkua noihin hommiin niin sitten siirretään kaikki asiointi toisaalle. Kahtellaan.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allekirjoittaneellakin lähtee laina-, pankki- ja vakuutusasiat pois Sampo/IF -akselilta tässä ihan lähiaikoina, kunhan vapautuu kalenterista sopiva hetki hoitaa näitä. Todennäköisin uusi osoite on OKO/Pohjola -akseli. Harmillista tässä on tosiaan se, että aikaisempi verkkopankki oli loistava ja yleisesti palvelukin toimi. Myös se ihmetyttää, että aikasemmin Sammosta oltiin vähän väliä yhteydessä tarjoamassa jos jonkinlaista eläkesäästämistä ja muita lisäpalveluita. Nyt, kun henkilökohtainen yhteydenotto olisi jopa saattanut hillitä allekirjoittaneen pankinvaihtohalukkuutta, niin mitään ei ole kuulunut. Pitäkää tunkkinne, stana!

Mihinköhän muuten Hannu "älkää valittako" Vuola on kadonnut julkisuudesta? Nykyisin lähes kaikki lausunnot tulee suoraan toimitusjohtajalta tai vastaavalta ylemmältä taholta. Näinköhän olisi jo päitä pudonnut Sammossa ja eipä se mikään ihme olisi, kun esim. Ratan ja Kuluttajaviraston toimesta on moitittu nimenomaan huonoa tiedottamista.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kyllähän Vuolan kannattaisi noilla ansioilla jo hankkiutua parempiin hommiin. Esimerkiksi Irakissa voisi olla tiedotusministerin paikka vapaana. Tai ehkäpä jossain muussa diktatuurissa, jonka maailmanpoliisi päättää käydä kukistamassa.

Sampo-Hansu on Turkkussen poikia ja etunimikin on oikea. HC TPS rekrynnee omansa, tarvetta saattaa muutenkin olla. "Oikeesti me on taottu Tepsissä vuosia miljoonavoittoja".

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Harmillista tässä on tosiaan se, että aikaisempi verkkopankki oli loistava ja yleisesti palvelukin toimi.

Sepä se. Sampo ennen Danske Bankia oli mainio laitos, jonka asiakkaana olin mielelläni. Nyt tuli tosiaan mitta täyteen ja pankki vaihtui Osuuspankkiin tänä aamuna. Yllättävän kivuton prosessi, lupasivat jopa hoitaa vanhan tilin sulkemiset itse heti kun Visat ja rahat on siirretty heille, ettei tarvitse itse mennä Sampoon säätämään.

A+++ would switch again.

Pikaedit: Sammon suomalaiselle väelle toivon kuitenkin edelleen vain hyvää ja toivotan jaksamista. Ei ole varmasti kivaa eikä helppoa saada tynnyrikaupalla paskaa niskaansa asioista, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa mitenkään. Potkaiskaa tanskalaiset pihalle niin puhutaan :)

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Joo, Näkyvä saa haistaa paskat. Jos en olisi jo vaihtanut pankkia niin nyt olisi viimeistään lähtenyt vaihtoon.

Wolves

Jäsen
Kiitos sampopankki...nyt nettisivut ei toimi ollenkaan...

Kivaa!

Sain tänään Sampopankilta muistutuksen opintolainan lyhennyksestä. Lyhennystä on kuulemma rästissä noin 550 euroa. Tämä lyhennys on kuulemma myöhässä koska kk. lyhennys on 64 euroa, noin 3000 euron pääomasta.

Mielenkiintoista tässä on se, että myöhässä on yhden kuukauden lyhennys. Siis 64 euroa myöhässä, joten sama kai se on vaatia 550 euron lyhennystä. Vielä tätäkin mielenkiintoisempaa on, että lyhentäessäni lainaa maaliskuussa jäi pääomaa jäljelle alle 300 euroa.

Nyt en kyllä ymmärrä. Tai siis ymmärrän, että osuuspankki saattaisi olla aikas mukava pankki.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt en kyllä ymmärrä. Tai siis ymmärrän, että osuuspankki saattaisi olla aikas mukava pankki.

Tuskin Osuuspankkikaan hyvällä katsoo, jos lainalyhennykset ovat myöhässä. Ei kannata ainakaan mainita, jos menee joskus lainaa pyytämään.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Valehtelun mestari, Sampopankin viestintäjohtaja Vuola räjäyttää jälleen pankin. Onpa kuvannollinen vertaus muuten, heh...

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/78910.shtml
"Vuolan mukaan 95 prosenttia asiakkaista on päässyt verkkopankkiin järjestelmämuutoksen jälkeen."

Jännä juttu. Ilmeisesti tuosta viiden prosentin osuudesta ainakin tosi monella on kirjoitusoikeudet Jatkoajan keskustelupalstalle. Sen verran paljon ongelmaraportteja on tähänkin ketjuun nimittäin tullut. Niin tai no joo, ehkä se että pääsee nettipankkiin katselemaan tiimalasia / toimimatonta palvelua tarkoittaa Vuolalle "verkkopankkiin pääsemistä".

On toi äijä sekasi.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Jännä juttu. Ilmeisesti tuosta viiden prosentin osuudesta ainakin tosi monella on kirjoitusoikeudet Jatkoajan keskustelupalstalle.

Tai sitten ne joilla ei ole ongelmia eivät vaivaudu kirjoittelemaan tällaisille palstoille.

Minulla ei ole ollut missään vaiheessa ongelmia verkkopankkiin pääsyssä.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla ei ole ollut missään vaiheessa ongelmia verkkopankkiin pääsyssä.
Oletettavasti myöskään verkkopankilla ei ole ollut ongelmia sinun koneellesi pääsyssä.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo 5 % on mun mielestäni melko paljon. Siis kun ajatellaan, että se 5 % ei ole päässyt kirjautumaan ollenkaan verkkopankkiin 2 viikon aikana. Toki se voi jonkun mielestä olla hyvä asia? Edelleenkään minulla ei ole ollut ongelmia, sinä ainoana päivänä, kun kortti ei toiminut niin en edes yrittänyt käyttää korttia. Ei tarvinnut.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jännä juttu. Ilmeisesti tuosta viiden prosentin osuudesta ainakin tosi monella on kirjoitusoikeudet Jatkoajan keskustelupalstalle. Sen verran paljon ongelmaraportteja on tähänkin ketjuun nimittäin tullut. Niin tai no joo, ehkä se että pääsee nettipankkiin katselemaan tiimalasia / toimimatonta palvelua tarkoittaa Vuolalle "verkkopankkiin pääsemistä".
Eli 5 % ei ole lainkaan päässyt kirjautumaan. Itse olen päässyt aina satunnaisesti kirjautumaan sinne, joten en kuulu tuohon viiteen prosenttiin.

Tuskin Osuuspankkikaan hyvällä katsoo, jos lainalyhennykset ovat myöhässä. Ei kannata ainakaan mainita, jos menee joskus lainaa pyytämään.

Nojaa, niin tai näin. Joskus sitä unohtaa asioita, kuten nyt muutaman kympin (ps. muistin kuitenkin maksaa muutaman kilo kympin). Kaiketi minulla on vielä vähän uskottavuutta jäljellä. Oletko itse muuten onnistunut elämään elämäsi, ilman ainoatakaan laskumuistutusta?

Edelleenkään en ymmärrä kuinka minun täytyisi lyhentää vajaan 300 euron lainaa yli 500 eurolla. Vielä vaikeampi on ymmärtää kuinka 64 euron lyhennyksen unohtaminen johtaa 550 euron lyhennyksen vaatimiseen. Vielä vaikeampi minun on ymmärtää, kuinka 300 euron lainasta tuli lähes 3000 euron laina.

Kaiketi kuitenkin Suomi-Salami on oikeassa ja minun ei kannata edes haaveilla toimivan pankin asiakkaaksi pääsystä.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Kaiketi kuitenkin Suomi-Salami on oikeassa ja minun ei kannata edes haaveilla toimivan pankin asiakkaaksi pääsystä.

Totuushan on se, että on aivan sama koska nämä jotkut 50€ laskut makselee, kunhan maksaa ennen kun menee ulosottoon. Itse hyvin usein makselen laskuja 2kk välein, lukuun ottamatta lainoja jotka menee automaattisesti. Itse asiassa yrityksillä ei ole edes oikeutta tallettaa tuollaisia tietoja, joten asialla ei voi olla mitään väliä.

Totuushan on se, että on aivan sama koska nämä jotkut 50€ laskut makselee, kunhan maksaa ennen kun menee ulosottoon. Itse hyvin usein makselen laskuja 2kk välein, lukuun ottamatta lainoja jotka menee automaattisesti. Itse asiassa yrityksillä ei ole edes oikeutta tallettaa tuollaisia tietoja, joten asialla ei voi olla mitään väliä.

Kiitos rohkaisusta. Kaiketi minulla on siis vielä mahdollisuuksia.

Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Itseäni on tähän asti vaivannut se perinteinten laiskan asiakkaan syndrooma eli niin huonosti ei ole mennyt että viitsisi oikeasti asialle tehdä jotain.

Nyt kuitenkin alkaa mittari menemään punaiselle. Nettipankki tökkii, kortit eivät toimi eikä kukaan tunnu enää tietävän kuinka asiat korjataan. Palvelumaksuja peritään moneen kertaan ja laskut veloitetaan tililtä muttei lähetetä oikeisiin paikkoihin. Jos johdolta olisi tullut infoa että "älkää huoliko, hoidamme kyllä," olisin helposti jäänyt "nukkuvien puolueeseen" tästä eteenpäinkin. Mutta jos tärkein viesti pääpiirteissään on suunnilleen "vielä voi sattua ja paljon" niin alkaa loppumaan kärsivällisyys. Heti alkuviikosta kun ehdin suuntaan joko kaverin puheille Nordeaan tai sitten OP-ryhmään jahka kilpailutan. Mutta ei tätä laiska paskakaan enää jaksa.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Sama juttu. Maksan laskut kerran kuussa. Autolainat yms. olen ajoittanut tilipäivän tuntumaan ja laittanut automatic lähtemään tililtä. Muille laskuttajille on ihan sama maksatko viikon etukäteen vai kaksi viikkoa myöhässä. Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka on ihan paniikissa jos lasku on muutaman päivän myöhässä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka on ihan paniikissa jos lasku on muutaman päivän myöhässä.

Huh, aivan loistavaa huomata, että samanhenkisiä ihmisiä on sittenkin olemassa. On ihan totta, että se ei ole parasta mahdollista asioidenhoitoa maksaa laskut silloin kun jaksaa tai pystyy, mutta kuten jo sanottua, sillä nyt ei vaan ole merkitystä koska ne maksaa.

Kuinka monta sukupolvea vielä menee, että voidaan hieman relata? Luotettava suomalainen hoitaa aina asiansa jämptisti. Ja sitten nämä samat ihmiset luulee laskuttajien tietokoneiden ajattelevan. Miettikää nyt hetki, ne laskut tulevat automaattisesti sen mukaan mitä sinne on ohjelmoitu.

Luottotietojen menetys on yhteiskunnassamme katastrofi, silloin tulee paljon ongelmia. Mutta siihen pystyäkseen tarvitsee jo aktiivisesti sössiä.

Siitä ei ihan oikeasti tule ongelmia, jos laskunsa maksaa vaikka pari viikkoa myöhässä. Tähän voisi tietenkin vielä lisätä, että siitäkään ei tule vaikka puhuttaisiin parista kuukaudesta, mutta jätetään se.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy